

No niinhän mää tossa just sanoin, hiukan 200 jälkeen ei enää mennä nelosella mihinkään, kun ei kierrä enempää, vitosta koneeseen ja tulee lisää menoa, testattu on ja kohta kai testataan lisää...Sami95GT kirjoitti:En oikeen usko, koska mulla kuitenkin kiertää tuo kosla suht kivuttomasti sinne 200km/h pintaan nelosella, mikä tarkottaa noilla välityksillä punarajaa...Vee8 kirjoitti:Jotenkin hiukan kahden jälkeen nelosella rupee vauhti loppuun, vitosella saadaan lisää tahtia, ei mitenkään maailman nopeimmin, mutta selkeästi taas mennään. Onkohan sulla poneja kesälaitumilla?
Juu, eräs jälleenmyyjä sanoo '65-'67 Mustangien vaativan n. 1" korotuksen kartaanitunneliin, jotta moinen TKO sinne saadaan aseteltua.Arto65FB kirjoitti:Vaan vaatinee leikkaa ja liimaa -tekniikkaa vanhempaan.Futurage kirjoitti:TKO II mahtuu vaivattomasti kardaanitunneliin, aivan samalla tavalla muuten kuin 79-93 Musseihinkin.
Juu, mutta ota huomioon että mulla on tiheämpi peppu kuin sulla siinä aavikkoautossa.Vee8 kirjoitti:No niinhän mää tossa just sanoin, hiukan 200 jälkeen ei enää mennä nelosella mihinkään, kun ei kierrä enempää, vitosta koneeseen ja tulee lisää menoa, testattu on ja kohta kai testataan lisää...
Sami95GT kirjoitti:En oikeen usko, koska mulla kuitenkin kiertää tuo kosla suht kivuttomasti sinne 200km/h pintaan nelosella, mikä tarkottaa noilla välityksillä punarajaa...Vee8 kirjoitti:Jotenkin hiukan kahden jälkeen nelosella rupee vauhti loppuun, vitosella saadaan lisää tahtia, ei mitenkään maailman nopeimmin, mutta selkeästi taas mennään. Onkohan sulla poneja kesälaitumilla?
Juu kuulosta hyvältä kunhan tuon automaatin korvaisi esim. TKO500 manuaalillaMussemaan kirjoitti: Oma näkemykseni kivasta kuminkäristimestä olisi:
-Jokin pieni early-koppa
-Jäykkä alusta tukevilla vakaajilla
-Sopivasti stroukattu 302 jonka kyljessä vortechin fööni (kevyt paketti,mutta julmasti vääntöä kikkailutarkoituksiin)
-C4 manuaalikoneistolla ja perä n.3.25 -> huiput selvästi yli 200.
Taikka AOD:llähän saisi sen neljännen pykälän, mutta taitaa olla hankala toteuttaa kestämään
Aaah...kyllä olisi kiva kepittää....
Niinpä niin...Kimi kirjoitti:Summa summarum
Automaattivaihteistolla ajettaessa vaihteisto huolehtii (oikealla ohjelmalla ajettaessa) vaihtamiseta.
Manuaali-, eli käsivaihteisessa autossa tämä vaihteiden vaihto on kuljettajan tehtävänä.
Auton tulisi olla mieluiten vaihteistolla varustettu.
Modern Drivelinen Bruce xxx (en muista sukunimeä, nimi ei ole xxx) sanoi että TKO500/600 sopii ilman modeja '65-'73 Mustangiin - häntä pidetään guruna vaihteisto alalla. No ehkä hää tietää sit mistä puhuu. Mutta kaikesta huolimatta laitahan Janne heti postia sopiiko vai ei. Modern drivelinelta olisi saanut lyhyemmällä akselilla varustetuttaja laatikoita, jolloin vakio kartaani sopisi. Jos vaihteistosi tulee normaalilla akselilla niin kartaania pitää lyhentää.Janne kirjoitti:Niinpä niin...Kimi kirjoitti:Summa summarum
Automaattivaihteistolla ajettaessa vaihteisto huolehtii (oikealla ohjelmalla ajettaessa) vaihtamiseta.
Manuaali-, eli käsivaihteisessa autossa tämä vaihteiden vaihto on kuljettajan tehtävänä.
Auton tulisi olla mieluiten vaihteistolla varustettu.
Ens viikolla selvinnee sitten TKO:n sopivuus kuusysiin. Pitäisi mennä pelkällä uudella crossmemberillä, ja todennäköisesti lyhyemmällä/lyhennetyllä kardaanilla. Totuus lienee tarua ihmeellisempää.
Se on varmaa, että joku tökkii. Itse veikkaan automaatin kanssa hienosti istuvia peltisarjoja. Ison räjähdyskopan kanssa ottaa kuitenkin kiinni...
TKO600 RoadRace tulee muuten 2.87 ykkösellä ja .82 ylivaihteella. Pitäisi sopia aika mukavasti yksiin 3.5 perävälkkärin kanssa katukurmootusta ajatellen.
Kyllä juu. Vaan pikkulinnut on laulaneet ettei nuo stroukatut 302:t paljoa enää ahtoa halua itseensä ottaa ennenkuin taipuvat jouselle. Vaan onhan noissa 302-lohkoissakin joitakin rakenne-eroja ikävuosista riippuen. Tais kuitenkin jopa kerhonkin piirissä jollain olla kilkkeiden keston suhteen negatiivista kokemusta kun laitetaan ahtoa 331:ksi(?) stroukattuun 302:een. Vaan enpä muista enää että mikä olis periksi ensimmäisenä antanut.Mussemaan kirjoitti:
Oma näkemykseni kivasta kuminkäristimestä olisi:
-Jokin pieni early-koppa
-Jäykkä alusta tukevilla vakaajilla
-Sopivasti stroukattu 302 jonka kyljessä vortechin fööni (kevyt paketti,mutta julmasti vääntöä kikkailutarkoituksiin)
-C4 manuaalikoneistolla ja perä n.3.25 -> huiput selvästi yli 200.
Taikka AOD:llähän saisi sen neljännen pykälän, mutta taitaa olla hankala toteuttaa kestämään
Aaah...kyllä olisi kiva kepittää....
Sami95GT kirjoitti:pikkulinnut on laulaneet ettei nuo stroukatut 302:t paljoa enää ahtoa halua itseensä ottaa ennenkuin taipuvat jouselle. Vaan onhan noissa 302-lohkoissakin joitakin rakenne-eroja ikävuosista riippuen. Tais kuitenkin jopa kerhonkin piirissä jollain olla kilkkeiden keston suhteen negatiivista kokemusta kun laitetaan ahtoa 331:ksi(?) stroukattuun 302:een. Vaan enpä muista enää että mikä olis periksi ensimmäisenä antanut.