Olisko järke laitta tommenen setti?

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Hardy
Aktiivi
Viestit: 35
Liittynyt: 17 Marras 2009, 22:18
Auto: Ford 289 2D Mustang HT-66, 4-Speed Manual. Alkuperäinen Suomi Musse.
Paikkakunta: Oulu

Olisko järke laitta tommenen setti?

Viesti Kirjoittaja Hardy »

Tää tulis ehkä..Mustang -66, alkuperäinen suomimusse 1966 v8 289 + 4-vaihteinen manuaali ja kesä Cruisailuun. ;-) Uskaltasko, järkee?

Street Roller 302

Moottorilohko + runkopukit
302 Roller puolimoottori, kunnostettu USA:ssa
-Kampiakseli, käytetty
-Kiertokanget, käytetty
-Männät
-Männänrenkaat
-RK-laakerit
-KK-laakerit
-Nokan laakerit
-Jakopää
Nokka-akseli
-Trick Flow
Tiivistesarja
-Trick Flow Performance
Öljypumppu
-Melling
Nostajat
Trick Flow hyd. Roller
-Dampperi
Nodular Iron Performance
Imusarja
-Weiand Street Warrior
Sylinterikannet
-Trick Flow Twisted Wedge
Keinuvivut
-Trick Flow
Nostajien install kit "hämähäkki"
-Ford Racing
Pultit, kansi
-ARP
Pultit, vauhtipyörän tai vetolevyn
-ARP
Pultti, dampperi
-ARP
Sytytystulpat
-Autolite
Työntötangot
-Trick Flow
Vetolevy
-157t C4
Öljynsuodatin
-Motorcraft
Öljypumpun käyttöakseli
-ARP
Ford 289 2D Mustang HT 1966, 4-Speed Manual. Alkuperäinen Suomi Musse.
Ford Mustang, V8 GT 2007. Automaatti
Ford Mondeo, V6 ST220 2007
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2113
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: Olisko järke laitta tommenen setti?

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

on. Orggis kone ylähyllylle varastoon..
Avatar
jls
Addikti
Viestit: 382
Liittynyt: 07 Joulu 2007, 13:54
Auto: 1965 Fastback 351
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Olisko järke laitta tommenen setti?

Viesti Kirjoittaja jls »

Kuulostaa hyvältä.

Mä miettisin tätä, jos se vielä on myynnissä:

http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=221823
Mustang FB -65
-Growing Up Is Overrated-
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Olisko järke laitta tommenen setti?

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Jenkeissä peruskunnostettu moottori = jenkeissä hajonnut moottori (ehkä). Käytetyt kiertokanget, en tunne 302 kankia, mutta ehkäpä ne ovat sitten tosi hyviä.
jls kirjoitti:Kuulostaa hyvältä.

Mä miettisin tätä, jos se vielä on myynnissä:

http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=221823
x 2

Tuohon imusarja oman käyttötarkoituksen mukaan, jakaja ja passeli kaasari. Tuo GT 40 motti on kohtuullisessa halvennuksessa, jos tuon ensimmäisen linkin kaltainen motti hakusessa, nin kipin kapin noutamaan tuo GT 40. Jos ei lenkkiavain tai räikkä pysy omassa kädessä, niin pohjanmaalta Kaunisveden Jukka asialle - ei tartte arvuutella jälkikäteen tuliko hyvä vai ei.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Hardy
Aktiivi
Viestit: 35
Liittynyt: 17 Marras 2009, 22:18
Auto: Ford 289 2D Mustang HT-66, 4-Speed Manual. Alkuperäinen Suomi Musse.
Paikkakunta: Oulu

Re: Olisko järke laitta tommenen setti?

Viesti Kirjoittaja Hardy »

jls kirjoitti:Kuulostaa hyvältä.

Mä miettisin tätä, jos se vielä on myynnissä:

http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=221823
Kiitos sulle ja muillekkin asiaa pohtineille. Tuota en ole bongannukkaan. Vaikuttas hyvältä jos on totta. Harmittaa tätä "Matching Numbers" Suomi Mussee muutella mutta kaikki orggis jäis hyllyyn ja jos sais joskus toisen mielenhäiriön joskus myöhemmin ja muuttas orguksi....Katellaan uskallanko mutta tarvis voimaa...

Kysymysmerkkejä, jäähdytys, kytkin, sopivuus helposti 4-vaihteisen orkku manulaalin kanssa, tehostartti?
Ford 289 2D Mustang HT 1966, 4-Speed Manual. Alkuperäinen Suomi Musse.
Ford Mustang, V8 GT 2007. Automaatti
Ford Mondeo, V6 ST220 2007
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2604
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: Olisko järke laitta tommenen setti?

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Hardy kirjoitti:Tää tulis ehkä..Mustang -66, alkuperäinen suomimusse 1966 v8 289 + 4-vaihteinen manuaali ja kesä Cruisailuun. ;-) Uskaltasko, järkee?

302 Roller puolimoottori, kunnostettu USA:ssa
-Kampiakseli, käytetty
-Kiertokanget, käytetty

-Männät
-Männänrenkaat
-RK-laakerit
-KK-laakerit
-Nokan laakerit
-Jakopää


-Weiand Street Warrior
Kunnostettu by who ja by how? Eikö noista osista männistä jakopäähän ole laitettu tietoja. Ehkä jotkut Badgerin 8.7:1 puristuksen valumännät, joilla voi ajella jenkkien 87 - oktaanisella. Jollet pääse valitsemaan mäntiä n.9.5-10:1 purituksiin, jää potentiaalia vähän käyttämättä. Tuo Street Warrior on vähän kuin low-rise Stealth, sama kanavakoko mutta matalampaan tilaan pakattuna vähän mutkaisempi muttei varmaan juurikaan potentiaalia vie tuolla osakokonaisuudella.
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Olisko järke laitta tommenen setti?

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Alkuperäiseen kysymykseen: On järkeä!

Katson aiheelliseksi kommentoida, koska topikin aloittajan esittelemä paketti valitettavasti on tässä ketjussa harhautettu hiukan tummaan valoon ilman faktatietoja.

Peruskunnostettu alakerta on tässä tapauksessa blueprintattu alakerta, joita eräs toimittaja USAssa on myynyt satoja ja yhdestä on tullut reklamaatio - sekin kuljetuksessa syntyneestä vauriosta johtuva. Tapauksen ”tuotteessa” on vanhaa lohko, kiertokanget ja kampiakseli. Se, että käytetty osa on kunnostettu ei tarkoita sitä, että osa olisi käyttökelvoton tai edes huonompi kuin aivan uusi, jossain tapauksessa se on jopa parempi kuin uusi. Harva moottori myöskään tehdään pelkästään uusista osista kustannus- tai järkevyyssyistä. Käyttötarkoitus pitää muistaa aina huomioida osia valittaessa. Tämä alakerta käytännössä vakio-osillaan sopii erinomaisesti tälläisiin max. n. 350hp katumoottoreihin - se on riittävällä pieteetillä tehty, ja se on niin halpa ettei alakerran täysremonttia tee samalla rahalla. Samalla tulee upgrade rullanokkalohkoon ja sitä kautta tie halvimpaan mahdolliseen rullanokkaswäppiin.

