351w imusarjan kiristys
-
musse1967
- Addikti
- Viestit: 202
- Liittynyt: 16 Syys 2012, 08:58
- Auto: Mustang 1967 coupe, 351w, väri musta
351w imusarjan kiristys
Onkohan tämän linkin alla oikeaoppinen imusarjan kiristys metodi? http://www.fordracingparts.com/download ... 02351w.pdf
taas tuota youtuben ihmeellistä maailmaa kun selasin nii siellä oli taas sitten tämä http://www.youtube.com/watch?v=m0OBmUOfygw
Ja ekassa siis ristiin kiristys alottaen keskeltä ja toisessa edetään järjestyksessä keskeltä ulospäin.
Kumpikohan on nyt oikeassa? Pitäisi omaan vaihtaa nyt viikonloppuna tiiviste ja muu ei enää ihmetytä kun tuo kiristys järjestys...10kg taitaa olla likimain oikea kiristys momentti kun 22-24lbs on tuo jenkki arvo?
taas tuota youtuben ihmeellistä maailmaa kun selasin nii siellä oli taas sitten tämä http://www.youtube.com/watch?v=m0OBmUOfygw
Ja ekassa siis ristiin kiristys alottaen keskeltä ja toisessa edetään järjestyksessä keskeltä ulospäin.
Kumpikohan on nyt oikeassa? Pitäisi omaan vaihtaa nyt viikonloppuna tiiviste ja muu ei enää ihmetytä kun tuo kiristys järjestys...10kg taitaa olla likimain oikea kiristys momentti kun 22-24lbs on tuo jenkki arvo?
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2113
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: 351w imusarjan kiristys
Tuolla FRPP ohjeella onnistuu kyllä, eikä tuo niin kriittinen ole, momentit aika pieniä, kunhan ei kiristä yli. Kannattaa laittaa liimaa, etteivät lähde löystymään.
-
musse1967
- Addikti
- Viestit: 202
- Liittynyt: 16 Syys 2012, 08:58
- Auto: Mustang 1967 coupe, 351w, väri musta
Re: 351w imusarjan kiristys
Kiitos. Elikkä kierreliimaa hieman ja oikeaan momenttiin jne. Pitää jotain tiiviste silikonia hommata viel jostain kun näkyy noihin korkkikulmiin joutuvan hieman laittaan.Antti66HT kirjoitti:Tuolla FRPP ohjeella onnistuu kyllä, eikä tuo niin kriittinen ole, momentit aika pieniä, kunhan ei kiristä yli. Kannattaa laittaa liimaa, etteivät lähde löystymään.
-
musse1967
- Addikti
- Viestit: 202
- Liittynyt: 16 Syys 2012, 08:58
- Auto: Mustang 1967 coupe, 351w, väri musta
Re: 351w imusarjan kiristys
ahaa vai on se 1,5kg. Hyvä kun tuli juttua siitä. Jollain netin convertterillä sitä muutin ja tuollaisen tuloksen se antoi. 1,5kg on tosi vähän kyllä et onneks en oo ehtiny niitä 10kg kiristäänkaara91 kirjoitti:musse1967 kirjoitti:
Ja ekassa siis ristiin kiristys alottaen keskeltä ja toisessa edetään järjestyksessä keskeltä ulospäin.
Kumpikohan on nyt oikeassa? Pitäisi omaan vaihtaa nyt viikonloppuna tiiviste ja muu ei enää ihmetytä kun tuo kiristys järjestys...10kg taitaa olla likimain oikea kiristys momentti kun 22-24lbs on tuo jenkki arvo?
Tais tulla kirjoitus virhe. Tuo 23lbs on 1,5 kg. Ei tuolla järjestyksellä ole väliä, jos kiristys tehdään useassa portaassa. Etene keskeltä ulospäin niin hyvä tulee. Noissa ei ilmeisesti ole vielä millisiä kierteitä. Aika lähellä on M8 jolloin max kiristys on jotakuinkin 2,5kgm ja Newtoneina noin 25Nm pulttien lujuudesta riippuen.
kyllä tuo netin laskin väittää edelleen että yks kilo on 2,2lb eli 22/2,2=10kg Eli onko tuo nyt väärä arvo sitten?
