69 Sportsroof ja TORQ-THRUST”D”

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
Avatar
1965HT
Aktiivi
Viestit: 60
Liittynyt: 07 Joulu 2007, 22:32
Auto: Mustang SR 4**-69
Paikkakunta: Hyllykallio, Seinäjoki

69 Sportsroof ja TORQ-THRUST”D”

Viesti Kirjoittaja 1965HT »

Ajattelin tommosia vanteita 15-tuumasena laittaa tilaukseen.
Eteen 245/60 ja taakse kenties 295/50 (Cooperit tai BF:t).

Olisko kenelläkään faktaa millä offsetillä saisin kumien reunat
asettumaan mahdollisimman lähelle lokarin reunaa ilman pelkoa
raapimisesta ?

Olisko vanteiden leveydet sit eteen 7-ja taakse 8,5 tuumaa ?

Ei millään kehtais ostella eri kokoja ja offsettejä vaan kokeilun vuoksi :shock:

KIITOS JA KUMARRUS :)
***385 SERIES***
Avatar
jls
Addikti
Viestit: 382
Liittynyt: 07 Joulu 2007, 13:54
Auto: 1965 Fastback 351
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 69 Sportsroof ja TORQ-THRUST”D”

Viesti Kirjoittaja jls »

Varmaan jollain on ihan omakohtaisia kokemuksia, mutta tätä taulukkoa tutkimalla pitäis päästä lähelle:
http://www.dodgestang.com/Tire%20Fitmen ... 069-70.pdf
Mustang FB -65
-Growing Up Is Overrated-
Avatar
FFreak
Aina äänessä
Viestit: 1200
Liittynyt: 08 Tammi 2005, 13:35
Auto: Mustang sportsroof -69, 306, C4, 4,1 lukko. Musta. Ja coupe -78, 302 ja c4.
Paikkakunta: Äänekoski

Re: 69 Sportsroof ja TORQ-THRUST”D”

Viesti Kirjoittaja FFreak »

No mullapa sattuu olemaan just tuollaiset vanteet omassa. Offsetteja en nyt suoraan muista. Pitää käydä tallista katsomassa. Menee huomisen hommiksi. Renkaat tällä hetkellä edessä 195/65 ja takana 225/60. Edessä tulee levenemään ja madaltumaan, että saa paremmin sivuttais pitoa. Takana offsettia niin paljon ettei leveämpi mahdu ilman lokarin reunaan raapimista. Nytkin raapaisee, kun tarpeeksi niiaa. Yritän huomenna saada offsetit selville. Tosin joku muukin saattaa tietää offsetit suoraan, mikä on hyvä tai sopiva.

Kumit valkkaa kerralla hyvät eli sellaiset joissa pitoa niin märällä kuin kuivalla. Ainakaan generaleja en suosittele. Ja kumeista siis renkaistahan on keskustelua tuolla toisaalla.
Kahta en vaihda,-69 Mussea ja ...

Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
Avatar
Jukka
Superpölöttäjä
Viestit: 2481
Liittynyt: 25 Touko 2004, 00:06
Paikkakunta: Tre

Re: 69 Sportsroof ja TORQ-THRUST”D”

Viesti Kirjoittaja Jukka »

jls kirjoitti:Varmaan jollain on ihan omakohtaisia kokemuksia, mutta tätä taulukkoa tutkimalla pitäis päästä lähelle:
http://www.dodgestang.com/Tire%20Fitmen ... 069-70.pdf
Linkin takana on ilmoitettu vanteiden backspace, ei offset.
Nuohan ovat kaksi eri mittaa.
-Jukka-
Avatar
jls
Addikti
Viestit: 382
Liittynyt: 07 Joulu 2007, 13:54
Auto: 1965 Fastback 351
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 69 Sportsroof ja TORQ-THRUST”D”

Viesti Kirjoittaja jls »

Jukka kirjoitti:
jls kirjoitti:Varmaan jollain on ihan omakohtaisia kokemuksia, mutta tätä taulukkoa tutkimalla pitäis päästä lähelle:
http://www.dodgestang.com/Tire%20Fitmen ... 069-70.pdf
Linkin takana on ilmoitettu vanteiden backspace, ei offset.
Nuohan ovat kaksi eri mittaa.
Pahoittelen väärän informaation levittämisestä, jos joku ehti ostaa vanteet 4,5 tuuman offsetilla :D
Yleensä nämä "amerikanihmeiden" vanteet ostetaan just bs:n perusteella. Ja eurokikottimien vanteet yleensä et-luvulla. Ja loppujen lopuksi samaan asiaan ne perustuu, mitataan vain erilailla.
Mustang FB -65
-Growing Up Is Overrated-
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: 69 Sportsroof ja TORQ-THRUST”D”

Viesti Kirjoittaja Fastback »

jls kirjoitti:
Jukka kirjoitti:
jls kirjoitti:Varmaan jollain on ihan omakohtaisia kokemuksia, mutta tätä taulukkoa tutkimalla pitäis päästä lähelle:
http://www.dodgestang.com/Tire%20Fitmen ... 069-70.pdf
Linkin takana on ilmoitettu vanteiden backspace, ei offset.
Nuohan ovat kaksi eri mittaa.
Pahoittelen väärän informaation levittämisestä, jos joku ehti ostaa vanteet 4,5 tuuman offsetilla :D
Yleensä nämä "amerikanihmeiden" vanteet ostetaan just bs:n perusteella. Ja eurokikottimien vanteet yleensä et-luvulla. Ja loppujen lopuksi samaan asiaan ne perustuu, mitataan vain erilailla.
Jenkkivanteita kun ostaa niin jenkki pelaa vanteen leveydellä ja ilmoitaa bs mitan, eli mitta kiinnityspinnasta sisäänpäin kohti pyöräkoteloa vanteen uloimpaan kohtaan. Vanteen leveys taas ilmoitetaan reunojen sisäpuolilta, mutta bs aina ulkopuolelta. Offsettia dodgestang sivut eivät juu kerro, mutta jos suostut ostamaan vanteet leveyden ja bs valossa niin tulta munille.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
SR 70
Aktiivi
Viestit: 108
Liittynyt: 20 Syys 2004, 15:05

