Manuaali vai automaatti ?
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Hyvinhän se tiiliskivi kulki ainakin Alastaron kiihtydyspäivillä 11,05s
, yli 200km/h loppunopeuksia ja manuaalivauihteistolla. 0-100km/h varmasti alta 7s
10 sekunnin aika tais olla kiinni ainoastaan kovasta vastatuulesta. Futuragen Fairmont jytää, ei sitä usko ennen kuin omin silmin näkee.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Joo, kivasti meni vastatuuleenkin..Uusi ennätys 11,05 kaksi kertaa ja uusi loppunopeuskin 202 kmh.Ei vaan se kymppi löytynyt uutterasta säätämisestä ja 16 lähdöstä huolimatta..pöörkelii ! 60 jalkaiset jäi parhaillaankin ( ei kummassakaan noista ennätyslähdöistä) 1,64 sekuntiin.
Eikä auttanut vaikka peräkonttiin asennettiin 40 kg hallitunkki.
Katselin valokuvia lähdöistä ja oli yllättävää huomata että sahapukkialustasta huolimatta auto reagoi melkoisen voimakkaasti nostamalla puskin puolta sekä keulaa että perää noin 10 cm.No, olihan etuvakaajan kiinnikkeet irti, putket auki ( 35 kg) ja etuiskarieden säätö löysimmillään.Tämän twistin kun saa eliminoitua niin jo sillä saa sen 6 sadaosasekuntia pois.
Putket oli irti painon takia...ja fiiliksen ! Kollektoreissa oli vain 30 cm jatkopalat. Auton kilpailupaino minä kyydissä oli 1511 kg. Laskurin mukaan tämä tekee 506 takapyörähevosta eli moottoriteho olisi sen perusteella noin 550-560 hv.
Asiasta toiseen...4 päällä auto muuten ottaa epäröimättä 7000 rpm rajoittajaan viitosella ( 269 kmh).

Eikä auttanut vaikka peräkonttiin asennettiin 40 kg hallitunkki.
Katselin valokuvia lähdöistä ja oli yllättävää huomata että sahapukkialustasta huolimatta auto reagoi melkoisen voimakkaasti nostamalla puskin puolta sekä keulaa että perää noin 10 cm.No, olihan etuvakaajan kiinnikkeet irti, putket auki ( 35 kg) ja etuiskarieden säätö löysimmillään.Tämän twistin kun saa eliminoitua niin jo sillä saa sen 6 sadaosasekuntia pois.
Putket oli irti painon takia...ja fiiliksen ! Kollektoreissa oli vain 30 cm jatkopalat. Auton kilpailupaino minä kyydissä oli 1511 kg. Laskurin mukaan tämä tekee 506 takapyörähevosta eli moottoriteho olisi sen perusteella noin 550-560 hv.
Asiasta toiseen...4 päällä auto muuten ottaa epäröimättä 7000 rpm rajoittajaan viitosella ( 269 kmh).
- Vee8
- Aina äänessä
- Viestit: 1138
- Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
- Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT - Paikkakunta: Kangasala
No niinhän mää tossa just sanoin, hiukan 200 jälkeen ei enää mennä nelosella mihinkään, kun ei kierrä enempää, vitosta koneeseen ja tulee lisää menoa, testattu on ja kohta kai testataan lisää...Sami95GT kirjoitti:En oikeen usko, koska mulla kuitenkin kiertää tuo kosla suht kivuttomasti sinne 200km/h pintaan nelosella, mikä tarkottaa noilla välityksillä punarajaa...Vee8 kirjoitti:Jotenkin hiukan kahden jälkeen nelosella rupee vauhti loppuun, vitosella saadaan lisää tahtia, ei mitenkään maailman nopeimmin, mutta selkeästi taas mennään. Onkohan sulla poneja kesälaitumilla?
