Jakaja 351w Victor Jr

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
jls
Addikti
Viestit: 382
Liittynyt: 07 Joulu 2007, 13:54
Auto: 1965 Fastback 351
Paikkakunta: Jyväskylä

Jakaja 351w Victor Jr

Viesti Kirjoittaja jls »

Mitä jakajaa olette käyttäneet Victor Jr imusarjan kanssa 351w päällä. MSD:llä on oma mallinsa, mutta mitkä muut sopii paikoilleen? Duraspark olis varmaan varmin, mutta työläs säätää, enkä sen paikalleen mahtumisesta tiedä tuon imarin kanssa. Vacuumi purkilla oleva malli kiinnostaisi, mikäli se toimii hieman jytymmän nokan kanssa(.593-.576 254-262 108 LSA).
Mustang FB -65
-Growing Up Is Overrated-
Avatar
Futurage
Addikti
Viestit: 496
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 23:35
Paikkakunta: Tampere

Re: Jakaja 351w Victor Jr

Viesti Kirjoittaja Futurage »

Olen käyttänyt MSD:n pillettijakajaa näissä strokereissa. Pikku vinkki, jos sulla on myös MSD:n boxi niin se liitin jakajan ja boxin välisessä kierteellisessä johdossa tarvii napsasta poikki ja laittaa oma uusi liitin tilalle. Niissä MSD liittimissä on ollut vikaa joka aiheuttaa moottorin selittämättömän sammumisen.

Melkoisen äree nokka sulla :shock:
0400-834819
1980 Fairmont Futura Brothel-on-wheels 6 speed +9". 11,006/204 kmh. 267 seisova maili.Tehokkaampi moottori tulosssa jossain vaiheessa.
1966 Fairlane GTA 390 +C6+9"lukko.MR rek.suomiauto.13,44/170 kmh.
Avatar
jls
Addikti
Viestit: 382
Liittynyt: 07 Joulu 2007, 13:54
Auto: 1965 Fastback 351
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Jakaja 351w Victor Jr

Viesti Kirjoittaja jls »

Oikein muistit, edelleenkin MSD:n boksi on. Täytyy hankkiutua eroon siitä liittimestä.

Onko kokemuksia lukitulla sytytysennakolla ajamisesta? Amerikan pojat tuntuu sitä harrastavan kireämmän nokan kans ja moni on tyytyväinen. Väittävät että vastaa kaasuun iloisesti, imupuolen alipaineet kohoaa ja kaikkea muuta hyvää. Starttaus on hieman jäykempää ja nakutusta saa varoa, mutta toisaalta kevyt auto lieventää rasitusta. Polttoaineen kulutus varmaan lisääntyy.

En tiedä voiko tuo edes toimia teoriassa, eiköhän joka hetki tarvita sopivin mahdollinen ennakko, mutta käytännössä tuota kehutaan???
Mustang FB -65
-Growing Up Is Overrated-
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Jakaja 351w Victor Jr

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Jos nokka on tuota luokkaa niin unohda taloudellisuus.
Ei kiitos kiinteälle ennakolle.
Minä jopa unohtaisin vakuumisäädön jakajasta. Mutta jos jaksat säätää myös vakuumiennakoita niin siten…
Huolellinen ennakkokäyrän säädön kanssa muutenkin, ettei lähde naulaamaan.
Perus ennakko noin 15 asteen paikkeille ja max. ennakko noin 30 - 34 astetta.

Onhan 200cid suorassa kuutosessa ollut kiinteä ennakko + vakuumi (en suosittele tätäkään).
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
r.z.
Aktiivi
Viestit: 90
Liittynyt: 29 Marras 2011, 08:09
Auto: Ford Granada V8
ja muita.

Re: Jakaja 351w Victor Jr

Viesti Kirjoittaja r.z. »

Mulla on tollanen nokka granadassa, pelaa katuajossa vallan mainioisti. Tällain talvikäytössä käyttökelpoinen kierrosalue on 1000-2000rpm. 480nm menee rikki 1500rpm kohdalla joten ihan maukas ajella. Ajattelin saman nokan pistää 408 stroukkeriinkin kunhan ehdin tekemään.

Juu ja E85 polttoainetta vetää nurkkaajossa talvella abaut 20L. Matkassa 16L, vähän suditellen. Halvempi tällä on ajaa kuin 12L bensaa vievällä käyttiksellä.

