shorty pellisarjat?

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
musse1967
Addikti
Auto: Mustang 1967 coupe, 351w, väri musta

shorty pellisarjat?

Viesti Kirjoittaja musse1967 »

Elikkä mitkäs mahtaa olla pellisarjoissa kiinni kun lähtee sarjojen päältä putket viistoon ylöspäin? Elikkä lämpöstä ilmaa noilla ohjaillaan mutta mihin tuollaiset tulee alunperin kiinni? tuli ostettua tollaset pellisatsit ja noissa tuollaset putket kiinni. Niissä on ihan fordin leimat kyllä ja aika röpelöiset on hitsaus jäljet niinkuin on muutenkin noi sarjat melkosen röpösen näköiset :D

Jos jollain kuvaa tai ylipäänsä tietoo mitä tai mihin noi ylimääräiset ns ilmaputket tulee kiinni niin kiitos jo ennakkoon :D
musse1967
Addikti

Re: shorty pellisarjat?

kaara91 kirjoitti:Kuva olis hyvä selvennys, mutta veikkaan että ilmapumpulta ne tulevat ja hapettavat pakokaasuja. Ellei sitten mene EGR lle.

ööö nämä eivät mene pakokaasujen sekaan lainkaan vaan lähtevät erillisenä tuosta pakosarjan päältä...elikkä siis siihen pakosarjan päälle on hitsattu erillinen rosteri laippa josta lähtee putki kohti nokkapeltiä...en saa kuvaa linkitettyä tänne ja netistä en löydä samanlaista mistään.

Eli siis pakosarjassa ei tälle putkelle ole mitään reikää vaan tämä putki kerää ilmeisesti pakosarjalta lämmintä ilmaa mutta mitä varten ja mihin?
musse1967
Addikti

kaara91 kirjoitti:Ok! se on varmaan vaan sitten ilman esilämmitykseen. Moottori lämpiää nopeammin, kun imuilma on valmiiksi lämmintä. Bi metallitermostaatti ym. vastaava varmaan sitten säätelee tuosta kanavasta tulevaa kuumailamäärää. Monissa eurooppalaisissa imuilma on aina noin 30 asteista. Nämä on niitä päästöjuttuja. Eli moottori saadaan kylmäkäynnistyksen jälkeen nopeasti käyttölämpötilaan. Jos auto on kesäkäytössä, helvettiin moiset rakkineet.
Onhan siinä vielä semmonen mahdollisuus, että sinne puhallettaisiin kylmää ilmaa, jolloin säteilylämpö ei pysäköinnin jälkeen olisi niin suuri. Ihminenhän keksii kaikkea kivaa kun siitä maksetaan tai joku maksaa. Mihin autoon ne muuten on menossa tai ollut.

Nyt nää menee 351w mutta ilman mitään putkia. eli menee kiinni mutta en mitään putkia noihin laita jatkeeksi. Kyllä se tosiaan jotain tuollaista esilämmitystä varmaan on joo.

Taisi olla 302 aiemmin mikäli ymmärsin myyjää oikein. No eipä noissa eroa oo noihin 351w sarjoihin paljoa. Halvalla sain niin oli pakko ottaa :D ja pellisarjat antaa hieman erilaisen äänen kun nuo vakiot, rosteri putkisto tulee jatkoksi vielä noille sitten talvella. Pitäis höpistä aika kivasti :D
M.K.
Aktiivi

Viesti Kirjoittaja M.K. »

Heei, huvittaisiko sua myydä niitä suojapeltejä? Oon ettiny vuosia tollasia tehdastekoisia (Ford) peltisarjan ilmanottoja tohon käyttöritsaan..
musse1967
Addikti

M.K. kirjoitti:Heei, huvittaisiko sua myydä niitä suojapeltejä? Oon ettiny vuosia tollasia tehdastekoisia (Ford) peltisarjan ilmanottoja tohon käyttöritsaan..
Muuten kyl mutta ne on hitsattu kiinni noihin pellisarjoihin. Voin ne kyllä vaihtaa jos sulla on samanlaiset ilman niitä peltejä...
M.K.
Aktiivi

Viesti Kirjoittaja M.K. »

No harmi. Mä aattelin et ne ois vaan jotenki prässätty siihen ympärille. Eikä voi vaihtaakaan, kun mulla on snadisti isommat sarjat.

Noi sun sarjat on lienee ´85 GT Mussen alkup. sarjat. Se oli kai vika kaasariversio. Mulla on just sellasen tuplasnorkkeli ilmanputsari tos koslassa.
musse1967
Addikti

M.K. kirjoitti:No harmi. Mä aattelin et ne ois vaan jotenki prässätty siihen ympärille. Eikä voi vaihtaakaan, kun mulla on snadisti isommat sarjat.

Noi sun sarjat on lienee ´85 GT Mussen alkup. sarjat. Se oli kai vika kaasariversio. Mulla on just sellasen tuplasnorkkeli ilmanputsari tos koslassa.
niin taitaa sit olla joo. rompetorilta nämä tuli ostettua ja tosiaan sen enempää ei tietoa ole :)
Vastaa Viestiin