351clevelandiin tunnel ram

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
jeppe
Aktiivi
Viestit: 44
Liittynyt: 19 Syys 2005, 10:12
Paikkakunta: etelä-pohjanmaa

351clevelandiin tunnel ram

Viesti Kirjoittaja jeppe »

olis ajatus laittaa tunnel ram mutta ongelma on kun kannet on trick flow 2v kanavilla. onko järkeä laittaa 4v tunnel ram ja kohdistaa kanavia vaikka kanava kitillä tai jollain vastaavalla.löytyishän 2v täkin mutta aika suolainen hinta kun ottaa vielä kannen kahdelle 4 kurkkuiselle http://www.kustombitz.com.au/p/8712944/ ... heads.html mitäs arvon raati olis mieltä.voishan sen varmaan teettää metritavarastakin jos löytääs tekijän mut kyllä seki varmaan tulis hintoihin
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: 351clevelandiin tunnel ram

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Onhan toi melko äijäkäs paketti, mutta parker funnelweb taitaa yhdellä nelikurkkuisella riittää 600 hevosvoimaan asti ja 10 sekunnin varttimaili aikoihin...

Tommoseen comboon törmäsin taannoin sbftech forumilla:

KB 148 Hyperutectic pistons with 13 cc dish($205.00 @ Summit)
Speed Pro file fit plasma rings($95.00 @ Summit)
ARP Rod bolts($40.00 @ Summit)
Moroso oil restrictor kit($10.00 @ Summit)
Fel Pro Gasket set($60.00 @ Summit)
Stock rods resized, stock crank turned .030 mains and .020 rods with block @.060 over bore and tanked($300.00 local shop) Block did not have to be decked as the pistons came in at .005 below deck.
Sonic check block($160.00 local shop)
Milodon head studs($60.00 @Summit)
Comp flat solid cam($148.00 @ Summit)
Melling edge orfice lifters($80.00 @ Summit)
Comp 3/8 .080 wall push rods($135.00 @ Summit)
Engine balancing was ($250.00 @ local shop)
Melling hi volume oil pump and ARP pump shaft($60.00 for both @ Summit)
Ford Racing 9 index Timing chain ($55.00 @ Summit)
Block is a D2 4 bolt block.
Aussie Heads that were hand ported, machined for studs and guide plates with Ferrea mid grade valves, resurfaced, valve job, guide job and oven baked, and chambers rolled back. Comp steel 10 degree locks and retainers with Ford Racing springs($80.00 for springs 130 lbs seat/450 lbs open) Heads were ($1600.00 assembled and I supplied the springs.
Comp stock ratio Aluminum roller rockers ($225.00 from head porter)
Comp 3/8 raised guide plates($40.00 ish @ Summit)
Clevitte 77 bearings for rod and mains($85.00 @ Summit)
Canton Fox chassis 7 quart oil pan, windage tray, pick up, and dip stick tube ($320.00 from Total performance)
Weiand Aluminum water pump($80.00 @ Summit with home made water restrictor in place of thermostat with 9/16 hole because 5/8 ran far too cold)
Parker Racing Funnel Web 2V intake($450.00 from Terry Parker)
Headman Husslers 1 7/8 primary with 3 inch collector($447.00 @Summit)
750 HOM carb done to 850 by AED ($500.00 from Holcomb Motorsports)
Assembly by owner($free)

TOTAL $5485.00

Best time to date is 10.74 @128 in a 3250 lb car. It is 9.8 to 1 compression and runs on pump gas. Prices are from 6 years ago and this engine has been low maintenance and still runs great today.
Launch RPM with a stick is 6000 RPM and shifted @7000 RPM more times than the doors swing open at a whore house.
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: 351clevelandiin tunnel ram