Re: 69 Sportsroof ja TORQ-THRUST”D”

Viesti Kirjoittaja SR 70 »

Omassa -70 Viistoperässä on 16x8 TT:t, joille et ilmoitetaan -12 eli backspace muistaakseni 3,75 . Näillä sisäpuolella on tilaa vaikka kuinka, ulkopuolella jo 235/60 -16 hipoi lokasuojan kantteja takana. Nyt rengastus 225/50-16 edessä ja takana, toimii hyvin molemmissa päissä
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Re: 69 Sportsroof ja TORQ-THRUST”D”

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Ja sitten vimeinen konsti on kaventaa perä, niin että ne leveät vantet sopii pyörimään. Omaan 66HT kikottimeeni laitoin 8 tuumaa leveät, ja 4,5 tuumaa kiinnityspinnasta vanteen ulkoreunaan olevat kiekot. Kavensin perää 50mm 25mm per puoli, akseleissa on varaa leikata bori päästä 20mm pois. Sitten täytyy tehdä 10mm lisää booria akselille helppo juttu kun konsti osaa.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
clark
Aktiivi
Viestit: 59
Liittynyt: 09 Joulu 2005, 20:24
Auto: Mustang 1969 Sportsroof
Paikkakunta: Joensuu

Re: 69 Sportsroof ja TORQ-THRUST”D”

Viesti Kirjoittaja clark »

Moi,

Minulla -69:ssä istuu aikalailla just passelisti:
- edessä: 18" - 8" - BS 4,5"
- takana: 18" - 9,5" - BS 5,0"

Tosin perää on yllä mainitun herran toimesta kavennettu, jousipakat on kuitenkin normaalit. Renkaat takana on 275 leveät, kaavailemasi 295 rengas on leveydeltään varmaan pitkälti maksimi normaalipyöränkoteloon ja lehtijousille.
8,5" vanteelle arvelisin, että BS 5,5" menisi aika nappiin vakiolevyisellä perällä. Sopiiko tuolla BS:llä sitten jarrut elämään 15" vanteella, on eri asia.
www.2nd69.com
-69 Ford Mustang Sportsroof
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: 69 Sportsroof ja TORQ-THRUST”D”

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Erään kerholaisen '69 sporttikatossa on 28x12.5-15 slicksit. Vastannee jotain 315mm rengasta, se on melko maksimi muuttamattomiin pyöränkoteloihin. Siellä on lehtijouset vakiopaikoilla ja modifioimattomat lokasuojan reunat. Akselia on myös kavennettu, mutta sillä ei ole merkitystä kuin vanteen ulospäin levitykseen. Akselin kavennus ei tuo renkaalle lisätilaa, mutta antaa mahdollisuuden lisätä huulta vanteisiin. Vanne keskelle niin sinne menee 295:t renkaat helposti.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
1965HT
Aktiivi
Viestit: 60
Liittynyt: 07 Joulu 2007, 22:32
Auto: Mustang SR 4**-69
Paikkakunta: Hyllykallio, Seinäjoki

Re: 69 Sportsroof ja TORQ-THRUST”D”

Viesti Kirjoittaja 1965HT »

Uusi rengastus asennettuna...
Magnum 500, edessä 7x15 ja takana 8x15
BFG:t 235/60 R15 ja 275/60 R15

Kotelot "vähän" täynnä, mutta se oli tarkoituskin :D
Liitteet
190320122672.jpg
***385 SERIES***
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: 69 Sportsroof ja TORQ-THRUST”D”

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Tais tulla liian hieno kun ei kukaan kommentoi.

Minusta toi on aivan jäätävän hieno ja asiallinen rengastus. Hieno muskeli lookki, korkeat 28" takarenkaat - ai ai ai, että oo hieno. Joko oot jakopään tarkastanut mikä siellä on?
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
arrakis
Mega-addikti
Viestit: 853
Liittynyt: 05 Touko 2006, 22:25
Paikkakunta: Tre

Re: 69 Sportsroof ja TORQ-THRUST”D”

Viesti Kirjoittaja arrakis »

Todella hienon näköinen tuolla rengastuksella! :shock: :peukku:
- Saleen S 281 S/C '03 HH Special Edition
- Ford Mustang GT 1988
- Ford Orion 1990 MR
- Volvo Amazon 1967
- Fiat 850 Special 1969
- Bmw M3 2005
- Lexus GS300 2008
- Saab 9-5 2.3t 2004
Avatar
FFreak
Aina äänessä
Viestit: 1200
Liittynyt: 08 Tammi 2005, 13:35
Auto: Mustang sportsroof -69, 306, C4, 4,1 lukko. Musta. Ja coupe -78, 302 ja c4.
Paikkakunta: Äänekoski

Re: 69 Sportsroof ja TORQ-THRUST”D”

Viesti Kirjoittaja FFreak »

Magnumit on varma valinta mikä näyttää hyvältä ja sopii moneen muuhunkin fordin malliin näyttäen hyvältä. :peukku: Millaiset on bs/offset? Vakio levyinen perä varmaan?
Kahta en vaihda,-69 Mussea ja ...

Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
Vastaa Viestiin