Em. Street Roller 302 -paketista on dynotettu Ford Racingin E303 -nokalla 365hp ja n. 485Nm matalalla 9.1 -puristussuhteella. Vielä ei meillä ole tulosta TFS Stage 1 -nokalla, mutta en mitenkään usko että se olisi huonompi. Oli sattumaa, että ensimmäinen meidän kasaama 302 Street Roller olikin FR:n nokalla mutta se potkaisi mielestäni yllättävän hyvin. Vertailukohdaksi voidaan ottaa tähän vaikka eräs dynotettu 302, 10.7 -puristukset, samanlaiset kannet kuin tuossa FR:n crate-koneessa siististi portattuna, Victor Jr -imusarja ja Lunati 242/232 n. 0.550" -nostava nokka, ja lopputulos 360hp ja huippuvääntö suunnilleen sama kuin tuossa toisessa. Tästä voi mielessään miettiä vastakohtia kansi vs. kansi, puristus vs. puristus, nokka vs. nokka ja vielä vaikka imusarja vs. imusarja - jossain kohtaa täytyy olla taikaa, koska pienemmällä puristuksella, nokalla ja imusarjalla ajetaan samaan tulokseen. Jälkimmäinen esimerkki toki kuulostaa luonnossa kiukkuisemmalta ja laulaa komeasti ylemmäs, kun taas StreetRoller on sivistyneempi ja nauttii pienemmän puristuksen ja "miedomman" koneen eduista. Huipputeho ja –vääntö ei kerro ollenkaan kaikkea, käyrien muoto kertoo paljon lisää. Taika taitaa olla TFS:n kansissa – niillä on järjestään tehty samantehoisia koneita kuin esim. AFR185:lla sunnilleen samanlaisissa komboissa, mutta pienemmillä nokilla ja puristuksilla. Kansina AFR185 ja FR:n X-sarjalaiset ovat kovasti eri sarjassa.

Ford Racingin 345hp crate-moottorin luvattuihin tehoihin en usko ollenkaan ennen kuin näen Santalan ajaman dynolapun siitä. FR mainostaa sille n. 9.0 puristuksia ja käytetty nokka on ikiaikainen B303, ja kun verrataan em. FR-kantiseen kombinaatioon niin on vaikea uskoa vain 15hp eroon lopputuloksessa. Eli tuohon mainostettuun tulokseen en luottaisi ennen kuin on faktaa pöydällä.

Ei toki voi yleistää mutta ei ole vain yksi tapaus kun olen kuullut ongelmista tuon FR:n crate-moottorin tiimoilta, sekä myös itse todistanut jo useamman. Eräs E303-nokkainen versio tuosta cratesta korjattiin meillä katastrofinpoikasen takia viime vuonna, ja ongelma oli sylinterikansilähtöinen. Toisessa puuttuivat kansista venttiilijousien alta lokaattorit. Pettyneenä FR:n crate-moottoreihin olen hiljattain konkreettisesti tutustunut myös erääseen FR:n raikkaampaan pikkulohko-crateen, jossa reilusti alle 10tkm katuajoa ajettuna oli rullanokka-akseli kuollut sekä ajoitettu tehtaalla 8 astetta ennakkoon johtuen jakopään valmistustoleranssista ja silmät-kiinni -asennustavasta, venttiiliohjurin kumit (teflonit) täysin väljät mitä kautta venttiilit/kanavat/palotilat/männät rajusti karstassa jne.

Hankintahinta voi sokaista kokonaiskustannuksilta, ja halvin ei ole synonyymi parhaalle.

Weiand Street Warrior on osoittautunut erinomaiseksi katuimusarjaksi jo lukuisissa komboissa, niin 3" -iskuisissa kuin pidemmissä. Sen valintaan tuohon komboon on syynsä, mutta periaatteessa sen tilalla voisi olla Stealth tai Edelin RPM sunnilleen yhtä hyvin.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Olisko järke laitta tommenen setti?

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Street Roller 302.
On järkeä!

Voit itse vaikuttaa koneen lopulliseen kokoonpanoon.
Voit jopa määrittää haluamasi teho tason.
Ilmeisesti Street Roller 302 koneeseen saat myös takuun.
Saat täyden kirjanpidon koneen kokoamisesta , osista (osanumerot).
Tarvittaessa dyno paperit (maksaa ilmeisesti hieman ylimääräistä). Dyno ajetaan tarvittaessa juuri sinun autoosi tulevassa kokoonpanossa.

