351w kuolee kesken ajon..

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
musse1967
Addikti
Viestit: 202
Liittynyt: 16 Syys 2012, 08:58
Auto: Mustang 1967 coupe, 351w, väri musta

351w kuolee kesken ajon..

Viesti Kirjoittaja musse1967 »

Juu elikkä tuossa kun olen päässyt testaamaan autoa hieman niin tänään tuli maantienopeudessa sekä 40km/h nopeudessa mielenkiintoinen ilmiö...auto kuoli yhtäkkiä! Ihan kuin virrat olisi sammutettu napista ja kaasuun ei vastannut mitenkään... lähti kyllä tosi helposti käymään heti tämän jälkeen ja toimikin suht pitkään ja teki taas uudelleen saman homman. Onkohan tuo virtalukon pohjarikki ja vaikuttaako tuo neutral safety switch mitenkään tuohon pätkimiseen? Virtalukko ainakin kerran irtosi pohjastansa mutta laiteettiin kunnolla kiinni uusiksi, pakki valot eivät toimi ja kuulemma tuon safety switchin syytä mutta onkohan pätkiminen myös sen syytä?

Ei ole oikeestaan mitään eroa että polkeeko kaasua vai ei kun pätkiminen tapahtuu, melko randomisti tekee tuon...joskus menee pitkänkin matkaa ilman pätkimistä..

Nyt olis hyvät neuvot paikallaan...

Konehuoneessa johtosarja uusi mutta sisällä vanha vielä...
Avatar
JooSexSex
Addikti
Viestit: 232
Liittynyt: 15 Helmi 2008, 22:11
Auto: 1965 Convertible T-code 200 C4
1965 Fastback A-code 332 Toploader 4-speed
Paikkakunta: Vantaa - Vanda

Re: 351w kuolee kesken ajon..

Viesti Kirjoittaja JooSexSex »

Eikös neutral safety switch ohjaa vain startille menevää jännitettä ja pakkivaloja. Jos kone käy niin nsw ei vaikuta. Joten oisko virtalukon pohja tai sitten jossain muualla vika.
'65 Convertible T-code 200 C4 7.25"
'65 Fastback A-code 332 Toploader 8"
musse1967
Addikti
Viestit: 202
Liittynyt: 16 Syys 2012, 08:58
Auto: Mustang 1967 coupe, 351w, väri musta

Re: 351w kuolee kesken ajon..

Viesti Kirjoittaja musse1967 »

joo, täytyy tänään mitata puola ja tarkistaa tuo virtalukon pohjan kunto. Sitähän ei vissiin päälisin puolin näe enkä oikein viittis avata sitä mut ei taida olla paljoo vaihtoehtoja. Se pohja kyl kränäs aiemmin kanssa et taitaa kallistua siihen suuntaan. Pistän infoo kun vika löytyy tai ei löydy :D
musse1967
Addikti
Viestit: 202
Liittynyt: 16 Syys 2012, 08:58
Auto: Mustang 1967 coupe, 351w, väri musta

Re: 351w kuolee kesken ajon..

Viesti Kirjoittaja musse1967 »

Nyt kun pääsin hieman mittailemaan nii seuraavaa tietoo tuli.

Mittasin puolan miinuksesta auton runkoon auto sammuksissa... 12,7v ------> auto käynnissä 0-23v?? Seilasi käydessa hurjan paljon...ei pysähtynyt kun ihan sekunniksi johonkin 7v tienoille.

Onkohan tuosta puola rikki vai se etuvastus johto?

Virtalukon pohja pituus suunnassa halki ja on paloja kulmista pois eli vissiin entinen myös?

Eli pitäiskö koittaa uusi puola hommata ja virtalukko?
Avatar
Firebolt
Superpölöttäjä
Viestit: 2875
Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
Auto: Autoton
Paikkakunta: Kuopio

Re: 351w kuolee kesken ajon..

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

Osta se virtalukko eka...
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2113
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: 351w kuolee kesken ajon..

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Osta se virtalukon pohja ja hommaa puola vaikka varalle...
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: 351w kuolee kesken ajon..