Ei kai kukaan mitään kiinteätä ennakkoa käytä? oikeesti. Paras osakaasun ennakko on ihan vitusti enemmän kuin parhaan tehon ennakko.

juu ja Jenkkipojat tuntuu olevan monessa asiassa kivikaudella, myös tässä.
66' Fairlane 500 2dht 431cid Fe Efi + 5 speed
93' Corvette LT1 6 speed
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: Jakaja 351w Victor Jr

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Saattaahan se toimia, jos tarkoituksena on ajaa vain 400m pätkää läpät auki. Kiinteän ennakon kaverina noissa käytetään boxia, joka vähentää ennakkoa startatessa kiinteän määrän. En ymmärrä miksi tuo olisi parempi kuin oikein säädetty ennakko käyrä?
r.z.
Aktiivi
Viestit: 90
Liittynyt: 29 Marras 2011, 08:09
Auto: Ford Granada V8
ja muita.

Re: Jakaja 351w Victor Jr

Viesti Kirjoittaja r.z. »

Juu kaima on oikeassa. Parhaan tehon ennakko muuttuu yllättävän vähän kierrosten mukaan, mutta yli 30 asteen ennakolla voi käynnistely olla oma suorituksensa.

Kun mulla oli vielä MSD:n triggeri käytössä niin starttatessa antoi silloin tällöin ihan höpökierrostiedon ja ennakkoa ykskaks melkein nelkyytastetta. Sääliksi kävi kiinastarttia..
66' Fairlane 500 2dht 431cid Fe Efi + 5 speed
93' Corvette LT1 6 speed
Avatar
jls
Addikti
Viestit: 382
Liittynyt: 07 Joulu 2007, 13:54
Auto: 1965 Fastback 351
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Jakaja 351w Victor Jr

Viesti Kirjoittaja jls »

r.z. kirjoitti: Paras osakaasun ennakko on ihan vitusti enemmän kuin parhaan tehon ennakko.
Mites tää tehrään MSD:n jakajalla ilman alipainekelloa? :roll:
Mustang FB -65
-Growing Up Is Overrated-
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: Jakaja 351w Victor Jr

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

käytännössä tuo osakaasu ennakko siis parantaa taloudellisuutta. Jos pitää mennä lujempaa, ainahan voi painaa kaasua enempi ;)
Avatar
jls
Addikti
Viestit: 382
Liittynyt: 07 Joulu 2007, 13:54
Auto: 1965 Fastback 351
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Jakaja 351w Victor Jr

Viesti Kirjoittaja jls »

Jakaja menee uusiksi jokatapauksessa. Ongelma on, että victor jr:n kans ei meinaa sopia juuri mikään alipainekellollinen versio. Sopisi, jos on valmis kairaamaan imusarjaa/jakajan runkoa, mutta imusarja on kaunis musta, joten ei viittis sitä hinkata.
Mustang FB -65
-Growing Up Is Overrated-
Avatar
jls
Addikti
Viestit: 382
Liittynyt: 07 Joulu 2007, 13:54
Auto: 1965 Fastback 351
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Jakaja 351w Victor Jr

Viesti Kirjoittaja jls »

Väännetään rautalangasta. 351w vihtori imusarjalla vaatii pienirunkoisen jakajan. Tähän komboon MSD on tehnyt oman mallinsa, mikä sopii viilaamatta paikalleen. Ilmeisesti muut saman kombon omaavat ei ole yhtä köyhiä kuin minä, koska ko. jakajaa ei saa alipainekellollisena vaan pelkästään keskipakoennakolla. Mahtumiskysymys ei ole itse kello vaan jakajan halkaisija.

Jos tää olis polttoaineen kulutuksesta kiinni olisin ostanut Priuksen. Mutta jos kone toimii paremmin ja vie vähemmän, kun saadaan enemmän ennakkoa peliin, mksipä ei.

Suorasytkät ja muut hienoudet on poissuljettu ainakin toistaiseksi, ei se imusarja nyt niin hieno ole. Eikä mun auto muutenkaan ole mikään näyttelylaite. Ite kyhättyjä ratkaisuja ja rahaa säästetty aina kun on voinut.
Mustang FB -65
-Growing Up Is Overrated-
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Re: Jakaja 351w Victor Jr

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Mulla on kiinteä ennakko. MSD billet jakajat sekoavat enemmän tai vähemmän 6500rpm jälkeen. On omalla kohdalla todennettu mottidynossa. Siksi laitoin triggerin ja 32 ennakkoa. Oli hetken aikaa Starter Saver mutta kun se temppuili, heitin sen mäkeen. Nyt siis startataan kiinteällä. Kovilla pakkasilla ei tärähdä ihan optimaalisesti käymään, muuten pelaa hyvin. Startti on aito Hitachi made in japan. Käynnistyy myös kuumana helposti. Aivan hyvin voi ajaa kadullakin kiinteällä ainakin mun kombinaatiolla.
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Avatar
jls
Addikti
Viestit: 382
Liittynyt: 07 Joulu 2007, 13:54
Auto: 1965 Fastback 351
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Jakaja 351w Victor Jr

