Sivu 4/15

Lähetetty: 02 Joulu 2005, 17:21
Kirjoittaja Fastback
GTS kirjoitti:Minä vaan koitan keksiä konstia millä saisi 03 tai 04 cobran kun siiitä saa suht helposti sen 1000hv konetta avaamatta ja hevosvoimat on oikeesti se mikä autoa kuljettaa - ainaskii kellolla mitattuna... tai sit Evo Lancerin... niillä vois nöyryyttää kaikki - bensalla!
Evo lanceriko kyykyttä kaikki??? Jaa sano. '03-'04 Cobran pannu on äärimmäisen potentiaalinen kone, mutta uskon sen 400hv riittävän useimmille. Paljon on varastossa, mutta 1000hv nykiminen em. koneesta muuttaa auton luonteen ihan joksikin muuksi kuin työmatka-autoksi. Uusiksi menee koko voimalinja. Suht "helppo" muutos oli '01 Cobran ruiskuimusarja, nokka-akselien vaihto, 2 turboa ja hyvä ohjausjärjestelmä. 1000 hv on kunnioitettava luku vakioalakerralta. '03-'04 Cobran 281 cid koneessa on potentiaalia enempi kuin mahtavassa 429 Bossissa.

Lähetetty: 03 Joulu 2005, 01:26
Kirjoittaja GTS
Ei se Evo lanceri ihan kaikkia kyykytä, mutta jos tiessä on mutkia niin sitten kyllä! Joka tapauksessa noissa kahdessa on todettu olevan kestävimmät pohjat edelleenrakentelusssa, jopa paremmat kuin Nissan Skylinessä.

Oliko se nyt 5,0 mustang Magazinesssa kun ne vaihtoivat ahdettuun Cobraan ahtimen hihnapyörät, K&N ilmansuodattimen, pakoputken ja ohjelmoivat lastun uudelleen ja saivat lähes 700hv ja se oli vielä sopiva kauppa-auto mummollekin... hei olispa mullakin sellainen mummo jolla olis koopra!

Tosta väännöstä viä, että Noi TDI passatti ym kaverit myös aina hehkuttavat kuinka he aina mm. kiihdytyksessä jättävät vastaavat bensakoneet tämän niin suunnattoman väännön avulla helposti taakseen vaikka hevosia olisi niisä enempi. Aina joudun Mitsumiehenä änneen sitten ihmettelemään, että miksi sitten myös vastaavasti ahdettu ja välijäähdytetty bensa Lanceri kiihtyy 0-100 n. viis sekkaa paremmin, huipuista puhumttakaan?

Joskus ja ehkä aika useinkin on vielä kokeiltu kuinka n. saman painoinen 160 hv GTI Galanttini 160nm jättää n. 100nm vähemmällä väännöllään näämä hurjasti vääntävät riisset kauaksi taakseen. Näille myyntimiehet kun on juurikin selittäneet kuinka se vääntö on se oikea tehon ja auton suorituskyvyn mitta ja kuinka itse asiassa juuri sitä dyno mittaa. Miksi sitten mustangin kanssa n. saman painoinen ja tehoinen mutta paljon paremmin vääntävä BMW diisselli ei myöskään kulje musseani paremmin?

Itse uskon samoin kuin monien ameriikan artikkelien tekijätkin, jotka ovat rautalangasta asian niissä vääntäneet - eli nyrkkisääntö: Unohtakaa vääntö kokonaan - kelloa vastaan vain hevoset merkkaa - jos sillä väännöllä olisi oikeasti merkitystä niin noita huimasti vääntäviä ilman sytytystulppia käyviä Diisseleitä asennettaisiin urakalla mm. Mustangeihin!

No se kulutus on sitten toinen juttu... ja mähän en hehkuta! :D :twisted:

Lähetetty: 03 Joulu 2005, 21:38
Kirjoittaja Mexico65
Kun tuli puhe näistä dieselkoneista niin mitenkähän tommoinen liikuisi maalla.

Laivan pääkoneista suurin on Sulzer rta 96c, jossa männän halkaisia 0,960 m ja iskun pituus 2,500 m.

Tehoja juuri sopivasti 49 410kW / 100rpm. Taitaa olla vääntökone koska huipputehotkin jo noin alhaisilla kierroksilla, eli on siis ISOlohko.
Kone painaa vain 2300 tonnia 14 sylinterisenä.
Kone on 2-t diesel. Lähteeköhän tosta samllaiset savut kuin Jawasta? Onkohan merällä jonkinlaista vesakkoa myös myrkytettäväksi.
Kulutus dieseliksi hyvin maltillinen 7 tonia / h.

Niin ja konessa on ihan sopiva laturikin:

Sähkö systeemi on varustettu turbo-laturilla. Laturi on Taiyo valmistetta, Shinko RG64, laturin teho 1200kW nopeudella 1800rpm.
Harmi kun startimootorista ei ollut mitään tietoja, voi olla ettei lähtis käymään pikkulohkon voimin vaikka olisi turbolla terästetty.

Niin pojat tämä on dieseli kone.

Lähetetty: 03 Joulu 2005, 21:58
Kirjoittaja ROKI
Startin virkaa niissä hoitaa joko apumoottori diesel tietenkin, tai vaihtoehtoisesti paineilma kuten dieselvetureissa, niissä on kone v16 mäntä noin 150 - 200mm iskun pituus mitä lienee, tamppellan patoja kuitenkin.

Lähetetty: 04 Joulu 2005, 17:40
Kirjoittaja Fastback
No kun päästiin isoihin dieseleihin ja maalla käyttöön, niin sakemannit ne vasta olivat villejä visioitsijoita. Toisen maailmansodan vilskeissä saksalaisinsinöörien yksi villein tuotos oli 1600 tonnia painava 4:llä sukellusveneen dieselillä liikkunut 800mm tykillä varustettu telatykki. Telatykki ei jostain kumman syystä ikinä päässyt tuotantoon. Samanlaista tykkiä käytettiin rautatietykeissä Dora ja Gustaf eli 800 mm pitkäputkista tykkiä. Rautatietykeissä aseella ammuttiin epäsuoraa tulta, mutta tässä maa-ajoneuvossa sitä suunniteltiin käytettäväksi panssarintorjuntaan :shock:

457, eikös sun pitäisi ostaa isolohko kun se vaan esiintyy niin monessa kirjoituksessasi... :wink:

Lähetetty: 04 Joulu 2005, 18:17
Kirjoittaja MustangGT
Fastback kirjoitti:No kun päästiin isoihin dieseleihin ja maalla käyttöön, niin sakemannit ne vasta olivat villejä visioitsijoita. Toisen maailmansodan vilskeissä saksalaisinsinöörien yksi villein tuotos oli 1600 tonnia painava 4:llä sukellusveneen dieselillä liikkunut 800mm tykillä varustettu telatykki. Telatykki ei jostain kumman syystä ikinä päässyt tuotantoon. Samanlaista tykkiä käytettiin rautatietykeissä Dora ja Gustaf eli 800 mm pitkäputkista tykkiä. Rautatietykeissä aseella ammuttiin epäsuoraa tulta, mutta tässä maa-ajoneuvossa sitä suunniteltiin käytettäväksi panssarintorjuntaan :shock:

457, eikös sun pitäisi ostaa isolohko kun se vaan esiintyy niin monessa kirjoituksessasi... :wink:
Oon sivusta seurannut että 457:lla on ollut aina tehokkain musse dynopaivillä:)
Mitähän siitä tosissaan seuraisi jos 457 alkaa isolohkoa rassaamaan samalla
intensiivisyydellä....:)

Lähetetty: 04 Joulu 2005, 22:09
Kirjoittaja Mussemaan
Just tuossa kävin ihmettelemässä lauantaina tuttavan maamoottorikokoelmaa.

Helmi kokoelmassa on 11.7 litran 1-pyttyinen 2-tahti joka on sekin valmiina puinteihin. Oli pojat raskas vauhtipyörä. :)

Säädettävä vesisuihkutuskin löytyi jo vakiona, ei ole ihan uusi keksintö sekään.
Nyt ihan pari vuotta sitten ovat alkaneet käyttää niitä raskaissa dieseleissä (taas). Ruotsin lauttojen koneisiinkin päivittävät suihkutuksia, vähentää päästöjä ja parantaa hyötysuhdetta.

Kaikki hyvähän on tosiaankin keksitty jo ajat sitten. Näemmä.

Lähetetty: 05 Joulu 2005, 00:14
Kirjoittaja veekoo
Mussemaan kirjoitti: Säädettävä vesisuihkutuskin löytyi jo vakiona, ei ole ihan uusi keksintö sekään.
Ainakin sakemanni-insinoori tunsi tuon teknologian 40-luvulla.. Vesi-metanoli ruisku FW-190 nokalla jne. Ei kylla mahtuis edes cowl hoodin kanssa mustiin.. :(

http://www.vectorsite.net/avfw190.html
The "FW-190A-4" went into production in late 1942, the primary improvement being the addition of an "MW-50" water-methanol power boost system for the BMW-801 engine. The MW-50 injected water into the engine's cylinders to raise the engine's redline limit for a short period of time. The methanol was mainly intended as anti-freeze.
...
Tank's engineering team was also working on another inline-powered variant, the "FW-190D", in principle for the high-altitude fighter role. The FW-190D was fitted with a Jumo 213A-1 engine providing 1,325 kW (1,775 HP), or 1,670 kW (2,240 HP) for short periods with MW-50 water-methanol boost.

Vois kuljettaa kivasti varttimaililla.. 8)

Off-topic, sori. :)

Lähetetty: 05 Joulu 2005, 15:51
Kirjoittaja Jukka
MustangGT kirjoitti:
Fastback kirjoitti:

457, eikös sun pitäisi ostaa isolohko kun se vaan esiintyy niin monessa kirjoituksessasi... :wink:
Oon sivusta seurannut että 457:lla on ollut aina tehokkain musse dynopaivillä:)
Mitähän siitä tosissaan seuraisi jos 457 alkaa isolohkoa rassaamaan samalla
intensiivisyydellä....:)
Myöskin sivusta tai lähinnä perästä :lol: seuranneena uskaltaisin väittää että pikkulohkollakin tuntuis ehtivän.
Jos 457 siirtyisi isolohkoihin niin saattaisi mennä nickin lisäksi myös auto vaihtoon?

Moniko vannoutunut diesel-autoilija vaihtaisi bensakoneiseen autoon jos diesel maksaisi saman verran kuin 95E?

Lähetetty: 05 Joulu 2005, 21:20
Kirjoittaja Mussemaan
veekoo kirjoitti: Ainakin sakemanni-insinoori tunsi tuon teknologian 40-luvulla.. Vesi-metanoli ruisku FW-190 nokalla jne. Ei kylla mahtuis edes cowl hoodin kanssa mustiin..
Joo. Samoin ilokaasut oli käytössä jo II kansaivälisissä kovapanosammunnoissa.
Messerscmiteissähän oli jo turbot tuolloin.

Muuten,
pojat tiesivät kertoa jutun että meilläpäin asuvan *nimi sensuroitu* poikien 300TD kauppakassi-mersua oli käyneet mersun inssit katsomassa oikein saksasta asti.
Vaikka ei kait se kummakaan ole kun alkaa kiinnostaa jos pellin alta löytyy 560HP/900Nm vanhasta taksi-nokilekasta...ja 8 litraa sadalla matkassa :D

AMG:n pojatkin on jo hätää kärsimässä kun meinaa väkisin jäädä vanhan "mannelavetin" jalkoihin. :shock: 8) 8)
Jukka kirjoitti: Moniko vannoutunut diesel-autoilija vaihtaisi bensakoneiseen autoon jos diesel maksaisi saman verran kuin 95E?
No sehän riippuu moottorista...
Se on kyllä ollut pakko todeta kun noiden meidänkylän nokikeppi-miesten edesottamuksia on seuraillut, että ei se Rudolf Diesel ehkä sittenkään niin väärillä jäljillä ollut.

Lähetetty: 05 Joulu 2005, 23:41
Kirjoittaja PeteP
Minusta sopiva rangaistus olisi kerhosta erottaminen jos joku sekoaisi laittamaan Musseensa riisselin :lol: ..no ehkä se johonki foksiin istuisi, menisihän se riiseli escortin korvikkeena khäh khäh!!

Lähetetty: 05 Joulu 2005, 23:51
Kirjoittaja Aku_81
speedy kirjoitti:Minusta sopiva rangaistus olisi kerhosta erottaminen jos joku sekoaisi laittamaan Musseensa riisselin :lol: ..no ehkä se johonki foksiin istuisi, menisihän se riiseli escortin korvikkeena khäh khäh!!
Ei ku isokoppaan vaan ja mach1 tarrat kylkiin :lol:

Lähetetty: 06 Joulu 2005, 00:27
Kirjoittaja PeteP
? Tarrat on jo tehtaalta lähtiessä olleet kyljissä. Mutta ehkä häkäpönttö, jos tiukoille menee :roll:

Lähetetty: 06 Joulu 2005, 00:28
Kirjoittaja Aku_81
speedy kirjoitti:Ei ku isokoppaan vaan ja mach1 tarrat kylkiin :lol:


? Tarrat on tehtaalta lähtiessä olleet kyljissä. mutta ehkä häkäpönttö, jos tiukoille menee :roll:


Laita vetokoukku kans ni voi klapia kuletella matkassa :wink:

Lähetetty: 10 Joulu 2005, 11:23
Kirjoittaja JXA-26
Dieseli voimaa driftinkissä.
http://www.nearlygood.com/video/lorrydrift.html
Eikä näytä olevan etes mikään kilpuri, vaan "tavallinen" veturi... Ja joku vielä väitti että Mustang on liian ISO sladitteluun ???? :shock: