91 GT Foxin startti ongelma. *RATKENNUT*
91 GT Foxin startti ongelma. *RATKENNUT*
FunRunin jälkeen, ja vähän ennenkin, foksi on pitänyt outoja ääniä startatessa, lähinnä vinkunoita jne. Vain sen ajana kun starttaa, ei käydessä eikä ennen.
Lopulta starttaus loppuikin kokonaan.
Starttireleestä kuuluu naksahdus, bensalinjoista kuulee että paineet nousee ja hälytin ilmoittelee kanssa naksahtamalla että nyt on virtoja ja startataan.
Hain uuden startin http://www.latemodelrestoration.com/ite ... nt-Starter, vanhan ilmeisen orkkiksen tilalle. Huima ero muuten painossa!
Samalla vedin uuden 25 neliöisen kaapelin startilta akunpuoleiseen pulttiin startti releelle.
Ei auttanut.
Revin aamusella vielä akun miinusjohdon irti lohkosta, hinkkasin päät ja lohkon kohdan teräsharjalla, pistin takaisin ja koitin. Ei apua. Nyt on akku vielä varmuudeksi latingissa vaikka piti olla hyvissä virroissa kyllä (ollut laturissa ja irti autosta).
Löysin sitten tällaisen fordin ohjeen, http://www.fordracingparts.com/download ... B50B75.pdf , jossa lopussa on kuva jossa menee kaksi johtoa startille. Ja kuva stratista on suht samanlainen kuin uusi starttini on.Vedänkö siis toisesta startti releen navasta uuden kaapelin tuonne startille (en nyt musita oliko siellä kahdelle piuhalle paikat).
Laittanen huomenna uudet piuhat Akun plussasta tuohon starttireleelle, ja akun miinuksesta moottorin lohkoon ja akun nurkalle koriin.
Mitäs muita asiaan liittyviä piuhoja on missäpäin ?
Lopulta starttaus loppuikin kokonaan.
Starttireleestä kuuluu naksahdus, bensalinjoista kuulee että paineet nousee ja hälytin ilmoittelee kanssa naksahtamalla että nyt on virtoja ja startataan.
Hain uuden startin http://www.latemodelrestoration.com/ite ... nt-Starter, vanhan ilmeisen orkkiksen tilalle. Huima ero muuten painossa!
Samalla vedin uuden 25 neliöisen kaapelin startilta akunpuoleiseen pulttiin startti releelle.
Ei auttanut.
Revin aamusella vielä akun miinusjohdon irti lohkosta, hinkkasin päät ja lohkon kohdan teräsharjalla, pistin takaisin ja koitin. Ei apua. Nyt on akku vielä varmuudeksi latingissa vaikka piti olla hyvissä virroissa kyllä (ollut laturissa ja irti autosta).
Löysin sitten tällaisen fordin ohjeen, http://www.fordracingparts.com/download ... B50B75.pdf , jossa lopussa on kuva jossa menee kaksi johtoa startille. Ja kuva stratista on suht samanlainen kuin uusi starttini on.Vedänkö siis toisesta startti releen navasta uuden kaapelin tuonne startille (en nyt musita oliko siellä kahdelle piuhalle paikat).
Laittanen huomenna uudet piuhat Akun plussasta tuohon starttireleelle, ja akun miinuksesta moottorin lohkoon ja akun nurkalle koriin.
Mitäs muita asiaan liittyviä piuhoja on missäpäin ?
Viimeksi muokannut Dervish, 16 Syys 2011, 13:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
--
Isolohkohan on niille isomahoille, joita pikkulohko ei jaksa vetää!!
-Homer65
Isolohkohan on niille isomahoille, joita pikkulohko ei jaksa vetää!!

-Homer65
- Pappacosworth
- Aina äänessä
- Viestit: 1368
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
- Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
- Paikkakunta: Koskenkorva
- Viesti:
Re: 91 GT Foxin startti ongelma.
Mulla on muuten uusi tommoinen solenoidi joka tulee siihen akun viereen, ja aiva ylimääräisenä. Virtalukolta tulee johto siihen kalikkaan. Onhan kytkinpolkimen kytkin ok.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/
Re: 91 GT Foxin startti ongelma.
Niin sitä oppii kun kysyy mitä ei tiedä. Puhelin juuri soi ja sain viisautta itseeni 
Eli uudessa startissa on solenoidi ittessänsä alhaalla, ja tarvitsee kaksi johtoa itseensä vanhan yhden sijaan.
Kuten tuossa .pdf lappusessa olikin kerrottu.
Kysyn mieluummin kuin koitan ja arvon netistä löydettyjen lappujen mukaan.

Eli uudessa startissa on solenoidi ittessänsä alhaalla, ja tarvitsee kaksi johtoa itseensä vanhan yhden sijaan.
Kuten tuossa .pdf lappusessa olikin kerrottu.
Kysyn mieluummin kuin koitan ja arvon netistä löydettyjen lappujen mukaan.
--
Isolohkohan on niille isomahoille, joita pikkulohko ei jaksa vetää!!
-Homer65
Isolohkohan on niille isomahoille, joita pikkulohko ei jaksa vetää!!