Viesti Kirjoittaja jls »

kaara91 kirjoitti:
Oisko tossa vaihtoehto.
http://www.stangnet.com/mustang-forums/ ... 1-8478.pdf
Eikös tämä sitten käy.
http://www.msdignition.com/Products/Dis ... illet.aspx
Eka linkki ei toimi.
Toinen, en tiedä sopiiko, sitä yritän täällä kysellä. Toiset sanoo, että fordin duraspark menee pienellä imusarjan ja jakajan hiomisella, toiset sanoo, että vesikanava pitää tulpata, kun joutuu hiomaan niin paljon materiaalia pois imarista.

Tämä sopii varmasti, mutta ei ole sitä peräänkuuluttamaani vakuumia.
http://www.msdignition.com/Products/Dis ... butor.aspx
On se vaikeaa. Kellään durasparkkia jouten et pääsis testaan? Oishan tuo MSD niin helppo säätää verrattuna voortiin.
Mustang FB -65
-Growing Up Is Overrated-
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Re: Jakaja 351w Victor Jr

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Vielä sellanen kommentti että se jakajan (uusi MSD) sekoaminen on siis todettu niin että kaveri seisoi motin vieressä dynohuoneessa strobo kädessä ja sitten annettiin mosalle kierroksia. Niin paljon heitää ennakoita edestakaisin että puhuttiin mun tapauksessa n. 20-25hv erosta, asteissa ennakko vaelsi jossain 28-35 välillä. Sitten kun laitoin triggerin, koko käynti muuttui ihan erilaiseksi ja kiljuu ylhäällä ihan eri tavalla.
Suosittelen vähänkään vakavahenkisempiin koneisiin triggeriä. Ja tietysti kadulle olisi hyvä jos olisi joku säädettävä systeemi siihen mutta ei siis mitään alipaine- tai keskipakosäätimiä. Mullakin on nyt tietysti limput poistettu kokonaan ja pultattu kiinteäksi koko jakaja, se on aika helppo homma MSD:ssä. Radalla on ihan sama onko säädettävä ennakko vai ei mutta kadulla ehkä sais jotain etua säädöistä.
Sitten jos konetta ei kierrätetä yli 6500 niin pärjää jotenkuten ilman triggeriä. Itsellä on rajoittaja 7400 rpm.
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
mave
Aktiivi
Viestit: 99
Liittynyt: 28 Syys 2004, 14:59
Auto: Mustang 1993 Turbo, 1967 F100 pikkulohko, Maverick 5.0 Coyote
Viesti:

Re: Jakaja 351w Victor Jr

Viesti Kirjoittaja mave »

Ahti kirjoitti:Vielä sellanen kommentti että se jakajan (uusi MSD) sekoaminen on siis todettu niin että kaveri seisoi motin vieressä dynohuoneessa strobo kädessä ja sitten annettiin mosalle kierroksia. Niin paljon heitää ennakoita edestakaisin että puhuttiin mun tapauksessa n. 20-25hv erosta, asteissa ennakko vaelsi jossain 28-35 välillä. Sitten kun laitoin triggerin, koko käynti muuttui ihan erilaiseksi ja kiljuu ylhäällä ihan eri tavalla.
Suosittelen vähänkään vakavahenkisempiin koneisiin triggeriä. Ja tietysti kadulle olisi hyvä jos olisi joku säädettävä systeemi siihen mutta ei siis mitään alipaine- tai keskipakosäätimiä. Mullakin on nyt tietysti limput poistettu kokonaan ja pultattu kiinteäksi koko jakaja, se on aika helppo homma MSD:ssä. Radalla on ihan sama onko säädettävä ennakko vai ei mutta kadulla ehkä sais jotain etua säädöistä.
Sitten jos konetta ei kierrätetä yli 6500 niin pärjää jotenkuten ilman triggeriä. Itsellä on rajoittaja 7400 rpm.
Mulla msd jakaja, ei triggerii , eikä kiinteetä ennakkoo ja hienosti toimii yli 8000rpm jälkeen. Olen strobo kädessä pitänny läpät levällään eikä ole hyppinyt ennakot... ehkä näissä alitehosissa katumosissa ei oo niin tarkkaa.
Vastaa Viestiin