-
Galaxie61
- Mega-addikti
- Viestit: 803
- Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
- Auto: Galaxie -61
- Paikkakunta: huitsin nevada
Re: 351w imusarjan kiristys
en ole tainnu koskaan käyttää momenttiavainta imusarjan kiristämisessä. eikä sitä jokaväliin edes saa.
10 kiloa on jo ihan liikaa niin pienille pulteille. ei kannata edes kokeilla.
10 kiloa on jo ihan liikaa niin pienille pulteille. ei kannata edes kokeilla.
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
- Drummer
- Mega-addikti
- Viestit: 632
- Liittynyt: 21 Helmi 2005, 01:37
- Auto: 1971 Mustang Mach 1, Grabber Blue, 351C/4R70W/9".
- Paikkakunta: Ristiina
Re: 351w imusarjan kiristys
Parikin hyvää työkalua, ekan voi vaikka tulostaa ja toisen pistää vaikka puhelimeen linkkinä niin on aina laskin käytettävissä 
http://www.sizes.com/units/charts/Ftlba4.pdf
http://www.boltscience.com/pages/convert.htm
http://www.sizes.com/units/charts/Ftlba4.pdf
http://www.boltscience.com/pages/convert.htm
-Kaikki Jytinä Ison Veden Takaa-
-
musse1967
- Addikti
- Viestit: 202
- Liittynyt: 16 Syys 2012, 08:58
- Auto: Mustang 1967 coupe, 351w, väri musta
Re: 351w imusarjan kiristys
Juu tosiaan oli vääränlainen muunnin kyseessä. Tosiaan 1,5kg on aika tarkkaan oikea momentti. Sit vielä sellainen kysymys kun liike joka tiivisteen mulle myi niin ehdotti että laittas sellasta silikonia molemmin puolin tiivistettä mikä noihin on tarkoitettu, ostin kent merkkistä asennus liimaa/silikonia. Pitääkö tuota tosiaan laittaa molemmin puolin tiivistettä?
-
musse1967
- Addikti
- Viestit: 202
- Liittynyt: 16 Syys 2012, 08:58
- Auto: Mustang 1967 coupe, 351w, väri musta
Re: 351w imusarjan kiristys
kaara91 kirjoitti:Ei kun 3kgm 30Nm jos 23lb-ft on kiristystiukkuus. Molemmin puolin. Mutta imukanavien ympärille vain ohut kerros ettei se pursua kanavan puolelle. Useimmissa tiivisteissä on valmiiksi nuo silikoni tiivistykset valmiina. Vesireikiin voi laittaa hiukan enemmän. Kannattaa antaa kuivua jotta puristuesaan tiivistää ja puristuu kovemmin pintoihin. Tuon imusarjan koneistuskulmien tarkkuus kansiin määrää miten lopputuloksessa käy.
Kiitos oikein paljon! Eiköhän näillä eväillä pärjätä taas eteenpäin... tässä nyt vertailin tiivisteitä vs imusarja nii tiivisteessä on neljä vesireikää ja mun imusarjassa vain 2. Felpro tiiviste sarja kyseessä 69-7 tuohon 351w koneeseen. Reiät osuu imuissa kohdalleen sekä vesireiät.
Huomasin tässä et mun imusarjassa ei ole mitään mikä pitäisi tuon tiivisteen paikallaa...pirun hankala asentaa yksinään varmaan kun pitäis saada tiivisteet pysyyn paikallaan. Taidan liimata tiivisteet ensin koneeseen ja odotan että ne jämähtää kunnolla ja sit vasta asennan sarjan kiinni.
Putsailin tuossa noita vanhoja liimaröpöjä pois ja oli siinäkin melkonen homma...taisi olla melko monen tiivisteen roippeet siellä kun sai hangata ihan tosissaan ja melkosen kauan että sai irti.
