Sivu 1/1
ilmanottokaukalon maalaus
Lähetetty: 17 Helmi 2005, 13:29
Kirjoittaja 200cid
Niin että kun tässä hion kuusvitosta pellille niin mites sen tuulilasin edessä olevan kaukalon kanssa tulisi toimia? On alkuperäinen maali ja sen päällä jokin eristeväri ja taas maalia. Yhteensä 6 maalikerrosta...

saako sen hiekkapuhaltamalla

Lähetetty: 17 Helmi 2005, 21:39
Kirjoittaja ROKI
Siinä olis nyt se kuumailma puhallin hyvä, ne säleiköt on helppo putsata kun lämmität ja puukon terällä rapsuttelet, ja loput teräsharjalla ja hiomalla hartiapankilla vaan

Lähetetty: 17 Helmi 2005, 21:56
Kirjoittaja 200cid
Mutta mites se kaukalon pohja? *ojentaa rautalankaa väännettäväksi*

Lähetetty: 17 Helmi 2005, 22:04
Kirjoittaja Vege
siellä on muuten aika perus ruostepaikka siellä päädyssä olevassa kolossa apparin puolella itelläkin tulee vesi sieltä sisään tosin siinä näyttäisi olevan jostain syystä jotain vanhoja ruuvin reikiä tms. huomaa pestessä
Lähetetty: 17 Helmi 2005, 22:04
Kirjoittaja ROKI
Ai sitäkö sinä tarkoitit sori sinne ei oikei pääse muuten kuin poraamalla yläpelti irti, jos epäilet ruoste juttua niissä kaukalon kulmissa niin pora vinkumaan. Ja yläpelti irti jos ei ole ennen ottanut irti on melkoinen homma, minä olen irrottanut jo muutaman niitä peltejä, viimeksi kaverin 66HT:stä siihenkin saat neuvot kun tarvitset.
Lähetetty: 17 Helmi 2005, 22:15
Kirjoittaja 200cid
Tuskinpa siellä ruostetta on mutta meinasin vaan ettei varmaan oo hyvä vetää vielä lisää maalia niskaan poistamatta vanhoja.. Kun auto on ollut vuoden -91 tienoolle ameriikan kuivilla seuduilla niin ei oo muutenkaan juuri ruostetta. Eikä oo suomessa ajettu edes tuhatta kilometriä

Lähetetty: 17 Helmi 2005, 22:26
Kirjoittaja ROKI
No ei sinne kummasia määriä mene siitä säleiköstä, omassani tein niin että kun olin maalannut auton, ja antanut kuivua rauhassa pariviikkoa sit oti koteloaine ruiskun käyttöön. Ja ruuttasin sinne kaukaloon sieltä lokasuojan alta, ja yläkautta säleikön välistä kahteen otteeseen litranpurkin, vahapohjaista koteloainetta puolet siitä valui lattialle, mut jäikin sinne paksu kerros eikä ruostu. Lisäsin joka paikkaan toissa keväänä parilitraa öljyllä terästettyä, ei kuiva koskaan ja sulaa entiseen aineeseen kiinni.
Lähetetty: 17 Helmi 2005, 22:35
Kirjoittaja Kopekka
200cid kirjoitti:Tuskinpa siellä ruostetta on mutta meinasin vaan ettei varmaan oo hyvä vetää vielä lisää maalia niskaan poistamatta vanhoja.. Kun auto on ollut vuoden -91 tienoolle ameriikan kuivilla seuduilla niin ei oo muutenkaan juuri ruostetta. Eikä oo suomessa ajettu edes tuhatta kilometriä

Lueskele tältä samalta palstalta kohta ilmanotto, googlettamalla löytyy useita sivuja aiheesta mustang cowl restoration suomen kielisten juttujen lisäksi.
Lähetetty: 17 Helmi 2005, 23:10
Kirjoittaja ROKI
200cid kirjoitti:Tuskinpa siellä ruostetta on mutta meinasin vaan ettei varmaan oo hyvä vetää vielä lisää maalia niskaan poistamatta vanhoja.. Kun auto on ollut vuoden -91 tienoolle ameriikan kuivilla seuduilla niin ei oo muutenkaan juuri ruostetta. Eikä oo suomessa ajettu edes tuhatta kilometriä

Siellä kaukalossa ei kylläkään ole maalia kuin siinä säleikön kohdalla.
Lähetetty: 19 Helmi 2005, 01:26
Kirjoittaja 200cid
Ai.. On joku siihen ainakin myyntimaalausta tehdessä vetänyt maalia ja osa on lohkeillut pois. Kai sen sitten vaan annetaan olla..?
Lähetetty: 19 Helmi 2005, 18:55
Kirjoittaja ROKI
Joo siitä ritilän välistä menee minkä menee, saat niitä pikkasen rapsutettuun jollakin pitkällä rassilla ei sinne muuten pääse. Kuin irrottamalla ritiläpelti, ruiskuta maalauksen jälkeen vain kotelosuojaa reilusti minä tein niin.
Lähetetty: 21 Helmi 2005, 19:33
Kirjoittaja Mussemaan
Omani toteutin niin (kylläkin avattuna) että ensin hitsillä tervettä peltiä.
sitten jäljelle jääneisiin vähänkään epäilyttävän näköisiin huokosiin ym kohtiin fosforihappoa, sitten päälle happopohjamaali (joka tietääkseni tappaa aavistuksen ruostettakin.)
Sen jälkeen hitsattuihin sauma -ymv kohtiin korikittiä, ja sen jälkeen päälle maali.
Sitten reiluhko kerros päällemaalattavaa spray -helmasuojamassaa, ja lopuksi vielä kerran maalaus.