-Homer65
Re: 91 GT Foxin startti ongelma.
Jahs.. jotain tein vieläkin hutiin ilmeisesti..
Vanha kytkentä:
Akun plussalta vanhalle solenoidille akun puoleiseen napaan piuha, ja siihen ei muita piuhoja.
Vanhan solenoidin tulipellin puoleiselta navalta 6 pikkupiuhaa mihin sattuu sekä yksi iso johto vanhalle startille.
Vanhalla solenoidilla yksi painettava plugi omassa nappulassaan.
Uusi kytkentä, racingin ohjeen mukaan:
Akun plussalta johto (25mm2) solenoidin akun puoleiseen napaan.
Samasta navasta iso johto (25mm2) startille (tämä oli siis toisessa solenoidin navassa ennen).
Solenoidista tulipellin puolelta pikkujohto (4mm2) startille, joka oli onneksi abiko startin päässä.
Kun tein tuon uuden kytkennän mukaan niin ajokki starttaa vielä vähemmän
Laiton akkuun ensin plus johdon kiinni, ja kun miinusta laitoin niin kuului vähän enemmänkin releiden naksuttelua kunnes johto oli kunnolla kiinni (tämähän lie olikin ihan normaalia ääntelyä).
No, eikun reteenä kabiinin puolelle ja starttaamaan. avaimet lukkoon, ovi levällää.. ei kilkuta ei, starttaa.. ei mitään henkeä, ei tapahu yhtikäs mitn..
Mitteehä hilikuttia sitä ny taas tulikansa tehtyä, häh?!
Samalla laitoin uuden plussa piuhan (25mm2) akulta tuohon solenoidille, sekä uuden miinus piuhan (25mm2) akulta moottorinlohkoon, sekä uuden miinuspiuhan (4mm2) akulta koriin plussanavan tienoolle missä ennenkin oli.
Moottorin takana olevaa tulipeltiin menevää maalenkkiä en vielä laittanut uutta.
Sulakkeita en vielä kahtonut menikö niitä, kun alkoi justinsa sopivasti taas satamaan.
Vanha kytkentä:
Akun plussalta vanhalle solenoidille akun puoleiseen napaan piuha, ja siihen ei muita piuhoja.
Vanhan solenoidin tulipellin puoleiselta navalta 6 pikkupiuhaa mihin sattuu sekä yksi iso johto vanhalle startille.
Vanhalla solenoidilla yksi painettava plugi omassa nappulassaan.
Uusi kytkentä, racingin ohjeen mukaan:
Akun plussalta johto (25mm2) solenoidin akun puoleiseen napaan.
Samasta navasta iso johto (25mm2) startille (tämä oli siis toisessa solenoidin navassa ennen).
Solenoidista tulipellin puolelta pikkujohto (4mm2) startille, joka oli onneksi abiko startin päässä.
Kun tein tuon uuden kytkennän mukaan niin ajokki starttaa vielä vähemmän

Laiton akkuun ensin plus johdon kiinni, ja kun miinusta laitoin niin kuului vähän enemmänkin releiden naksuttelua kunnes johto oli kunnolla kiinni (tämähän lie olikin ihan normaalia ääntelyä).
No, eikun reteenä kabiinin puolelle ja starttaamaan. avaimet lukkoon, ovi levällää.. ei kilkuta ei, starttaa.. ei mitään henkeä, ei tapahu yhtikäs mitn..


Mitteehä hilikuttia sitä ny taas tulikansa tehtyä, häh?!
Samalla laitoin uuden plussa piuhan (25mm2) akulta tuohon solenoidille, sekä uuden miinus piuhan (25mm2) akulta moottorinlohkoon, sekä uuden miinuspiuhan (4mm2) akulta koriin plussanavan tienoolle missä ennenkin oli.
Moottorin takana olevaa tulipeltiin menevää maalenkkiä en vielä laittanut uutta.
Sulakkeita en vielä kahtonut menikö niitä, kun alkoi justinsa sopivasti taas satamaan.
--
Isolohkohan on niille isomahoille, joita pikkulohko ei jaksa vetää!!
-Homer65
Isolohkohan on niille isomahoille, joita pikkulohko ei jaksa vetää!!

-Homer65
Re: 91 GT Foxin startti ongelma.
Noniin, ongelma on ratkennut nyt ja auto starttaa aivan upeasti vakio starttiin verrattuna, ei juuri avainta tartte ääriasennossa pitää.
Eli vanhalla solenoidilla on ne kaksi isompaa pulttia mihin johtoja.
Akun puoleiseen napaan KAIKKI pienet johdot, ja akun plussasta tulo, sekä startille menevä iso johto.
Tulipellin puoleiseen napaan vain ja ainoastaan uuden startin uusi "heräte"johto.
Ylimpänä oleva painettava kaapeli kuten ennenkin omalla paikallaan.
Kiitokset Koskan Harrille puhelintuesta ja Tuumacidin suuntaan Tepolle vielä piirustuksesta ja selityksestä, ja tottakai uuden startin toimituksesta
Tällaista se välillä on kun osaamaton korjaa itse pihiydessään ja omassa pihassaan kun sade taukoaa.
Eli vanhalla solenoidilla on ne kaksi isompaa pulttia mihin johtoja.
Akun puoleiseen napaan KAIKKI pienet johdot, ja akun plussasta tulo, sekä startille menevä iso johto.
Tulipellin puoleiseen napaan vain ja ainoastaan uuden startin uusi "heräte"johto.
Ylimpänä oleva painettava kaapeli kuten ennenkin omalla paikallaan.
Kiitokset Koskan Harrille puhelintuesta ja Tuumacidin suuntaan Tepolle vielä piirustuksesta ja selityksestä, ja tottakai uuden startin toimituksesta

Tällaista se välillä on kun osaamaton korjaa itse pihiydessään ja omassa pihassaan kun sade taukoaa.
--
Isolohkohan on niille isomahoille, joita pikkulohko ei jaksa vetää!!
-Homer65
Isolohkohan on niille isomahoille, joita pikkulohko ei jaksa vetää!!

-Homer65