Sivu 1/3

T5 vaijerikytkin hydrauliseksi

Lähetetty: 10 Helmi 2013, 20:32
Kirjoittaja r.z.
Löytyykö jotain suositeltavaa sarjaa kytkimen muutoksesta nestetoimiseksi? Ajatuksissa systeemi jolla ulkoinen työsylinteri laatikon kylkeen työntämään käpälää jota ennen vedetiin vaijerilla.

Valmis setti olis ihanaa, mistä siis? Pääsylkkyä en tarvitse.

Eikä sillä että siinä vaijerissa mitään vikaa olisi, nyt ei vaan yksinkertaisesi saa vaijeria mihinkään kiinni auton päässä.

Re: T5 vaijerikytkin hydrauliseksi

Lähetetty: 10 Helmi 2013, 20:48
Kirjoittaja 302TT
http://www.mustangdepot.com/OnLineCatal ... clutch.htm

Ja puolesta välistä sivua Hydraulic External Slave Kit T5/TKO 3/4" Bore - Stock Cast Alum T5 Bellhousing Only

Re: T5 vaijerikytkin hydrauliseksi

Lähetetty: 10 Helmi 2013, 20:52
Kirjoittaja JXA-26
Mulla vaihtui -67.ssa MDl.n hydrauliversioon vuosia sitten, toimii, tosin maksoi melkein 700€. Hydraulisylkky tulee kopan sisään. Pick-up fordeissa on vakiona hydrauli sylitereitä, jotka painavat kopan ulkopuolella käpälää. Näissä sylinterit/letkut muovia... :shock:

Re: T5 vaijerikytkin hydrauliseksi

Lähetetty: 10 Helmi 2013, 20:54
Kirjoittaja r.z.
Oujeah, soli nopeeta. Lähti tilaukseen.


tattis Jouni!

Joo noi kopan sisään tulevat systeemit oli tiedossa mutta en halunnut sellaista mm. hinnan ja huollettavuuden vuoksi.

Re: T5 vaijerikytkin hydrauliseksi

Lähetetty: 10 Helmi 2013, 22:10
Kirjoittaja Galaxie61
mä olisin ehdottanu hj tojotan työsylinteriä. halpa ostaa kokonaisena ja halvat korjaus sarjat jos hajoaa ja helppo kiinnittää kopan kylkeen.
mulla toiminu jo pian 10 vuotta.

asennukseen meni muistaakseni kokonaiset 1½ tuntia. sisältäen telineen / polkimen hyttiin ja mersun pääsylinterin asennuksen.

Re: T5 vaijerikytkin hydrauliseksi

Lähetetty: 11 Helmi 2013, 12:28
Kirjoittaja r.z.
Mikä sen mersun pääsylkyn halkaisija on? Entä tuon HJ:n? Mikä aski galaxiella?

Sylinteri itsessään nyt ei ole probleema, vaan tuo kiinnitys. Jos pariin sataan saa sylkyn ja valmiin kiinnitysraudan niin ihan älyttömästi ei viitsi alkaa itse pyörää uudelleen keksimään.

Re: T5 vaijerikytkin hydrauliseksi

Lähetetty: 11 Helmi 2013, 13:01
Kirjoittaja Galaxie61
r.z. kirjoitti:Mikä sen mersun pääsylkyn halkaisija on? Entä tuon HJ:n? Mikä aski galaxiella?

Sylinteri itsessään nyt ei ole probleema, vaan tuo kiinnitys. Jos pariin sataan saa sylkyn ja valmiin kiinnitysraudan niin ihan älyttömästi ei viitsi alkaa itse pyörää uudelleen keksimään.
sulla on ilmeisesti tuon linkissä avautuvan kuvan mukainen laatikko ?
toijotan sylinterissä on kiinnityspulttien reijät toisella kyljellä, mutta ei tuohon kuvassa olevaan askiin kovin vaikea ole laittaa sopivaa kalikkaa mihin pultata sylinteri kiinni. halkkaisija oli muistaakseni jotain 22 mm. mersun sylinterin mittaa en muista. hintaa toijotan sylinterillä paikasta riippuen + - 50€

jos olisin ollu järkevä kun tein nuo systeemit niin olisin käyttäny valmista hiacen poljinpakettia, kaikki jää kojetaulun alle. eikä hinta päätä huimaa.

mulla on laatikkona toploader teräs kopalla, siihen oli helppo hitsata kalikka kiinni mihin pultata sylinteri.


hienon kopan oot löytäny koneelle. :bileet:

Re: T5 vaijerikytkin hydrauliseksi

Lähetetty: 11 Helmi 2013, 13:42
Kirjoittaja Antti66HT

Re: T5 vaijerikytkin hydrauliseksi

Lähetetty: 11 Helmi 2013, 14:07
Kirjoittaja Galaxie61
joskus kattelin jaguaarin konehuonetta ja mietin että tuonnehan mahtuis vaikka mitä.
huonoo on vaan se että ihan kaikkea ei saa katulailliseksi. :(

Re: T5 vaijerikytkin hydrauliseksi

Lähetetty: 11 Helmi 2013, 15:10
Kirjoittaja r.z.
Juu mulla on foxin uustuotantokopalla T5z Aski.

Jaggessa on max litrat 6.67L, max laillinen teho 360hp, paino ei ole ongelma(paitsi EHKÄ kokorauta 460cid), joten mun nähdäkseni tähän voi melko mielikuvituksellisen tekniika kyhätä, ja sinne tosiaan mahtuu. Puhumattakaan siitä että edessä on valmiina nopea tehostettu hammastanko, erittäin hyvä etuakselisto, toimiva takapää jne. Puhumattakaan siitä että tää on vaan hieno :love:


Toi Kaiman linkittämä auto oli muutaman vuoden liian uus ja selkeesti 4.5" liian pitkä akseliväli. :)

Re: T5 vaijerikytkin hydrauliseksi

Lähetetty: 11 Helmi 2013, 20:28
Kirjoittaja Antti66HT
Hö, no ei siitä nyt välttämättä muutenkaan tarvi mallia ottaa ;)

Ooliks toi ny sit s2 vai muuten vaan pidempi malli?

Re: T5 vaijerikytkin hydrauliseksi

Lähetetty: 11 Helmi 2013, 21:39
Kirjoittaja r.z.
Toi musta rottalaite oli series 2 lwb eli long wheel base. Mun on series 1 swb eli short wheel base. Ensin tuli swb, jota haukuttiin ahtaaksi, rinnalle tuli hetkeksi lwb ja swb tiputettiin pian kokonaan pois. Ero on se vajaa 5" takaoven pituudessa, ja ainakin mun silmään oleellisesti erilaiset mittasuhteet.

Re: T5 vaijerikytkin hydrauliseksi

Lähetetty: 11 Helmi 2013, 22:01
Kirjoittaja Fastback
r.z. kirjoitti:
Jaggessa on max litrat 6.67L, max laillinen teho 360hp, paino ei ole ongelma(paitsi EHKÄ kokorauta 460cid), joten mun nähdäkseni tähän voi melko mielikuvituksellisen tekniika kyhätä, ja sinne tosiaan mahtuu. Puhumattakaan siitä että edessä on valmiina nopea tehostettu hammastanko, erittäin hyvä etuakselisto, toimiva takapää jne. Puhumattakaan siitä että tää on vaan hieno :love:


Toi Kaiman linkittämä auto oli muutaman vuoden liian uus ja selkeesti 4.5" liian pitkä akseliväli. :)
429 moottori apulaitteineen ilman pakosarjoja alumiinikansilla ja alumiini-imusarjalla painaa 247 kg. Tuossa ei ole tietysti mitään ilmastoinnin kompuroita tai smog laitteita painossa mukana. Yleisesti jos joku kaivaa 429/460 painoa niin vastaukseksi voi tulla 720 lbs ja se on virheellinen lukema, joka joskus lähti levieämään jos tulkitsee väärin Fordin tehtaan painoraportteja vuodelta 1968. Siellä painossa 720 lbs on mukana kaikki, siis ihan kaikki motin toimintaan tarvittavat kalikat, kuten jäähdytysjärjestelmä lämppäreineen päivineen jne... Eli näin se vaan on, 429/460 on yllättävän kevyt isolohko moottori. Saivartelua mutta olkoot ===> Jos kairaat lohkon esim. vielä vaikka 0,080" ylikokoon niin taas kiloja karisi pois ja lohkon kestävyys ei tuosta muutu, 0,080" on vallan yleinen ylikokoporaus ko. moottoriperheelle.

