ilmanotto

On sulla muodot Mustangin...
SKB
Aktiivi
Viestit: 41
Liittynyt: 03 Touko 2010, 19:53
Auto: V8 289 V-65

Re: ilmanotto

Viesti Kirjoittaja SKB »

ei löytynyt noita kuvia mitä threadissä oli mainittu.
Soveltuuko tuo pistehitsauksien porailu, ikkunan poisto ja lokasuojien poisto aloittelevan tekemisiksi.

tuosta pistehitsauksien porailusta sain käsityksen kun vaihdoin ammattimiehen kanssa tuota lattiaa.
ja jotain vinkkejä on ollut netissä että riittäisi että käyttää siitä lokarin alta reikää isompana ja sitä kautta korjaa nuo ilmanottohormit.

kysynkin teiltä kokeneemmilta että miten kannattaa lähteä etenemään?
Ja onko Oulun seudulla jokin peltiseppä joka moiseen urakkaan suostuu jos käy että itsellä ei hermot kestä alkaa tekemään moista urakkaa.

V-P
Avatar
JooSexSex
Addikti
Viestit: 232
Liittynyt: 15 Helmi 2008, 22:11
Auto: 1965 Convertible T-code 200 C4
1965 Fastback A-code 332 Toploader 4-speed
Paikkakunta: Vantaa - Vanda

Re: ilmanotto

Viesti Kirjoittaja JooSexSex »

Jos uudestaan ryhtyisin itse niin tekisin kuten ekalla kerralla eli ritiläpelti poraamalla pois, kaukaloiden korjaus ja ritiläpelti takaisin. Selviää kyllä aloittelijakin, kuten minä. Tarkkaan vaan poraa ne pistehitsaukset (n. 200 kpl) niin ei irrottaessa vääntyile ja helpompi kohdistaa takaisin.
'65 Convertible T-code 200 C4 7.25"
'65 Fastback A-code 332 Toploader 8"
Avatar
musse67
Aina äänessä
Viestit: 1066
Liittynyt: 26 Touko 2004, 18:22
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Re: ilmanotto

Viesti Kirjoittaja musse67 »

'63 Cometista leikkasin lokasuojien alle jäävät osat pois ilmanottokaukalosta ja sitä kautta korjasin kaukalon pohjan. Huomattavasti helpommalla pääsi mitä porata koko ritiläpelti pois tai selällään lattialla hitsailla. Cometissa tosin taitaa olla hieman leveämpi lokasuoja siltä kohtaa, mutta eiköhän se mustangissakin onnistu samalla konstilla.
xstang
Aktiivi
Viestit: 110
Liittynyt: 18 Kesä 2010, 10:30

Re: ilmanotto

Viesti Kirjoittaja xstang »

musse67 kirjoitti:'63 Cometista leikkasin lokasuojien alle jäävät osat pois ilmanottokaukalosta ja sitä kautta korjasin kaukalon pohjan. Huomattavasti helpommalla pääsi mitä porata koko ritiläpelti pois tai selällään lattialla hitsailla. Cometissa tosin taitaa olla hieman leveämpi lokasuoja siltä kohtaa, mutta eiköhän se mustangissakin onnistu samalla konstilla.
Kyllä onnistuu:
Avatar
JooSexSex
Addikti
Viestit: 232
Liittynyt: 15 Helmi 2008, 22:11
Auto: 1965 Convertible T-code 200 C4
1965 Fastback A-code 332 Toploader 4-speed
Paikkakunta: Vantaa - Vanda

Re: ilmanotto

Viesti Kirjoittaja JooSexSex »

Kyllä onnistuu:
Toki :D ! Tosin Chris :lippuusa: ei näyttänyt miten se hitsaa ton makaamatta lattialla.
Tai jos pitää vaihtaa vähän isompi pala. Ja sama toisella puolella. :shock:
Liitteet
Cowl.JPG
'65 Convertible T-code 200 C4 7.25"
'65 Fastback A-code 332 Toploader 8"
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Re:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

ari66ht kirjoitti:Joo, yksi suunnitteluvirhe Mustangeihin tosiaan on lipsahtanut, eikä se poistu sillä, että korjataan mahdollisimman huolellisesti alkuperäisen kaltaiseksi. Sama duuni on silloin edessä, jos ei itsellä niin pojalla...

Kartturin puolen lehtimoskan pääsee muuten puhdistamaan earlyissä sisäkautta. Buranan voi ottaa etukäteen hartiakipuun.
Vainko yksi :?: Oletkos tosisasi :?: minä olen löytänyt omasta konistani kymmeniä suunnittelu munia. Osan olen korjannut ja osaa täytyy miettiä miten ne sais korjattua, ja osaan on jo ratkaissut kunhan joutais korjaan ne :!: eiks oo hianoo olla hevos miäss.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Vastaa Viestiin