Just joo
Lähetetty: 18 Joulu 2004, 15:16
Eipä tuota kaiketi kukaan ole epäillyt, makujahan on monia minä ajattelin niin, että on se mukava katsella siinä kivijalan vieressä, sitte tuota villiorhia näin meillä 

Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
https://www.mustangclub.fi/board/
Jep, kyllä sitä kivijalkaa vielä odotellaan, kivijalalla on vaan vaikea polttaa kumiaROKI kirjoitti:Eipä tuota kaiketi kukaan ole epäillyt, makujahan on monia minä ajattelin niin, että on se mukava katsella siinä kivijalan vieressä, sitte tuota villiorhia näin meillä
Enpä vielä ole uuta lukkoa asentanut.ford 65 kirjoitti:mitenköhän mahtaa 457:n lukko toimia? . ostin make_0:lta myös lukon ja pitäs talvella asentaa alle..
Tällainen on tulossa, mutta välikoppaEkkeriin, kokemuksista en osaa vielä sanoa mitään. Torsen, eli torque sensing differential siirtää paremmin pitävälle pyörälle 2-5 kertaa sen väännön mikä heikominen pitävällä on. Mutta jos se heikommin pitävä on ilmassa tai peilijäällä nollakitkalla (jos sellaista nyt voi olla), niin torsen siirtää 2-5 kertaa nolla sille paremmin pitävälle. Mutta ilmeisen ässä etuvetoisiin.ROKI kirjoitti:Entäpä josko laittais torseni lukon, sehän ei kait tarvitte noita lisä lillinkejä, eikä ilmeisesti myöskää luistele.
Kallis on, ja ei taida 8":een saada.ROKI kirjoitti:Niin tilaan tuon torsenin muhkuran tuohon kavennettavaan 8 tuumaiseen perään, minkähän hintainen mahtanoon olla ken tietäis voisko kertoo??.
Näyttää siltä, että 8" ei saa valmiina worm gear tyyppistä tasauspyörästöä. 9" muuttaminen 8" perään ei kuitenkaan ole kovin vaikea homma. Lautaspyörän kiinnitys tasauspyörästöön on molemmissa identtinen joten siinä ei ole mitään muuttamista. Poskilaakereiden sijainti ( leveys) on tietääkseni asia, joka pitää muuttaa ja sen ei pitäisi olla kovin vaikea homma. Uskoisin, että molemmat perät käyttävät samoja poskilaakereita (sisäskoolin reiän halkaisija), joten laakerin kiinnityspinnan halkaisijan muutoskaan ei ole tarpeellinen. Vantaan moottorikoneistamossa on henkilö, joka on tehnyt kyseisiä muutoksia (Esko). Häneltä voi kysyä asiasta lisää. Summit muuten myy tällä hetkellä Truetracin tasauspyörästöä 9" 400 taalan hinnalla ( part# DTL-912A459). Se on tarkoitettu 28 rihlaisille akseleille. Myös 31 rihlainen on tarjolla. Makelta ( Racers Place) kannattaa kysellä hintaa Suomessa. Itse tilasin juuri autooni worm gear tyyppisen tasauspyörästön ysituumaiseen, mutta en ottanut Truetracin pyörästöä, vaan DPI:n valmistaman "puolikireällä" preloadilla varustetun osan.Mussemaan kirjoitti:Kallis on, ja ei taida 8":een saada.ROKI kirjoitti:Niin tilaan tuon torsenin muhkuran tuohon kavennettavaan 8 tuumaiseen perään, minkähän hintainen mahtanoon olla ken tietäis voisko kertoo??.
Menee sorvailuhommiksi. Onneksi kuitenkin "teet mitä haluat" joten sovittaminen onnistunee helposti.
Omaanikin olisi sellainen tullut, mutta tehdas ei saanut toimitettua.
Löytyykö tietäjää 8" lukoille ? Kyseessä ainakin kuvan näköiset 2kpl lukkoja, joissa merkinnät:Make_O kirjoitti: