Sivu 1/2
302 ajatuksia
Lähetetty: 20 Joulu 2012, 08:01
Kirjoittaja Galaxie61
tai 5 L , miten vaan.
mutta minkälaisiin teho ja vääntölukemiin kyseisen koneen saa tehtyä kun rajana on vuoden -89 päästöt ilman katteja ?
ei ole nuo koneet kovin tuttuja muutenkaan.
tollasen tilalle ehkä..

Re: 302 ajatuksia
Lähetetty: 20 Joulu 2012, 09:35
Kirjoittaja Galaxie61
kaara91 kirjoitti:Tuossa bemarissa on vissiin n.300hp. Kaverilla oli tommonen. Osat ainakin makso hunajaa. Mutta asiaan. Vakio 302 taataan kestämään 400/400 lipsiä ja hevosta useissa teksteissä vakio leluilla, kun sitä ei pyöritetä yli 6000 1/min. Sitten kun rakennetaan, niin linjaa ylöspäin vaparina varmaan tonne 6-700hp tienoille ja sitten asserin kautta mave linjaa yköspäin spesiaali osilla 2500hp saakka, jos rahat ja kärsivällisyys vaan riittää. 1000hp ja 1200Nm on ahtimella "helppo" päästä kotikonsteinkin, jos rakennepalikat valitaan huolella ja hommassa on tietämystä mukana.
mulla on tuo ihan toimiva kone. ajatuksen syy ei ole vika moottorissa. mielessä olis ympärivuotiseen käyttöön sopiva moottori jossa olis lukemat sen verran kohdallaan että pärjää tolle alkuperäselle.
mukavia nuo nelinumeroiset lukemat, mutta loppuu lompakon paksuus ennenkö niihin pääsis.

Re: 302 ajatuksia
Lähetetty: 20 Joulu 2012, 09:42
Kirjoittaja Galaxie61
ihan hyvin riittäis n, 400 hv ja vääntö + 450 nm..
Re: 302 ajatuksia
Lähetetty: 20 Joulu 2012, 20:20
Kirjoittaja Homer65
Amatöörinä sanoisin, huom. en siis tiijä asijasta juuri mitään, että 350 hp kohtuu hintaan ja kestää isältä pojalle!! Kiva ajaa ja äänet on asialliset.
Re: 302 ajatuksia
Lähetetty: 20 Joulu 2012, 20:36
Kirjoittaja Fastback
Joo-o, ei toi 5 litran 12 pyttyinenkään huonolta kuulostanut kun tässä poikkesi. Ajoautoksi vallan asialliset soundit. Minä en tiedä enkä edes halua tietää mitään alta 7 litran koneista mutta kyllä se 302 tonne mahtuu ja jäisi se V12 vaikka triken moottoriksi tai olohuoneen pöydäksi. Jostain leppäkyljestä 302 efi ja aod, siitä sitten vähän lisäpauhua jollakin keinolla vaihteiston keston rajoissa.
Sitten sun tarttis liittyä bimmerkerhoon ja ratapäiville jyristelemään ja konepeitto VISUSTI kiinni

Re: 302 ajatuksia
Lähetetty: 20 Joulu 2012, 20:47
Kirjoittaja Topias74
Niinkuin siinä yhdes mainoksessa sanottiin: "Eihän tässä oo mitään järkeä!"

Muutama kymmenen heppaa lisää ja tuplaat kulutuksen! Oisit ostanu V8 bemarin niin ei ois tarvinnu moottorijumppaan!

Ei vaan, jokainen toki tekee niinkuin tahtoo, mutta meinasitko sen vielä kilpiin saada?
Re: 302 ajatuksia
Lähetetty: 20 Joulu 2012, 20:58
Kirjoittaja Galaxie61
Topias74 kirjoitti:Niinkuin siinä yhdes mainoksessa sanottiin: "Eihän tässä oo mitään järkeä!"

Muutama kymmenen heppaa lisää ja tuplaat kulutuksen! Oisit ostanu V8 bemarin niin ei ois tarvinnu moottorijumppaan!

Ei vaan, jokainen toki tekee niinkuin tahtoo, mutta meinasitko sen vielä kilpiin saada?
nyt ei ole näistä mainituista asioista homma kiinni. ja kulutuspuheet on suuremman luokan huhuja. ja miksei kilpiin sais ?
on sitä kaikenlaista hullumpaakin leimattu.
Re: 302 ajatuksia
Lähetetty: 21 Joulu 2012, 11:58
Kirjoittaja Galaxie61
kyllä se 302 viisaampi on. minusta ei mitään bmw harrastajaa tehdä vaikika semmosella nyt satun ajeleen.

Re: 302 ajatuksia
Lähetetty: 21 Joulu 2012, 12:11
Kirjoittaja 302TT
Mullakin on jatke alla käyttiksenä ja yritän käyttäytyä liikenteessä sen mukaisesti, mitä muut olettavat...

Re: 302 ajatuksia
Lähetetty: 21 Joulu 2012, 18:28
Kirjoittaja MONTTU
5,6 litraa 405hp ja 415lb/ft 18979 taalaa, melkoinen vitsi...
http://www.fordracingparts.com/parts/pa ... ield=12379
13595 taalaa, ei halpa tääkään, mutta seittemän litran alumiini pikkulohko, 600hp...558lb/ft
Re: 302 ajatuksia
Lähetetty: 21 Joulu 2012, 18:44
Kirjoittaja Topias74
Sinnehän kävis hyvin tommonen uuden mussen 5.0 coyote-moottori, motti pikkusen päälle 6000, johtosarja 1600, ja vielä joku laatikko koneen perään, manuaali tai automaatti! Sehän on 302 ja 400hv vakiona!

Re: 302 ajatuksia
Lähetetty: 22 Joulu 2012, 00:33
Kirjoittaja Galaxie61
kaara91 kirjoitti:On se hyvä, että meille perseaukisillekin on oma luokka noissa moottorirakenteluissa. En ees uskalla googlata minkä hintainen olisi esim. Testarossan muutaman sadan hepan piristetty moottori saati jos mennään Bukattiin ja muihin superautoihin. Tuskin niistä edes on netissä mitään hintoja.
Se tuossa 302 ssa on ikävää, että se on periaatteessa on kaikilta osiltaan virittäjälle huono. Eli se vähintään vaatii paremmat kannet imarin, läppärungon, maffin ja peltisarjat. Vaparina ei ole mitään suoraa konstia lisätä tehoa, kun kaikki on yläkerrassa mitoitettu tuohon 230hp.
tollasen fiatin koneen kanssa olin joskus markkaaikaan tekemisissä ja osat oli sen hintasia että pahaa tekis vieläkin vaikka olis lukemat euroiks muutettu.
Re: 302 ajatuksia
Lähetetty: 22 Joulu 2012, 07:56
Kirjoittaja Galaxie61
v 12 painaa n, 300 kg. tarkkaa lukemaa en pikavilkasulla löytänyt. mutta muistelen lukeneeni että "vajaa 300 kg".
ei ainakaan painoon kaadu koko homma.
Re: 302 ajatuksia
Lähetetty: 25 Joulu 2012, 06:02
Kirjoittaja Futurage
Muistaakseni toi V12 bemari makso uutena noin miljoona markkaa.
Heh,kyllähän bimmerit "kivoja" laitteita on. Mulla on käyttiksenä 2003 330 D M-Sport farkku ja olen tykännyt, varsinkin kun moottorin ohjausjärjestelmä päivitettiin Harisella.
Keskikulutus vuoden ajoillla ( mun ajotyylillä

) 5,9 l kiisseliä /100 km. Lähes käsittämätöntä, moottori kuitenkin 3 litrainen 228 hv / 525 Nm, maantiellä kesällä 80 ajaen kulutus alle 5 litraa.
Bemmi on laatuauto, ratkaisut on sellaisia että ymmärtää miksi ne maksaa, mutta toisaalta tossa omassa on ehkä ollut vähän normiautoa enemmän pikkuvikoja.
Toi suorituskyky on kanssa suhteellista...muistan kun mulla oli 1997 uudenkarhea V6 Vectra joka kulki ihan kivasti käyttikseksi. Kuljun moottoritiellä sitten tollasen V12 bemmin kanssa tuli pikku kisatilanne ja vot , se vaan suhahti ohi kun yritin päästä sitä karkuun..
Toisaalta viime vuoden Ford Freak Weekendissä kun oltiin palaamassa päivälenkiltä takaisin Haveriin, V12 bemari 850 kupee kyllästyi ajelemaan vanhojen amerikanpaskojen jonon perässä ja rempaisi rehvakkaasti koko jonon ohi. No, mä Futuralla perään ja veikkaan että kaverin ilme oli ennennäkemätön kun tempasin kahdessasadassa heittämällä ohi

.
Onks sulla joku tietty syy tohon moottoriswappiin, vai ihan fordrakkaus motiivina ?
Mulla oli yhdessä vaiheessa ideana varustaa 520 bemmi fordin räyhäkällä tekniikalla.
Re: 302 ajatuksia
Lähetetty: 25 Joulu 2012, 19:51
Kirjoittaja Galaxie61
Futurage kirjoitti:Muistaakseni toi V12 bemari makso uutena noin miljoona markkaa.
Heh,kyllähän bimmerit "kivoja" laitteita on. Mulla on käyttiksenä 2003 330 D M-Sport farkku ja olen tykännyt, varsinkin kun moottorin ohjausjärjestelmä päivitettiin Harisella.
Keskikulutus vuoden ajoillla ( mun ajotyylillä

) 5,9 l kiisseliä /100 km. Lähes käsittämätöntä, moottori kuitenkin 3 litrainen 228 hv / 525 Nm, maantiellä kesällä 80 ajaen kulutus alle 5 litraa.
Bemmi on laatuauto, ratkaisut on sellaisia että ymmärtää miksi ne maksaa, mutta toisaalta tossa omassa on ehkä ollut vähän normiautoa enemmän pikkuvikoja.
Toi suorituskyky on kanssa suhteellista...muistan kun mulla oli 1997 uudenkarhea V6 Vectra joka kulki ihan kivasti käyttikseksi. Kuljun moottoritiellä sitten tollasen V12 bemmin kanssa tuli pikku kisatilanne ja vot , se vaan suhahti ohi kun yritin päästä sitä karkuun..
Toisaalta viime vuoden Ford Freak Weekendissä kun oltiin palaamassa päivälenkiltä takaisin Haveriin, V12 bemari 850 kupee kyllästyi ajelemaan vanhojen amerikanpaskojen jonon perässä ja rempaisi rehvakkaasti koko jonon ohi. No, mä Futuralla perään ja veikkaan että kaverin ilme oli ennennäkemätön kun tempasin kahdessasadassa heittämällä ohi

.
Onks sulla joku tietty syy tohon moottoriswappiin, vai ihan fordrakkaus
motiivina ?
Mulla oli yhdessä vaiheessa ideana varustaa 520 bemmi fordin räyhäkällä tekniikalla.
siinähän se. muuten mukava ja hyvä auto ajaa mutta tuo v12 ei tunnu yhtään miltään. taspaksua olemista vaan pellin alla. äänikin muistuttaa vammasta kuutosta.