Street Warrior imusarja on HYVÄ imusarja! Toimii hyvin esim. 302 stroker koneiden päällä + 400 hp tasoon saakka (ei kokemuksia tehokkaampien koneiden päällä).
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2113
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: Olisko järke laitta tommenen setti?

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

90-luvullla ajelin muuten ihan tyytyväisenä lähes vakiolla 289:llä, johon oli vaihdettu ainoastaan pitkät peltisarjat ja 280h hydrauli nokka. Ei jäänyt silläkään liikennevaloissa, ja toisaalta voiman siirto ei vielä hajoillut.. ;)
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Olisko järke laitta tommenen setti?

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Jenkkien kanssa touhuttaessa pitää tietää, se että 1:100 reklamaatiosuhteella voi pyyhiä persettä. Se ei takaa vielä mitään. Amerikanpoika pesee pyykkinsä suljettujen ovien takana, korvaa jotain tai peräti koko roskan ja kieltää jyrkästi puhumasta mitään julkisuudessa – niin se kilpi kiillottuu. Seen that many times. Näin taitaa kotimaassakin jotkut menetellä.

Ford Racingin moteissa oli aikoinaan enempi ongelmia, mutta laatuun on kai kiinnitetty huomiota. Puuttuvat osat ja asennusvirheet ovat karkeimpia esimerkkejä mitä on. Toinen asia on, että kuka tahansa äidin helmoista karannut lapsi voi ostaa tollaisen craten. Asentaa & asennuttaa sen autoonsa, ihmeettele että miksi se rykii ja pätkii kun jenkataulussa on vasta 8000 rpm – vetäähän se GTI Golffikin +8000 rpm tauluun – näin taisi hajota joskus erään ’70 GT-500:n motti kotimaassa. Pääsääntöisesti Ford Racingin cratet ovat laatuosista kasattuja, joten jos tollaisen GT 40 motin esim. ostaisi, niin ensitöiksi kone osiin. Uusi tiivistesarja ei paljoa maksa, joten kaikkien osien, välysten yms. Tarkastus ei sitten paljoa enää vaakakupissa paina. Sitten on mielenrauha. Täytyy olla kova luottamus koneenrakentajaan, jonka jäljiltä uskaltaa lähteä suoraan kenkimään moottoria – suomessa on kolme kaveria keneltä uskaltaisin moottorin ostaa, 3.

Halvin ei ole paras tosiaankaan, joskus tosin voi käydä tuuri ja saa halvalla jonkun kokonaisuuden. Se ei tosin ole juuri silloin sinulle räätälöity. Jos peukalo on keskellä kämmentä niin eikä sitä itse pysty hieman modifoimaan itselleen sopivammaksi, niin sitten on syytä alkaa katsella postimerkkjä tai joitain muita kuin autoja harrastekohteiksi tai siirtyä autoihin joita voi virittää tietokoneella.

Edelleenkään en kyllä näe sitä, että miten osat esim. kiertokanget paranevat käytössä?

Mr-kuntoisen auton virittämisessä on aina pienet riskinsä, mutta kaikki alkuperäinen mitä autosta nostaa pois niin kannattaa säilöä jos kyseessä on hyväkuntoinen yksilö. Sen alkuperäiseksi palauttaminen on selkesti helpompaa kun kaikki osat löytyvät hyllystä. Ei muuta kuin pohdi tarkkaan ja yritä saada monta mielipidettä aiheeseen. Voihan noita osia ostaa hyllyyn ja tempaista kiinni niitä sitten kun se hetki. Auton virittelyn suunnittelu on harrasteluhommissa yksi parhaista hommista!
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2604
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: Olisko järke laitta tommenen setti?

