Sivu 6/15

Lähetetty: 28 Joulu 2005, 17:32
Kirjoittaja musse67
Ahti kirjoitti:
Aku_81 kirjoitti: Ne ketkä ei kutosella ajele on varmaan mustangin/muun jenkin ostaneet myös sen veekasin takia eivätkä mannelavettia vitosdiiselillä :wink:
No onhan noita mannelavetteja ollu alkuperäsellä kutosdieselillä jo yli 20v. ajan saatavilla...
Ja V8:lla :)

Lähetetty: 28 Joulu 2005, 22:29
Kirjoittaja mussette
Milloin F1:ssä ajetaan dieselillä? Audi:lla diesel LeMans kilpuri jo olemassa. Kohta MacLaren ja MB esittelevät diesel F1:en. Ei tarvi tankkailla yhtenään ja voi ajaa pienellä polttoaine määrällä. V8 dieselkin hörskyttää kivasti. :D :D :D

Lähetetty: 29 Joulu 2005, 00:39
Kirjoittaja veekoo
Niinno. Eikos ne ens kaudella jo aja oikeilla moottoreilla vrt. joku surinasumppu. Samalla vaihtais riisseliin sitten. :D Kunnes ekkelstone taas menisi auttamaan verraria ja pakottais muut tallit bensakoneisiin..? :roll:

Lähetetty: 02 Tammi 2006, 22:54
Kirjoittaja Jukka
Viikon päivät TDI-Volkkarilla ajelleena ei voi kun ihmetellä että millä se laite oikein käy?
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Lähetetty: 03 Tammi 2006, 14:42
Kirjoittaja Ahti
Jukka kirjoitti:Viikon päivät TDI-Volkkarilla ajelleena ei voi kun ihmetellä että millä se laite oikein käy?
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
Ai kun ei naftamittarin neula laske oikein millään vai kun vetoja on enemmän kuin bensakoneessa?

Lähetetty: 03 Tammi 2006, 15:34
Kirjoittaja Jukka
Ahti kirjoitti:
Jukka kirjoitti:Viikon päivät TDI-Volkkarilla ajelleena ei voi kun ihmetellä että millä se laite oikein käy?
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
Ai kun ei naftamittarin neula laske oikein millään vai kun vetoja on enemmän kuin bensakoneessa?
Tuo eka vaihtoehto on kai lähempänä. :wink:

Lähetetty: 03 Tammi 2006, 19:36
Kirjoittaja Make67
Ahti kirjoitti:
Jukka kirjoitti:Viikon päivät TDI-Volkkarilla ajelleena ei voi kun ihmetellä että millä se laite oikein käy?
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
Ai kun ei naftamittarin neula laske oikein millään vai kun vetoja on enemmän kuin bensakoneessa?
1/2-vuotta 6.5 TD Suburbanilla ajelleena...kyllä neulalle vauhtia saa ja myös niitä "vetoja":lol: :lol: :lol: !!!

Lähetetty: 03 Tammi 2006, 20:57
Kirjoittaja petska
Eikä toi meidän 6.5L vanikaan ihan vähällä kulje...ainut positiivinen puoli et jos vetää traileria ja siinä kestää olla yksi tenavatähti kyytissä niin ei nouse kulutus kun 1litran/100km..... :lol: :lol: :lol:

Lähetetty: 03 Tammi 2006, 22:01
Kirjoittaja Jukka
Olkaas nyt varovaisia.
Tuntuu joillekin nuo GM-tuotteet olevan hiukan arka aihe. :lol:

Lähetetty: 04 Tammi 2006, 09:03
Kirjoittaja Tarkkailija
Eiköhän se ole niin, että eurooppalaiset ovat ainakin 10 askelta edellä (ellei valovuosia) dieseltekniikassa. Emännän 150 Hv:n Volkkari TDI keskikulutus emännän ajamana on jotain 4,4 - 4,5 litraa satasella. Uskomatonta, mutta totta. Kyytiäkin piisaa, ei tarvii valoissa hävetä. Sääli vaan toi valtion veropolitiikka henkilöautodiisselin suhteen.

Lähetetty: 04 Tammi 2006, 14:58
Kirjoittaja Ahti
Arto65FB kirjoitti:
rtm kirjoitti:Sääli vaan toi valtion veropolitiikka henkilöautodiisselin suhteen.
Tarkoitatko, että dieselin valmistevero Suomessa on 34,6 snt/l ja 95E 58,8 snt/l, kun EU:n minimitaso on 30,2 snt/l ja 35,9 snt/l, vastaavasti.
HENKILÖAUTODIISSELIN SUHTEEN

Eli tuo pirun vuosittainen dieselvero, joka on esim. omassa käyttiksessä jotain 600 ekua vuodessa.

Lähetetty: 04 Tammi 2006, 16:13
Kirjoittaja Fastback
Ahti kirjoitti:HENKILÖAUTODIISSELIN SUHTEEN

Eli tuo pirun vuosittainen dieselvero, joka on esim. omassa käyttiksessä jotain 600 ekua vuodessa.
Noh jätkät muistatteko vielä vanhan sananlaskun.... "Speed costs, how fast you wanna go?" :roll:

Lähetetty: 04 Tammi 2006, 19:21
Kirjoittaja Tarkkailija
Viisasteluksi menee, jätän keskustelun väliin...

Lähetetty: 10 Tammi 2006, 18:08
Kirjoittaja Mussemaan
rtm kirjoitti:Eiköhän se ole niin, että eurooppalaiset ovat ainakin 10 askelta edellä (ellei valovuosia) dieseltekniikassa. Emännän 150 Hv:n Volkkari TDI keskikulutus emännän ajamana on jotain 4,4 - 4,5 litraa satasella. Uskomatonta, mutta totta. Kyytiäkin piisaa, ei tarvii valoissa hävetä. Sääli vaan toi valtion veropolitiikka henkilöautodiisselin suhteen.
Selitäs mulle miten tällaisella jurakauden moottorilla varustettu 3000kg omapainon omaava 4x4 voi mennä reippaassa 90-100km/h matka-ajossa karkeilla ja isohkoilla maastokumeilla 9.3l/100... :wink:
Ohituksissakaan ei tarvi ämpyillä kun +1000Nm on koneessa.
Aerodynamiikka -osaston innoittajana/esikuvana ovat olleet kottikärryt ja kenkälaatikko.

Paljonkohan menis jos panis volkkarin TDI:n? (oletetaan siis että auto jaksaisi lähteä liikkeelle)


Kyllä se on pojat niin että täälläkin dieseleitä karsastavat muuttavat takuulla mielipiteensä kun vaan saavat kunnon kamppeen kyytiä.
Parin kiukkuisen mesen kyydissä tohdin näin arvella.
"Auto on kaunis jos siinä on voimaa" pikkaisen Enzo F:n sanontaa muokaten.
Fastback kirjoitti:
Ahti kirjoitti:HENKILÖAUTODIISSELIN SUHTEEN

Eli tuo pirun vuosittainen dieselvero, joka on esim. omassa käyttiksessä jotain 600 ekua vuodessa.
Noh jätkät muistatteko vielä vanhan sananlaskun.... "Speed costs, how fast you wanna go?" :roll:
:lol: :lol:
Joo. mulla on vero muistaakseni 164€, mutta totta vieköön huiput onkin vain 162km/h! Korreloi siis selvästi veroon!

P.S.
:)

Lähetetty: 10 Tammi 2006, 22:59
Kirjoittaja petska
TDI volsusta sulaisi turbo tai kansi kun joutuisi kokoajan ahtaan täysiä ahtoja että malmikasa liikkuisi :lol: :lol: :lol: