Sivu 1/1

Turbiinin kiinnitys vetolevyyn ?

Lähetetty: 20 Tammi 2005, 13:50
Kirjoittaja voxagent
Auto on '66Ht kutosella. Millaisilla muttereilla ja aluslevyillä turbiini kuuluisi pultata vetolevyyn (nyloc, kierrelukite jne.) ? Kysymys siksi että kyseessä laatikon vaihto automaattiin eikä muttereita ole vielä olemassa.

Lähes sama kysymys pätee myös vetolevyn kiinnittämisessä kiertokankeen.
Eli käyvätkö vauhtipyörän alkuperäiset pultit mitoiltaan?

Perisuomalaisena ei tekis mieli edes kysellä näin typeriä vaan kokeilla.....

Lähetetty: 20 Tammi 2005, 14:11
Kirjoittaja PeteP
Hae tai tilaa jostain vauhtikaupasta pultit, ei saa olla mitään kilopulttitavaraa, ja et tarvi lukkoliimaa. vetolevyä ei kannata yrittää kiinnittä kiertokankeen :shock: Mutta sinänsä hyvä kysymys vetolevyn pulteista, kun itselläkin samanlaine muutos edessä.

Lähetetty: 20 Tammi 2005, 14:20
Kirjoittaja voxagent
Tosiaan, kampiakseli ja kiertokanki menivät kirjottaessa sekaisin...

Lähetetty: 20 Tammi 2005, 14:25
Kirjoittaja FaikkuFB
Turbiinin mutterit ovat minusta olleet aina normaalia kovuutta, enkä ole
tavannut niissä aluslevyjä enkä lukitteita. Hyvin ovat pysyneet.
Sen sijaan ne pultit millä vetolevy tulee KAMPIAKSELIIN kiinni, täytyy olla
kovia. Eikä manuaalin vauhtipyörän pultit todennäköisesti käy, on se niin
paljon paksumpi. Eikä niissä edes yleensä ole kierrettä niin pitkälle, että
vetolevy ohuena suostuisi kiristymään.
Ekstrana, startin päädyn määrää loota-vetolevy yhdistelmä, joten
manuaalin starttia saattaa joutua muuttamaan/vaihtamaan.

Jussi

Lähetetty: 20 Tammi 2005, 14:33
Kirjoittaja GT-350
Vetolevy kiinnitetään KAMPIAKSELIIN kuudella pultilla, jotka ovat varmastikin vetolevylle lyhyemmät kuin vauhtipyörälle (ainakin V8:ssa on). Vauhtipyörän pultit saattavat tosin käydä vetolevylle, mutta ei toisinpäin. Ko. pultit on muuten samat kuutosessa ja pikkulohko-V8:ssa. Tiivistä pultit kierreliimalla hyvin ettei öljyt tule pultteja pitkin laatikon puolelle.

Turbiineista en tiedä mitään, muut jatkakoon.

Lähetetty: 20 Tammi 2005, 14:58
Kirjoittaja Dervish
Pony kirjoitti:Tiivistä pultit kierreliimalla hyvin ettei öljyt tule pultteja pitkin laatikon puolelle.
Meinasitko ihan siis lukitetta vai tiivistettä ?
Itte käyttelen jatkuvasti nestemäistä kierretiivistettä, vastaa sitä valkoista nauhaa, sekä laakeri ja kierrelukitteita.

- Sami Partanen .

Lähetetty: 20 Tammi 2005, 15:15
Kirjoittaja Arto65FB
Dervish kirjoitti:
Pony kirjoitti:Tiivistä pultit kierreliimalla hyvin ettei öljyt tule pultteja pitkin laatikon puolelle.
Meinasitko ihan siis lukitetta vai tiivistettä ?
Itte käyttelen jatkuvasti nestemäistä kierretiivistettä, vastaa sitä valkoista nauhaa, sekä laakeri ja kierrelukitteita.

- Sami Partanen .
Itse laitoin vauhtipyörän pultteihin tuubista, jossa luki thread sealer / low strength locker tms. Ovat pysyneet nyt pari vuotta ja välillä käynyt +6000rpm.

http://www.loctite.com/int_henkel/locti ... utions.pdf

Lähetetty: 20 Tammi 2005, 15:19
Kirjoittaja veekoo
Dervish kirjoitti:
Pony kirjoitti:Tiivistä pultit kierreliimalla hyvin ettei öljyt tule pultteja pitkin laatikon puolelle.
Meinasitko ihan siis lukitetta vai tiivistettä ?
Itte käyttelen jatkuvasti nestemäistä kierretiivistettä, vastaa sitä valkoista nauhaa, sekä laakeri ja kierrelukitteita.
Ton lukitteen kanssa kannattaa olla varovainen. Sita oli ainakin Loctitella kahta laatua aiemmin. Toinen on lelukamaa ja toinen kestaa oikeasti. Se lelukama ei kestanyt mm. metanolia ja katosi parin rallireissun jalkeen kierteista ja sitten etsittiin osia radalta (radio-ohjattava siis kyseessa). Luultavasti tuubin kyljessa kylla lukee, kestaako se mitaan vetta vahvempaa.

Lähetetty: 20 Tammi 2005, 15:25
Kirjoittaja veekoo
Itse itselleni vastaten: mulla taisi olla tuota arton linkin takaa loytyvaa sinista (242 huono, 243 hyva). Punainen 262 on kanssa hyvaa tavaraa, mutta pienemmissa ruuveissa ja pulteissa voi niin sanotusti jaada paa vetavan kateen. Varsinkin, kun lukitetta tulee kuitenkin laitettua liikaa... :roll: