Laatikko,kaasari vai joku muu?
Laatikko,kaasari vai joku muu?
Moi,minä taas kyselen,koska tämä on eka jenkki mulla,niin haluun samalla oppia tuntemaan autoa.Eli Musse II-75,kone 302 ja laatikko c4.Eli kymysys:Missä vika,kun vaihteet menee ihan hyvin päälle paikallaan,paitsi pakki joskus konahtaa,rauhallisesti kun lähtee ajamaan nin ihan hyvin vaihtaa,mut jos painaa vähänki kovempaa kaasua niin meinaa tukehtua ja sit pientä yskimistä ja sit mennään.Aikaisemmin on täällä todettu,et kaasari on liian iso,750 holley,suositeltiin 600sta.Vaikuttaako kaasarin koko tähän vaivaan.Vaikuttais siltä et olis pensan saanti vaikeuksia.Vai mikä neuvoksi?
Re: Laatikko,kaasari vai joku muu?
tommoset oireet tulee myös kun kiihdytyspumppu ei pelitä
iso kaasutin pieni kone lyöt äkkiä kaasun pohjaan imut loppuu eikä jaksa imee pensaa sekaan stumpaa laihalle
ja jos vielä kiihdytys pumppu ei ruikkase niin se on siinä,tommoseen koneeseen saa ämpärillä kaataa pensaa että se siihen tukehtuu.
vielä kun olis joku yksitaso imusarja niin ai että ihanasti poksahtelee
iso kaasutin pieni kone lyöt äkkiä kaasun pohjaan imut loppuu eikä jaksa imee pensaa sekaan stumpaa laihalle
ja jos vielä kiihdytys pumppu ei ruikkase niin se on siinä,tommoseen koneeseen saa ämpärillä kaataa pensaa että se siihen tukehtuu.
vielä kun olis joku yksitaso imusarja niin ai että ihanasti poksahtelee

Re: Laatikko,kaasari vai joku muu?
Lähinnä kaasirin kokoon mielipidettä. Kone on 289 ja C4 loota. Minulle yksi asiantuntia suositteli Holleyn 600 kaasaria.
Kävin Leppäsen veljeksiä moikkaamassa ja olivat sitä mieltä, että liian iso. US Partsilta suositeltiin Edelbrock 1404 500 cfm.
Ilmeisesti noilla alakieroksilla pienempi pelittää paremmin.Kone muuten vakio peltisarjat, toinen noka ja rullanostimet on aikomus laittaa talvella.
Kävin jo hakemassa 600:n. mutta kannattaako toi vielä vaihtaa 500:n. ?
Kävin Leppäsen veljeksiä moikkaamassa ja olivat sitä mieltä, että liian iso. US Partsilta suositeltiin Edelbrock 1404 500 cfm.
Ilmeisesti noilla alakieroksilla pienempi pelittää paremmin.Kone muuten vakio peltisarjat, toinen noka ja rullanostimet on aikomus laittaa talvella.
Kävin jo hakemassa 600:n. mutta kannattaako toi vielä vaihtaa 500:n. ?
Mustang Convertible -68
- javi64
- Addikti
- Viestit: 432
- Liittynyt: 04 Tammi 2007, 21:01
- Auto: -67 ht
-muumio Frank -68
-76 hb
-91 gt - Paikkakunta: satakunta
Re: Laatikko,kaasari vai joku muu?
Komppaan Kaaraa ja oon sitä mieltä että vaihto pienenpään kaasariin voisi auttaa.Kyllähän myös toi nykyinen kannattaisi avata ja tutkaista onko likaa/kuluneisuutta.Pitkän ajamattomuuden vuoksi voi kaasarissa olla töhnää ja kiihdytyspumpun kalvo venunut.
-muumio Frank -68
-67 ht
-76 hb
-91 gt
-67 ht
-76 hb
-91 gt
Re: Laatikko,kaasari vai joku muu?
Heitin oman kysymykseni tähän Sepin aloitamaan ketjuun, koska varmaan painitaan samojen kysymysten kanssa.
Tässä kun on tullut kyseltyä eri asiantuntioiden mielipiteitä, niin olen tullut siihen johtopäätökseen,että
herkästi valitaan liian suuri kaasutin. Löysin netistä hyvän Juho Könkkölän tekemän artikelin mikä vielä vahvisti mielipidetäni.
http://www.oldsmobile.fi/techdata/kaasarijuttu.htm
Mitä mieltä virittäjät ja terottajat onko Juhon laskentakaavassa ideaa?
Tässä kun on tullut kyseltyä eri asiantuntioiden mielipiteitä, niin olen tullut siihen johtopäätökseen,että
herkästi valitaan liian suuri kaasutin. Löysin netistä hyvän Juho Könkkölän tekemän artikelin mikä vielä vahvisti mielipidetäni.
http://www.oldsmobile.fi/techdata/kaasarijuttu.htm
Mitä mieltä virittäjät ja terottajat onko Juhon laskentakaavassa ideaa?
Mustang Convertible -68
-
- Mega-addikti
- Viestit: 803
- Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
- Auto: Galaxie -61
- Paikkakunta: huitsin nevada
Re: Laatikko,kaasari vai joku muu?
mä en usko noihin kaavoihin ollenkaan. 750 olis niitten mukaan sopiva mun 435 ci kokoseen koneeseen, mutta auto on semmosella nopee kun lehmä makuulta.
nyt niitä on 2 eikä ole vedossa valittamista.
nyt niitä on 2 eikä ole vedossa valittamista.
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Re: Laatikko,kaasari vai joku muu?
Justiinsa kaikenlaisia kaavoja opettaneena täytyy sanoa, että kaavat on työkaluja. Jollei niiden taustoja ja oletuksia ymmärrä, niin tappiota tulee kun käyttää "oikeaa" kaavaa väärässä paikassa. Minun PutJetissä (LoPo 289) 650DP antoi enemmän vääntöä kuin 600Vac Holley. 750Vac oli kuitenkin vielä huonompi.
-
- Mega-addikti
- Viestit: 803
- Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
- Auto: Galaxie -61
- Paikkakunta: huitsin nevada
Re: Laatikko,kaasari vai joku muu?
kyllä niitä kaavoja käytti mun puolesta oppineemmat miehet. mä ymmärrän asioita ilman kaavoja.Arto65FB kirjoitti:Justiinsa kaikenlaisia kaavoja opettaneena täytyy sanoa, että kaavat on työkaluja. Jollei niiden taustoja ja oletuksia ymmärrä, niin tappiota tulee kun käyttää "oikeaa" kaavaa väärässä paikassa. Minun PutJetissä (LoPo 289) 650DP antoi enemmän vääntöä kuin 600Vac Holley. 750Vac oli kuitenkin vielä huonompi.
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Re: Laatikko,kaasari vai joku muu?
Just tätä tarkoitin, hyvällä kokemuksella ollaan useimmiten alueella kuin väärällä "oikean" kaavan käytöllä.Galaxie61 kirjoitti:kyllä niitä kaavoja käytti mun puolesta oppineemmat miehet. mä ymmärrän asioita ilman kaavoja.Arto65FB kirjoitti:Justiinsa kaikenlaisia kaavoja opettaneena täytyy sanoa, että kaavat on työkaluja. Jollei niiden taustoja ja oletuksia ymmärrä, niin tappiota tulee kun käyttää "oikeaa" kaavaa väärässä paikassa. Minun PutJetissä (LoPo 289) 650DP antoi enemmän vääntöä kuin 600Vac Holley. 750Vac oli kuitenkin vielä huonompi.
Re: Laatikko,kaasari vai joku muu?
Kokemattoman on helppo lähteä jostain liikkeelle, ettei tarvi putiikista ostaa jokaista kokoa.
Tossa on mielenkiintoinen juttu Hott Rodista
http://www.hotrod.com/techarticles/engi ... e_buildup/
Tossa on mielenkiintoinen juttu Hott Rodista
http://www.hotrod.com/techarticles/engi ... e_buildup/
Mustang Convertible -68
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Laatikko,kaasari vai joku muu?
Tai sitten se toinen puoli, onko kaasari liian suuri?
http://www.carcraft.com/techarticles/cc ... ewall.html
tai sitten tämä:
http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... f=9&t=5486
2 dominaattoria 2200 cfm ja 302 cid ja fordin omalta sylttytehtaalta, tuskin sitä edes on liian suurta kaasutinta, se vaan pitää saada toimimaan.

