SN 95 verrokkiauto koneen muutoksissa
SN 95 verrokkiauto koneen muutoksissa
Mitä voi käyttää 5.0 gt -95 mallisarjan tehokkaimpana? 1995 351 cobra r? Kuinka pitkälle mallisarja ylettyy eli voiko verrata uudempiin eli vaikka 1998 4,6 cobraan 305 hv?
Kellään tietoa kone swapeista? Paljon saa kuutioita ja tehoa laitettua otteeseen asti tähän koppaan? Onko 6,9 l ja 366 rajana, jos mennään vain muutoskatsastuksen rajoissa.....
Kellään tietoa kone swapeista? Paljon saa kuutioita ja tehoa laitettua otteeseen asti tähän koppaan? Onko 6,9 l ja 366 rajana, jos mennään vain muutoskatsastuksen rajoissa.....
- Pappacosworth
- Aina äänessä
- Viestit: 1368
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
- Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
- Paikkakunta: Koskenkorva
- Viesti:
Re: SN 95 verrokkiauto koneen muutoksissa
Eniten rajoittava tekijä taitaa olla teho ja vähäpäästöisyys. 7kg/kw, ja koneen jollain lailla muuttaminen vaikuttaa vähäpäästöisyyteen. Koneen voisi vaihtaa uudemmasta, mutta se pitää siirtää täydellisenä saastelaitteineen. Jos jollain on tarkempaa tietoa niin voi korjata. R malleja on tehty 250 kpl, ei kelpaa Suomessa verrokkiautoksi. 1994-2004 on samaa mallisarjaa, mutta esim 03-04 ahdetussa on liikaa tehoa siirrettäväksi.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/
Re: SN 95 verrokkiauto koneen muutoksissa
Onko tuo varma tieto että 5.8 cobra r ei kelpaa mallisarjaan? Sen tilavuutta olisi tarvinut, tehot riittäis 4,6 cobrasta kyllä.
Täytyy taas lähestyä leimamiehiä konttorilla, carb päästötodistuksia siellä jo ihmetelty pääkonttoria myöten....
Ahdinta mietittävä jos koneswappi menee puihin....
Vähäpäästöisyys koneswapissa taitaa pykälien mukaan koskea koko voimalinjaa. Eli jos joku suunnittelisi häpäistä -95 mussen -96 camaron koneella niin pitäisi vaihtaa kone, laatikko ja perä camarosta kaikkine saastehimmeleineen. Onneksi käytännössä taitaa olla tulkintaeroja konttoreilla .....
Ja vähäpäästöisiinhän ei saisi edes vapariputsaria laittaa jos tiukasti lakia luetaan. Käsi ylös kellä täysin tehtaan jäljiltä konehuone ???
Täytyy taas lähestyä leimamiehiä konttorilla, carb päästötodistuksia siellä jo ihmetelty pääkonttoria myöten....

Ahdinta mietittävä jos koneswappi menee puihin....
Vähäpäästöisyys koneswapissa taitaa pykälien mukaan koskea koko voimalinjaa. Eli jos joku suunnittelisi häpäistä -95 mussen -96 camaron koneella niin pitäisi vaihtaa kone, laatikko ja perä camarosta kaikkine saastehimmeleineen. Onneksi käytännössä taitaa olla tulkintaeroja konttoreilla .....
Ja vähäpäästöisiinhän ei saisi edes vapariputsaria laittaa jos tiukasti lakia luetaan. Käsi ylös kellä täysin tehtaan jäljiltä konehuone ???

Re: SN 95 verrokkiauto koneen muutoksissa
Mites Coyote-crate moottori? Sehän on pienipäästöinen, mutta onko se liian tehokas? Vaan kyllä tuo 302 tehotkin kutiteltuna riittää ihan mainiosti.

