todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Jukka
Superpölöttäjä
Viestit: 2481
Liittynyt: 25 Touko 2004, 00:06
Paikkakunta: Tre

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Fastback kirjoitti:
akiiskin kirjoitti:1999 4.6 GT
KN filtteri
Allen Engine ahdin 9 PSI (todellinen paine mitattu imusarjasta 8.1 PSI)
Magnaflow putket cat-back

mitattiin 351 hp pyöriltä.

Arto
Hmm, mites ahtojen maltillinen nosto, vaatisiko alakerralle jotain muutoksia?
Ei kai Fastback meinaa siirtyä pikkulohkolinjalle?? :lol:
-Jukka-
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Jukka kirjoitti:Ei kai Fastback meinaa siirtyä pikkulohkolinjalle?? :lol:
Joo kyllä - mä kuulin, että 221 cid kasissa voima jyllää ja vääntö asuu :wink: Aattelin vaan nostattaa hauskaa topicia.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
akiiskin
Hiljaisempi
Viestit: 16
Liittynyt: 11 Elo 2004, 07:40
Paikkakunta: Espoo

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja akiiskin »

[Fastback] Hmm, mites ahtojen maltillinen nosto, vaatisiko alakerralle jotain muutoksia?

Minua varoitettiin että GT:n vakiomännät ja kanget ei kestä yli 400 hevosen pyörätehoja (siis kovin pitkään). Tuossa on siis nyt mukava varmuusväli noin 50 hepoa siihen rajaan.

Allen suositteli jo tälle paketille taottuja sisuskaluja, mutta kyselin muutamasta paikasta ja sanoivat ettei tarvi.

Tuo Allenin ahdinpaketti on muutenkin suunniteltu mahdollisimman isoon vääntöön alakierroksilla eikä siis maksimi huipputehoon. Allenin sivut on näköjään suljettu (http://www.allenengine.com) on tainnut mennä firma nurin. Se olikin aika hassu 2 hemmon + koiran nyrkkipaja Venturassa.

Olen miettinyt että jos tästä moottorista joskus aika jättää niin sisään voisi kai hankkia 03 - 04 cobran koneen tai 03 mach 1 koneen ahdettuna. rekisteriotteessa kun lukee että 4.6 litraa ahdettu. Noista myllyistä kai saa ulos helpohkosti jonkun 600 heposta? [/quote]
Avatar
MustangGT
Mega-addikti
Viestit: 776
Liittynyt: 24 Touko 2004, 05:46
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja MustangGT »

Fastback kirjoitti:
Jukka kirjoitti:Ei kai Fastback meinaa siirtyä pikkulohkolinjalle?? :lol:
Joo kyllä - mä kuulin, että 221 cid kasissa voima jyllää ja vääntö asuu :wink: Aattelin vaan nostattaa hauskaa topicia.
4.6L kasi on peräti 281 CID :lol:
Avatar
Eve
Addikti
Viestit: 202
Liittynyt: 02 Loka 2004, 11:50
Paikkakunta: Helsinki

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja Eve »

akiiskin kirjoitti:No, tämä näihin uudempiin liittyen.

1999 4.6 GT
KN filtteri
Allen Engine ahdin 9 PSI (todellinen paine mitattu imusarjasta 8.1 PSI)
Magnaflow putket cat-back

mitattiin 351 hp pyöriltä.

Arto
Onko kone muuten täysin vakio, puristuksiltaan yms..?
Missäpäin kävit penkittämässä ja mitä penkitys mahtoi kustantaa?
Avatar
91GT
Addikti
Viestit: 374
Liittynyt: 22 Tammi 2005, 18:50

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja 91GT »

ahtamiiseen liittyen.

mikäs on se ikäraja josta uudemmat vaati katsastuksessa kaikennäköstä dokumenttia että saa auton leimattua ahdettuna.
Avatar
Fastbäck65
Hiljaisempi
Viestit: 26
Liittynyt: 20 Kesä 2004, 18:29
Paikkakunta: Helsinki

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja Fastbäck65 »

Vuosimalli 1992 (1.1.1992 rekisteröity) ja siitä uudemmat vaativat aina esim. VVT:n 1000 Euron päästämittaukset, koska ovat automaattisesti vähäpäästöisiä. Rekisterottessa ei tosin saa lukea "vähäpäästöinen" 1.12.1988 jälkeen rekisteröidyissä tai silloinkin joutuu VVT:n labraan.