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

vastaava isolohkoon oli ainakin niin pienillä reijillä kansiin, että joutu viilaamaan kanavaa tavallisiinkin kansiin isommiks. tilaa on vaikka cj kannelle muokkaisi.
http://www.summitracing.com/int/parts/w ... /make/ford
eikä kanavan pienentäminen hitsaamalla ole mikään ihmetemppu.
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
jeppe
Aktiivi
Viestit: 44
Liittynyt: 19 Syys 2005, 10:12
Paikkakunta: etelä-pohjanmaa

Re: 351clevelandiin tunnel ram

Viesti Kirjoittaja jeppe »

joo tuota galaxien ehdottamaa oon itteki kattellu et vois olla järkevin vaihtoehto ja muokata siitä kanavat kohdilleen.oon kumminki päätynyt tuohon tunneliin kumminkin.tehoja pitäs tällä hetkellä olla jo jonku verran
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: 351clevelandiin tunnel ram

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

saanko udella että miksi tuplasti kalliimpi pitää saada ? :shock:
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: 351clevelandiin tunnel ram

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Galaxie61 kirjoitti:saanko udella että miksi tuplasti kalliimpi pitää saada ? :shock:
:lol: kaikke snääkin kyselet :soosoo:
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
jeppe
Aktiivi
Viestit: 44
Liittynyt: 19 Syys 2005, 10:12
Paikkakunta: etelä-pohjanmaa

Re: 351clevelandiin tunnel ram

Viesti Kirjoittaja jeppe »

no jos vähä tulis tehoa lisää ja harrastuksen ilosta :lol:
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: 351clevelandiin tunnel ram

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

:asking02:
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: 351clevelandiin tunnel ram

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Ole rohkeasti erilainen! Katu-uskottavuuden lisäämisestä ei ole mitään haittaa! :peukku:
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: 351clevelandiin tunnel ram

Viesti Kirjoittaja Fastback »

jeppe kirjoitti:joo tuota galaxien ehdottamaa oon itteki kattellu et vois olla järkevin vaihtoehto ja muokata siitä kanavat kohdilleen.oon kumminki päätynyt tuohon tunneliin kumminkin.tehoja pitäs tällä hetkellä olla jo jonku verran
Ota toi summitin imusarja. Täällä on forumillakin porukkaa kun osaa täytehitsata alumiinia, sitten vaan snurraileen jos ei ole mitään isompia koneita.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jeppe
Aktiivi
Viestit: 44
Liittynyt: 19 Syys 2005, 10:12
Paikkakunta: etelä-pohjanmaa

Re: 351clevelandiin tunnel ram

Viesti Kirjoittaja jeppe »

joo tuli tilattua tuo summitin sarja saa joulun pyhiiksi tekemistä.tos clevlandis on vissiin aika tiukilla toi jakaja kyseisellä sarjalla.ei ainakaan vissiin sovi isolla jakajan kannella.
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: 351clevelandiin tunnel ram

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

epäilen että tuossa summitin / weiand sarjassa on kanavat niin pienet että joudut niitä suurentamaan ja sovittamaan nykyisiin kansiin. ja sovitushommia tulee oli imusarja mikä hyvänsä. ikinä ei ole niin tasan kohdallaan kun pitäis.

jakajahommaan senverran että isokoppanen msd ei varmasti mahdu.
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: 351clevelandiin tunnel ram

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

PFW:llä mennään 10s aikoja, ja Tunnelilla mennäänkin sitten jo ysin puolelle Natikoissa? ;)
jeppe
Aktiivi
Viestit: 44
Liittynyt: 19 Syys 2005, 10:12
Paikkakunta: etelä-pohjanmaa

Re: 351clevelandiin tunnel ram

Viesti Kirjoittaja jeppe »

pääsis ny eka edes kympin puolelle :D
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: 351clevelandiin tunnel ram

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Onks tää se musta tai ihan tumman sininen 71 HT? Joka meni muutaman sadasosan päähän siitä ekasta kympistä? Jos tämä on se sama, niin sitten täytyy anoa pidempi iltaloma, notta jäätte iltapileisiin.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Vastaa Viestiin