Sivu 1/1
Kysymyksiä kansista
Lähetetty: 09 Maalis 2005, 19:29
Kirjoittaja woogie
Löysin romulaarista 2 paria fordin pikkulohkon kansia & ajattelin että täällä ne viimeistään tunnistetaan. Toiset on näemmä peräisin 302:sta & jotain lukuja sain putsattua esiin D20E, D00E. Toiset taasen 351 & sieltä löytyi EB D5TE. Molemmissa kansissa on imuventtiili 1.77" & pako 1.41" , ainakin mitä olin mittaavinani. Kuvia voin lähettää kunhan ensin ostetaan se hiivatin kamera...

Lähetetty: 09 Maalis 2005, 21:09
Kirjoittaja ROKI
Mitäs aiot tehdä nuille kansille, mulla olis käyttöä 302 kansille tarviteisin lestiksi, romulohkon päälle pitäis ruseta vääntämään imusarjaa 4 2kurkkuiselle mitä pyydät jos myyt

Lähetetty: 09 Maalis 2005, 21:24
Kirjoittaja woogie
Jaa... en tiedä vielä mitä näille tekisi. Koneen verran olisi palikoita muttei koppaa mihin laittaa. Sais jostain tarkemmin tietää mitä kansia nää on, sitten tietäisi rupeanko kunnostamaan vaiko myisin pois. Aika tylyä patteristoa oot suunnittelemassa

.
Lähetetty: 09 Maalis 2005, 21:53
Kirjoittaja GT-350
D0OE on 68-70 kansi 302:sta, palotila 58.2cc ja venat 1.78/1.45.
D2OE on 71-74, muut tiedot samat...
Näin Monroen aapinen kertoo.
Lähetetty: 09 Maalis 2005, 21:59
Kirjoittaja Kopekka
woogie kirjoitti:Jaa... en tiedä vielä mitä näille tekisi. Koneen verran olisi palikoita muttei koppaa mihin laittaa. Sais jostain tarkemmin tietää mitä kansia nää on, sitten tietäisi rupeanko kunnostamaan vaiko myisin pois. Aika tylyä patteristoa oot suunnittelemassa

.
Tälläistä löytyi. Molempia käytetty 302 pannuissa, D2OE on vuosimallia 71-74 ja D0OE vuosilta 68-70.Molemmissa venttilien koot ovat 1.78/1.45. D5TE taasen on 351 koneesta vuosilta 75-77 ja venttilit 1.84/1.54.

Pony ehtikin jo ennen minua .

Lähetetty: 09 Maalis 2005, 22:58
Kirjoittaja ROKI
woogie kirjoitti:Jaa... en tiedä vielä mitä näille tekisi. Koneen verran olisi palikoita muttei koppaa mihin laittaa. Sais jostain tarkemmin tietää mitä kansia nää on, sitten tietäisi rupeanko kunnostamaan vaiko myisin pois. Aika tylyä patteristoa oot suunnittelemassa

.
Perustelut.
Lähetetty: 10 Maalis 2005, 13:48
Kirjoittaja woogie
Voipi olla etten kerkiä ruveta väkertään mittään näistä. Täysi työ saada pyörä kasaan kesäksi. Näistä hatuista voi tarjota jotain.
4 2kurkkuista mam mam...

Luovaa hulluutta
Lähetetty: 10 Maalis 2005, 22:08
Kirjoittaja ROKI
Tuosta imusarjasta viellä kahjoksi varmaan monikin meiksin noteeraa, mut itse pidän itseäni luovana hulluna

kun olen tottunut tekemään kaiken mahdollisen minkä vähänkin voi itse tehdä. Niinpä aikani mietittyäni päätin tehdä tuollaisen 4x2 systeemin, kyselin tripoweri pakettia mutta on pirun kallis 2500e kaasareineen, joten teenpä ite vähän äreemmän. Onneks on kokemusta jo entuudestaan on tullu noita 4 sarjoja tehtailtuun, pelti sarjojakin on tullut tehtyä eikä ole pois suljettu että teen omaan musseen omalla mallilla pelti sarjat. Mut kohan tuon imarin saa aikaiseksi onneks ei ole mitään kiirettä.
Lähetetty: 15 Maalis 2005, 15:50
Kirjoittaja Gallu66
Pony kirjoitti:D0OE on 68-70 kansi 302:sta, palotila 58.2cc ja venat 1.78/1.45.
Näin Monroen aapinen kertoo.
Millaiset on noiden kanavat ja venttiilit, onko ne isommat kun -91 Gt Mussen kansissa?
Onko noi jo ns. saastekannet?
Olisko ne sopivat virikäyttöön?
Olisko noissa parempi virtaus kun -91 Gt:n kansissa?
Kauheasti kysymyksiä mutta kun kone on menossa kasaan ja noi vois olla paremmat ku ne -91 Gt:n kannet.....???
Re: Luovaa hulluutta
Lähetetty: 16 Maalis 2005, 11:51
Kirjoittaja MONTTU
ROKI kirjoitti:Tuosta imusarjasta viellä kahjoksi varmaan monikin meiksin noteeraa, mut itse pidän itseäni luovana hulluna

kun olen tottunut tekemään kaiken mahdollisen minkä vähänkin voi itse tehdä. Niinpä aikani mietittyäni päätin tehdä tuollaisen 4x2 systeemin, kyselin tripoweri pakettia mutta on pirun kallis 2500e kaasareineen, joten teenpä ite vähän äreemmän. Onneks on kokemusta jo entuudestaan on tullu noita 4 sarjoja tehtailtuun, pelti sarjojakin on tullut tehtyä eikä ole pois suljettu että teen omaan musseen omalla mallilla pelti sarjat. Mut kohan tuon imarin saa aikaiseksi onneks ei ole mitään kiirettä.
Ala Roki kiireesti keräämään kaasareita kun niitä voi vielä ainakin käytettynä löytää. Mulla oli vähän samat suunnitelmat mutta selvisi että Dellorto on lopettanut tuplien valmistamisen ja Webereillä valmis paketti Englannista olisi maksanut 4500€.
Jos kiinnostaa, mulla olisi yhdet pikkupalotilaiset, kevyesti pakopuolelta portatut 289 C6AE kannet tuplajousilla. Palotilaksi mittasin 52.5cc, lienee vähän plaanattu.