500 hv katukäyttöön ahtimella rekisteriin

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Newbie
Aktiivi
Auto: Mustang GT 2006

500 hv katukäyttöön ahtimella rekisteriin

Viesti Kirjoittaja Newbie »

Hei, teillä varmaan jollakin on kokemusta miten Trafista saa katukäyttöön hyväksytyksi jos menee asentamaan remmiahtimen,erikoisjouset,paremman kytkimen,Brembro jarrut.. Autoni on 2006 v. Mustang GT...tarkoitus olisi ammattilaisten rakentamana asentaa ja dynotuunata..ja tehdä paperityöt...homma on kuulemma mahdollista..
vaikka olen kuullut tästä max 20% tehon nostosta tai max 7kg/hv..joka jo vakionakin alittuu....
Kellä teillä on tämmöinen projekti mennyt läpi..... :nenu:
Newbie
Aktiivi

Re: 500 hv katukäyttöön ahtimella rekisteriin

Päästöjen ei pitäisi pahemmin muuttua kuulemma..katlysaattorit ja putket ennallaan...päästöt mitatataan ihan normaalisti joko autotohtorilla maksaa muutaman kympin tai
katsatuksen yhteydessä ihan normaalisti joten niitten mittaaminen ei luulisis koittuvan ongelmaksi..eikä tulos päästöistä....tietysti jos ajetaan 300kmh niin päästöt kasvavat
normi ajossa ei eroa juurikaan ole..
Newbie
Aktiivi

En aivan tältä seisomalta ole aloittamassa ennenkuin olen selvittänyt kaikki faktat..mutta on suunnitteilla jahka olen varmistanut jokaisen yksityikohdan ja löytänyt
muutaman saman ikäiseen autoon tämänlaisen projektin suorittaneen henkilön...ja kuullut miten ja kuinka homma eteni..
Newbie
Aktiivi

Jep...proseduuri täytyy vain selvitää miten se meni asianomaisilla eteenpäin..
Newbie
Aktiivi

http://www.motoral.fi/files/ajankohtais ... 102009.pdf

http://www.iltalehti.fi/autot/200906289741995_au.shtml

siinä heti 2 esimerkkiä..alemman artikkelin heppu taitaa olla varatilintarkastaja meidän Mustang Owners' Clubilla....
pete74
Addikti

Viesti Kirjoittaja pete74 »

Nyt tulee vahvaa arvailua ilman mitään faktaa :mrgreen:
Iltalehden jutussa puhutaan että tarvittaessa eli vasta ohjelmoinnin jälkeen... Ja jos osat on "hyväksytty" kyseiseen laitteeseen.
Ja toi V8:n musse artikkelin mukaan vastaa eli on rakennettu samoilla osilla ku GT 500 KR eli nekin osat on tyyppihyväksytty...
Eli käytä vaikka Shelbyn osia niin on mahdollista saada jotkut vastaavuustodistukset vai mitkä ne nyt oli.
Ja varaudu silti pettymään :twisted:
(On muuten ikävä kuulla katsastuksessa seuraava keskustelu:
-Eiks noi pidä muutoskatsastaa?
-Joo, mut tää on vähäpäästönen...)
Nimim. Päivän entisöinti...
kari gt
Mega-addikti
Auto: ford mustang gt 1996 convertible

Viesti Kirjoittaja kari gt »

Tuota tiedän lahdessa yhden auton ,johon tuo kyseinen muutos on tehty laillisesti. yhtenä tekijänä oli americar mäntsälä (he tekivät aikanaa jutun v8¨lehteen mustangin ahtamisesta) ja luulen et IS automotive pystyy myös auttamaa.
live fast die young and have fun
simppa 73
Addikti
Auto: Ford Mustang GT 2005

Viesti Kirjoittaja simppa 73 »

kari gt kirjoitti:Tuota tiedän lahdessa yhden auton ,johon tuo kyseinen muutos on tehty laillisesti. yhtenä tekijänä oli americar mäntsälä (he tekivät aikanaa jutun v8¨lehteen mustangin ahtamisesta) ja luulen et IS automotive pystyy myös auttamaa.

