Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
mutkanen
Addikti
Viestit: 213
Liittynyt: 02 Loka 2008, 21:19
Auto: Ford Mustang -84 3.8 L
Ford Mustang Mach1 -73
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot

Viesti Kirjoittaja mutkanen »

Kansien virtaus, nokka, imusarja ym. sen sanoo millä kierroksilla huipputehot löytyy.
Itsellä tarkemmin sanottuna huiput 566hp 6200 kierroksilla ja CTorgue 703 4900 kierroksilla.
Jos clevee alkuperäsenä ajattelee niin kierroskonehan se on mutta mulla lukemat johtuu suurelta osin valukansien vaihtumisella alumiinisiin.
Alkuperäsessä clevessä ei vääntöaluekkaan kovin alhaalta lähde, mulla on nyt 3000 kierroksilla jo 610Nm. 8)
Ford Mustang L -84 (Reino)
Ford Mustang Mach1 -73
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

mutkanen kirjoitti:Kansien virtaus, nokka, imusarja ym. sen sanoo millä kierroksilla huipputehot löytyy.
Itsellä tarkemmin sanottuna huiput 566hp 6200 kierroksilla ja CTorgue 703 4900 kierroksilla.
Jos clevee alkuperäsenä ajattelee niin kierroskonehan se on mutta mulla lukemat johtuu suurelta osin valukansien vaihtumisella alumiinisiin.
Alkuperäsessä clevessä ei vääntöaluekkaan kovin alhaalta lähde, mulla on nyt 3000 kierroksilla jo 610Nm. 8)
Kuulostaa huisin hauskalta koneelta :3hearts: . Innolla odottelen näkeväni livenä!!
Omassa koneessa, imusarjasta loppuu puhallus 6200 rpm. kuin seinään. Teho/vääntöhuippujen kierroksia en muista!!
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Boss 351
Hiljaisempi
Viestit: 6
Liittynyt: 29 Loka 2013, 18:09

Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot

Viesti Kirjoittaja Boss 351 »

418 cid 11.3 ruttua vääntöä noin 750/ 7300 rpm teho tavoite se 600 + dyno testi kertoo sitten lopput . custom nokka vanhat 205 afr kannet viilataan virtaamaan paremmin. imusarja super victor.
Avatar
kari gt
Mega-addikti
Viestit: 827
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 20:51
Auto: ford mustang gt 1996 convertible
Paikkakunta: lahest

Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot

Viesti Kirjoittaja kari gt »

Voi jesus mitä tehoja täyty avata vissiin viel yks topik suomen ali tehoset modulaari koneet :shock: :huh1:
live fast die young and have fun
Avatar
CFR-759
Aina äänessä
Viestit: 1551
Liittynyt: 18 Helmi 2005, 17:25
Auto: Mustang FB -65
Mustang Boss302 -12
Mustang GT KB -15
Fairlane 427 -64
Mustang GT -05
MB 200 W110 -66
Paikkakunta: Tampere

Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot

Viesti Kirjoittaja CFR-759 »

kari gt kirjoitti:Voi jesus mitä tehoja täyty avata vissiin viel yks topik suomen ali tehoset modulaari koneet :shock: :huh1:
Älä ny Kari hättäänny! Ommullakin n. 5HP Murray/Riksrattoni tallissa. Ei ole penkitetty :lol:
Mustang Fastback 1965 - 2015
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
Avatar
Late
Aina äänessä
Viestit: 1324
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T
Paikkakunta: Kangasala

Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot

Viesti Kirjoittaja Late »

CFR-759 kirjoitti:
kari gt kirjoitti:Voi jesus mitä tehoja täyty avata vissiin viel yks topik suomen ali tehoset modulaari koneet :shock: :huh1:
Älä ny Kari hättäänny! Ommullakin n. 5HP Murray/Riksrattoni tallissa. Ei ole penkitetty :lol:
Mulla onkin 18 hp isolohko Riksrattoni tallissa :roll-roll: :backtotopic:
Late

