Sivu 1/1
Re: Runkonyhdistäjät
Lähetetty: 14 Loka 2013, 21:48
Kirjoittaja Fastback
Sitä sanotaan, että pitäis hitsailla kiinni palkoja esim. 5 cm välein ja 5 cm palko, silloin ei repeä koko rungonyhdistäjä kerralla vaan vain 5 cm palko kerrallaan... Tiiä sitten, vielä ei ole revennyt vaikka kokomatkalta ammuttiin kiinni täälläkin.
Re: Runkonyhdistäjät
Lähetetty: 17 Loka 2013, 23:01
Kirjoittaja ROKI
Kuinkahan paljon nuo huonekaluputki viritykset mahtaa antaa lisä jäykkyyttä alustaan. Ei kovinkaan paljon, ehkä mielen rauhaa hivenen. En ole viellä nähnyt yhtään oikea oppisesti tehtyä etu ja taka runkopalkkien yhdistystä, mitä täällä on esitelty hinoina virityksinä. Materiaalin on oltava RHS luokituksen mukaista tavaraa jos aiotaan saada alustaan oikea oppinen lujuus, tai kromimoly putkea käyttäin.
Re: Runkonyhdistäjät
Lähetetty: 18 Loka 2013, 12:30
Kirjoittaja hannu
ROKI kirjoitti:Kuinkahan paljon nuo huonekaluputki viritykset mahtaa antaa lisä jäykkyyttä alustaan. Ei kovinkaan paljon, ehkä mielen rauhaa hivenen. En ole viellä nähnyt yhtään oikea oppisesti tehtyä etu ja taka runkopalkkien yhdistystä, mitä täällä on esitelty hinoina virityksinä. Materiaalin on oltava RHS luokituksen mukaista tavaraa jos aiotaan saada alustaan oikea oppinen lujuus, tai kromimoly putkea käyttäin.
Käypäs Roki tuolla tuolla Hakalan Harrin pajalla katsomassa, niin ehkä pikkasen saat valaisua asiaan. Harrin EI TARVITSE täällä "huudella" hyvyyttään !!!!

Re: Runkonyhdistäjät
Lähetetty: 18 Loka 2013, 14:46
Kirjoittaja kari gt
mulla on hhp tekemät runkoyhdistäjät ja on niinstä apua ainakin tossa meidän avossa ,auto oli enne semmoinen letku et sisäpeilistä ei kiihdyttäessä näkynyt kuin värisevä kuva jäykisteen jälkeen saa jo kuvasta selvääkin mie oon ainakin ollut tyytyväin

Re: Runkonyhdistäjät
Lähetetty: 18 Loka 2013, 22:04
Kirjoittaja Jukka
hannu kirjoitti:ROKI kirjoitti:Kuinkahan paljon nuo huonekaluputki viritykset mahtaa antaa lisä jäykkyyttä alustaan. Ei kovinkaan paljon, ehkä mielen rauhaa hivenen. En ole viellä nähnyt yhtään oikea oppisesti tehtyä etu ja taka runkopalkkien yhdistystä, mitä täällä on esitelty hinoina virityksinä. Materiaalin on oltava RHS luokituksen mukaista tavaraa jos aiotaan saada alustaan oikea oppinen lujuus, tai kromimoly putkea käyttäin.
Käypäs Roki tuolla tuolla Hakalan Harrin pajalla katsomassa, niin ehkä pikkasen saat valaisua asiaan. Harrin EI TARVITSE täällä "huudella" hyvyyttään !!!!

Hannun kanssa täysin samaa mieltä!
Tallipäällikön avo-Fox on helevetin hyvä erimerkki tuosta Harrin osaamisesta.
Ei ole kori vetelä ja alusta toimii!
Re: Runkonyhdistäjät
Lähetetty: 20 Loka 2013, 22:49
Kirjoittaja Jukka
fox50 kirjoitti: Eipä oo vastaan tullu tehdasvalmesteisiakaan autoja, missä joku jumalaton palkki koria tukisi.
Voisikohan olla että jotkut autot olisivat "hieman" paremmin suunniteltuja korien ja alustan osalta kuin esim. Fox-Mustangit?
Re: Runkonyhdistäjät
Lähetetty: 21 Loka 2013, 10:39
Kirjoittaja BYM-1
Tossa näkyy osittain Hakalan HHP jäykistäjät -67 alla, toimii.
Uploaded with
ImageShack.us
Re: Runkonyhdistäjät
Lähetetty: 22 Loka 2013, 22:01
Kirjoittaja Late
http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... 8&start=15
Jos tämä topic ehkä vähän lipsahtanutkin sivuraiteelle niin tuossa on lisää keskustelua ns lattiatasolta ja kuvia aiheesta runkojäykisteet.
Re: Runkonyhdistäjät
Lähetetty: 22 Loka 2013, 22:38
Kirjoittaja ROKI
hannu kirjoitti:ROKI kirjoitti:Kuinkahan paljon nuo huonekaluputki viritykset mahtaa antaa lisä jäykkyyttä alustaan. Ei kovinkaan paljon, ehkä mielen rauhaa hivenen. En ole viellä nähnyt yhtään oikea oppisesti tehtyä etu ja taka runkopalkkien yhdistystä, mitä täällä on esitelty hinoina virityksinä. Materiaalin on oltava RHS luokituksen mukaista tavaraa jos aiotaan saada alustaan oikea oppinen lujuus, tai kromimoly putkea käyttäin.
Käypäs Roki tuolla tuolla Hakalan Harrin pajalla katsomassa, niin ehkä pikkasen saat valaisua asiaan. Harrin EI TARVITSE täällä "huudella" hyvyyttään !!!!

