Kylkien vale-ilman-otto-aukon koristeet
Kylkien vale-ilman-otto-aukon koristeet
Moro! Onko moni ottanut koristeet pois ja vetänyt reijät umpeen? Ajattelin tehdä sellasen tempun. Näyttäis vähän paremmalta ilman niitä, eikä tarttuis enää roskatkaan..
Jos niin haluat ei se ole ongelma, ota hökötykset pois putsaa pahimmat ruosteet jos niitä on, sitten kupari putkesta tee vastin tai kupari pellistä laita se sisäpuolellehyvin pellin mukaisesti. Ja hitsaa sitä vasten on helpompi kuin vapaalta kädeltä, eikä roisku sisäpuolelle hio ja levitä kori tina, jos aiot että niissä kohden pysyy maalit. Meinaan mahdollisia huokosia joista pääsee kosteus sisäpuolelta maalin väliin, sen tähden pinta hitsauksissa ehdottomasti pitää aina tinata hitsisaumat, kerron kokemuksesta pikku vinkki kun olet hitsannut reiät umpeen. Kopauta pienellä vasaralla siihen hitsi mälliin ,sen verran jotta se painuu aavistuksen sisään, sit hio pellin myötaisesti ja tina päälle.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Ok. Kiitosta vaan. Tuli tilaisuus tehdä tuo kun autoa hiotaan pellille ja noin kolmasosa autosta on nyt hiottu. On muuten aika homma kun joku on vetänyt alkuperäisen maalin päälle eristeväriä
tai jotain ja hirveet kerrokset maalia päälle. Halpa epäkeskohiomakone ja ahdas talli ei haittaa kun on inspiraatiota. 


Juu tuttu juttu on muutamat ja taas muutamat tullu hijottuun pellille, on siihen konsteja muitakin kone vuokraamolta säteilylämmitin, ja sillä lämittää sen verran että kärsii viellä just kädellä koskea. Ja teräksinen pakkelin levitys lasta noin 4 senttiä leveällä, työntelee peltiä myöten lähtee kerralla kaikki. Olen kuorinut useita autoja tällä menetelmällä epä keskolla kun hijoo kannattaa olla karkeita kiekkoja, jotain karkeus 40,60,80 niillä lähtee, ja sit fiberilaikalla pikku rälläkkään ta ilma koneeseen. Maalin kuivatukseen tarkoitettu infrapuna kuivatus laite olisi myös hyvä ovat vaan pirun kallita, en ole raatsinut ostaa kuivaisi malatut osa nopeammin, ei tarviis pikku maalauksien takia kuumentaa koko uunia polttaa pirusti öljyä, joo mut työn ilo sinulle kyllä se siitä kesäksi ajoon vai mitä 

Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Kuumailmapuhallin ajaa saman asian,Mutta voipi olla hiukan hitaanpaa,itseltäni meni noin kolme iltaa konehuoneen puhdistamiseen.minusta tämä lämmitys tekniikka on siinä mielessä parempi kuin laikka tai maalin poisto aineilla tuhraaminen ja sitten vielä on se etu että ei tarvii hioa kuin ruoste kohdat puhtaaksi. ei ohennu ehjät pellit suotta.
Maalit pois helposti
Ei niillä kallis vuokra ole niitä on sähköllä toimivia sekä kaasulla, kumpikin hyvä tulee samalla talliin lämintä, nyt olen tuossa kuorinut yhtä avo selikaa kuuma ilma puhaltimen kanssa. On vain hidasta mut kyllä jos täyden päivän varaa aikaa niin koppa on pellillä, samoin tuota kaverin 66SUOMI HT:eetä kuorin kuuma ilma puhaltimen kanssa, lähtee vaivattomasti pitää vain muistaa että ei kuumenna enempää kuin mitä kädellä kärsii koskea. Niin kuumaksi kumminkin voi lämmittää, kaikki muut menee hyvin mut konepellin kanssa pitää olla varovainen, jotta ei tule aaltopeltiä. Samoin takapaksin kansi ne minä mieluummin hion koneella.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
btw
Tepsisköhän toi lämmitys sisustan pelteihin? Teräsharjalla raappis Kun on alunperin siniset mutta päälle vedetty valkonen maali
ja nyt niistä tulee mustat. Ja kesäksi on kyllä tarkoitus saada ajoon 



Viimeksi muokannut 200cid, 31 Tammi 2005, 15:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Kylkien vale-ilman-otto-aukon koristeet
Makuasia, mun mielestä ne kylkikoristeet on paremman näköiset autossa kiinni kuin tallin seinällä.1831 kirjoitti:Moro! Onko moni ottanut koristeet pois ja vetänyt reijät umpeen? Ajattelin tehdä sellasen tempun. Näyttäis vähän paremmalta ilman niitä, eikä tarttuis enää roskatkaan..
Elkääkkä mollatko kuutosta, onhan se paljon isompi kuin nuo puolimoottoriset japsit tms. ja ainahan voi kehua, että on kuulkaas pellin alla sellainen vehje missä on ihan maailmanennätystasoa olevaa designia; siis abouttiarallaa maailman huonoin imusarjaratkaisu...
Kolmen vartin pulloissa ne hyvät viinitkin kypsyy, ja Mustang on Mustang kunhan siinä on Fordin kone.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
- voxagent
- Addikti
- Viestit: 206
- Liittynyt: 25 Elo 2004, 18:58
- Auto: Ford Mustang 3.7 2011
MGB Roadster 1971 - Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Omasta 66:sta puuttui kylkikoristeet ja harkitsin jo niiden hankkimista.
Sain kuitenkin tietää että auto on Sprint-malli missä kylkikoristeet on korvattu pin stripeilla, kasi kutosella kromatun ilmanputsarin kera jne.
joten päätin pitää auton alkuperäisenä.
Kutosella ajamista joutuu tosin hölmömmille perustelemaan......
Sain kuitenkin tietää että auto on Sprint-malli missä kylkikoristeet on korvattu pin stripeilla, kasi kutosella kromatun ilmanputsarin kera jne.
joten päätin pitää auton alkuperäisenä.
Kutosella ajamista joutuu tosin hölmömmille perustelemaan......