Viesti Kirjoittaja Fastback »

musse1967 kirjoitti:Juu elikkä tuossa kun olen päässyt testaamaan autoa hieman niin tänään tuli maantienopeudessa sekä 40km/h nopeudessa mielenkiintoinen ilmiö...auto kuoli yhtäkkiä! Ihan kuin virrat olisi sammutettu napista ja kaasuun ei vastannut mitenkään... ...
Kaverin 302:sta kun ajoin, niin ihan samoja oireita kun löi läpät selälleen. Kaveri ulvoi vieressä että v#¤#ddu kun lähtee vai mitä kun C4:n kikkari toimi. Minusta se kyllä kuoli eikä vastannut kaasuun. :LMAO:

En sitten taaskaan onnistunut hillitsemään itseäni :magarena:

No joo. Asiaan, minulla oli joskus vanhassa '65fb:ssä vastaava oire. Siellä oli joskus ollut Rally-pack mittaristo, mittaristo oli poistettu ja vanhan piuhat vain "korjattu" sinnepäin ja heitetty erkkaria päälle. Se oireili randomilla milloin tykkäs. Lopulta kun tajusin kaivaa piuhat auki, niin se oli vaan tyyliin kahden karvan varassa se sitten poikki ja kunnon kolvaus - loppui muuten oireet siihen paikkaan. Oliskos se ollut puolan ja virtalukon välinen johto? En kyllä jaksa muistaa, muuta kuin että oli inan paksumpi mitä muut piuhat.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
JooSexSex
Addikti
Viestit: 232
Liittynyt: 15 Helmi 2008, 22:11
Auto: 1965 Convertible T-code 200 C4
1965 Fastback A-code 332 Toploader 4-speed
Paikkakunta: Vantaa - Vanda

Re: 351w kuolee kesken ajon..

Viesti Kirjoittaja JooSexSex »

Tollanen pigtail http://www.scottdrake.net/prod_details. ... breadcrumb kannattaa hankkia, kun muuta kamaa tilailee.
kun omaa virtalukkoa korjasin, niin ei kotimaisilla toimittajilla ollut hyllyssä, joten tein tällaisen väliaikaisen fiksauksen.
Nyt kulkee sähkö läpi, kun ei ole sellaisia Fastbackin kuvaamia ameriikan tinauksia.
Liitteet
PigtailFix.jpg
'65 Convertible T-code 200 C4 7.25"
'65 Fastback A-code 332 Toploader 8"
Avatar
Firebolt
Superpölöttäjä
Viestit: 2875
Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
Auto: Autoton
Paikkakunta: Kuopio

Re: 351w kuolee kesken ajon..

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

Halvin ratkaisu taitaa olla normaalien katkasijoiden laittaminen virtalukon testauksessa, tulee eliminoitua virtalukko ja näkee siitä sitte että tartteeko sitä puolaa vai ei. Ja niitähän voi aina käyttää uudelleen jossain toisaalla.
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
musse1967
Addikti
Viestit: 202
Liittynyt: 16 Syys 2012, 08:58
Auto: Mustang 1967 coupe, 351w, väri musta

Re: 351w kuolee kesken ajon..

Viesti Kirjoittaja musse1967 »

Kiitos kaikille vastauksista...nyt on ostettuna virtalukko sekä puola, huomenna laitetaan töiden jälkeen kiinni ja katsotaan alkaako röpötys yms hävitä vai ei...sellaisen asian vielä huomasin että ainakin jossain vaiheessa tuntui siltä että lämmetessään ongelma paheni...no huomenna on paljon viisaampi jahka saan osat kiinni ja auto baanalle :D

Kojetaulun alla olevat piuhat kokolailla ehjiä mutta tosiaan melkosen kärähtäneen oloisia...talvella teen ne kaikki uusiksi...ostan jonkun valmiin 12circuit sarjan ja väännän itse...katselin meinaa oem hintoja ja olivat siellä 700$ paikkeilla/sarja niin ei kiitos :)

No jos puolan ja virtalukon vaihto ei asiaa paranna niin sitten naama kojetaulun alle ja lampun kanssa joka johto läpi mikä liittyy sytkään tai yleensä lähtee virtalukolta ja liittyy sytkään...joku noistahan sen on pakko olla jos kaikki muut ovat ehjiä.

Puola tosiaan 9v vanha ja virtalukko oli varmaan suht orkkis nii oli se aika jokatapauksessa nämäkin vaihtaa toimi tai ei :D
musse1967
Addikti
Viestit: 202
Liittynyt: 16 Syys 2012, 08:58
Auto: Mustang 1967 coupe, 351w, väri musta

Re: 351w kuolee kesken ajon..