http://www.carcraft.com/techarticles/cc ... ewall.html
tai sitten tämä:
http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... f=9&t=5486
2 dominaattoria 2200 cfm ja 302 cid ja fordin omalta sylttytehtaalta, tuskin sitä edes on liian suurta kaasutinta, se vaan pitää saada toimimaan.

"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Laatikko,kaasari vai joku muu?
1,050 cfm 1,690" venturi ja 2,000 läpän halkaisija
1,150 cfm 1,830" venturi ja 2,000 läpän halkaisija
1250 cfm 1,880" venturi 2,125 läpän halkaisija
Käy täältä kurkkimassa.
http://www.popularhotrodding.com/tech/0 ... ewall.html
1,150 cfm 1,830" venturi ja 2,000 läpän halkaisija
1250 cfm 1,880" venturi 2,125 läpän halkaisija
Käy täältä kurkkimassa.
http://www.popularhotrodding.com/tech/0 ... ewall.html
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Laatikko,kaasari vai joku muu?
http://dambest.com/carbs/
veikkaanpa että pieneksi jää näidenkin kanssa, ei aina pelkkä halkaisija vaikuta - ei ole aina ihan yksinkertaisia juttuja. Tarttis vähän tietää myös mitä on kurkkujen alla. Tuollainen jaettu kaasari olisi hyvin sijoitettavissa siten että kurkku olisi aina imukanavan kohdalla. Hinnat vaan vähän karkaavat, mutta olisi se piristävästi erilainen.
Galaxie61:n 2x750cfm on oiva esimerkki siitä, miten tuollaisen saa toimimaan halutessaan.
veikkaanpa että pieneksi jää näidenkin kanssa, ei aina pelkkä halkaisija vaikuta - ei ole aina ihan yksinkertaisia juttuja. Tarttis vähän tietää myös mitä on kurkkujen alla. Tuollainen jaettu kaasari olisi hyvin sijoitettavissa siten että kurkku olisi aina imukanavan kohdalla. Hinnat vaan vähän karkaavat, mutta olisi se piristävästi erilainen.
Galaxie61:n 2x750cfm on oiva esimerkki siitä, miten tuollaisen saa toimimaan halutessaan.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
- jls
- Addikti
- Viestit: 382
- Liittynyt: 07 Joulu 2007, 13:54
- Auto: 1965 Fastback 351
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Laatikko,kaasari vai joku muu?
Kun pelti mahtuu kiinni, en alkais pajottaan konetta alaspäin ellei se ihan makaa pakosarjojen päällä. 351w swappisarjat istuu kyllä koneen kylkeen melko lähelle ellei sellaiset ole jo. Jos se rupelli häiritsee, vaihtaisin sähköiseen ja kovaa ajoa.
Ei paha ylläri kun kuvittelee koneen olevan 302 ja se onkin 351.
Ei paha ylläri kun kuvittelee koneen olevan 302 ja se onkin 351.
Mustang FB -65
-Growing Up Is Overrated-
-Growing Up Is Overrated-