Sivu 4/4

Re: Moottorin asennus T5-laatikolla tai ilman

Lähetetty: 18 Maalis 2019, 21:03
Kirjoittaja Becker
No nyt ovat T - 5 laatikon pusla ja akselitiiviste tulleet. Pusla tuntui heti vähän väljemmältä kuin alkuperäinen ja siinä oli tosiaan se öljyreikä ja X-uritus. Pusla asennetaan ilmeisesti niin että sen öljyreikä osoittaa alaspäin. Akselitiivisteessä kiinteästi mukana tuleva suojakumi oli omassani aika täynnä vaseliinia. Oliko sen tarkoitus olla tiivitämässä joukkia ja voitelemassa suojakumia. Vaseliinihan on tavallaan laatikon ulkopulella. Puslan ulkohalkaisija oli myös hivenen pienempi kuin alkuperäisessä, joten luulisi joukin menevän paikoilleen helpommin kun vaikuttais olevan vähän enemmän pelivaraa.

Re: Moottorin asennus T5-laatikolla tai ilman

Lähetetty: 04 Syys 2020, 16:25
Kirjoittaja Kiesi
Kysäsenpä tässä samassa kun en vastausta haulla löytänyt. Eli tuon takapään helan vaihto olis edessä. Saako vaihteiston hännän irrotettua laatikon ollessa paikallaan? Eli tarkemmin onko hännän sisällä muuta osaa kun akseli ja vaihteensiirtotanko vai tippuuko sieltä osaa osan perään kun sen ottaa irti?

-Kimmo

Re: Moottorin asennus T5-laatikolla tai ilman

Lähetetty: 04 Syys 2020, 21:08
Kirjoittaja Kiesi
kaara91 kirjoitti: 04 Syys 2020, 20:01 Häntä on tyhjää täynnä. Eli ne oliko se 5 pulttia vaan irti.
Sitten huom..tsekkaa se nopeusmittarin muovinen hammaspyörän hampaiden lukumäärä ja kunto ja se, että löydät sopivan rattaan vaijerin päähän..riippuen tulevan perän välityksestä ja rengaskoosta. Pääakselille löytyy 3 eri hammaslukua..Meinaan on paska taas otta se tommosen asian takia taas auki. Tiivisteen ja silikonia se tarvii, koska öljy pääsee siellä vapaasti liikkumaan
Mikään ei estä samalla avaamasta koko laatikkoa ja vaihtamaan tarvittavat osat ja tarkastamaan päittäisvälykset. Hyvä yksityiskohta on myös vaihtaa 5 rattaan tukilevy peltikämmäleestä teräksiseksi. Niitä löytyy alumiinisena, mutta teräksinen on varma ja paras valinta.
Multa löytyy customtehtynä jos et muualta saa..
Synkkarenkaitakin on kevlarpäälisiä, jotka nopeuttaa vaihtoja...ja, ja, on myös mahdollista vaihtaa 5 vaihde hieman tiheäämpään 0,8 kohan se oli..Toi vakio on jotain 0,63, eli pelkkä matka-ajovaihde.
Tosin tiheällä perällä tolla vakio vitosella pysyy matkakiekat edelleen kohtuullisena. 100km/h 1700-2100 1/min on hyvä tavoite..
Kiitos! Pitää saada nyt vaan yoken sivuttaisvälys pois ku meni aika väljäksi kun oli kardaanikulmat alkuun pahasti pielessä. Laatikko toimii muuten hyvin. Ensi talvena on käytettävä paketti pois paikaltaan kun lainamoottori menee pikkuveljelle takasin ja pitää tehdä itelle uusi moottori.

Tuo vitosen pitkä välitys toimii mulla hyvin kun laitan hyllyastä 3.8 rattaat paikalleen. Brittitekoinen nopeusmittarikin näyttää senjälkeen todennäköisesti aika liki oikein.

Eli öljyt pois, vaihdekepiltä sokka irti ja hännän pultit auki.