Eihän täällä kukaan mitään hyvyyttään ole huudellut, vaan kyseen alaistanut vaan putkihässäköiden toimivuuden. Tietääkseni ei ole kielletty missään instansissa sitä, että ei voi kyseen alaistaa jotakin asiaa. Huudellan nyt sitten piruutaankin että ei tarvitse mennä harrin pajalle, kun saan tehtyä vastaavia asioita omalla pajallani jos ja kun on tarvis.
Re: Runkonyhdistäjät
Lähetetty: 22 Loka 2013, 23:03
Kirjoittaja Ville K
Vedetääs tässäkin topikissa vähän happea välillä, ei tää niin vakavaa oo..

Re: Runkonyhdistäjät
Lähetetty: 23 Loka 2013, 13:01
Kirjoittaja hannu
Re: Runkonyhdistäjät
Lähetetty: 23 Loka 2013, 19:23
Kirjoittaja Homer65
ROKI kirjoitti:hannu kirjoitti:ROKI kirjoitti:Kuinkahan paljon nuo huonekaluputki viritykset mahtaa antaa lisä jäykkyyttä alustaan. Ei kovinkaan paljon, ehkä mielen rauhaa hivenen. En ole viellä nähnyt yhtään oikea oppisesti tehtyä etu ja taka runkopalkkien yhdistystä, mitä täällä on esitelty hinoina virityksinä. Materiaalin on oltava RHS luokituksen mukaista tavaraa jos aiotaan saada alustaan oikea oppinen lujuus, tai kromimoly putkea käyttäin.
Käypäs Roki tuolla tuolla Hakalan Harrin pajalla katsomassa, niin ehkä pikkasen saat valaisua asiaan. Harrin EI TARVITSE täällä "huudella" hyvyyttään !!!!

Eihän täällä kukaan mitään hyvyyttään ole huudellut, vaan kyseen alaistanut vaan putkihässäköiden toimivuuden. Tietääkseni ei ole kielletty missään instansissa sitä, että ei voi kyseen alaistaa jotakin asiaa. Huudellan nyt sitten piruutaankin että ei tarvitse mennä harrin pajalle, kun saan tehtyä vastaavia asioita omalla pajallani jos ja kun on tarvis.
Mulla on ainakin tommottet, Ikaalisissa laitetut, "huonekaluputket" alustassa ja ero vanhaan on valtaisa. Harrin sanoja asennushetkellä saanen lainata: "jäykimpiä alustoja, näissä earlyissa, mitä olen nähnyt". Lausuttu siis ennen yhdistäjien laittoa jälkeenhän se oli aivan toinen auto. On muuten yllättävän jäykkä toi "huonekaluputki"

, tumpelolle riittää vallan hyvin!! Nyt HAPPEA

Re: Runkonyhdistäjät
Lähetetty: 10 Joulu 2013, 22:21
Kirjoittaja Juke66
Kertokaas viisaammat mitä museokatsastuksessa tykätään runkoyhdistäjistä? Onko noita ollut jo jos aikoinaan, jolloi pystyisi perustelemaan, että vastaavia on voinut hankkia "lisävarusteena" jo esim 60 luvulla? Tai onko noista olemassa jotain ns pultattavaa mallia, jonka pystyy tarvittaessa myöhemmin irrottamaan, jos on tarkoitus museokatsastaa? Olen myös kuullut, että museo mustangeihin on tehty jäykistäjiä helmakoteloihin piiloon? Löytyykö keneltäkään näistä tietoa / kuvia / ohjeita. Toisaalta tällä hetkellä autostani ei ole tarkoitus tehdä museo autoa, mutta ajattelin toteuttaa sen kuitenkin niin, että on myöhemmin mahdollista muuttaa helposti vaatimukset vastaavaksi.
Re: Runkonyhdistäjät
Lähetetty: 11 Joulu 2013, 09:46
Kirjoittaja Arto65FB
Ei kuulu museoautoon näkyvät jäykkikset. Pultattavien hyöty on heikompi mutta onhan niistäkin jotain hyötyä jäykkyydelle. Mutta pj:n autossa taitaa olla juuri sellaiset helmakoteloon sijoitetut.
Re: Runkonyhdistäjät
Lähetetty: 11 Joulu 2013, 16:53
Kirjoittaja hannu
Arto65FB kirjoitti:Ei kuulu museoautoon näkyvät jäykkikset. Pultattavien hyöty on heikompi mutta onhan niistäkin jotain hyötyä jäykkyydelle. Mutta pj:n autossa taitaa olla juuri sellaiset helmakoteloon sijoitetut.
Siis ei noita pultattavia kyllä voi sanoa runkojäykkäreiksi, muuta kuin näön vuoksi. Ja ne on useimmiten vielä jätetty vajaamittaisiksikin....