Oikeastaan miksi kirjoitan on, se että tässä sun yhtälössä on pari asiaa jotka eivät ehkä heti aukea normaali taunus harrastajalle. VAKIO Jaggessa on edessä päällekkäiset kolmiolliset tukivarret, taka-akseli ei ole mitkään lantarattaat vaan Jaggen IRS linkkuperä ja ohjauskin on vakiona jämerä. Tuollaiseen lopputuloksen tai edes sinnepäin pääsemiseksi tämmöiseen perus jenkkiin saisi takoa 15 tonnia paalua plus työt siihen... En mä silti itelleni Jaggea tekisi, mutta ymmärrän kyllä tuon lähestymistavan asiaan.

Muista sitten R.Z. että menet käymään Sportscar Breakfast Clubin aamu brunssilla ensikesänä! Jagge saattaisi aiheuttaa aiheellista paheksuntaa tai sitten hyväksyvää muminaa kuminsavun hälvettyä!! Asiaa ja tuolla pääsee TAI JOUTUU (luetaan on PAKKO) tulemaan Ford Nationalsseihin sillä siellä sykkii Fordin sydän!!! Harvoin näkee Jaggen saavan kenkää ja etenevän kahva edellä kuivalla asfaltilla :devilhehe:

Re: T5 vaijerikytkin hydrauliseksi

Lähetetty: 11 Helmi 2013, 22:11
Kirjoittaja Galaxie61
Fastback kirjoitti:
r.z. kirjoitti:
Jaggessa on max litrat 6.67L, max laillinen teho 360hp, paino ei ole ongelma(paitsi EHKÄ kokorauta 460cid), joten mun nähdäkseni tähän voi melko mielikuvituksellisen tekniika kyhätä, ja sinne tosiaan mahtuu. Puhumattakaan siitä että edessä on valmiina nopea tehostettu hammastanko, erittäin hyvä etuakselisto, toimiva takapää jne. Puhumattakaan siitä että tää on vaan hieno :love:


Toi Kaiman linkittämä auto oli muutaman vuoden liian uus ja selkeesti 4.5" liian pitkä akseliväli. :)
429 moottori apulaitteineen ilman pakosarjoja alumiinikansilla ja alumiini-imusarjalla painaa 247 kg. Tuossa ei ole tietysti mitään ilmastoinnin kompuroita tai smog laitteita painossa mukana. Yleisesti jos joku kaivaa 429/460 painoa niin vastaukseksi voi tulla 720 lbs ja se on virheellinen lukema, joka joskus lähti levieämään jos tulkitsee väärin Fordin tehtaan painoraportteja vuodelta 1968. Siellä painossa 720 lbs on mukana kaikki, siis ihan kaikki motin toimintaan tarvittavat kalikat, kuten jäähdytysjärjestelmä lämppäreineen päivineen jne... Eli näin se vaan on, 429/460 on yllättävän kevyt isolohko moottori. Saivartelua mutta olkoot ===> Jos kairaat lohkon esim. vielä vaikka 0,080" ylikokoon niin taas kiloja karisi pois ja lohkon kestävyys ei tuosta muutu, 0,080" on vallan yleinen ylikokoporaus ko. moottoriperheelle.

Oikeastaan miksi kirjoitan on, se että tässä sun yhtälössä on pari asiaa jotka eivät ehkä heti aukea normaali taunus harrastajalle. VAKIO Jaggessa on edessä päällekkäiset kolmiolliset tukivarret, taka-akseli ei ole mitkään lantarattaat vaan Jaggen IRS linkkuperä ja ohjauskin on vakiona jämerä. Tuollaiseen lopputuloksen tai edes sinnepäin pääsemiseksi tämmöiseen perus jenkkiin saisi takoa 15 tonnia paalua plus työt siihen... En mä silti itelleni Jaggea tekisi, mutta ymmärrän kyllä tuon lähestymistavan asiaan.

Muista sitten R.Z. että menet käymään Sportscar Breakfast Clubin aamu brunssilla ensikesänä! Jagge saattaisi aiheuttaa aiheellista paheksuntaa tai sitten hyväksyvää muminaa kuminsavun hälvettyä!! Asiaa ja tuolla pääsee TAI JOUTUU (luetaan on PAKKO) tulemaan Ford Nationalsseihin sillä siellä sykkii Fordin sydän!!! Harvoin näkee Jaggen saavan kenkää ja etenevän kahva edellä kuivalla asfaltilla :devilhehe:
tuo alleviivattu se heikko kohta sitte onkin. muistakaa mun sanoneen. :idea:

Re: T5 vaijerikytkin hydrauliseksi

Lähetetty: 11 Helmi 2013, 22:13
Kirjoittaja Galaxie61
minkäs painosen kattilan sinne jaguaarin konehuoneeseen saa laittaa ?