AODE laatikko

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
cad78
Hiljaisempi
Viestit: 8
Liittynyt: 10 Joulu 2011, 19:05
Auto: gt -95

AODE laatikko

Viesti Kirjoittaja cad78 »

AODE laatikosta (SN95 -95) muutama kysymys

- Saako turbiinilukolle tehtyä On/Off kytkintä ilman että herjaa siitä koodia. Eli onko siellä takaisin kytkentää? Mista kannattaa tehdä onko kokemuksia, suoraan lock-up solenoidin ohjauksesta vai siitä mikä haistelee lämpötilaa?

-Kuka näitä sähköohjattuja remppaa, suosituksia? Laatikko vielä toimii , voisi käyttää huollossa ennen kuin tulee katastrof.... Vai onko halvempi panna suoraan uusi jenkeistä tilalle kun leviää?
Avatar
Anagonda67
Aktiivi
Viestit: 109
Liittynyt: 23 Heinä 2007, 11:04
Auto: Mustang Convertible -95 3.8+AODE (joka tällä hetkellä sähköisesti ohjattu C4)
Paikkakunta: Karkkila

Re: AODE laatikko

Viesti Kirjoittaja Anagonda67 »

Taitaa nykiä/tärrätä se lukko??? Vaihda kiiresti öljyt ja filsu ja tyhjennä myös turbiini... Mulla lakkas kiukuttelu ku iskin Teboilin Fluid E:t sisään :D

Mutta risaa ylivaihdetta ei korjannu enää, toimii kylmillä öljyillä muttei lämpimänä eli täälläki ois tarvetta korjaajalle tai vaihtoloodalle. Joten suosituksia mitä tehdään??
Mustang Covertible 3.8 -95
Tempo 2.3 GL -91 "rotisko"
Duster 1.5 dCi -10

"Six Power Forever"
Avatar
SamiM
Aina äänessä
Viestit: 1519
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppävesi

Re: AODE laatikko

Viesti Kirjoittaja SamiM »

"TCC shudder" eli tärinäongelmaan ja/tai luistamiseen ensimmäinen korjaus on tosiaan öljyn ja suodattimen vaihto, jos ei ole jo tehty (öljyksi Mercon V -luokituksen täyttävä). Jos öljynvaihto on tehty ja ei sillä tokene, turbiinin vaihto voi olla ainoa konsti, sillä kytkin saattaa olla liian kulunut toimiakseen enää oikein. Tai sitten ohjauksessa on vikaa.

Peruskorjaus AODE/4R70W-laatikoihin sisältäen korjaussarjan, painelaakerien, laakerihelojen, OD-pannan ja tiivisteiden vaihdon on perustaidot omaavalta tehtävissä kun apuna on ATSG- tai korjaamomanuaali, jota seurataan tarkasti. Jos itse tekeminen ei houkuta, on automaattikorjaamoja Suomessakin useita, joista kuitenkin kannattaa valita se joka ilmoittaa korjanneensa aiemminkin Fordin automaattiylivaihdelaatikoita.
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: AODE laatikko

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Anagonda67 kirjoitti:Taitaa nykiä/tärrätä se lukko??? Vaihda kiiresti öljyt ja filsu ja tyhjennä myös turbiini... Mulla lakkas kiukuttelu ku iskin Teboilin Fluid E:t sisään :D

Mutta risaa ylivaihdetta ei korjannu enää, toimii kylmillä öljyillä muttei lämpimänä eli täälläki ois tarvetta korjaajalle tai vaihtoloodalle. Joten suosituksia mitä tehdään??
Jos korjauspajaa tarvitset, klysy Tepolta TuumaCidistä, on sopivan lähellä ja mukava ja joustava palvelu.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
cad78
Hiljaisempi
Viestit: 8
Liittynyt: 10 Joulu 2011, 19:05
Auto: gt -95

Re: AODE laatikko

Viesti Kirjoittaja cad78 »

Toi tärinä ongelma oli tiedossa ja turbiinin vaihto mielessä. Mutta enemmän ihmetyttää uutta Fordistia lukon ihmeellinen toiminta, verrattuna edellisiin amerikan ihmeisiin.

