289 tulpat
- ak72
- Mega-addikti
- Viestit: 678
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang '66 289 HT
- Paikkakunta: Raahe
289 tulpat
Mimmosia tulppia arvon raati suosittelis 289 koneeseen jossain Edelbrock RPM kannet, puristukset jotain 10.5 jne. Tehoa mitattu 320hp/463nm. Tällähetkellä tulpat champion RC12YC5 mutta tuntuvat mustuvan melko reippaasti, autoa säädettiin dynossa niin seos ei pitäisi olla liian rikkaalla. Olisiko joku toinen lämpöarvo passelimpi vai jopa ihan erimerkkiset tulpat?
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2113
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: 289 tulpat
Jos karstoittuu niin pykälää kuumempi tulppa. (Jos sulaa niin sitten kylmempi
)
mitä edelbrocck suosittelee kyseisille kansille?
Summitilla muuten nuo tulpat ei paljon maksa kun tilaa vähän isomman nipun kerralla. Toisaalta halvat paketit tulee tullin ohi ja kompensoi erillistä rahtia.
mitä edelbrocck suosittelee kyseisille kansille?
Summitilla muuten nuo tulpat ei paljon maksa kun tilaa vähän isomman nipun kerralla. Toisaalta halvat paketit tulee tullin ohi ja kompensoi erillistä rahtia.
- ak72
- Mega-addikti
- Viestit: 678
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang '66 289 HT
- Paikkakunta: Raahe
Re: 289 tulpat
Antti66HT kirjoitti:Jos karstoittuu niin pykälää kuumempi tulppa. (Jos sulaa niin sitten kylmempi)
mitä edelbrocck suosittelee kyseisille kansille?
Summitilla muuten nuo tulpat ei paljon maksa kun tilaa vähän isomman nipun kerralla. Toisaalta halvat paketit tulee tullin ohi ja kompensoi erillistä rahtia.
Just tuo Champpion mikä autossa niin sitä suosittelevat. Toisaalta on MSD billet jakaja ja blaster 3 puola niin ehkä sais tosiaan olla kuumempi.
- ak72
- Mega-addikti
- Viestit: 678
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang '66 289 HT
- Paikkakunta: Raahe
Re: 289 tulpat
Jep kiihdytyspumpun suutinta suurennettiin dynossa kun haettiin ratkaisua "flat spottiin" eli kun survaisee kaasun pohjaann niin tulee laiha piikki ja kone saattaa aivastaa.kaara91 kirjoitti:Veikkaan että sulla on kruisailu seokset rikkaalla ja tai kiihdytyspumppu antaa liikaa. Dynossahan säädetään yleensä täyskaasuseoksia, ellei sitten ole säädetty osakuormituksia pyörrevirtajarrun kanssa. Vakio tulpat pitäisi olla liian kuumat tuossa koneessa, jos seokset on oikein. Eli pykälä kylmempi pitäisi olla käypänen, muutoin osakaasukuormat on rikkaalla.
Laajalämpöarvoinen tulppa voisi olla parempi ratkaisu, jos mahdollista, jolloin täydellä kaasulla se on riittävän kylmä ja katuajossa kuitenkin riittävän kuuma.
Mulla on foxissa 10 tuhatta ajetut vakio tulpat ja ne on kuin just laitettu paikalleen. Vaalean ruskeat mieluummin valkoiset. Vakio kone ja säädöt optimissa.
Samoten laitettiin löysempää jousta rodeihin, nuilla sitä laihaa piikkiä saatiin vähä pois muttei kokonaan. Tyhjäkänti/osakaasu piiriin ei koskettu, se oli hiukan rikkaalla.
Tilasin kuiten Champion RC14YC tulpat tuohon, halpoja ovat Ebayssa niin voipi testailla erilaisia. Jos ei auta niin koitan sitten pykälää kylmempiä.
- sininenIII
- Hiljaisempi
- Viestit: 20
- Liittynyt: 23 Touko 2007, 04:04
- Auto: 1973 Ford Gran Torino Sport, 2d sportsroof
- Paikkakunta: Lahti
- Viesti:
Re: 289 tulpat
[quote="ak72Tilasin kuiten Champion RC14YC tulpat tuohon, halpoja ovat Ebayssa niin voipi testailla erilaisia. Jos ei auta niin koitan sitten pykälää kylmempiä.[/quote]
Onko jo kokemuksia noista kuumemmista? Itel vähän samaa että tuppaa tulpat mustumaan ainakin nurkkapyörityksessä (samanmoiset RC12YC5 tulpat).
Onko jo kokemuksia noista kuumemmista? Itel vähän samaa että tuppaa tulpat mustumaan ainakin nurkkapyörityksessä (samanmoiset RC12YC5 tulpat).
1973 Ford Gran Torino Sport, 2d sportsroof