289 tärinä.
-
sakke
- Aktiivi
- Viestit: 135
- Liittynyt: 26 Loka 2010, 20:03
- Auto: Mustang HT -68 351 C4
- Paikkakunta: Orimattila
289 tärinä.
Kone tärisee aikalaillla varsinkin n 2000 rpm kohdilla paikallaankin käyttäessä. Luin kaikki tämän osaston vanhat jutut tärinästä, joten sieltä jo hyviä vinkkejä sain.
Koneenkorvat on uudet, dampperi (28 oz) uusi, käy kaikilla, ainakin pakolähdöt kuumenee infrapunamittarin mukaan tasaisesti. Venttiilit ei kanna. Öljynpaineet ainakin oman mittarin mukaan hyvät. Puristuspainemittari hankittu, muttei vielä paineita mitattu.
Epäilys siirtyykin vetolevyyn tai turbiiniin. Meneekö vetolevy vain yhdessä asennossa paikalleen niinkuin dampperi, vai voiko sen laittaa väärään asentoon? Silloin kai painotus on pielessä. En vielä lähde irrottelemaan laatikkoa, syssymmällä sitten. Kyllähän tuolla ajelee, muttei varmaan tee hyvää laakereille ym.
Koneenkorvat on uudet, dampperi (28 oz) uusi, käy kaikilla, ainakin pakolähdöt kuumenee infrapunamittarin mukaan tasaisesti. Venttiilit ei kanna. Öljynpaineet ainakin oman mittarin mukaan hyvät. Puristuspainemittari hankittu, muttei vielä paineita mitattu.
Epäilys siirtyykin vetolevyyn tai turbiiniin. Meneekö vetolevy vain yhdessä asennossa paikalleen niinkuin dampperi, vai voiko sen laittaa väärään asentoon? Silloin kai painotus on pielessä. En vielä lähde irrottelemaan laatikkoa, syssymmällä sitten. Kyllähän tuolla ajelee, muttei varmaan tee hyvää laakereille ym.
Mustang HT 1968 351 C4
Kawasaki S2 350 -72 useita.
Solifer 3 Speed 1968
Kawasaki S2 350 -72 useita.
Solifer 3 Speed 1968
-
Make67
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
Re: 289 tärinä.
Mulla oli aivan samanlainen tärinä koneessa. Syynä liian korkeet(alkuperäiset) vetolevyn kiinnityspultit. Ottivat kiinni turbiiniin jolloin jäivät ns. kantamaan ja vetivät vetolevyn kieroon kun se kiinnitettiin turbiiniin.
Uus vetolevy ja ARP:n pultit tilalle ---> Hyvä tuli. Tosin mulla on AOD ja siinä custom-turbiini jonka johdosta vanhat pultit ei käyny...
Uus vetolevy ja ARP:n pultit tilalle ---> Hyvä tuli. Tosin mulla on AOD ja siinä custom-turbiini jonka johdosta vanhat pultit ei käyny...
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
-
sakke
- Aktiivi
- Viestit: 135
- Liittynyt: 26 Loka 2010, 20:03
- Auto: Mustang HT -68 351 C4
- Paikkakunta: Orimattila
Re: 289 tärinä.
On se ollut ensistartista saakka. Ostin tuliterän dampperin, kun epäilin vanhaa. Sama tärinä tällä uudella.kaara91 kirjoitti:Ei mene kun yhdessä asennossa. Tarkasta ettei se damperi ole siirtynyt siitä vulkanoinnista. Onko tuo tärinä tullut hiljattain vai ollut koko ajan.
Mustang HT 1968 351 C4
Kawasaki S2 350 -72 useita.
Solifer 3 Speed 1968
Kawasaki S2 350 -72 useita.
Solifer 3 Speed 1968
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2113
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: 289 tärinä.
