jsarkila kirjoitti:Joo,
Johan on kilpamoottoreita. Oma 289 on vanha rauta + rautakansi jenkeissä tehty, jossa kuitenkin
- vapari ->tupla 390 Holley / Weiand Tunnel Ram
- kympin puristavat Flat Keith Black männät
- Iskyn nokka-akseli (asteista ja nostoista en tiedä, mutta jonkin verran terhakas)
- Compin rullakeinut / Screw in studs (mallia en tiedä - kohtapuoliin katsotaan)
- 2,02 1,60 Manley teräsventtiilit pronssiohjureilla ja kairatut kannet (jousista en tiedä- kohtapuoliin katsotaan). On kuitenkin joku jenkki kairannut, että nuo venttiilit on saatu mahtumaan
- MSD sytytys
- long headers ja Flowmasterin putket
- veiveistä, kampurasta ja alakerrasta ei tietoa
6000 ja vähän päälle uskaltaa kierrättää ja oletus ja huhupuheet edelliseltä omistajalta että karvan yli 300 irtoaa, jopa 350 hp, jos tuon 6500 kiekaisee.
Ei kannata olla yhtään häpeissään " vanhan raudan" kanssa.
Itsekkin meinasin ensin rakentaa alkuperäsistä kansista ja kokoonpanosta vanhanajan kulkineen koska netistä löytyy hyvät ohjeet cleven kannen muuttamisesta sellaiseksi millä vanhat konkarit sai siitä tehoja irti.
Ainoa ikävä ongelma on että vääntöalue jää väkisinkin varsin pieneksi kun itse hain nimenomaan sitä käytettävyyttä ja nykyajan mukavuutta.
Eli nuo reilusti yli 7000 kiertävät kilpakoneet ja niiden tehot mäkin ymmärrän, mutta...onhan se hienoa, kun 500-600 HP saadaan vähemmälläkin...
Täytyy odotella aikoja parempia, mihin suuntaan omia moottori-ideoita jatkossa alkaa miettiä, että pääsee tälle keskustelupalstalle takaisin - eli yli 400 HP kerhoon