Mulla on 2005 Gt ja siinä on jälkiasennettu Whipplen ahdin ( Mäntsälässä tehty ). Tehot jäi hiukan otsikossa olleen tehon alle, mutta se oli vaan mun lompakon ohuudesta johtuva juttu... On luvallinen ja otteessa maininnat.
Newbie
Aktiivi

Nyt alkaa kuulostaa asialliselta..tuolla Mäntsälässä kelasin itsekkin homman toteuttaa...menee kyllä vasta ensvuoden puolelle mutta on hyvä selvittää faktat ajoissa.. :blackman:
BB
Aktiivi

Viesti Kirjoittaja BB »

Muistaakseni näissäkin jutuissa muutto autossa oli jotain helpotuksia kuin myös valoissa yms.
Newbie
Aktiivi

:but:
Viimeksi muokannut Newbie, 09 Helmi 2014, 00:37. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Newbie
Aktiivi

kaara91 kirjoitti:Tän kysymyksen olisi voinut ehkä esittää alussa toisin. Mitkä firmat tekee ahdinmuutoksia. Kyseinen firma mäntsälässä toteuttaa homman kaikkineen avaimet käteen. Ei siinä Trafia asiakkaalta tarvita. Firma hoitaa paperityön. Tietysti rahaa palaa sitten myös 5numeroinen luku, mutta homma toimii. Näitä firmoja löytyy kotomaasta muitakin.
Itse toteutettuna homa kuitenkin on osaavalta ja sitkeältä harrastajaltakin toteutettavissa. Näitäkin tapauksia löytyy maastamme, mutta niistä ei yleisesti huudella. Kun asioista ottaa selvää ja jaksaa selvittää, jää kaikki kuulopuheet ja luulot pois. Kuitenkin jokainen tapaus on yksilö ja homma itsetoteutettuna ei varmasti menen samoin kuin toinen. Silti kokonaisuutena kallis toteuttaa, vaikka tekisi itsekin homman.
Firma joka laillisesti on yhden tietyn vuosimallin tehnyt onnistuu ja saa läpi myös toisen vastaavan. Joten ei muuta kuin rahatukon ja auton kanssa tohtorille.
..jos kysymykseen viitataan ja kysymys ymmärretään oli se suunnattu heille jotka tämän projektin olivat itselleen jo tehneet ja näin voivat kertoa kokemuksestaan
minulle joka olen aiheesta siinä muodossa kiinnostunut....... :tux:[/quote]
hannu
Aina äänessä
Auto: Ford Mustang 4,6GT 1996

Viesti Kirjoittaja hannu »

Newbie kirjoitti:
..jos kysymykseen viitataan ja kysymys ymmärretään oli se suunnattu heille jotka tämän projektin olivat itselleen jo tehneet ja näin voivat kertoa kokemuksestaan
minulle joka olen aiheesta siinä muodossa kiinnostunut....... :tux:
:peukku: :peukku:
Firebolt
Superpölöttäjä
Auto: Autoton

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

On vissiin henkimaailman juttuja, että lukeeko paperilla 400 vai 500 hp? Kaaralla on ainaki yhessä foxissa ahdin, papereissa. Mut eihän niitä tehoja kadulla tartte, vaan radalla/vartilla. Ja on täysin laillista esim. nostaa ahtopaineita kun ei ajella tiellä. Niinkun tässä topikissa jo aiemminki lukee. Kaikki ei huutele täällä netissä että mulla on 500 heppaa autossa kun tein sitä ja sitä.

Ne hummat mitä otteessa lukee ei kerro kuinka se auto liikkuu, dynossa se mitataan (jos siis haluaa teoriatietoa)

Kysymys kuuluu, onko teettäminen tekemistä? Oletko tehnyt autoosi muutoksia jos viet sen pajalle ja annat rahatukon käteen? Joku saattaa oman mielipiteeni lukee jo tosta kysymyksestä mutta kysympähän vaan...
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
simppa 73
Addikti
Auto: Ford Mustang GT 2005

Viesti Kirjoittaja simppa 73 »

Firebolt kirjoitti:
Kysymys kuuluu, onko teettäminen tekemistä? Oletko tehnyt autoosi muutoksia jos viet sen pajalle ja annat rahatukon käteen? Joku saattaa oman mielipiteeni lukee jo tosta kysymyksestä mutta kysympähän vaan...

Meitä on moneen lähtöön. Jotkut tykkää ajaa autoilla, jotkut rakentaa. Minusta sekin on harrastamista, kun käy kesällä tapahtumissa, eikä vietä aikaa tallissa. Itsellä ei ainakaan tietotaito riitä ja toisekseen, jos talvella töitten jälkeen sanoisin vaimolle, että kato lapsia, lähden itse tallille, voi olla, että Mustang lähtis pian myyntiin ja joutus muuttamaan veneen alle. Vanha sanonta: Parempi tossun alla..........
Vastaa Viestiin