Sivu 4/6

Just joo

Lähetetty: 18 Joulu 2004, 15:16
Kirjoittaja ROKI
Eipä tuota kaiketi kukaan ole epäillyt, makujahan on monia minä ajattelin niin, että on se mukava katsella siinä kivijalan vieressä, sitte tuota villiorhia näin meillä :!:

Re: Just joo

Lähetetty: 18 Joulu 2004, 15:27
Kirjoittaja Fastback
ROKI kirjoitti:Eipä tuota kaiketi kukaan ole epäillyt, makujahan on monia minä ajattelin niin, että on se mukava katsella siinä kivijalan vieressä, sitte tuota villiorhia näin meillä :!:
Jep, kyllä sitä kivijalkaa vielä odotellaan, kivijalalla on vaan vaikea polttaa kumia :wink: No ei kai, päätin koulusta valmistumisen jälkeen satsaavani hieman harrastevehkeeseen ja sitten kun emäntäkin valmistuu ja palataan kotoseudulle, niin sitten sitä kivijalkaa katselemaan :)

Lähetetty: 18 Tammi 2005, 11:39
Kirjoittaja Antti66HT
Öljyidtä puheen ollen...

Nyt on perässä valvolinen GL-5 kans, ja luistaa, veikka pitäs olla lukkoperälle suunniteltu öljy...

Aikaisemmin oon käyttänyt Pennzoilin lukko öljyä, mikä tuntui toimivan hyvin. (Siis kunnes...)

Kukakohan Tampereen seudulla myy Pennzoilin öljyjä nykyään, kun Soini ei myy?

Lähetetty: 19 Syys 2005, 13:42
Kirjoittaja 65HT
Vielä tuosta no-slip lukosta, voiko sitä korjata jos kilahtaa vai onko kertakäyttölukko? Ja onko kestävyydestä kokemuksia?

Lähetetty: 19 Syys 2005, 21:53
Kirjoittaja ford 65
mitenköhän mahtaa 457:n lukko toimia? . ostin make_0:lta myös lukon ja pitäs talvella asentaa alle..

Lähetetty: 20 Syys 2005, 08:43
Kirjoittaja Mexico65
ford 65 kirjoitti:mitenköhän mahtaa 457:n lukko toimia? . ostin make_0:lta myös lukon ja pitäs talvella asentaa alle..
Enpä vielä ole uuta lukkoa asentanut.
Tuo vanha Fordin vakio levylukko on vielä toiminut moitteettomasti. Eikä ole antanut vielä mitään merkejä luovuttamisesta. Öljyt olen sitten Mobilin jälkeen vaihtanut Red Line ShockProof Gear Oil Heavyyn, tämä öljy ei sisällä kitkan muutoainetta joten syytä lisätä. Kitkan muutoaineella voi vähän säätää lukon toimintaa. Ilman lisäainetta lokko erittäin tiukka yksi pullo lisäainetta lukko toimii normaalisti kuitenkin niin ettei anna liian helposti periksi ja pitää myös kuumana. Kokemukset positiivisia Red Line öljyistä. Öljy on halpaa perät, vaihteistot ja kone kaliita. Tosin koneessa ei ole Red Linen öljyjä.

Lähetetty: 20 Syys 2005, 21:37
Kirjoittaja ford 65
pitänee laitta red linen öljyt ja sitä ford motorsportin lisäainetta. itellä ei oo kokemusta käytännössä noista peräöljyistä, joten kiitos vinkistä.

Lähetetty: 20 Syys 2005, 23:35
Kirjoittaja ROKI
Entäpä josko laittais torseni lukon, sehän ei kait tarvitte noita lisä lillinkejä, eikä ilmeisesti myöskää luistele.

Lähetetty: 21 Syys 2005, 10:15
Kirjoittaja Arto65FB
ROKI kirjoitti:Entäpä josko laittais torseni lukon, sehän ei kait tarvitte noita lisä lillinkejä, eikä ilmeisesti myöskää luistele.
Tällainen on tulossa, mutta välikoppaEkkeriin, kokemuksista en osaa vielä sanoa mitään. Torsen, eli torque sensing differential siirtää paremmin pitävälle pyörälle 2-5 kertaa sen väännön mikä heikominen pitävällä on. Mutta jos se heikommin pitävä on ilmassa tai peilijäällä nollakitkalla (jos sellaista nyt voi olla), niin torsen siirtää 2-5 kertaa nolla sille paremmin pitävälle. Mutta ilmeisen ässä etuvetoisiin.

Lähetetty: 21 Syys 2005, 23:45
Kirjoittaja ROKI
Tuninkiukkojen lehdestä lueskelin tuosta torsenin paketista, kun laittoivat focukseen sellasen. Imeisesti toimiva paketti itteäni kiinnostaa kans tuo paketi, jos en saa nipponin poijan valmistetta istutettua paikoilleen. Niin tilaan tuon torsenin muhkuran tuohon kavennettavaan 8 tuumaiseen perään, minkähän hintainen mahtanoon olla ken tietäis voisko kertoo??.

Lähetetty: 22 Syys 2005, 07:06
Kirjoittaja Mussemaan
ROKI kirjoitti:Niin tilaan tuon torsenin muhkuran tuohon kavennettavaan 8 tuumaiseen perään, minkähän hintainen mahtanoon olla ken tietäis voisko kertoo??.
Kallis on, ja ei taida 8":een saada.
Menee sorvailuhommiksi. Onneksi kuitenkin "teet mitä haluat" joten sovittaminen onnistunee helposti.

Omaanikin olisi sellainen tullut, mutta tehdas ei saanut toimitettua.

Lähetetty: 22 Syys 2005, 15:01
Kirjoittaja kno1
Mussemaan kirjoitti:
ROKI kirjoitti:Niin tilaan tuon torsenin muhkuran tuohon kavennettavaan 8 tuumaiseen perään, minkähän hintainen mahtanoon olla ken tietäis voisko kertoo??.
Kallis on, ja ei taida 8":een saada.
Menee sorvailuhommiksi. Onneksi kuitenkin "teet mitä haluat" joten sovittaminen onnistunee helposti.

Omaanikin olisi sellainen tullut, mutta tehdas ei saanut toimitettua.
Näyttää siltä, että 8" ei saa valmiina worm gear tyyppistä tasauspyörästöä. 9" muuttaminen 8" perään ei kuitenkaan ole kovin vaikea homma. Lautaspyörän kiinnitys tasauspyörästöön on molemmissa identtinen joten siinä ei ole mitään muuttamista. Poskilaakereiden sijainti ( leveys) on tietääkseni asia, joka pitää muuttaa ja sen ei pitäisi olla kovin vaikea homma. Uskoisin, että molemmat perät käyttävät samoja poskilaakereita (sisäskoolin reiän halkaisija), joten laakerin kiinnityspinnan halkaisijan muutoskaan ei ole tarpeellinen. Vantaan moottorikoneistamossa on henkilö, joka on tehnyt kyseisiä muutoksia (Esko). Häneltä voi kysyä asiasta lisää. Summit muuten myy tällä hetkellä Truetracin tasauspyörästöä 9" 400 taalan hinnalla ( part# DTL-912A459). Se on tarkoitettu 28 rihlaisille akseleille. Myös 31 rihlainen on tarjolla. Makelta ( Racers Place) kannattaa kysellä hintaa Suomessa. Itse tilasin juuri autooni worm gear tyyppisen tasauspyörästön ysituumaiseen, mutta en ottanut Truetracin pyörästöä, vaan DPI:n valmistaman "puolikireällä" preloadilla varustetun osan.

Lähetetty: 22 Syys 2005, 23:26
Kirjoittaja ROKI
Joo näitä pitää nyt tuumailla, ja kattoo ny mikä murikka sitten tulee, ei hirveän isoihin rakenteluihin viiti ruveta kun on muutakin tekemistä. Kuin punnertaa tuon perän kanssa, voi olla mahdollista että vaihtuu vetolaite erimerkkisen laitokseen, saas nähdä.

Lähetetty: 08 Joulu 2005, 13:00
Kirjoittaja 65HT
Nyt pitäisi tehdä päätös no-slipin ja tsd:n välillä. Kokemuksia molemmista otetaan innolla vastaan.

Lähetetty: 06 Maalis 2006, 15:03
Kirjoittaja JXA-26
Make_O kirjoitti:Kuva
Löytyykö tietäjää 8" lukoille ? Kyseessä ainakin kuvan näköiset 2kpl lukkoja, joissa merkinnät:

C6AW-4206 16 DIF
sekä:
C2AW-4206 DIF-44

toinen on varmuudella särki, toisen kunto mysteeri. Pystyykö kyseisiä kilkkeitä korjaamaan / koeponnistaan ehjyys ?? Levy / kartio lukko ? Mientiijjä !! Apua... (Nämä ei ole sitten Makelta peräisin.)