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Ei kai tuossa kovinkaan rajusti dissattu tuota kunnostettua puolimoottoria, eli short blockia. Kunhan kyselin, että kuka on tehnyt sen. Jos tekijään luottaa, niin eihän tuossa sitten mitään ihmeellistä ole. Mä olen ollut siinä luulossa, että pikkulohkoFoordin vakiopaketin heikoin lenkki ei ole kampi eikä veivi vaan lohkon kampiakselilinja, joka kestää tämän listatun paketin.

Jaa niin, ennen kun nostat koneen tai muitakaan matching numbers -osia pois, niin pyydä konttorilta plommit, niin saat numbers matching -osat sitten takaisin konttorilla todistetusti ja tarvittaessa prosentit pois osienvaihdoista.
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: Olisko järke laitta tommenen setti?

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

kaara91 kirjoitti:Laitampahan minäkin vielä lusikkani uudelleen soppaan kun on niin hyvää. Jos lähdetään liikkeelle lohkosta ja valittavanani olisi tehdasuusi tai käytetty, ottaisin ehdottomasti vanhan. Syy siihen miksi näin on, lähtee siitä, että mitä vanhempi sen parempi. Tietysti jos lohkolla on ajettu alusta asti 8000 1/min rataa on eri asia. Tässä nyt tarkoitan normaalissa liikennekäytössä olevaa moottoria. Lohko vanhenee käytössä ja siitä poistuu jännityksiä koko sen elinkaaren ajan. Tekniikasta tietävät ymmärtää mitä tarkoittaa aineen vanhentaminen. Sama asia pätee kiertokankiin ja kampiakseliin, sillä edellytyksellä että niitä ei ole kuormitettu enempää, mitä ne tehtaalla on alunperin tarkoitettu. Eli yhteen vetona, jos vanha lohko on tarkastettu, ja linjahoonattu sekä porattu asiallisesti oikeisiin mittoihin, on se parempi kun vastaava samanlainen, kuin juuri tuotantolinjalta tulleeseen murikkaan verrattuna. Se uusi lohkohan saattaa leikata kiinni jo sisään ajossa kun jännitykset poistuu kun lohko käydessä värisee. Oli muuten kerran TM syynissä yksi Honda Civic moottori jossa todettiin kiinnileikkautumisen syyksi soikea sylinteri joka oli vanhetessaan muuttanut muotoa. Se mitä koneistuksiin tulee onkin sitten eriasia. Olen useita kertoja törmännyt kotimaisten koneistuksiin laadusta ja mittatarkkuuksista, joten niihin epäilykseni kohdistuu enemmän kuin vanhoihin osiin. Tietysti kiinnileikannut kiertokanki ja kampiakseli ei välttämättä näy päälle ja materiaaleihin ei sisäiset jännitykset näistä näy, mutta pääsääntöisesti vanha on käytännössä uutta parempaa kun kohteena on vakio tai hieman piristetty katumoottori. Siksi aftermarketti lohkot on jätetty loppuhoonausta vaille, jolloin asiakkaan kontille jää käyntivälysten optimointi ja näin lohkon valmistaja ei sitoudu näiltä osin takuuseen.

