Pinton taka-akseli 64½ mustangiin?
-
salkkari
- Aktiivi
- Viestit: 79
- Liittynyt: 13 Touko 2005, 22:53
- Auto: Mustang ht 351c -64½
- Paikkakunta: Espoo
Pinton taka-akseli 64½ mustangiin?
Moikka
Kysyisin sopiiko ja kestääkö farmari Pinton taka-akseli + perä mustang 64½:ssa, jossa piristetty 351c?
Mitat täsmäisi ainakin nopealla vilkaisulla.
Kysyisin sopiiko ja kestääkö farmari Pinton taka-akseli + perä mustang 64½:ssa, jossa piristetty 351c?
Mitat täsmäisi ainakin nopealla vilkaisulla.
-- Ford Mustang ht -64 351 --
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2113
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Pinton taka-akseli 64½ mustangiin?
64-66 Mustangin peräleveydet:
Vetoakselin laipasta laippaan: 57 1/4"
http://www.quickperformance.com/Technic ... easure.htm
Pinto? MItäs periä noissa on ollut. 8" ?
Vetoakselin laipasta laippaan: 57 1/4"
http://www.quickperformance.com/Technic ... easure.htm
Pinto? MItäs periä noissa on ollut. 8" ?
-
salkkari
- Aktiivi
- Viestit: 79
- Liittynyt: 13 Touko 2005, 22:53
- Auto: Mustang ht 351c -64½
- Paikkakunta: Espoo
Re: Pinton taka-akseli 64½ mustangiin?
mitattaessa piton akseli oli n. 130cm ja nyt paikassa oleva akseli (josta en tiedä muuta kuin et on 9" ja hitsaus jäljet et olis kavennettu) on myös n. 130cm. Eli tolta osin sopii, mut kestääkö pinton akseli+perä n.300hv tehoja?
-- Ford Mustang ht -64 351 --
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Pinton taka-akseli 64½ mustangiin?
Ihan ekana voisit tunnistaa mikä se Pinton perä on? Onko se 8" vai joku Pinton saatavilla ollut pienempi malli? Jos se on 8" ja kunnossa, niin sen pitäisi kestää kevyessä early mussessa mainitsemasi 300 hv melkolailla mukisematta. Jos se on joku pikku kutos perä niin unohtaisin suosiolla.
Toinen kysymys, jos siellä nyt on 9" akseli sopivaksi kavennettuna, niin miksi haluat sen vaihtaa pois???
Toinen kysymys, jos siellä nyt on 9" akseli sopivaksi kavennettuna, niin miksi haluat sen vaihtaa pois???
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
-
salkkari
- Aktiivi
- Viestit: 79
- Liittynyt: 13 Touko 2005, 22:53
- Auto: Mustang ht 351c -64½
- Paikkakunta: Espoo
Re: Pinton taka-akseli 64½ mustangiin?
Nyt en osaa sanoa mikä pinton perä on, ku en ole nähnyt sitä. kaverilla sellainen olis vaan ylimääräisenä.
Niin tämä 9" perä, olis kiva tietää mikä perä se on ja ne levyt mitkä tulee lehtijousia vasten, on hitsattu. En tiedä sit miten hyvin kestää.
Siihen on sovitettu 8" jarrut, toimii kyllä.
Pyörän pultit on ihan ihme kierre pultit, siis kierteet koko matkalla ja noin 10cm pitkät.
Ja ei ole lukkoa, jonka siis haluisin.
Tosin pystyisikö joku tunnistamaan sen jos otan pari kuvaa siitä?
Niin tämä 9" perä, olis kiva tietää mikä perä se on ja ne levyt mitkä tulee lehtijousia vasten, on hitsattu. En tiedä sit miten hyvin kestää.
Siihen on sovitettu 8" jarrut, toimii kyllä.
Pyörän pultit on ihan ihme kierre pultit, siis kierteet koko matkalla ja noin 10cm pitkät.
Ja ei ole lukkoa, jonka siis haluisin.
Tosin pystyisikö joku tunnistamaan sen jos otan pari kuvaa siitä?
-- Ford Mustang ht -64 351 --
- jls
- Addikti
- Viestit: 382
- Liittynyt: 07 Joulu 2007, 13:54
- Auto: 1965 Fastback 351
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Pinton taka-akseli 64½ mustangiin?
Mä en paljon nuista ymmärrä, mutta en vaihtaisi ysiä kasiin, ainakaan jos kestävyys on peruste.Laita vaan kuvia, eiköhän täältä tule kommenttia. Saathan sä lukotettua tuon ysin, käytettyjä osia on hyvin tarjolla. Ostat vaikka koko keskiosan, jossa lukko ja sopiva välitys valmiina.
Mustang FB -65
-Growing Up Is Overrated-
-Growing Up Is Overrated-
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Pinton taka-akseli 64½ mustangiin?
Halvalla ei saa kuin sitä ihteensä, jota ajetaan lannoitteeksi pelloille.salkkari kirjoitti:Nyt en osaa sanoa mikä pinton perä on, ku en ole nähnyt sitä. kaverilla sellainen olis vaan ylimääräisenä.
Niin tämä 9" perä, olis kiva tietää mikä perä se on ja ne levyt mitkä tulee lehtijousia vasten, on hitsattu. En tiedä sit miten hyvin kestää.
Siihen on sovitettu 8" jarrut, toimii kyllä.
Pyörän pultit on ihan ihme kierre pultit, siis kierteet koko matkalla ja noin 10cm pitkät.
Ja ei ole lukkoa, jonka siis haluisin.
Tosin pystyisikö joku tunnistamaan sen jos otan pari kuvaa siitä?
Ne levyt, jotka ovat vasten jousia, ovat aina hitsattu. Mikäli epäilet, että joku on itse pajoittanut ne siihen, niin voihan ne joku paikallinen kaveri sieltä päin hitsailla paremmin kiinni jos yhtään epäilyttää. Otahan kuvia näistä jousitalloista siten, että hitaukset näkyy. Ota kuva myös siitä kohtaa mistä epäilet, että perän putkia on kavennettu.
Pyörän pultit ovat vaihdettavissa toisennäköisiin. Jos pultit ovat 10cm pitkät ja peräkin kapeahko niin se on voitu joskus duunata FHRA kisat silmällä pitäen. Silloin pitää meinaan olla aukinaiset pyöränpultit, jotta pyörän pultit/studit näkyvät. Haiskahtaisi vaan, että on ns. third member eli se keskimurikka vaihdettu pois ja tilalle normi avoimella tasauspyörästöllä.
9" akseliin lukkoja on tarjolla hurumycket, esim. myydään osiolla olisi aivan loistava paketti kaupan. Mexico myy 28 rihlaista detroitlockeria ja 3.50 välitystä. Ihan perstuntumalla väittäisin, että siinä sun 9":ssä on 28 rihlan vetarit. Saisit tuosta ÄIJÄ lukon ja erittäin passelin katuvälityksen. Mitäs vaihteistoa käytät?
Pistä kuvaa tulemaan. Erittäin helppo tapa tunnistaa 9" akseli on könytä auton alle, katsoa taka-akselin etupuolta ja keskimurikkaa. Sitä murikkaa johon on kiinnittyneenä pinioni ja pinionin joukki johon tulee kardaani kiinni. Mikäli murikan kahteen alimpaan kiinnityspulttiin ei pääse kiinni kuin lenkkiavaimella on kyseessä 9" perä, jos kahteen alimpaan saa hylsyn sopimaan paikoilleen, niin tiedät että se on 8" perä.
9" akselia voit pitää pienenä lottovoittona jos vaan yhtään highperformance on mielessä, älä missään nimessä lähde vaihtamaan sitä mihinkään Pinton akseliin. Pintoa ei ole tullut tehtaalta 9" akselilla, eli se on auttamatta heikompi. Toiseksi onkohan Pinton akselin jousitallojen etäisyys toisistaan sama mitä Mustangeissa? Huonolla tuurilla, pitäisi tallojen paikkaa vaihtaa - samalla vaivalla on jo 9" tallat vahvistushitsattu jos ne ovat huonosti tehdyt.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
-
salkkari
- Aktiivi
- Viestit: 79
- Liittynyt: 13 Touko 2005, 22:53
- Auto: Mustang ht 351c -64½
- Paikkakunta: Espoo
Re: Pinton taka-akseli 64½ mustangiin?