Se kai sitten ajettava vähän kuin T-55:stä, eli vältettävä värinäkierros aluetta. Tuo automaatti homma kannattaa tarkistaa ensin. Sen jälkeen menee melki koneen avaamiseksi. Onko koneen historia tiedossa. Onko sisuskalut alkuperäiset, vai onko vaihdettu mäntiä ja veivejä, ja ehkä tasapainotus unohtunut... Onko uusi dampperi merkki tuote vai joku Professional products? (Epätodennäköistä että tässä on vika, jos vika ollut jo "vanhalla" dampperilla.
Viimeksi muokannut Antti66HT, 26 Heinä 2011, 13:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
sakke
- Aktiivi
- Viestit: 135
- Liittynyt: 26 Loka 2010, 20:03
- Auto: Mustang HT -68 351 C4
- Paikkakunta: Orimattila
Re: 289 tärinä.
Auto tuli mulle joulukuussa CA:sta ja siellä on tehty jonkunlainen koneremontti. Kun kaasarijumpan jäkeen keväällä sain sen käymään, totesin tärinän. Juurikin varmaan noin kun kaara91 ja AnttiHT66 arvelevat, remppoja kun on monenlaisia. Ei siin orkkisdampperissa ollut vikaa, kun ei mikään muuttunut vaihdossa. Aukihan tuo on otettava syksymmällä ja tutkittava. Tuolla Projekteissa on jotain tarinaa autosta.
Pääasia oli kuitenkin että sain lattiat tehtyä ja muutenkin paikkoja suht koht kuntoon että sain auton kilpiin tänä kesänä. Tästä jatketaan paikka kerrallaan.
Eihän nää kolmentonnin tuonti-Mustangit välttämättä ihan uuttavastaavassa kunnossa ole
Pääasia oli kuitenkin että sain lattiat tehtyä ja muutenkin paikkoja suht koht kuntoon että sain auton kilpiin tänä kesänä. Tästä jatketaan paikka kerrallaan.
Eihän nää kolmentonnin tuonti-Mustangit välttämättä ihan uuttavastaavassa kunnossa ole
Mustang HT 1968 351 C4
Kawasaki S2 350 -72 useita.
Solifer 3 Speed 1968
Kawasaki S2 350 -72 useita.
Solifer 3 Speed 1968
- NooB
- Mega-addikti
- Viestit: 552
- Liittynyt: 11 Kesä 2011, 10:34
- Auto: mustang 1965 ht coupe 200cid c4
- Paikkakunta: Ulvila
Re: 289 tärinä.
Ootko varma että käy kaikilla silloin kun värinät alkaa? Mulla oli 351w kanssa samanlainen ongelma. syynä oli uudet tulpat joista kaksi alkoi putoilemaan pelistä kierroksilla. Tyhjäkäynti oli aivan normaali.
-
sakke
- Aktiivi
- Viestit: 135
- Liittynyt: 26 Loka 2010, 20:03
- Auto: Mustang HT -68 351 C4
- Paikkakunta: Orimattila
Re: 289 tärinä.
Pitääpä tarkistaa tuokin asia. Tyhjäkäynnilläkin vähän vatkaa, mutta selvästi käynti heikkenee, kun ottaa jakajasta johtoja vuorotellen irti.NooB kirjoitti:Ootko varma että käy kaikilla silloin kun värinät alkaa? Mulla oli 351w kanssa samanlainen ongelma. syynä oli uudet tulpat joista kaksi alkoi putoilemaan pelistä kierroksilla. Tyhjäkäynti oli aivan normaali.
Mustang HT 1968 351 C4
Kawasaki S2 350 -72 useita.
Solifer 3 Speed 1968
Kawasaki S2 350 -72 useita.
Solifer 3 Speed 1968
Re: 289 tärinä.
Tarkastitko kumityynyt, myös vaihteiston. Omassa oli aikanaan vaihteiston kumi väsynyt ja pultti pääsi
tapaamaan kannakkeisiin, onneksi huomasin ennen kuin otettiin uudelleen vaihteistoa irti.
tapaamaan kannakkeisiin, onneksi huomasin ennen kuin otettiin uudelleen vaihteistoa irti.