Mittaristo projekti

Sisustaan liittyvät detaljit löydät täältä
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Vielä tuosta 5 mittarin paneelista, jollainen mm. Mussemaanilla on. Saako siitä nuo kromikehykset irti? Mikä on kromikehyksen poiston jälkeen keskimmäisen reiän halkaisia = minkä kokoinen mittari siihen käy silleen että sen huullos jää mittaritaulun etupuolelle? Käykö edelleen 3 3/8. Entäs pikkumittareiden reiät, sama kyssäri kuin edellä?

Onko näin kukaan tehnyt vai onko kaikilla kromikehykset käytössä?

Kiitos vastaajille. Kuvia valmiista 65/66 mittaristoista (ei alkup.) katsellaan myös mielellään.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Ei niitä varsinaisesti saa, mutta lähteehän ne, sahalla, poralla, yms. Lisäsin pari projektikuvaa omasta mittaristostani, missä näkyy kromikehykset "poistettuna" http://s17.photobucket.com/albums/b79/Homer65/?. Kromikehyksistä jäi ainoastaan iso, keskimmäinen, sen kokoista mittaria ei helposti taida löytyä.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Mitkä on mittareidesi koot?
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Pienemmät on kokoa 2-1/16", nopeusmittari 3-3/8". Reiät oli pikkusen väljät, että niitä piti hiukan tiivistää. Eroja saattaa tietysti olla eri valmistajien mittareissa, mullahan oli Stewart Warnerin valmistamat.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Kiitos tiedoista. :D
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Mitä lyhennettä voisi käyttää suuntavilkusta? Turn indikator se vilkku lienee lontoon kielellä mutta mitä lyhenteitä siitä on käytetty?

Siksi kyselen kun mittaristo rakennan "uusista puista" ja merkkivaloille tulee tekstikyltit tyyliin: OIL, GEN, Hi-Beam.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Emmä tiiä. Ite laittasin ehkä TURN.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Laitan tähän kuvan omasta mittaristoprojektista. Kuvassa vanerinen prototyyppi siitä millainen pohja tulee. Rosterista lopullinen. Kaikki originellin mittariston osat poistetaan ja tämä tilalle. Ratti on 15", myös reunimmaiset mittarit näkyvät rattikehän sisäpuolelta.

Kuva

Mittareiksi 2 x 3 3/8 (0-8000 rpm ja 160 mph) ja 4 x 2 1/16 (bensa, öljynpaine, vedenlämpö ja laatikkoöljynlämpö). Varoitusvalot öljynpaineelle, lataukselle, vilkulle ja pitkille valoille.

Nyt rosterinen valmis:

Kuva

Ensi viikolla pitäisi olla mittarit kotona niin pääsee sovittelemaan.
Viimeksi muokannut 65HT, 17 Huhti 2007, 09:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
1223
Addikti
Viestit: 443
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon

Moro

Viesti Kirjoittaja 1223 »

Surffin taas eilen ja löysin tollaisen.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1965-196 ... enameZWDVW

Taidan tilata tuollaisen niin saan sen rundimittarinkin sitte samaan pakettiin.
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Päivitystä projektiin. Punavalot on öljynpaineelle ja lataukselle, niiden viereen tulee vielä tekstit: Oil ja Gen. Sinisen ja vihreän valon arvaakin mitä ne on.

Vielä harkinnassa jääkö pohja rosteripinnalle vai tuleeko siihen musta nahka.

Kuva
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Avatar
harmi80
Addikti
Viestit: 201
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja harmi80 »

Ei pahan näköinen :peukku:
Itselläkin on varmaan vastaava projekti tulossa -71:een, jos ei kohtuu hinnalla Ebaystä löydä rundarilla varustettua mittaristoa.
-71 HT 351C 4v
Avatar
foxi-82
Addikti
Viestit: 196
Liittynyt: 17 Touko 2005, 22:00
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja foxi-82 »

Tässä ''early''-foksiin pientä mittaristoprojektia.
Nordskogin digitaalinen paneeli, jossa on näytöt öljynpaineelle, vedenlämmölle, bensanmäärälle, volteille,
kierroslukumittari 9900 asti ja mph mittari matkamittarilla ja tripillä (ohjelmoitavissa).
Kuva
Paneelin viimeistely vielä kesken. Tarkoituksena laittaa vähän kromiteippiä reunoille.
Oli meininki laittaa myös muutama keinukytkin ja painonappi mittariston reunoille, mutta se näyttää aika häyjyltä tuollain yksinkertaisena, joten piilotan napit muualle.
Myös tuuletusritilä uupuu vielä toteutuksesta.

Edit. Mitä mieltä olette, onko liian vaalea puuviiluteippi??
Siitä on tullut ''entisten'' :lol: tuttujen seurassa negatiivista kommenttia...
No, pääasia, että itseä miellyttää. :wink:
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

foxi-82 kirjoitti:Oli meininki laittaa myös muutama keinukytkin ja painonappi mittariston reunoille, mutta se näyttää aika häyjyltä tuollain yksinkertaisena, joten piilotan napit muualle.
Myös tuuletusritilä uupuu vielä toteutuksesta.

Edit. Mitä mieltä olette, onko liian vaalea puuviiluteippi??
Siitä on tullut ''entisten'' :lol: tuttujen seurassa negatiivista kommenttia...
No, pääasia, että itseä miellyttää. :wink:
Hyvä idea piilottaa namiskat, ei tuo naamataulu niitä kaipaa. Laitas kuva kun siinä on sähköt päällä...

Ihan hyvännäköinen tuo teippi tuossa. Puuviilua ja digitekniikkaa...
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
foxi-82
Addikti
Viestit: 196
Liittynyt: 17 Touko 2005, 22:00
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja foxi-82 »

GT-350 kirjoitti:Hyvä idea piilottaa namiskat, ei tuo naamataulu niitä kaipaa. Laitas kuva kun siinä on sähköt päällä...

Ihan hyvännäköinen tuo teippi tuossa. Puuviilua ja digitekniikkaa...
Kuva
Kuva
En ole vielä kaikkia kytkentöjä tehnyt, mutta kovasti se mittaa ilman lämpötilaa jo.
Ei tämä kuvien valoisuus/kameran salamointi ihan luonnolliselta näytä, mutta kuitenkin.
Näyttöä on mahdollisuus himmentää 50%, ja se on tarkoitettu ottavan tiedon pitkistä valoista, mutta itse haluan sen kytkimen taakse,
jotta saan itse päättää, milloin on liian kirkas ja milloin ei.
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Mittaristo projekti

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Päivitetäänpäs tätä mittariprojektia. En saanut oikein tuota omatekoista taustaa istumaan hyvin, niin muutin sitten vähän suunnitelmia ja tein tällaisen. Kuva on vähän huono, mutta eiköhän siitä selvän saa. Hanskalokerossa on A/F-mittari, sitä kun ei aina tarvii katsella niin voi laittaa kannen kiinni jos ei jaksa vilkkuvia ledejä katsella. Alhaalla näkyvä mittari on alipainemittari joka on siellä tilapäisesti säätöhommien takia.

Kuva
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Vastaa Viestiin