
Pyöränlaakerin vaihto (taka)
Pyöränlaakerin vaihto (taka)
Minkälaisilla työkaluilla ootte vaihtanu pyöränlaakerit 8.8 perään? Itellä ei just nyt oo sopivaa työkalua siihen hommaan, mutta olisko vinkkejä? 

- mussekakkonen
- Addikti
- Viestit: 165
- Liittynyt: 28 Elo 2005, 21:42
- Auto: mustang GT convertible -95
- Paikkakunta: pyhäjärvi
Re: Pyöränlaakerin vaihto (taka)
pari kolautusta vasaralla akseliputkeen koolin kohdalle (ulkopuolelle) ja liukuvasaralla poies tasaisesta lyöden,,tai sitten voi ol fiksumpiakin konsteja ,,,
Ford Mustang convertible 5,0 GT -95
Ford Bronco -81 3,3TDi, c-6 ,9"
HD FX SB 1340cc -84
honda cr250 -96
Ford Bronco -81 3,3TDi, c-6 ,9"
HD FX SB 1340cc -84
honda cr250 -96
Re: Pyöränlaakerin vaihto (taka)
Joo täytyy lainata vaikka töistä sitä liukuvasaraa ja kokeilla sillä! 

Re: Pyöränlaakerin vaihto (taka)
Sama periaate kuin Kaarallakin, mutta vetotyökaluna karkaistu M16 vetoruuvi, mutterit ja haarukka, joka tukeutuu jarrutelineen laippaan akseliputkessa tai jarrutelineeseen. Tuo jarruteline ei ole ihan tasainen akselin suunnassa. Tavallisellakin kierretangolla todnäk lähtee, ei tarvitse olla työkalulaatua.
On tosiaan aika lujassa alkuun, ainakin pitempään paikallaan olleet. Laakerin asennukseen jäi tekemättä työkalu, jonka visioin tulevan jarrutelineen ruuveihin kiinni ja siitä ruuvilla työntämällä laakeri ja tiiviste paikalleen.
On tosiaan aika lujassa alkuun, ainakin pitempään paikallaan olleet. Laakerin asennukseen jäi tekemättä työkalu, jonka visioin tulevan jarrutelineen ruuveihin kiinni ja siitä ruuvilla työntämällä laakeri ja tiiviste paikalleen.
Re: Pyöränlaakerin vaihto (taka)
Eipä ole enää uudemmat kopukat kunnon rauddasta tehty, jos kerran laakeritkin on jo pellistä väännety.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
- mussekakkonen
- Addikti
- Viestit: 165
- Liittynyt: 28 Elo 2005, 21:42
- Auto: mustang GT convertible -95
- Paikkakunta: pyhäjärvi
Re: Pyöränlaakerin vaihto (taka)
juu,,en ymmärrä et miks ,,,on otettu FORDiin tämmönen GM konstruktio jota ovat käyttäneet 60-luvulta lähtien??? eihän se oo oikeaa laakerin vaihtoa jos jää vanha vetari tai on se muutenkin aikaslail p---a .älkää ainako laittako niitä korjauslaakereita paikalleen jos ajaa rata-ajoa tai "kovaa" itellä räjähti semmonen kappaleiksi radalla .ehken kun ei öljy pääse jäähdyttämään tai muuten vaan p---a ?
Ford Mustang convertible 5,0 GT -95
Ford Bronco -81 3,3TDi, c-6 ,9"
HD FX SB 1340cc -84
honda cr250 -96
Ford Bronco -81 3,3TDi, c-6 ,9"
HD FX SB 1340cc -84
honda cr250 -96
Re: Pyöränlaakerin vaihto (taka)
Palataampas aiheeseen! Jarrurempan yhteydessä tuli kokeiltua luonnollisesti kuinka akseli klappaa laakerissa, kyllähän siinä välystä hiukan on, mutta mikä tuossa ois se raja milloin kannattaa ruveta laakerijumppaa tekemään ?

Re: Pyöränlaakerin vaihto (taka)
Siinäpä loistavan tyhjentävä vastaus
Välys ei paha eikä hikoilua, joten jätetään tuo työ tulevaisuuteen.