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Juu, eräs jälleenmyyjä sanoo '65-'67 Mustangien vaativan n. 1" korotuksen kartaanitunneliin, jotta moinen TKO sinne saadaan aseteltua.Arto65FB kirjoitti:Vaan vaatinee leikkaa ja liimaa -tekniikkaa vanhempaan.Futurage kirjoitti:TKO II mahtuu vaivattomasti kardaanitunneliin, aivan samalla tavalla muuten kuin 79-93 Musseihinkin.
http://www.5speedtransmissions.com/3550_66_mustang.html
Vaatinee tunnelin nostoa myös '69-'70 Mustangeissa.
http://www.5speedtransmissions.com/70mustang5sp.html
Jos nyt oikein ymmärsin 5.spd. transmissionin sivuilta niin '65-'70 Mustangit vaatinevat ainakin tunnelin modifiointia, jotta TKO saadaan sopimaan.
Tässä ns. leikkaa & liimaa operaatio GM:n tuotteeseen;
http://www.5speedtransmissions.com/71tunnel.html
Ei tuo nyt niin pahalta näytä. Kaikki jää maton alle piiloon ja modernin vaihteiston vaatima shifterin reikä tunneliin on todella pieni. Fossilistit älkööt vaivautuko, mutta naatiskelijoille jotain ajateltavaa.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Juu, mutta ota huomioon että mulla on tiheämpi peppu kuin sulla siinä aavikkoautossa.Vee8 kirjoitti:No niinhän mää tossa just sanoin, hiukan 200 jälkeen ei enää mennä nelosella mihinkään, kun ei kierrä enempää, vitosta koneeseen ja tulee lisää menoa, testattu on ja kohta kai testataan lisää...
Mikä laulaen tulee, se viheltäen menee - 17 tuuman vanteella.
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Ota näistä jenkeistä nyt selvää. Modern Driveline Co sanoo, että TKO sopii '67-'73 Mustangeihin ilman mitään modifikaatioita... 5spd. transmission co taas että '65-'70 ei sovi ilman modeja. Jep jep. Jenkkibullshittiä tuutin täydeltä?
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
- Mussemaan
- Mega-addikti
- Viestit: 657
- Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
- Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3
Sami95GT kirjoitti:En oikeen usko, koska mulla kuitenkin kiertää tuo kosla suht kivuttomasti sinne 200km/h pintaan nelosella, mikä tarkottaa noilla välityksillä punarajaa...Vee8 kirjoitti:Jotenkin hiukan kahden jälkeen nelosella rupee vauhti loppuun, vitosella saadaan lisää tahtia, ei mitenkään maailman nopeimmin, mutta selkeästi taas mennään. Onkohan sulla poneja kesälaitumilla?
Oma näkemykseni kivasta kuminkäristimestä olisi:
-Jokin pieni early-koppa
-Jäykkä alusta tukevilla vakaajilla
-Sopivasti stroukattu 302 jonka kyljessä vortechin fööni (kevyt paketti,mutta julmasti vääntöä kikkailutarkoituksiin)
-C4 manuaalikoneistolla ja perä n.3.25 -> huiput selvästi yli 200.
Taikka AOD:llähän saisi sen neljännen pykälän, mutta taitaa olla hankala toteuttaa kestämään
Aaah...kyllä olisi kiva kepittää....

- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Juu kuulosta hyvältä kunhan tuon automaatin korvaisi esim. TKO500 manuaalillaMussemaan kirjoitti: Oma näkemykseni kivasta kuminkäristimestä olisi:
-Jokin pieni early-koppa
-Jäykkä alusta tukevilla vakaajilla
-Sopivasti stroukattu 302 jonka kyljessä vortechin fööni (kevyt paketti,mutta julmasti vääntöä kikkailutarkoituksiin)
-C4 manuaalikoneistolla ja perä n.3.25 -> huiput selvästi yli 200.
Taikka AOD:llähän saisi sen neljännen pykälän, mutta taitaa olla hankala toteuttaa kestämään
Aaah...kyllä olisi kiva kepittää....