- Pappacosworth
- Aina äänessä
- Viestit: 1368
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
- Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
- Paikkakunta: Koskenkorva
- Viesti:
Re: SN 95 verrokkiauto koneen muutoksissa
Cobra R kelpaa verrokiksi jos saat "Suomen maahantuojalta" siitä todistuksen, leimasedät ei näitä asioita päätä ja hyväksy, vaan meneee suuremmille pomoille.
Mulle joskus laskettiin että Terminaattorin koneessa on vielä 40 ilmoitettua heppaa liikaa(390) vaikka jättäis omasta takapenkin pois.
Mulle joskus laskettiin että Terminaattorin koneessa on vielä 40 ilmoitettua heppaa liikaa(390) vaikka jättäis omasta takapenkin pois.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/
Re: SN 95 verrokkiauto koneen muutoksissa
Ja jos 302 ei riitä piristettynä niin voihan sitä tilavuuttakin vähän kasvattaa stroukkaamalla, 331cid tai 347cid ja jopa 363cid, mutta se vaatii jonkun Ford Racingin Boss lohkon tai Dartin jonka voi porata 4,125" kokoon.
Itseä kieltämättä kiinnostais hirveästi rakentaa tuo 363 big bore moottori! Joutuis vaan pulittaan muutaman touhutonnin!
Itseä kieltämättä kiinnostais hirveästi rakentaa tuo 363 big bore moottori! Joutuis vaan pulittaan muutaman touhutonnin!

- MrFairlane
- Aktiivi
- Viestit: 138
- Liittynyt: 11 Joulu 2011, 20:17
Re: SN 95 verrokkiauto koneen muutoksissa
Pääset halvemmalla kun sanot että se Paxton on vain joku saastelaite. Etkä edes valehtele.Topias74 kirjoitti:Ja jos 302 ei riitä piristettynä niin voihan sitä tilavuuttakin vähän kasvattaa stroukkaamalla, 331cid tai 347cid ja jopa 363cid, mutta se vaatii jonkun Ford Racingin Boss lohkon tai Dartin jonka voi porata 4,125" kokoon.
Itseä kieltämättä kiinnostais hirveästi rakentaa tuo 363 big bore moottori! Joutuis vaan pulittaan muutaman touhutonnin!
'95 Mustang GT 302
'63 Fairlane 302
'59 Fairlane EFI 292
'63 Fairlane 302
'59 Fairlane EFI 292
Re: SN 95 verrokkiauto koneen muutoksissa
Näin persaukisena harrastajana täytyy ottaa huomioon myös hinta/hv suhde. Täysin vakiosta ruiskukoneesta jos alkaa rakentamaan stroukkia niin rahakasta palikkaa saa ostaa jo koneen ympärillekin aikas paljon.
Kääntämällä katse suoraan johonkin uudempaan kone/laatikko pakettiin saattaa jenkkipurkaamoilta saada välillä aika edukasta päivitystä konehuoneen puolelle.
Ja tämmösen tekniikan saa ihan papereihin asti mut töitä se vaati vähän eri lailla vähäpäästöseen. Ja ei kai se intoa vähennä että taitaa aika harvassa olla Suomen sn95 kannassa ne missä ei ole windsoria tai modularia koneena...
Kääntämällä katse suoraan johonkin uudempaan kone/laatikko pakettiin saattaa jenkkipurkaamoilta saada välillä aika edukasta päivitystä konehuoneen puolelle.
Ja tämmösen tekniikan saa ihan papereihin asti mut töitä se vaati vähän eri lailla vähäpäästöseen. Ja ei kai se intoa vähennä että taitaa aika harvassa olla Suomen sn95 kannassa ne missä ei ole windsoria tai modularia koneena...
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: SN 95 verrokkiauto koneen muutoksissa
Kaarahan sano tota hinta/hp juttua heti alkuun, ahtamaan vaan, vakiokoneeseen mukava piristys pro-chargerilla.
Ja sehän on saastelaite
Ja sehän on saastelaite

