Sivu 1/1

289 tärinä.

Lähetetty: 25 Heinä 2011, 14:16
Kirjoittaja sakke
Kone tärisee aikalaillla varsinkin n 2000 rpm kohdilla paikallaankin käyttäessä. Luin kaikki tämän osaston vanhat jutut tärinästä, joten sieltä jo hyviä vinkkejä sain.
Koneenkorvat on uudet, dampperi (28 oz) uusi, käy kaikilla, ainakin pakolähdöt kuumenee infrapunamittarin mukaan tasaisesti. Venttiilit ei kanna. Öljynpaineet ainakin oman mittarin mukaan hyvät. Puristuspainemittari hankittu, muttei vielä paineita mitattu.
Epäilys siirtyykin vetolevyyn tai turbiiniin. Meneekö vetolevy vain yhdessä asennossa paikalleen niinkuin dampperi, vai voiko sen laittaa väärään asentoon? Silloin kai painotus on pielessä. En vielä lähde irrottelemaan laatikkoa, syssymmällä sitten. Kyllähän tuolla ajelee, muttei varmaan tee hyvää laakereille ym.

Re: 289 tärinä.

Lähetetty: 26 Heinä 2011, 07:05
Kirjoittaja Make67
Mulla oli aivan samanlainen tärinä koneessa. Syynä liian korkeet(alkuperäiset) vetolevyn kiinnityspultit. Ottivat kiinni turbiiniin jolloin jäivät ns. kantamaan ja vetivät vetolevyn kieroon kun se kiinnitettiin turbiiniin.
Uus vetolevy ja ARP:n pultit tilalle ---> Hyvä tuli. Tosin mulla on AOD ja siinä custom-turbiini jonka johdosta vanhat pultit ei käyny... :roll:

Re: 289 tärinä.

Lähetetty: 26 Heinä 2011, 09:30
Kirjoittaja sakke
kaara91 kirjoitti:Ei mene kun yhdessä asennossa. Tarkasta ettei se damperi ole siirtynyt siitä vulkanoinnista. Onko tuo tärinä tullut hiljattain vai ollut koko ajan.
On se ollut ensistartista saakka. Ostin tuliterän dampperin, kun epäilin vanhaa. Sama tärinä tällä uudella.

Re: 289 tärinä.

Lähetetty: 26 Heinä 2011, 11:50
Kirjoittaja Antti66HT
Se kai sitten ajettava vähän kuin T-55:stä, eli vältettävä värinäkierros aluetta. Tuo automaatti homma kannattaa tarkistaa ensin. Sen jälkeen menee melki koneen avaamiseksi. Onko koneen historia tiedossa. Onko sisuskalut alkuperäiset, vai onko vaihdettu mäntiä ja veivejä, ja ehkä tasapainotus unohtunut... Onko uusi dampperi merkki tuote vai joku Professional products? (Epätodennäköistä että tässä on vika, jos vika ollut jo "vanhalla" dampperilla.

Re: 289 tärinä.

Lähetetty: 26 Heinä 2011, 12:32
Kirjoittaja sakke
Auto tuli mulle joulukuussa CA:sta ja siellä on tehty jonkunlainen koneremontti. Kun kaasarijumpan jäkeen keväällä sain sen käymään, totesin tärinän. Juurikin varmaan noin kun kaara91 ja AnttiHT66 arvelevat, remppoja kun on monenlaisia. Ei siin orkkisdampperissa ollut vikaa, kun ei mikään muuttunut vaihdossa. Aukihan tuo on otettava syksymmällä ja tutkittava. Tuolla Projekteissa on jotain tarinaa autosta.
Pääasia oli kuitenkin että sain lattiat tehtyä ja muutenkin paikkoja suht koht kuntoon että sain auton kilpiin tänä kesänä. Tästä jatketaan paikka kerrallaan.
Eihän nää kolmentonnin tuonti-Mustangit välttämättä ihan uuttavastaavassa kunnossa ole :)

Re: 289 tärinä.

Lähetetty: 26 Heinä 2011, 13:05
Kirjoittaja NooB
Ootko varma että käy kaikilla silloin kun värinät alkaa? Mulla oli 351w kanssa samanlainen ongelma. syynä oli uudet tulpat joista kaksi alkoi putoilemaan pelistä kierroksilla. Tyhjäkäynti oli aivan normaali.

Re: 289 tärinä.

Lähetetty: 26 Heinä 2011, 13:26
Kirjoittaja sakke
NooB kirjoitti:Ootko varma että käy kaikilla silloin kun värinät alkaa? Mulla oli 351w kanssa samanlainen ongelma. syynä oli uudet tulpat joista kaksi alkoi putoilemaan pelistä kierroksilla. Tyhjäkäynti oli aivan normaali.
Pitääpä tarkistaa tuokin asia. Tyhjäkäynnilläkin vähän vatkaa, mutta selvästi käynti heikkenee, kun ottaa jakajasta johtoja vuorotellen irti.

Re: 289 tärinä.

Lähetetty: 26 Heinä 2011, 15:19
Kirjoittaja SR 70
Tarkastitko kumityynyt, myös vaihteiston. Omassa oli aikanaan vaihteiston kumi väsynyt ja pultti pääsi
tapaamaan kannakkeisiin, onneksi huomasin ennen kuin otettiin uudelleen vaihteistoa irti.