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Niinpä niin...Kimi kirjoitti:Summa summarum
Automaattivaihteistolla ajettaessa vaihteisto huolehtii (oikealla ohjelmalla ajettaessa) vaihtamiseta.
Manuaali-, eli käsivaihteisessa autossa tämä vaihteiden vaihto on kuljettajan tehtävänä.
Auton tulisi olla mieluiten vaihteistolla varustettu.
Ens viikolla selvinnee sitten TKO:n sopivuus kuusysiin. Pitäisi mennä pelkällä uudella crossmemberillä, ja todennäköisesti lyhyemmällä/lyhennetyllä kardaanilla. Totuus lienee tarua ihmeellisempää.
Se on varmaa, että joku tökkii. Itse veikkaan automaatin kanssa hienosti istuvia peltisarjoja. Ison räjähdyskopan kanssa ottaa kuitenkin kiinni...
TKO600 RoadRace tulee muuten 2.87 ykkösellä ja .82 ylivaihteella. Pitäisi sopia aika mukavasti yksiin 3.5 perävälkkärin kanssa katukurmootusta ajatellen.
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Modern Drivelinen Bruce xxx (en muista sukunimeä, nimi ei ole xxx) sanoi että TKO500/600 sopii ilman modeja '65-'73 Mustangiin - häntä pidetään guruna vaihteisto alalla. No ehkä hää tietää sit mistä puhuu. Mutta kaikesta huolimatta laitahan Janne heti postia sopiiko vai ei. Modern drivelinelta olisi saanut lyhyemmällä akselilla varustetuttaja laatikoita, jolloin vakio kartaani sopisi. Jos vaihteistosi tulee normaalilla akselilla niin kartaania pitää lyhentää.Janne kirjoitti:Niinpä niin...Kimi kirjoitti:Summa summarum
Automaattivaihteistolla ajettaessa vaihteisto huolehtii (oikealla ohjelmalla ajettaessa) vaihtamiseta.
Manuaali-, eli käsivaihteisessa autossa tämä vaihteiden vaihto on kuljettajan tehtävänä.
Auton tulisi olla mieluiten vaihteistolla varustettu.
Ens viikolla selvinnee sitten TKO:n sopivuus kuusysiin. Pitäisi mennä pelkällä uudella crossmemberillä, ja todennäköisesti lyhyemmällä/lyhennetyllä kardaanilla. Totuus lienee tarua ihmeellisempää.
Se on varmaa, että joku tökkii. Itse veikkaan automaatin kanssa hienosti istuvia peltisarjoja. Ison räjähdyskopan kanssa ottaa kuitenkin kiinni...
TKO600 RoadRace tulee muuten 2.87 ykkösellä ja .82 ylivaihteella. Pitäisi sopia aika mukavasti yksiin 3.5 perävälkkärin kanssa katukurmootusta ajatellen.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
TREMECISTÄ...
Tässä perustietoa Tremekin kytkinakseleista ja niiden pituuksista. Fordin versiossa kyseisestä laatikosta kytkinakselin kokonaispituus on 182mm.Toploaderissa se on 152mm FE:n perässä ja noin 10mm pidempi pikkulohkoissa ja silloinkin vain akselin kärjen pituus muuttuu. Bearing retainerin pituus on 115 mm, kun toploaderissa se on 96mm. Fordin versiosta minulla ei ole valitettavasti tietoa, kuinka pitkälle akselin rihloitus jatkuu. Tämä tieto olisi varsin tärkeä early-mustikoiden omistajille koska rihloitusta ei karkaistuun akseliin voi jatkaa. Akselin lyhentäminen sen sijaan onnistuu. Fordin versiossa bearing retainerin halkaisija on sama kuin toploaderissa ( pienellä kytkinakselilla) eli 36.35mm. Tämä mahdollistaa pikkulaatikolle tarkoitetun käpälän käytön sekä vakion painelaakerin ( jos niitä on edes tarkoitus käyttää). Tänään minä kävin mittaamassa samanlaista laatikkoa, mutta GM versiona. Siinä kytkinakselin kok. pituus on 169mm sekä retainerin pituus VAIN 80mm: Rihloituksen pituus on tässä laatikossa ehdottomasti riittävä, MUTTA...koko laatikkoa ei voi käyttää, koska kiinnityksen pulttijako EI OLE sama kuin Fordin laatikossa ( tarkoitettu Muncielle). Koska itselläni on myös vakaa aikomus hommata Tremecin laatikko ja asentaa se ILMAN välipaloja omaan autooni, Tremecille on lähetetty kysely, onko GM version kytkinakseleita mahdollisuus ostaa erillisinä. Tarkoituksena on modifioida erillinen akseli sopivaksi, purkaa laatikko ja asentaa tarkoitukseen sopiva akseli paikoilleen. Syy siihen miksi GM-version akselia kysyttiin on se, että sen modifioiminen näyttäisi olevan helpompaa kuin huomattavasti pidemmän Fordin version. Janne mainitsi aloittavansa laatikon asentamisen pikapuoliin. Minä kävin tänään oman auton alla katsomassa nimenomaan sitä, mahtuuko laatikko paikoilleen ilman kardaanitunnelin nostoa ja voin sanoa, että pahalta näyttää. Omassani (-67) on tilaa laatikon yläpuolella ( toploader) vain noin tuuman verran ja Tremec on huomattavasti korkeampi laatikko kuin toploader. Lisäksi kannattaa huomioida, että ulostuloakselin paikkaa EI saa muuttaa, vaikka se kenties helpottaisi tilaongelmaa laatikon yläpuolella. Tämä johtaa välittömästi muihin ongelmiin, koska samalla muuttuu moottorin asennuskulma kääntäen esim. pakosarjat ihan uuteen asentoon...! Kardaanitunnelin nostossa kannattaa muistaa, että se on tärkeä kantava osa korissa, joten ne jenkkien "popniittihässäkät" on syytä unohtaa, jos hommaan ryhtyy (tai joutuu...).
Kyllä juu. Vaan pikkulinnut on laulaneet ettei nuo stroukatut 302:t paljoa enää ahtoa halua itseensä ottaa ennenkuin taipuvat jouselle. Vaan onhan noissa 302-lohkoissakin joitakin rakenne-eroja ikävuosista riippuen. Tais kuitenkin jopa kerhonkin piirissä jollain olla kilkkeiden keston suhteen negatiivista kokemusta kun laitetaan ahtoa 331:ksi(?) stroukattuun 302:een. Vaan enpä muista enää että mikä olis periksi ensimmäisenä antanut.Mussemaan kirjoitti:
Oma näkemykseni kivasta kuminkäristimestä olisi:
-Jokin pieni early-koppa
-Jäykkä alusta tukevilla vakaajilla
-Sopivasti stroukattu 302 jonka kyljessä vortechin fööni (kevyt paketti,mutta julmasti vääntöä kikkailutarkoituksiin)
-C4 manuaalikoneistolla ja perä n.3.25 -> huiput selvästi yli 200.
Taikka AOD:llähän saisi sen neljännen pykälän, mutta taitaa olla hankala toteuttaa kestämään
Aaah...kyllä olisi kiva kepittää....
Mikä laulaen tulee, se viheltäen menee - 17 tuuman vanteella.
Sami95GT kirjoitti:pikkulinnut on laulaneet ettei nuo stroukatut 302:t paljoa enää ahtoa halua itseensä ottaa ennenkuin taipuvat jouselle. Vaan onhan noissa 302-lohkoissakin joitakin rakenne-eroja ikävuosista riippuen. Tais kuitenkin jopa kerhonkin piirissä jollain olla kilkkeiden keston suhteen negatiivista kokemusta kun laitetaan ahtoa 331:ksi(?) stroukattuun 302:een. Vaan enpä muista enää että mikä olis periksi ensimmäisenä antanut.