tossa olis pari kuvaa.
vaihteisto on C4
vaihteisto on C4
-- Ford Mustang ht -64 351 --
-
salkkari
- Aktiivi
- Viestit: 79
- Liittynyt: 13 Touko 2005, 22:53
- Auto: Mustang ht 351c -64½
- Paikkakunta: Espoo
Re: Pinton taka-akseli 64½ mustangiin?
tätä mä just meinasin.. vahvemmat on jo meidän 1.6l ralli escortissakin..kaara91 kirjoitti:Noilla lehtijousen vastakiinnikeillä en lähtis edes anoppia viemään sunnuntai kirkkoon, ilman hinausautoa. Jos tuon paikalleen laitat täytyy nuo ainakin tehdä kunnolla, jotta tuo perä pysyy paikallaan eikä pyörähdä ympäri lähdössä.
-- Ford Mustang ht -64 351 --
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2113
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Pinton taka-akseli 64½ mustangiin?
perus ysi tuumanenhan se siinä. Jos jotain muuta tulee tilattua, niin noita lehtijousi pukkeja saa irtonaisenakin, vaikka helppohan ne on itsekin tehdä. Uudet laakerit tommoseen maksaa satkun, ja tosiaan kun ton palstalla olevan lockerin laitat sopivalla vålityksellä, niin ei tarvi hetkeen murehtia tuota kohtaa.
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Pinton taka-akseli 64½ mustangiin?
No juu, nyt ymmärrän. Pelkkä lattahan se siellä. Huitsin juuttaaseen koko latta ja oikea jousitalla paikoilleen.
Calvert Racingiltä saa tälläisiä jousitalloja. Tuollaiset tekisin nyt jos olisi taka-akseli irrallaan. Boxattu talla on superkestävä. Se ei anna periksi pienestä. Vakiotalloillakin pääsee yllä aika pitkälle jos ei pelkkä stripin mittaus ole mielessä.

Calvert Racingiltä saa tälläisiä jousitalloja. Tuollaiset tekisin nyt jos olisi taka-akseli irrallaan. Boxattu talla on superkestävä. Se ei anna periksi pienestä. Vakiotalloillakin pääsee yllä aika pitkälle jos ei pelkkä stripin mittaus ole mielessä.

"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
-
salkkari
- Aktiivi
- Viestit: 79
- Liittynyt: 13 Touko 2005, 22:53
- Auto: Mustang ht 351c -64½
- Paikkakunta: Espoo
Re: Pinton taka-akseli 64½ mustangiin?
kaara91 kirjoitti:Jos nuo itse meinaa tehdä. Kannattaa materiaalina käyttää esim. 5-6mm seinämällä olevaa sopivan kokoista neliöputkea. Nuo hitsaukset täytyy ylettyä mielellään puolikierrosta molemmilla puolilla tukea, jotta tuki olisi putkeen riittävän vahva. Tuohon tuen keskelle tulee sitten reikä, joka pitää lehtijousen paikallaan.Eli se on irti tuosta akselista keskeltä n.10mm. Tuo hitsaus vaan taivuttaa tuota putkea jonkun verran, että se kaipaa sitten hitsauksen jälkeen vastapuolelle "pillillä kuumat" ja rätti jäähdytyksen vedellä, jotta se ei venkaa noita laakeripesiä kieroon. Ei tuota kannata pois kyllä heittää. Pojat kyllä kertoilee tuosta enemmän, mitä sinne sisään sitten saa rakennettua.
mites huomaa jos se on kiero? ajattelin vaan et siin näkyy et on ennenkin hitsailtu ja edellisen omistajan tuntien ei varmaan hirveesti ole mietitty kaikkea.. eli onko jotain keinoa?
niin ja miten välityksen pystyis laskemaan, ku ei ole lukkoa? nyt jos kardaani menee yhden kierroksen, toinen rengas kaks kierrosta. eikö se pitäs kertoa kahdella? eli välitys olis about 4?
-- Ford Mustang ht -64 351 --