-
musse1967
- Addikti
- Viestit: 202
- Liittynyt: 16 Syys 2012, 08:58
- Auto: Mustang 1967 coupe, 351w, väri musta
Re: 351w imusarjan kiristys
kaara91 kirjoitti:Jep, unohdin mainita tuon, että kannattaa liimata. Samoin etu ja takapää, ettei tiiviste pullahda vahingossa ulos. Jotkut on sinne takapään tiivistepintaan koneistaneet parin kolmen millin syvyisiä reikiä esim, 3-4mm poralla noin 10mm välein tai yhtenäisen uran, että ei tiiviste liu välistä myöhemmin pois. Kannattaa myös mallata ja kohdistella, sekä tarvittaessa vingutella turhat olakkeet jouheammiksi, jotka voisivat aiheuttaa virtausvastuksia, vaikka kyseessä olisikin vakio moottori. Lastujen pääsy moottoriin on vain sitten estettävä jos kansien puolelta joutuu vinguttelemaan. Vanha pölyimuri auttaa noissa lastujen ja tiivisteen palasten poistossa, jos on kaveri pitämässä letkua vieressä.
Samoin kannattaa tarkastaa että pultit ei pohjaa, koska muutoin imusarja jää löysälle ja ajan mittaan alkaa melko varmasti vuotamaan, joko ulos tai sisäänpäin.
Kiitos vinkistä...täytyy katsoa saanko tuohon millään mitään reikiä porailtua kun kone paikallaan autossa jne mutta eiköhän se pysy kun liimailen sen tiivisteen ennen paikoilleen ennen kun asennan imusarjan.
-
musse1967
- Addikti
- Viestit: 202
- Liittynyt: 16 Syys 2012, 08:58
- Auto: Mustang 1967 coupe, 351w, väri musta
Re: 351w imusarjan kiristys
on muuten tuo rautanen imusarja melkosen painava möhkäle nostaa pois tuolta konetilasta
No jos jossain vaiheessa olis varaa ostaa 4kanavainen kromattu tai kiilloitettu tilalle...nyt pitäs saada vaan auto liikkuun et saa vietyy sen purkuun ja sit puhallukseen.
-
musse1967
- Addikti
- Viestit: 202
- Liittynyt: 16 Syys 2012, 08:58
- Auto: Mustang 1967 coupe, 351w, väri musta
Re: 351w imusarjan kiristys
Tuota nyt vielä yksikysymys, ostin tälläisen tiiviste sarjan http://www.cjponyparts.com/intake-manif ... 1w/p/IMG4/ ja tuossa kun on tuo pyöreä o-rengas tiiviste niin mihin ihmeeseen tuo tulee? Mulla ainakin termostaatissa on paperi tiiviste joten siihen ei tuota saa?
Re: 351w imusarjan kiristys
Virranjakajan jalkaan.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
-
musse1967
- Addikti
- Viestit: 202
- Liittynyt: 16 Syys 2012, 08:58
- Auto: Mustang 1967 coupe, 351w, väri musta
Re: 351w imusarjan kiristys
Ahaa...no mä en ottanu koko jakajaa pois niin eipä oo sitten tarvetta. Mut hyvä tietää jos joskus tarvii jostain syystä jakaja ottaa pois.
Re: 351w imusarjan kiristys
Noista momenteista vielä.Ei ne tosiaan ole mitään astraalifysiikkaa. Kyseessähän on vipuvarsi ja voima jolla sitä vartta painetaan sen päästä.
Täällä meillä juuroopassa käytetään yksikköä Nm tai perinteisellä maalaisjärki-asteikolla kgm ( " kiloo")
1 kgm ( " 1 kilo" ) tarkoittaa että 1 kg painolla / voimalla painetaan / väännetään metrin kangen päästä.
1 ft.lbs ( " 1 jalkapauna") tarkoittaa että 1 paunan ( 454 g) painolla / voimalla väännetään 1 jalan ( 30 cm) kangella.
Tämä on hyvä sisäistää ja vaikka vähän laskeskellakin.Joskus tulee eteen tilanne että tarpeeksi pienellä asteikolla olevaa momenttiavainta ei ole saatavilla.Esimerkkinä vaikkapa perän pinionrattaan laakereiden esijännitys, automaattilaatikon pannan kiristys tai simpukan laakereiden esijännitys.
Jos ohjearvo on vaikkapa 10 lb.in tarkoittaa tämä että 10 paunan ( 4,54 kg) painolla painetaan/väännetään 1" vipuvartta.
Tällöin voidaan esim.kiintoavaimeen porata reikä 2,54 cm päähän keskipisteestä.Tästä reiästä voidaan esim.kalavaa´alla vetää 4,5 kg voimalla.
Ja jos momenttiavain on jäänyt kotiin vaikka kansia kiristäessä, voidaan sellainen improvisoida ihan vaikka metrin kangesta ja henkilövaa´asta.
Jos annettu momentti on 10 kgm, painetaan metrin kangen päästä henkilövaa´alla 10 kg painolla.
Tai 50 cm kangella ja 20 kg painolla/voimalla.
Kätevää eikö totta !
Täällä meillä juuroopassa käytetään yksikköä Nm tai perinteisellä maalaisjärki-asteikolla kgm ( " kiloo")
1 kgm ( " 1 kilo" ) tarkoittaa että 1 kg painolla / voimalla painetaan / väännetään metrin kangen päästä.
1 ft.lbs ( " 1 jalkapauna") tarkoittaa että 1 paunan ( 454 g) painolla / voimalla väännetään 1 jalan ( 30 cm) kangella.
Tämä on hyvä sisäistää ja vaikka vähän laskeskellakin.Joskus tulee eteen tilanne että tarpeeksi pienellä asteikolla olevaa momenttiavainta ei ole saatavilla.Esimerkkinä vaikkapa perän pinionrattaan laakereiden esijännitys, automaattilaatikon pannan kiristys tai simpukan laakereiden esijännitys.
Jos ohjearvo on vaikkapa 10 lb.in tarkoittaa tämä että 10 paunan ( 4,54 kg) painolla painetaan/väännetään 1" vipuvartta.
Tällöin voidaan esim.kiintoavaimeen porata reikä 2,54 cm päähän keskipisteestä.Tästä reiästä voidaan esim.kalavaa´alla vetää 4,5 kg voimalla.
Ja jos momenttiavain on jäänyt kotiin vaikka kansia kiristäessä, voidaan sellainen improvisoida ihan vaikka metrin kangesta ja henkilövaa´asta.
Jos annettu momentti on 10 kgm, painetaan metrin kangen päästä henkilövaa´alla 10 kg painolla.
Tai 50 cm kangella ja 20 kg painolla/voimalla.
Kätevää eikö totta !
0400-834819
1980 Fairmont Futura Brothel-on-wheels 6 speed +9". 11,006/204 kmh. 267 seisova maili.Tehokkaampi moottori tulosssa jossain vaiheessa.
1966 Fairlane GTA 390 +C6+9"lukko.MR rek.suomiauto.13,44/170 kmh.
1980 Fairmont Futura Brothel-on-wheels 6 speed +9". 11,006/204 kmh. 267 seisova maili.Tehokkaampi moottori tulosssa jossain vaiheessa.
1966 Fairlane GTA 390 +C6+9"lukko.MR rek.suomiauto.13,44/170 kmh.
-
musse1967
- Addikti
- Viestit: 202
- Liittynyt: 16 Syys 2012, 08:58
- Auto: Mustang 1967 coupe, 351w, väri musta
Re: 351w imusarjan kiristys
tuo yllä oleva postaus selitti kyllä tämän muunnos asian tosi hyvin!! Kiitos paljon! Helpottaa kummasti näiden momenttien yms kanssa...