Esim Volvon kanssa peukaloineet muistaa miten tehtaan kokonpanolinja mäntien paikallen asennuksessa toimii. Reiät on porattu 0,05mm tarkkuudella eli loppuhoonaus saattaa vaihdella halkasijassa tuon verran. Kun halutaan tietty välys, on männät lajiteltu 0,01mm välein. On helppo valita sopiva mäntä reikään ja saavuttaa ihanteellinen välys joka sylinteriin.
Mites, nykykoneistus tapahtuu. Yritetään tehdä absoluuttisen tarkat reiät ja uskotaan joka mäntä olevan absoluuttisen samanmittainen. Totuus on kaikkea muuta, ellei asiakas mainitse asiasta ja numeroi mäntiä ja luota että hoonaaja tekee laatutyötä. Siksi lohkonvalmistaja jättää viimeistelyhoonauksen asiakkalle ja näin loppupeleissä ei osallistu takuuseen näiltä osin. Tietysti moottorin käyttö ja männät sanelee välykset, mutta säästävät näin aikaa lohkon valmistuksessa jolloin hintakin on edullisempi.
paranis ne muutkin valetut osat vanhetessaan jos olis aikaa, tästä syystä bmw käytti turbo f1 autoissa aikoinaan vuosia varatoissa lojuneita lohkoja.
tusina-autojen jarrulevyt tykkää olla heti alkuun enemmän tai vähemmän kieroja. erään valmistajan edustaja kertoi syyn olevan se että lyhyt varastointi aiheuttaa tuon että ei jännitykset kerkiä häipymään.
vanhoissa osissa ei minun mielestä ole mitään huonoa jos muten ovat käyttökelpoisia. :idea:
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Olisko järke laitta tommenen setti?

Viesti Kirjoittaja Fastback »

kaara91 kirjoitti:Jos lähdetään liikkeelle lohkosta ja valittavanani olisi tehdasuusi tai käytetty, ottaisin ehdottomasti vanhan. Syy siihen miksi näin on, lähtee siitä, että mitä vanhempi sen parempi

Tuolla filosofialla ja jos seisot sen takana 100 %:sti niin vastannet hyväksyvästi seuraavaan. Tuon sinulle ruosteen raiskaaman miljoona ajetun 289 cid moottorin, vanhat miljoona ajetut veivit, vanhat männät, vanhan akselin ja 300 € rahaa. Samalla otan mukaani teiltä uuden Boss 302 lohkosi, uuden akselisi, uudet veivisi, uudet mäntäsi ja kutsutaan sitä fair playksi. :mrgreen:

Metallitekniikkakin lukeneena ymmärrän termin ja käytännön, mutta johonkin on raja vedettävä. Asioiden ymmärtäminen toki auttaa tajuamaan mikä vaikuttaa mihinkin. Hevosvoimatunteina mitataan moottorien osien käyttöikää, jos koneella on ajettu 500.000 mailia, niin on se kanki vatkannut siellä miljardeja kertoja ylös alas. Minä en sellaisesta tekisi mitään edes vakiomoottoria, mutta ongelma on omani. Mitä tulee mäntien toleranssiin 2000-luvulla, niin esim. Diamondin uusien mäntien toleranssit ovat sitä luokkaa, että sylinterikohtainen hoonaminen on turhaa alle prostock tason.

Kuuleehan sitä hurjia juttuja, jossa kisapajan uudet lohkot poistetaan paketeista ja ne ajetaan ensimmäiseksi pariksi vuotta ”hankeen” pötköttämään. Onneksi mulla ei ole kisakoneita, ei ole tollaisia ongelmiakaan.

Takaisin aiheeseen.

Tuota tuota, jos moottori vaihtuu toisenlaiseen lähes samanlaiseen ja auto ei ole MR-leimassa, niin siitä vaan kone paikoilleen ja vetoja. Ei tartte mitään muutoskatsastella välttämättä eikä murehtia prosenteista. 289-302 eroa ei kovinkaan moni huomaa jos ei pääse koodeja kattemaan & oikeasti tunne koneita ja merkintöjä. Päällepäin eroa ei huomaa, ainoastaan kulua jos 302 tarttee saada papereihin.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Firebolt
Superpölöttäjä
Viestit: 2875
Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
Auto: Autoton
Paikkakunta: Kuopio

Re: Olisko järke laitta tommenen setti?

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

Kyllä ne kiinalaisekki osaa, ne vaa tekee sen mukaa mitä maksetaan... Eli ei kuitenkaa kannata yleistää valmistusmaan mukaa, itekkää en tosin mieluusti osta Kiinalaista tuotetta...
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Olisko järke laitta tommenen setti?

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Vastaa Viestiin