Tarkoitus ainakin tällähetkellä pitää kone alkuperäisenä, tai siis lohko ja repiä siitä irti mitä saa ja samalla jollain tapaa pitää myös ajettavuus. Ajatuksia?

Onko lähtökohta Mustangissasi paikallaan oleva moottori? Jos on, niin se on 4V. Lohko kestää hyvin sen mitä siitä on aikanaankin otettu eli aika paljon, joten lohko ei ole syvältä millään mittapuulla. Oikein pitää toki asiat tehdä.mutkanen kirjoitti:Alkulähtökohta -73 351 2v cleve.
Tarkoitus ainakin tällähetkellä pitää kone alkuperäisenä, tai siis lohko ja repiä siitä irti mitä saa ja samalla jollain tapaa pitää myös ajettavuus. Ajatuksia?
Siinä olet oikeassa, että vakiona Cleve ei ole kierrosten kestävä, orkkis venttiilikoneisto on tehty maks. 5500 kierrokselle.mutkanen kirjoitti:Niin mietityttää tosiaan että jos myis ruuvin pois ja käyttäis nekin rahat kansiin tai pysyis alkuperäsessä suunnitelmassa. Epäilyttää vaan tuo cleven kierrosten kesto eipä sillä että onko hienompaa ääntä kun kasi kiertää korkeelta ja kovaa mutta kun on vaan sellanen mututunto ettei ne oo kauhean pitkäikäsiä koneita, saatan olla kyllä pahasti väärässä.
Jos vaan antaisi jonkun asiasta tietävän tehdä alkuperäiset kannet, ruuvi päälle ja saisi toivottavasti heti alakierroksilta asti murjovan maamoottorin![]()
Teki niin tai näin niin sehän on varma että rahaa palaa mutta senhän takia töissä käydään ja kyllä niitä varmasti huonompiakin käyttökohteita löytyy ja onpahan hyvä syy taas kesän odotteluun kun uutta palikkaa saa kulkineeseen.