Hytissä käryää

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
jls
Addikti
Viestit: 382
Liittynyt: 07 Joulu 2007, 13:54
Auto: 1965 Fastback 351
Paikkakunta: Jyväskylä

Hytissä käryää

Viesti Kirjoittaja jls »

Mikä on yleisin aiheuttaja, kun katiskan ohjaamoon tulee pakokaasu tms. käry? Alkukeväästä huohotti suoraan konehuoneeseen. Sittemmin lisäsin PCV -venttiilin ja mielestäni käry hytissä rauhottui. Nyt taas käryä ohjaamossa ja vaatteet haisee ajon jälkeen.

Seokset OK. Pakosarjoja en ole kiristänyt, peltisarjat putkistoon pallomaisella laipalla, putket taka-akselin yli, mutta jää hitusen liian ylös eli puhaltaa takahiekkapeltiä vasten.

Hytissä on läpivientireikiä ja aukkoja siellä täällä, joten käry konehuoneesta / auton alta löytää helposti tiensä sisään. Pitäisköhän kehitellä hyttiin ylipaine, niin pysyi käry ulkona :D

Kattelin auton alle ja muistin että laatikko vuotaa hännästä. Yoke joskus ruostunut ja silotettu alimittaiseksi. Laatikon öljyt tipottelee suoraan x:n päälle, joten käry voi olla sieltä peräisin.
Mustang FB -65
-Growing Up Is Overrated-
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Hytissä käryää

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Monesti auton takaosassa jos on reikiä niin takana tuleva pyörre vetää ne käryt hyttiin! Monesti jos ajaa ikkunat kiinni, niin ei tuu käryä sisälle, mutta jos avaat ikkunat niin silloin vetää käryt sisälle. Eli kaikki ylimääräiset reijät tukkoon, ja tiivisteet kuntoon.
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Re: Hytissä käryää

Viesti Kirjoittaja Make67 »

jls kirjoitti:Mikä on yleisin aiheuttaja, kun katiskan ohjaamoon tulee pakokaasu tms. käry? Alkukeväästä huohotti suoraan konehuoneeseen. Sittemmin lisäsin PCV -venttiilin ja mielestäni käry hytissä rauhottui. Nyt taas käryä ohjaamossa ja vaatteet haisee ajon jälkeen.

Seokset OK. Pakosarjoja en ole kiristänyt, peltisarjat putkistoon pallomaisella laipalla, putket taka-akselin yli, mutta jää hitusen liian ylös eli puhaltaa takahiekkapeltiä vasten.

Hytissä on läpivientireikiä ja aukkoja siellä täällä, joten käry konehuoneesta / auton alta löytää helposti tiensä sisään. Pitäisköhän kehitellä hyttiin ylipaine, niin pysyi käry ulkona :D

Kattelin auton alle ja muistin että laatikko vuotaa hännästä. Yoke joskus ruostunut ja silotettu alimittaiseksi. Laatikon öljyt tipottelee suoraan x:n päälle, joten käry voi olla sieltä peräisin.
Tää sun tarinointi on kuin suoraan mun pikkuponista...? Vaan sillä erotuksella ettei mun kabiinissa haise/tuoksu mikään käry ollenkaan ajossa saatikka muutenkaan! Paitsi tossa aikasemmin kun lootaöljyy pakosarjoille tarjoili hapertunu lauhduttimen/jäähdyttimen letku :-)...?
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Avatar
Veikko
Aktiivi
Viestit: 105
Liittynyt: 10 Maalis 2013, 17:07

Re: Hytissä käryää

Viesti Kirjoittaja Veikko »

Mulla käryttää kanssa, heti kun kone ja putket kuumat. 19v. tiputellut öljyä vuosien varrella ja öljyä kerääntynyt paakuiksi laatikon ulkopinnoille ja öljypohjaan. Valoissa pysähdyksissä varsinkinkin tulee savupilvi auton alta, kun putket kuumentaa. Kunnon alustapesu laatikolle ja koneelle seuraavaksi, että saa vuosien öljymössöt pois öljypohjasta ja laatikosta. Muuten ei kuluta öljyä ollenkaan, mutta vanhat tiivisteet vähän "tihkuu".
Vastaa Viestiin