RE85:lla dynaaminen puristussuhde

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
302TT
Mega-addikti

RE85:lla dynaaminen puristussuhde

Viesti Kirjoittaja 302TT »

Taas kaikki riippuu kaikesta, mutta minkä verran kärsii olla dynaamista ruttua RE85:lla? Pikaisella googletuksella löytyi eräs esimerkki 12.5 staattisella ja 9.3 dynaamisella.

Kenelläkään kokemuksia/tietoa?
Mach1 -71
302TT
Mega-addikti

Re: RE85:lla dynaaminen puristussuhde

Viesti Kirjoittaja 302TT »

Tuli viikonloppuna haettua vakioiskuinen 351W kellari (halavalla kun sain), jossa tuli uudet KB pattimännät renkaineen. Noiden minun kansien kanssa ruttua tulisi n. 12,2:1. Paketissa tuli myös xe284h nokka, mutta jos nyt pitkin hampain kuitenkin kaasariin päädyn, niin sentään rullanenä pitänee olla... :? Helpostihan noista männistä ottaa sorvissa patin sopivaksi, mutta toisaalta olen miettinyt myös tuollaista suht korkeapuristeista konetta esim. xe274-R10 (eli mekaaninen rulla) nokalla ja viinalla.

Quick fuelilla näyttäisi olevan SS-sarjalaisissa RE85 versiokin, mutta ne RE85 bensapumput, joita löysin oli aika suolaisen hintaisia.
Mach1 -71
r.z.
Aktiivi
Auto: Ford Granada V8
ja muita.

Re: RE85:lla dynaaminen puristussuhde

Viesti Kirjoittaja r.z. »

Reilusti vaan sitä ruttua, hankaisin itte tosta pikkustroukkerista staattisen yli 13, mutta kun ei yksinkertaisesti onnistu. Ikuna en oo mitää E85 specifistä osaa tai pumppua ostanu tai mitään "viinalisää" niistä maksanu. Koskaan ei oo mikään viinaan hajonnu. Jos haluaa maksaa extraa että on "E85 yhteensopiva pumppu" niin senkun.

Tuolla vajaa 12 rutuilla olen bensallakin ajanut, kaasarin kanssa kannattaa varautua jälkikäyntiin kuumalla koneella. tai lisäilee tolueenia tankkiin.

Mekaanista rullaa en kyllä suosittele ellei pidä kierrättää ihan vitusti. Hytikalla ja oikeilla palikoilla pääsee ihan samaan tehoon alle 7000rpm ja on huoltovapaampi eikä tartte ajella suorilla putkilla peittääkseen sen raksutuksen jota nopeeramppisella nokalla tulee kyllä.
66' Fairlane 500 2dht 431cid Fe Efi + 5 speed
93' Corvette LT1 6 speed
Vastaa Viestiin