Sivu 4/4
Re: Museajoneuvon vanteet
Lähetetty: 15 Huhti 2010, 16:02
Kirjoittaja Arto65FB
Keme kirjoitti:Keme kirjoitti:raunoh kirjoitti: MR-kilpisessä autossa tulee olla originaalityyppiset vanteet
Originaalityyppiset, no sanotaan ennemmin että aikakauden vanteet. Tuo kenties hieman lisää vaihtoehtoja valittavaksi?
Nyt en kyllä tajunnut. Eikö siihen aikaan ole sitten ollut muita kuin 14" vanteita?
Josko esimerkki valottaa pointtiani. Käyn ostamassa uuden Kian kaupasta ja 30-vuoden päästä haluan museoida sen. Silloinhan siinä nyt voi olla vaikka Bilsun myymät 17" vanteet alla, kun vain on ollut mahdollista saada sen aikakauden autoon. Ts. on olemassa muitakin hyväksyttyjä MR-vanteita kuin ne tasan-tarkkaan-auton-alla-tehtaalta-rullanneet-matching-numbers-yksityyppivanteet.
No, ei ollut, paitsi 15" sai Shelbyyn. Eikä museoajoneuvoja koskevassa laissa enää käytetä termiä "ajanmukainen" vaan alkuperäinen. Enkä usko, että kaikki katsurit ovat sitä mieltä, että 18" vanteet sopivat asianmukaisesti entistettyyn museoajoneuvoon.
24 §
Museoajoneuvo
Museoajoneuvo on katsastustoimipaikan valtakunnallisen rekisteröidyn museoajoneuvojärjestön lausunnon perusteella museoajoneuvoksi hyväksymä ajoneuvo, jonka valmistusvuoden päättymisestä on kulunut vähintään 30 vuotta ja joka on säilytetty alkuperäistä vastaavassa kunnossa tai entistetty asianmukaisesti.
Ajoneuvohallintokeskus voi antaa tarkempia ohjeita 1 momentissa tarkoitetun lausunnon sisällöstä ja menettelystä hyväksyttäessä ajoneuvo museoajoneuvoksi.
Mutta itse en pidä nykyisestä museoajoneuvon määritelmästä. Suosittelen niitä vanteita ja normirekisteröintiä ja autoon tarra "Pelastettu entisöinniltä"

Re: Museajoneuvon vanteet
Lähetetty: 15 Huhti 2010, 16:14
Kirjoittaja Drummer
Arto65FB kirjoitti:No, ei ollut, paitsi 15" sai Shelbyyn. Eikä museoajoneuvoja koskevassa laissa enää käytetä termiä "ajanmukainen".
En halluu soppoo hämmentee sen enemmälti, mut heräs mielenkiinto tuollasta '73 Shelbyä kohtaan

Re: Museajoneuvon vanteet
Lähetetty: 15 Huhti 2010, 16:59
Kirjoittaja Arto65FB
Drummer kirjoitti:Arto65FB kirjoitti:No, ei ollut, paitsi 15" sai Shelbyyn. Eikä museoajoneuvoja koskevassa laissa enää käytetä termiä "ajanmukainen".
En halluu soppoo hämmentee sen enemmälti, mut heräs mielenkiinto tuollasta '73 Shelbyä kohtaan

Enhän mä muita ajattele kuin 65 vuosimallia ja -65 Shelbyyn tuli 15" vanteet. Puhuttiinks tässä -73 mallista?

No, eipä silti, ei silloinkaan 17" vanteet olleet "ajanmukaisia".
Re: Museajoneuvon vanteet
Lähetetty: 15 Huhti 2010, 17:07
Kirjoittaja Drummer
Melekein arvasin mut oli pakko tökätä

Ja sit keskustelu jatkukoon aiheesta

Re: Museajoneuvon vanteet
Lähetetty: 16 Huhti 2010, 19:09
Kirjoittaja Homer65
Mutta itse en pidä nykyisestä museoajoneuvon määritelmästä. Suosittelen niitä vanteita ja normirekisteröintiä ja takaluukkuun tarra "Pelastettu entisöinniltä"
AAAaarghh... Mää liimasin ne tarrat takimmaisiin pikkuikkunoihin

paha moka??? väärä paikka!!!!

Re: Museajoneuvon vanteet
Lähetetty: 02 Touko 2010, 02:03
Kirjoittaja raunoh
1973-Shelbyä ei ole ollut olemassakaan, mutta oli samaan korinmalliin pohjautuvasta Mustangista 1971-72 Shelby Europa ja 1971-72 Shelby de Mexico. Shelby American loppui vuosimalliin 1970, tosin nyt viime vuosina on ollut uudestaan Shelby-tuotantoa USA:ssa.
Re: Museajoneuvon vanteet
Lähetetty: 02 Touko 2010, 11:30
Kirjoittaja Drummer
raunoh kirjoitti:1973-Shelbyä ei ole ollut olemassakaan, mutta oli samaan korinmalliin pohjautuvasta Mustangista 1971-72 Shelby Europa ja 1971-72 Shelby de Mexico. Shelby American loppui vuosimalliin 1970, tosin nyt viime vuosina on ollut uudestaan Shelby-tuotantoa USA:ssa.
Sitähän miekin tuossa muutama viesti aikaisemmin hieman sarkastiseen sävyyn ihmettelin ja kyselin