-84 Mustang SVO
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Boss 351 kirjoitti:418 cid 11.3 ruttua vääntöä noin 750/ 7300 rpm teho tavoite se 600 + dyno testi kertoo sitten lopput . custom nokka vanhat 205 afr kannet viilataan virtaamaan paremmin. imusarja super victor.
Onko lohkosi big bore versio? Big bore boss lohkolla saa ihan sopivan kokoisia pikkulohkoja syntymään sinne 454 cid asti. Vääntöä 750 / 7300 rpm eli 7300 rpm = vääntö 750 Nm??? Aika korkealla, vaiko 750 Nm maks vääntöja 7300 rpm:llä +600 hv. Voitko kertoa noin pallokenttä hinnan 418 cid moottorillesi, riittääkö 15 tonnia jos tekisi uusilla AFR 205 tai 225 kansilla? Luulisin että tuolla Lohjan suunnalla majailee tuollainen vastaava tai vähän tehokkaampi 408w mutta oliskos 225:lla kansilla. Asiallisia pikkulohkojakin näkyy löytyvän. Huhu on kertonut että Vileniuksen Jappella olisi joku ISO pikkulohko työn alla? Nettiautossa oli hetki sitten '71 avo kaupan, jossa oli 427w pellin alla - hienoa että näitä tulee tännepäin. Saadan lyötyä kiilaa gm riveihin.

500 hv raja on rikottu hytikkarullaisella 347cid koneella täälläpäin suomea - ihme ettei ole omistaja vielä huudellut??? Ei ole tainnut nähdä koko topicia. On kiukkuisia pikkulohkoja.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
balez
Addikti
Viestit: 259
Liittynyt: 28 Maalis 2011, 22:04
Auto: Mustang Gt -95
Paikkakunta: Vantaa

Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot

Viesti Kirjoittaja balez »

306(-87 vakio lohko), männät vaihdettu, nx274 keppi,edelin rpm hattuina (portattu maksimiinsa), edelin imari, maffia ja läppärunkoa yms.. n.340hp +220hp hassukaasut. Ei oikein mihinkää mutta kohtuullinen kulku. Kelloa vastaan ei oo ajettu kuin reilun 100hp kaasuilla 12.8/182 60ft 2.1
Boss 351
Hiljaisempi
Viestit: 6
Liittynyt: 29 Loka 2013, 18:09

Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot

Viesti Kirjoittaja Boss 351 »

Fastback kirjoitti:
Boss 351 kirjoitti:418 cid 11.3 ruttua vääntöä noin 750/ 7300 rpm teho tavoite se 600 + dyno testi kertoo sitten lopput . custom nokka vanhat 205 afr kannet viilataan virtaamaan paremmin. imusarja super victor.
Onko lohkosi big bore versio? Big bore boss lohkolla saa ihan sopivan kokoisia pikkulohkoja syntymään sinne 454 cid asti. Vääntöä 750 / 7300 rpm eli 7300 rpm = vääntö 750 Nm??? Aika korkealla, vaiko 750 Nm maks vääntöja 7300 rpm:llä +600 hv. Voitko kertoa noin pallokenttä hinnan 418 cid moottorillesi, riittääkö 15 tonnia jos tekisi uusilla AFR 205 tai 225 kansilla? Luulisin että tuolla Lohjan suunnalla majailee tuollainen vastaava tai vähän tehokkaampi 408w mutta oliskos 225:lla kansilla. Asiallisia pikkulohkojakin näkyy löytyvän. Huhu on kertonut että Vileniuksen Jappella olisi joku ISO pikkulohko työn alla? Nettiautossa oli hetki sitten '71 avo kaupan, jossa oli 427w pellin alla - hienoa että näitä tulee tännepäin. Saadan lyötyä kiilaa gm riveihin.

500 hv raja on rikottu hytikkarullaisella 347cid koneella täälläpäin suomea - ihme ettei ole omistaja vielä huudellut??? Ei ole tainnut nähdä koko topicia. On kiukkuisia pikkulohkoja.
moottorin teko hinta ei ole julkista tietoa. ja mitä tulee koneen suoritus kykyyn joudutaan odottaa dyno päivään.
Avatar
Sport 65
Aktiivi
Viestit: 59
Liittynyt: 06 Elo 2007, 21:44
Auto: 65 Mustang Fastback 347 T5 8"
67 Fairlane GTA 460 C6 9"
Paikkakunta: Orimattila

Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot

Viesti Kirjoittaja Sport 65 »

Fastback kirjoitti:
Boss 351 kirjoitti:418 cid 11.3 ruttua vääntöä noin 750/ 7300 rpm teho tavoite se 600 + dyno testi kertoo sitten lopput . custom nokka vanhat 205 afr kannet viilataan virtaamaan paremmin. imusarja super victor.
Onko lohkosi big bore versio? Big bore boss lohkolla saa ihan sopivan kokoisia pikkulohkoja syntymään sinne 454 cid asti. Vääntöä 750 / 7300 rpm eli 7300 rpm = vääntö 750 Nm??? Aika korkealla, vaiko 750 Nm maks vääntöja 7300 rpm:llä +600 hv. Voitko kertoa noin pallokenttä hinnan 418 cid moottorillesi, riittääkö 15 tonnia jos tekisi uusilla AFR 205 tai 225 kansilla? Luulisin että tuolla Lohjan suunnalla majailee tuollainen vastaava tai vähän tehokkaampi 408w mutta oliskos 225:lla kansilla. Asiallisia pikkulohkojakin näkyy löytyvän. Huhu on kertonut että Vileniuksen Jappella olisi joku ISO pikkulohko työn alla? Nettiautossa oli hetki sitten '71 avo kaupan, jossa oli 427w pellin alla - hienoa että näitä tulee tännepäin. Saadan lyötyä kiilaa gm riveihin.

500 hv raja on rikottu hytikkarullaisella 347cid koneella täälläpäin suomea - ihme ettei ole omistaja vielä huudellut??? Ei ole tainnut nähdä koko topicia. On kiukkuisia pikkulohkoja.
Japen mustangiin on tulossa muistaakseni 363 motti, AFR 205, super vihtor ja tehotavoitteet melko huimat.

Miun mustangillin 289/347 motista jr. vihtorilla 750 cmf ultra hp kaasarilla 529.3hp @ 7000rpm ja 584nm @ 5800rpm. Super vihtorilla 750cfm 536.6 @ 7200rpm ja 580nm @ 6100 rpm. Super vihtorilla ja 1050 dominaattorilla 581nm @ 6000 ja 536.6hp @ 7000.

Mainittakoon että eräästä 532 moottorista saatiin 537hp @ 4400rpm ja 616nm @ 3100rpm. Sekä 603hp @ 4800 rpm ja 754nm @ 3500 rpm.
Kaikkiin autoihin ei sovi isolohko, eikä kaikkiin sovi pikkulohko. Elikkä moottori auton mukaan tai auto moottorin mukaan. Pikkulohkostakin tietysti saa voimaa, mutta se vaatii kierroksia, ahtoa ja sitä kuuluisaa paalua.
Mustang FB 65 302 T5 8"
Fairlane GTA 67 460 C6 9"
Glastron Carlson CVX-20 Berkeley PackaJet 460
Avatar
mutkanen
Addikti
Viestit: 213
Liittynyt: 02 Loka 2008, 21:19
Auto: Ford Mustang -84 3.8 L
Ford Mustang Mach1 -73
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot

Viesti Kirjoittaja mutkanen »

jsarkila kirjoitti:Joo,

Johan on kilpamoottoreita. Oma 289 on vanha rauta + rautakansi jenkeissä tehty, jossa kuitenkin
- vapari ->tupla 390 Holley / Weiand Tunnel Ram
- kympin puristavat Flat Keith Black männät
- Iskyn nokka-akseli (asteista ja nostoista en tiedä, mutta jonkin verran terhakas)
- Compin rullakeinut / Screw in studs (mallia en tiedä - kohtapuoliin katsotaan)
- 2,02 1,60 Manley teräsventtiilit pronssiohjureilla ja kairatut kannet (jousista en tiedä- kohtapuoliin katsotaan). On kuitenkin joku jenkki kairannut, että nuo venttiilit on saatu mahtumaan
- MSD sytytys
- long headers ja Flowmasterin putket
- veiveistä, kampurasta ja alakerrasta ei tietoa

6000 ja vähän päälle uskaltaa kierrättää ja oletus ja huhupuheet edelliseltä omistajalta että karvan yli 300 irtoaa, jopa 350 hp, jos tuon 6500 kiekaisee.

Ei kannata olla yhtään häpeissään " vanhan raudan" kanssa.
Itsekkin meinasin ensin rakentaa alkuperäsistä kansista ja kokoonpanosta vanhanajan kulkineen koska netistä löytyy hyvät ohjeet cleven kannen muuttamisesta sellaiseksi millä vanhat konkarit sai siitä tehoja irti.
Ainoa ikävä ongelma on että vääntöalue jää väkisinkin varsin pieneksi kun itse hain nimenomaan sitä käytettävyyttä ja nykyajan mukavuutta.

Eli nuo reilusti yli 7000 kiertävät kilpakoneet ja niiden tehot mäkin ymmärrän, mutta...onhan se hienoa, kun 500-600 HP saadaan vähemmälläkin...
Täytyy odotella aikoja parempia, mihin suuntaan omia moottori-ideoita jatkossa alkaa miettiä, että pääsee tälle keskustelupalstalle takaisin - eli yli 400 HP kerhoon :oops:
Ford Mustang L -84 (Reino)
Ford Mustang Mach1 -73
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Eikö rahamiehiä kiinnosta ne Jon Kaasen P-38 alumiini kannet? Aika hyvät virtausarvot! :shock: Minä kyllä joskus yritän semmoset itelleni hankkia, ensin vaikka tyhjänä ja ostaa myöhemmin venttiilit, jouset ja muu irto tavara kansiin. :D
Viimeksi muokannut Topias74, 02 Marras 2013, 14:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot

Viesti Kirjoittaja Make67 »

Mulle tulevan pikkumoottorin perustaksi tulee Dart SHP. Ei ehkä ainakaan lohko ole se heikoin lenkki moottoriprojektissa...?
Kuten ei mikään muukaan kun on asiansa osaava rakentaja.
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Avatar
jls
Addikti
Viestit: 382
Liittynyt: 07 Joulu 2007, 13:54
Auto: 1965 Fastback 351
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot

Viesti Kirjoittaja jls »

Topias74 kirjoitti:Eikö rahamiehiä kiinnosta ne Jon Kaasen P-38 alumiini kannet? Aika hyvät virtausarvot! :shock:
Kysymyksen asettelu meni pieleen. En usko että kukaan ilmoittautuu täällä rahamieheksi. Tässä hintaluokassa kyse on enemmänkin valinnoista kuin rahasta. Jättääkö mallorcan reissun väliin ja ostaa kannet vai viekö viikonlopussa 300 egeä baariin. Kertyy siitäkin äkkiä. Ite tosin joudun jättään väliin sekä mallorcan, baarireissut ja ne Kaasen kannetkin :lol:
Mustang FB -65
-Growing Up Is Overrated-
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Joo, mullakaan ei varaa mihinkään noista, baariajat ohi, ulkomaan reissut liian kalliita, mutta onneks saan just pidettyä 5-henkisen perheen leivänsyrjässä kiinni kun laskut ja lainanlyhennykset on maksettu. :roll:
Vastaa Viestiin