Viesti Kirjoittaja musse1967 »

Fastback kirjoitti:
musse1967 kirjoitti:Juu elikkä tuossa kun olen päässyt testaamaan autoa hieman niin tänään tuli maantienopeudessa sekä 40km/h nopeudessa mielenkiintoinen ilmiö...auto kuoli yhtäkkiä! Ihan kuin virrat olisi sammutettu napista ja kaasuun ei vastannut mitenkään... ...
Kaverin 302:sta kun ajoin, niin ihan samoja oireita kun löi läpät selälleen. Kaveri ulvoi vieressä että v#¤#ddu kun lähtee vai mitä kun C4:n kikkari toimi. Minusta se kyllä kuoli eikä vastannut kaasuun. :LMAO:

En sitten taaskaan onnistunut hillitsemään itseäni :magarena:

No joo. Asiaan, minulla oli joskus vanhassa '65fb:ssä vastaava oire. Siellä oli joskus ollut Rally-pack mittaristo, mittaristo oli poistettu ja vanhan piuhat vain "korjattu" sinnepäin ja heitetty erkkaria päälle. Se oireili randomilla milloin tykkäs. Lopulta kun tajusin kaivaa piuhat auki, niin se oli vaan tyyliin kahden karvan varassa se sitten poikki ja kunnon kolvaus - loppui muuten oireet siihen paikkaan. Oliskos se ollut puolan ja virtalukon välinen johto? En kyllä jaksa muistaa, muuta kuin että oli inan paksumpi mitä muut piuhat.
Tuo sun kuvailema johto on tosiaan se etuvastus johto joka täytyy tarkistaa myös jos oireet eivät lopu tuon virtalukon sekä puolan vaihdon jälkeen, virtalukko tosiaan halki ympäriinsä ja heiluu miten sattuu(pohja). Puolalle tuli ihan mitä sattuu jännitettä ja katsotaan auttaako uusi puola asiaa.. Kyllä näissä vanhoissa on omat murheensa...no talvella teen kojetaulun alle kaikki sähköt uusiks niin ei ole yhtään vanhaa johtoa autossa enää sen jälkeen.
musse1967
Addikti
Viestit: 202
Liittynyt: 16 Syys 2012, 08:58
Auto: Mustang 1967 coupe, 351w, väri musta

Re: 351w kuolee kesken ajon..

Viesti Kirjoittaja musse1967 »

Nyt seuraa sitten seuraava kysymys...mistäs mä saan vastuksen joka pudottaa 12v---7-9v paikkeille? En tosiaan oo sähkön asiantuntija enkä ees tuntija niin pitäis saada ihan suora linkki mistä sellasen saa? En haluis millään laittaa mitään vastus johtoa vaan normi piuhan ja siihen vastuksen väliin mutta millainen vastus ja mistä?

Tämä kysymys ihan siltä varalta että tämä etuvastus johto on poikki.
Avatar
Firebolt
Superpölöttäjä
Viestit: 2875
Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
Auto: Autoton
Paikkakunta: Kuopio

Re: 351w kuolee kesken ajon..

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

Vaikka biltemasta. Autotarvikeliikkeistä. Ihan mistä vaan, vaikka sähköliikkeestä.
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
musse1967
Addikti
Viestit: 202
Liittynyt: 16 Syys 2012, 08:58
Auto: Mustang 1967 coupe, 351w, väri musta

Re: 351w kuolee kesken ajon..

Viesti Kirjoittaja musse1967 »

Firebolt kirjoitti:Vaikka biltemasta. Autotarvikeliikkeistä. Ihan mistä vaan, vaikka sähköliikkeestä.

Kiitos! Tarvii käydä hakemassa paikallisesta autotarvike liikkeestä jos tarvetta ilmenee...
musse1967
Addikti
Viestit: 202
Liittynyt: 16 Syys 2012, 08:58
Auto: Mustang 1967 coupe, 351w, väri musta

Re: 351w kuolee kesken ajon..

Viesti Kirjoittaja musse1967 »

No niin, virtalukko ja puola vaihdettuna ja ainakin 20km testilenkin perusteella toimii hienosti...hieman nykii pienillä kierroksilla mutta se ei ole ihme kun on uusi kaasari ja säätämättä vielä.. auto reagoi kaasuun ihan erilailla nyt. Puola ollut varmaan pidemmän aikaa rikki jo.

Virtalukosta osaan sanoa ainakin sen että lämppäri toimii tehokkaammin nyt kun aiemmin, tiedä sitten onko asioilla yhteys mutta huomattava ero on.

Ilmeisesti tuo etuvastus johto on ehjä koska auto pelaa nyt moitteetta. Vastus on jo tilattuna koska tuo alkuperäinen johto poistuu kokonaan talvella kun teen koko johtosarjan uusiksi ja laitan pelkän vastuksen väliin.
Vastaa Viestiin