Sivu 1/1
SHELBY DE MEXICO
Lähetetty: 06 Maalis 2005, 22:10
Kirjoittaja PeteP
Oho! että tällainenkin kummajainen olemassa
http://www.cars-on-line.com/9689.html
Lähetetty: 06 Maalis 2005, 22:19
Kirjoittaja Fastback
Lainaus ilmosta;
"It's a MUST for the Shelby collector who has to have it all! " Tähän voisi Rauno sanoa jotain tusinatuotteista

Näistä Shelby mehikoista oli juttua vissiinkin Overdrivellä vähän enempikin. .
Täältä jotain perusfaktaa mehikon Shelbyistä
Lähetetty: 06 Maalis 2005, 23:45
Kirjoittaja JaniC
Lähetetty: 07 Maalis 2005, 17:07
Kirjoittaja raunoh
Juu-u. Olisihan tuollainen 69-Mexican Shelby style omistaa, tulisi vastaan samanlainen melkein yhtä harvoin kuin 71-Europa-avo.
Noita Meksikon Shelbyjä on tietävästi säilynyt erittäin vähän, arvaan omana MuTu:na, että n. 1-3% valmistetuista.
HT-mallejahan olivat kaikki, kun Meksikon laki ei muuta korimallia hyväksynyt. Jotta tulisi FB-vaikutelmaa, laitettiin tuollainen "tunnel roof" kuten 71-73 HT/Grande-Mustangeissa. Carroll Shelby oli osakkaana Eduardo Velazquezin kanssa Shelby de Mexicoa valmistaneessa firmassa.
Meksikon Shelbyjen valmistusmäärät:
1967: 169 kpl
1968: 203 kpl
1969: 308 kpl
1970: 1 kpl
1971-72: n. 500 kpl (arvio)*
* n. 200 kpl Mustangista (GT-351), n. 300 kpl Ford Maverick:sta (GT-302)
tiedot Shelby American World Registry 1997-kirjasta
Lähetetty: 07 Maalis 2005, 20:05
Kirjoittaja ROKI
Onko tuo kattoluukku ollu tehdasversio vaiko mehikolaisten viritys.
Lähetetty: 07 Maalis 2005, 20:33
Kirjoittaja Fastback
ROKI kirjoitti:Onko tuo kattoluukku ollu tehdasversio vaiko mehikolaisten viritys.
Tähän voisi Timppa sanoa jotain Venezuelan tehdasvirityksestä

Re: SHELBY DE MEXICO
Lähetetty: 08 Maalis 2005, 15:31
Kirjoittaja Mussemaan
Ei muuten pöllömpi sivuprofiili vale-fästbackiksi. Siiroselle vaan muotti niin alkaa tekemään "päivityssarjaa" HT -koreihin.
Eikä meksikaani ole hinnallakaan pilattu, on suorastaan ilmainen verrattuna Carrolin pajalla ämöörigassa tehtyihin "oikeisiin" shelbyihin.
Lähetetty: 08 Maalis 2005, 16:47
Kirjoittaja raunoh
Paitsi että 69 Shelbyä (ja 70-Shelbyt olivat myymättömiä 69:jä pienin kosmeettisin muutoksin) ei tehty Carrollin pajalla vaan Mustangien kanssa samalla tuotantolinjalla Dearbornissa sekä 69:n suunnittelussakaan Carroll ei ollut mukana. Samoin 68:ja ei tehty Carrollin pajalla, mutta oli suunnittelussa mukana. 65-67 Shelbyt oli Carrollin käsialaa.
Jostakin syystä Meksiko- ja Europa-Shelbyt ovat saaneet vähemmän arvostusta, syynä osin pienemmät valmistusmäärät ?
Shelby American '65-'70: 13.781 kpl
Shelby de Mexico: '67-'72: 1.181 kpl (arvio)
Shelby Europa GT350/500 '71/'72: 14 kpl
Shelby Europa GT250 '71: 1 kpl *)
*) Tämä GT-250 alustavana suunnitelmana tullaan esittelemään eräässä suomalaisessa V8-autoja esittelevässä magazinessa tänä keväänä. Tämän auton kuvat löytyivät lokakuussa 2004 Belgiasta: GT-250 oli todellinen menijä ! (eikä ole edes mielipide)
Shelby American-määrä 13.781: Spinneri 1/2005:n taulukossa (13.779) oli virhe.
Tosin SAAC ei taida laskea noita kahta USA 67-68-HT-protoa Shelbyiksi. Samoin ei taida laske kolmea 69-protoa, joissa on Mustangin VIN eikä siis ole 69-Shelby-spesifi "48" VIN:ssa !! Joten määrä voisi olla 13.776. Mutta onpa nuo protot kuitenkin listattu SAAC:n kirjassa! Eli kukapa sitten sanoo, mikä on oikein ?!?

Lähetetty: 08 Maalis 2005, 21:11
Kirjoittaja timppa
Fastback kirjoitti:ROKI kirjoitti:Onko tuo kattoluukku ollu tehdasversio vaiko mehikolaisten viritys.
Tähän voisi Timppa sanoa jotain Venezuelan tehdasvirityksestä

Noihin tehdas versioihin liityen,omassa73:ssa on auton kotimaassa uutena otetuissa kuvissa kaksi osainen irroitettavilla(eivät kyllä irtoa enää ) peililasi paloilla oleva kattoluukku,Muitakin erikoisuuksia löytyy mutta niiden tässä kertomiseen menisi koko yö ja puoli huomista,
Tässä yksi esimekki meinasin ruveta tilailemaan lukkoperää ja tutkin perämurikkaa auton alla että mikä perä siellä mahtaa olla numeroita ei löytynyt mutta teksti kylläkin mexsiko jäi lukko tilaamatta.sähköistä ja lisävirityksistä puhumattakaan.
onhan se kiva omistaa harvinainen yksilö mutta kun meinaat sitä ruveta kunnostamaa/hankkimaan osia niin eipä niitä löydykkään ihan joka kulmalta
Lähetetty: 08 Maalis 2005, 23:05
Kirjoittaja ROKI
Sehän on helposti korjattavissa, nakkele mehigo osat lepikkoon ja laita oikeita osia tilalle, puritot roskikseen ja purkerit tilalle

Lähetetty: 09 Maalis 2005, 08:55
Kirjoittaja Mussemaan
raunoh kirjoitti:Samoin 68:ja ei tehty Carrollin pajalla, mutta oli suunnittelussa mukana. 65-67 Shelbyt oli Carrollin käsialaa.
Näinpä, ja sen kyllä huomaa hinnasta...asiallinenkin "lisenssituote" on kuitenkin vain lisenssituote, vaikka sitten olisi kuinka hyväkin.
Lähetetty: 09 Maalis 2005, 20:27
Kirjoittaja timppa
ROKI kirjoitti:Sehän on helposti korjattavissa, nakkele mehigo osat lepikkoon ja laita oikeita osia tilalle, puritot roskikseen ja purkerit tilalle

Taidan pysyä puritossa