-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
- Pappacosworth
- Aina äänessä
- Viestit: 1368
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
- Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
- Paikkakunta: Koskenkorva
- Viesti:
Re: SN 95 verrokkiauto koneen muutoksissa
Katsastusmies on kuitenkin autoinsinööri, emmä ainakaan niitä niin tyhminä pidä.MrFairlane kirjoitti: Pääset halvemmalla kun sanot että se Paxton on vain joku saastelaite. Etkä edes valehtele.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/
Re: SN 95 verrokkiauto koneen muutoksissa
Tästähän voisi sitte vääntää juttua, että mitä maksaa?
Jos puhutaan ihan katu ja käyttöautosta, niin moniko ajaa pelkällä ahdinpaketilla? n. 4000 - 5000 e
Vahvempi laatikko + kytkin/turbiini? 2000 - 3000 e
Tweecer + suuttimet + imusarja + maf + läppärunko + paremmat kansipahvit? ???? e
Voimansiirto ei kestä 5.0 vakionkaan perässä ehjänä vahvistamatta, siitä jo kokemuksia aode + t5 muodossa......
Saattaa todellinen hinta olla sielä 7000 - 10000 e korvilla aika monella jos rehellisiä ollaan
Halpaa ehkä monelle, toisille ei....
Kisa-autoa ei ole tarkoitus tehdä, vaan käyttöauto vähän erilaisin ratkaisuin....( ja pienellä budjetilla kaikki muutokset otteeseen tyylillä)
Jos puhutaan ihan katu ja käyttöautosta, niin moniko ajaa pelkällä ahdinpaketilla? n. 4000 - 5000 e
Vahvempi laatikko + kytkin/turbiini? 2000 - 3000 e
Tweecer + suuttimet + imusarja + maf + läppärunko + paremmat kansipahvit? ???? e
Voimansiirto ei kestä 5.0 vakionkaan perässä ehjänä vahvistamatta, siitä jo kokemuksia aode + t5 muodossa......
Saattaa todellinen hinta olla sielä 7000 - 10000 e korvilla aika monella jos rehellisiä ollaan

Halpaa ehkä monelle, toisille ei....
Kisa-autoa ei ole tarkoitus tehdä, vaan käyttöauto vähän erilaisin ratkaisuin....( ja pienellä budjetilla kaikki muutokset otteeseen tyylillä)
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: SN 95 verrokkiauto koneen muutoksissa
Chevyn koneen vaihto Fordiin on kielletty.
Viimeksi muokannut Antti66HT, 01 Elo 2013, 09:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: SN 95 verrokkiauto koneen muutoksissa
cad78 kirjoitti:Tästähän voisi sitte vääntää juttua, että mitä maksaa?
Jos puhutaan ihan katu ja käyttöautosta, niin moniko ajaa pelkällä ahdinpaketilla? n. 4000 - 5000 e
Vahvempi laatikko + kytkin/turbiini? 2000 - 3000 e
Tweecer + suuttimet + imusarja + maf + läppärunko + paremmat kansipahvit? ???? e
Voimansiirto ei kestä 5.0 vakionkaan perässä ehjänä vahvistamatta, siitä jo kokemuksia aode + t5 muodossa......
Saattaa todellinen hinta olla sielä 7000 - 10000 e korvilla aika monella jos rehellisiä ollaan![]()
Halpaa ehkä monelle, toisille ei....
Kisa-autoa ei ole tarkoitus tehdä, vaan käyttöauto vähän erilaisin ratkaisuin....( ja pienellä budjetilla kaikki muutokset otteeseen tyylillä)
Samat muutokset se strokeri vaatii. En väitä että toinen olis parempi, enkä ala siitä kinaamaan, vaan omaan autooni otan mieluusti molemmat

-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Re: SN 95 verrokkiauto koneen muutoksissa
Täysin totta että ensin laitettava alusta/runko kuntoon. Se onneksi jo omalta kohdalta hoidettu. Ei ihan onneksi menny 10 kiloa rahaa
Jos tommonen käytetty ahdin setti osuu kohdalle ja vahvempi laatikko autossa jo valmiina, ei ahtamista voi kalliiksi haukkua.....

Jos tommonen käytetty ahdin setti osuu kohdalle ja vahvempi laatikko autossa jo valmiina, ei ahtamista voi kalliiksi haukkua.....