Samat lintuset livertäneet, että noin 500hv:ssa voipi tulla V8:sta 2*I4, kuten 457:n lähettämästä linkistä käy ilmi.
http://www.corral.net/forums/showthread ... did=387871
- Mussemaan
- Mega-addikti
- Viestit: 657
- Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
- Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3
Juu kyllähän joka mies ahtamalla tehoa ottaa, mutta kenellä pysyy osat sisällä... 
Meni vähän usko mm. noihin ARP:n meinoshehkutuksiin kun kaverin puuhasteluja olen tässä sivusta seuraillut...
Koneena VW 1.6 litraa dieselinä, eli ihan perus vw caddyn kone.
Konetta rääkättiin 240hp PYÖRÄtehoa vastaavilla ahtopaineilla 6kk ennen kuin pari kiertokankea antautui. Hämmästyttävintä kuitenkin on että mm. kiertokankien pultit olivat vanhat kertaalleen avatut "venyvät" mallit.
Ohjeen mukaan nämä pultit tulisi uusia aina kangen irroituksen jälkeen VAKIOkoneessakin. Kuitenkin kaikkien ohjeiden vastaisesti kone läjään ja tehoa ulos 5-6 kertaa vakiokoneen määrä...pultit, männät ja kampura peteineen kestivät, kanki ei.
Yhyy...tuli itsekin poltettua reilusti rahaa ARP:n pultteihin kun alakertaa vahvistin "varuilta"
On vaan niin käsittämätöntä kun mm. kampuraa katselee pöydällä ja tietää mitä rääkkiä se on saanut, ja kestänyt. Mitoitukseltaan on kuitenkin lähinnä briggs-stratton kategoriassa ja vääntöä on kuitenkin kestänyt keskiverto USA SB -koneen tuoton verran toistuvasti
Tyhjän lohkonkin nostaa ilmaan yhdellä sormella!!!!
Nyt on myllyssä uudet mittatilausveivit ja ENEMMÄN painetta.
Ainakin kesän on pysynyt läjässä.
Tämähän ei todista mitään 302:n kestävyydestä, mutta käsittämättömän paljon vakio-osatkin kestävät löylyä, kun homma tehdään oikein
Meni vähän usko mm. noihin ARP:n meinoshehkutuksiin kun kaverin puuhasteluja olen tässä sivusta seuraillut...
Koneena VW 1.6 litraa dieselinä, eli ihan perus vw caddyn kone.
Konetta rääkättiin 240hp PYÖRÄtehoa vastaavilla ahtopaineilla 6kk ennen kuin pari kiertokankea antautui. Hämmästyttävintä kuitenkin on että mm. kiertokankien pultit olivat vanhat kertaalleen avatut "venyvät" mallit.
Ohjeen mukaan nämä pultit tulisi uusia aina kangen irroituksen jälkeen VAKIOkoneessakin. Kuitenkin kaikkien ohjeiden vastaisesti kone läjään ja tehoa ulos 5-6 kertaa vakiokoneen määrä...pultit, männät ja kampura peteineen kestivät, kanki ei.
Yhyy...tuli itsekin poltettua reilusti rahaa ARP:n pultteihin kun alakertaa vahvistin "varuilta"
On vaan niin käsittämätöntä kun mm. kampuraa katselee pöydällä ja tietää mitä rääkkiä se on saanut, ja kestänyt. Mitoitukseltaan on kuitenkin lähinnä briggs-stratton kategoriassa ja vääntöä on kuitenkin kestänyt keskiverto USA SB -koneen tuoton verran toistuvasti
Tyhjän lohkonkin nostaa ilmaan yhdellä sormella!!!!
Nyt on myllyssä uudet mittatilausveivit ja ENEMMÄN painetta.
Ainakin kesän on pysynyt läjässä.
