mutta minkälaisiin teho ja vääntölukemiin kyseisen koneen saa tehtyä kun rajana on vuoden -89 päästöt ilman katteja ?
ei ole nuo koneet kovin tuttuja muutenkaan.
tollasen tilalle ehkä..

mulla on tuo ihan toimiva kone. ajatuksen syy ei ole vika moottorissa. mielessä olis ympärivuotiseen käyttöön sopiva moottori jossa olis lukemat sen verran kohdallaan että pärjää tolle alkuperäselle.kaara91 kirjoitti:Tuossa bemarissa on vissiin n.300hp. Kaverilla oli tommonen. Osat ainakin makso hunajaa. Mutta asiaan. Vakio 302 taataan kestämään 400/400 lipsiä ja hevosta useissa teksteissä vakio leluilla, kun sitä ei pyöritetä yli 6000 1/min. Sitten kun rakennetaan, niin linjaa ylöspäin vaparina varmaan tonne 6-700hp tienoille ja sitten asserin kautta mave linjaa yköspäin spesiaali osilla 2500hp saakka, jos rahat ja kärsivällisyys vaan riittää. 1000hp ja 1200Nm on ahtimella "helppo" päästä kotikonsteinkin, jos rakennepalikat valitaan huolella ja hommassa on tietämystä mukana.
nyt ei ole näistä mainituista asioista homma kiinni. ja kulutuspuheet on suuremman luokan huhuja. ja miksei kilpiin sais ?Topias74 kirjoitti:Niinkuin siinä yhdes mainoksessa sanottiin: "Eihän tässä oo mitään järkeä!"Muutama kymmenen heppaa lisää ja tuplaat kulutuksen! Oisit ostanu V8 bemarin niin ei ois tarvinnu moottorijumppaan!
Ei vaan, jokainen toki tekee niinkuin tahtoo, mutta meinasitko sen vielä kilpiin saada?
kyllä se 302 viisaampi on. minusta ei mitään bmw harrastajaa tehdä vaikika semmosella nyt satun ajeleen.kaara91 kirjoitti:Tai sitten tuolta suoraan tehon mukaan valmis sarja venyneen tilalle.
http://www.racingpowerplant.com/bmw_m70.htm
Tai ehkä sittenkin se 302 on parempi kun kattoo noita hintoja.
5,6 litraa 405hp ja 415lb/ft 18979 taalaa, melkoinen vitsi...kaara91 kirjoitti:
Tai sitten tuolta suoraan tehon mukaan valmis sarja venyneen tilalle.
http://www.racingpowerplant.com/bmw_m70.htm
Tai ehkä sittenkin se 302 on parempi kun kattoo noita hintoja.
tollasen fiatin koneen kanssa olin joskus markkaaikaan tekemisissä ja osat oli sen hintasia että pahaa tekis vieläkin vaikka olis lukemat euroiks muutettu.kaara91 kirjoitti:On se hyvä, että meille perseaukisillekin on oma luokka noissa moottorirakenteluissa. En ees uskalla googlata minkä hintainen olisi esim. Testarossan muutaman sadan hepan piristetty moottori saati jos mennään Bukattiin ja muihin superautoihin. Tuskin niistä edes on netissä mitään hintoja.
Se tuossa 302 ssa on ikävää, että se on periaatteessa on kaikilta osiltaan virittäjälle huono. Eli se vähintään vaatii paremmat kannet imarin, läppärungon, maffin ja peltisarjat. Vaparina ei ole mitään suoraa konstia lisätä tehoa, kun kaikki on yläkerrassa mitoitettu tuohon 230hp.
siinähän se. muuten mukava ja hyvä auto ajaa mutta tuo v12 ei tunnu yhtään miltään. taspaksua olemista vaan pellin alla. äänikin muistuttaa vammasta kuutosta.Futurage kirjoitti:Muistaakseni toi V12 bemari makso uutena noin miljoona markkaa.
Heh,kyllähän bimmerit "kivoja" laitteita on. Mulla on käyttiksenä 2003 330 D M-Sport farkku ja olen tykännyt, varsinkin kun moottorin ohjausjärjestelmä päivitettiin Harisella.
Keskikulutus vuoden ajoillla ( mun ajotyylillä) 5,9 l kiisseliä /100 km. Lähes käsittämätöntä, moottori kuitenkin 3 litrainen 228 hv / 525 Nm, maantiellä kesällä 80 ajaen kulutus alle 5 litraa.
Bemmi on laatuauto, ratkaisut on sellaisia että ymmärtää miksi ne maksaa, mutta toisaalta tossa omassa on ehkä ollut vähän normiautoa enemmän pikkuvikoja.
Toi suorituskyky on kanssa suhteellista...muistan kun mulla oli 1997 uudenkarhea V6 Vectra joka kulki ihan kivasti käyttikseksi. Kuljun moottoritiellä sitten tollasen V12 bemmin kanssa tuli pikku kisatilanne ja vot , se vaan suhahti ohi kun yritin päästä sitä karkuun..
Toisaalta viime vuoden Ford Freak Weekendissä kun oltiin palaamassa päivälenkiltä takaisin Haveriin, V12 bemari 850 kupee kyllästyi ajelemaan vanhojen amerikanpaskojen jonon perässä ja rempaisi rehvakkaasti koko jonon ohi. No, mä Futuralla perään ja veikkaan että kaverin ilme oli ennennäkemätön kun tempasin kahdessasadassa heittämällä ohi.
Onks sulla joku tietty syy tohon moottoriswappiin, vai ihan fordrakkaus motiivina ?
Mulla oli yhdessä vaiheessa ideana varustaa 520 bemmi fordin räyhäkällä tekniikalla.