- Lukitsee melkein heti kun kakkonen kytkeytyy pintakaasulla, jos vedättää reilusti pelaa ja pintakaasulta -> vetoa niin irrottaa kyllä.
Ei vaan tunnu kovin terveelle kun alle 40 km/h ja 1500 rpm heittää lukkoon ja pitää sen vaihdossakin 2-3 3-4 lukossa.

- Omaan ajoon hanskais paremmin jos luistais 1-2-3 läpeensä ja vasta 4 yli 80 lukkoon. Ei näillä kuitenkaan bensaa säästetä.... :roll:

Onkohan tässä sitte lukon ohjauksessa häikkää, nopeustunnistin vai mikä??
Avatar
Anagonda67
Aktiivi
Viestit: 109
Liittynyt: 23 Heinä 2007, 11:04
Auto: Mustang Convertible -95 3.8+AODE (joka tällä hetkellä sähköisesti ohjattu C4)
Paikkakunta: Karkkila

Re: AODE laatikko

Viesti Kirjoittaja Anagonda67 »

cad78 kirjoitti:Toi tärinä ongelma oli tiedossa ja turbiinin vaihto mielessä. Mutta enemmän ihmetyttää uutta Fordistia lukon ihmeellinen toiminta, verrattuna edellisiin amerikan ihmeisiin.

- Lukitsee melkein heti kun kakkonen kytkeytyy pintakaasulla, jos vedättää reilusti pelaa ja pintakaasulta -> vetoa niin irrottaa kyllä.
Ei vaan tunnu kovin terveelle kun alle 40 km/h ja 1500 rpm heittää lukkoon ja pitää sen vaihdossakin 2-3 3-4 lukossa.

- Omaan ajoon hanskais paremmin jos luistais 1-2-3 läpeensä ja vasta 4 yli 80 lukkoon. Ei näillä kuitenkaan bensaa säästetä.... :roll:

Onkohan tässä sitte lukon ohjauksessa häikkää, nopeustunnistin vai mikä??
Jotenkin ois mielikuva et noin se itelki toimii... Kun pintakaasulla ajelee. Häiritsee kyl tietyis tilanteis, kevyt hipaisu jarruun ni helpottaa... Aatellu et laittas napin johonki jolla pudottaa lukon pois 8)
Mustang Covertible 3.8 -95
Tempo 2.3 GL -91 "rotisko"
Duster 1.5 dCi -10

"Six Power Forever"
Avatar
Anagonda67
Aktiivi
Viestit: 109
Liittynyt: 23 Heinä 2007, 11:04
Auto: Mustang Convertible -95 3.8+AODE (joka tällä hetkellä sähköisesti ohjattu C4)
Paikkakunta: Karkkila

Re: AODE laatikko

Viesti Kirjoittaja Anagonda67 »

Homer65 kirjoitti:
Anagonda67 kirjoitti:Taitaa nykiä/tärrätä se lukko??? Vaihda kiiresti öljyt ja filsu ja tyhjennä myös turbiini... Mulla lakkas kiukuttelu ku iskin Teboilin Fluid E:t sisään :D

Mutta risaa ylivaihdetta ei korjannu enää, toimii kylmillä öljyillä muttei lämpimänä eli täälläki ois tarvetta korjaajalle tai vaihtoloodalle. Joten suosituksia mitä tehdään??

Jos korjauspajaa tarvitset, klysy Tepolta TuumaCidistä, on sopivan lähellä ja mukava ja joustava palvelu.
Kiitti vinkistä!! :D Sillon ku asuin PK-seudul ni kysyin PowerMaticist ni sanovat et vaihtolooda tulee halvemmaks... Siis avaimet käteen tyylillä. Mut soitellaan Tepolle.
Mustang Covertible 3.8 -95
Tempo 2.3 GL -91 "rotisko"
Duster 1.5 dCi -10

"Six Power Forever"
Vastaa Viestiin