Tämähän ei todista mitään 302:n kestävyydestä, mutta käsittämättömän paljon vakio-osatkin kestävät löylyä, kun homma tehdään oikein

-
Vieras
Vakiopalikat kestävät yllättävän paljon löylyä, mutta ei kymmenen pyytä venettä kaada vai ei vara pyytä pipoon laita (vai miten se sananlasku menee)?#¤%!?
302 moottoreissa on vuosimalleista ja käyttötarkoituksesta riippuen hurjasti eroja. Toiset kestävät juuri ja juuri 400hp ja sitten on niitä ultra heavy duty kisalohkoja, jotka kestävä rankaisua oikein kunnolla. Toiseksi, monta hyvää konetta on turattu luulolla ja täydellisellä tietämättömyydellä.
Kaikille pikkulohkomiehille tutustumisen arvonen verstas http://www.bennettracing.com "crate engines" ja vóila! Heti kun lotosta tärähtää vähän enempi niin joku katukiihkeä 302/351 pohjainen motori voortekki hiustenkuivaajalla tilaukseen ihan vaan huvin päiten.
TKO500/600 askeja saa valmiiksi lyhennettyinä Fordille sopiviksi. KNO1:n kanssa täysin samaa mieltä, että popniitit ovat pojille. Moderndrivelines väittää että ko. askin saa sopimaan ilman modeja, mutta uskon vasta kun näen. En sitten kysellyt enempää, että muutetaanko laatikon ja sitä kautta moottorin kulmaa kardaanin nähden vai miten aikoo saada sopimaan. Menevät muutkin kulmat persiilleen... Näin tuskin menettelevät. Jannen kommentteja jään minäkin odottelemaan mielenkiinnolla.
Kyllähän GM:n askiakin voi käyttää, jos hankkii esim. McLeodilta ns. Modular kytkinkopan, joka sopii joillekin GM/Mopar/Ford koneiden jatkoksi (en tiedä mille koneille). Ottaa esim. GM koneen modular kopan, jonka voi sitten asentaa Fordin koneen jatkoksi. McLeodilta kyseleen, että minkä koneiden jatkoksi em. kytkinkopan voi pultata.
302 moottoreissa on vuosimalleista ja käyttötarkoituksesta riippuen hurjasti eroja. Toiset kestävät juuri ja juuri 400hp ja sitten on niitä ultra heavy duty kisalohkoja, jotka kestävä rankaisua oikein kunnolla. Toiseksi, monta hyvää konetta on turattu luulolla ja täydellisellä tietämättömyydellä.
Kaikille pikkulohkomiehille tutustumisen arvonen verstas http://www.bennettracing.com "crate engines" ja vóila! Heti kun lotosta tärähtää vähän enempi niin joku katukiihkeä 302/351 pohjainen motori voortekki hiustenkuivaajalla tilaukseen ihan vaan huvin päiten.
TKO500/600 askeja saa valmiiksi lyhennettyinä Fordille sopiviksi. KNO1:n kanssa täysin samaa mieltä, että popniitit ovat pojille. Moderndrivelines väittää että ko. askin saa sopimaan ilman modeja, mutta uskon vasta kun näen. En sitten kysellyt enempää, että muutetaanko laatikon ja sitä kautta moottorin kulmaa kardaanin nähden vai miten aikoo saada sopimaan. Menevät muutkin kulmat persiilleen... Näin tuskin menettelevät. Jannen kommentteja jään minäkin odottelemaan mielenkiinnolla.
Kyllähän GM:n askiakin voi käyttää, jos hankkii esim. McLeodilta ns. Modular kytkinkopan, joka sopii joillekin GM/Mopar/Ford koneiden jatkoksi (en tiedä mille koneille). Ottaa esim. GM koneen modular kopan, jonka voi sitten asentaa Fordin koneen jatkoksi. McLeodilta kyseleen, että minkä koneiden jatkoksi em. kytkinkopan voi pultata.