Jos on alle 1992 eikä "vähäpäästöinen" niin sitten vaan tehomittaukseen (tehorajahan on +20% mallisarjan tehokkaimman max.tehoista) ja muutoskatsastamaan.
Avatar
Fastbäck65
Hiljaisempi
Viestit: 26
Liittynyt: 20 Kesä 2004, 18:29
Paikkakunta: Helsinki

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja Fastbäck65 »

Siis VTT tietenkin.. lukihäriö vauhdissa....
Avatar
Dervish
Aina äänessä
Viestit: 1550
Liittynyt: 06 Heinä 2004, 09:33
Paikkakunta: Kalvola

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja Dervish »

Ja tuossa pääsee siihen ihanaan asiaan että noita 88 - 92 autoja voi olla joko vähäpäästöisinä tai ei..

Kun eikös muuttoautoina tuotuihin ole ollut "lievennyksiä" eli ei ole merkattu vähäpäästöisiksi.
Prkl. Omassa on otteessa liikaa tekstiä, vieläkin =(
--
Isolohkohan on niille isomahoille, joita pikkulohko ei jaksa vetää!! :pehva:
-Homer65
Avatar
Fastbäck65
Hiljaisempi
Viestit: 26
Liittynyt: 20 Kesä 2004, 18:29
Paikkakunta: Helsinki

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja Fastbäck65 »

Jep, niin taitaa olla sekä vähäpäästöisiä että pelkällä katalysaattori merkinnällä olevia liikenteessä vm. 1989-1992 väliltä.

Onneksi itse ostin äskettäin sakemanniversion, jossa ensimmäinen käyttöönottopäivä 1.4.1988, joten kun kohtapuolin kurvaan sen rekisteröimään niin ei tule vähäpäästöiseksi vaikka miten yrittäisivät. AKE:lta sain vielä kirjallisena tuon 1.12.1988 säännön. On nimittäin imusarjaan tulossa painetta piakkoin.... :twisted:
Avatar
Kopekka
Addikti
Viestit: 180
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Joensuu

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja Kopekka »

Homer65 kirjoitti:
457 kirjoitti:kromatut pakoputken päät + 10 hv. :wink:
8) Halpoja hevosia :wink: :lol: :lol: :lol:
8) Tästä hepasta löytyy muutakin kuin kromatut putken jatkeet, näin hieman topicin ulkopuolelta ja näyttää olevan jotain Fordistakin.
Kevättä odotellessa. :twisted: :twisted:

Oli karvaooppelin linkki näköjään poistettu
Viimeksi muokannut Kopekka, 21 Maalis 2005, 19:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Kopekka kirjoitti:
Homer65 kirjoitti:
457 kirjoitti:kromatut pakoputken päät + 10 hv. :wink:
8) Halpoja hevosia :wink: :lol: :lol: :lol:
8) Tästä hepasta löytyy muutakin kuin kromatut putken jatkeet, näin hieman topicin ulkopuolelta ja näyttää olevan jotain Fordistakin.
Kevättä odotellessa. :twisted: :twisted:

http://koti.mbnet.fi/sinoli/Huumori/ooppeli.jpg
No joo. Olen palttia puolessa välissä :oops: kun toi on vetässy :shock: :shock: varttimailin, onks se nyt niin huonosti :(
Taidan keskittyä mielijuomaani :lol: , ei huono vaihtoehto :P :lol: :wink:
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
akiiskin
Hiljaisempi
Viestit: 16
Liittynyt: 11 Elo 2004, 07:40
Paikkakunta: Espoo

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja akiiskin »

Onko kone muuten täysin vakio, puristuksiltaan yms..?
Missäpäin kävit penkittämässä ja mitä penkitys mahtoi kustantaa?[/quote]

Kun tämä on tuontiauto niin penkitin JBA Racingissä San Diegossa. Tehtiin jarrujen ja iskarien ja 3.73 asennuksen yhteydessä niin tekivät ilmaiseksi.

Arto
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja Fastback »

GT look kirjoitti:
Fastback kirjoitti: ja Ford-Korpelallakin on melkoista pikkulohko tykistöä.


Täällä löytyy yks tommonen. :P
Jaa ni mitäs sulta löytyy? Ford-Korpelalla on melko hardcore sbford palikkaa, trick-flow R yms. Tehoja niin että isolohkomiehiäkin hirvittää. Se on taas makuasia, että onko mielekkäämpää olla 700 hv 393/408 cid:llä vai 521/557/572 cid:llä...
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Talven aikana tuli rakenneltua jämä osista (taisi siinä jotain uuttakin olla) 302 vara moottori. Kone säädettiin ja sisäänajettiin moottori dynossa, taisi mennä koko päivä.
Tulos:
410 HP/ 6500 rpm
380 lb/ft / 5000 rpm.
Ei paha pikkulohkosi, saa nähdä kuinka toimii auton nokalla.
Vääntö käyrästä saatiin hyvin laakea.
noin 300 lb/ft / 3000 rpm ja noin 300 lb/ft / 6500rpm.
Eihän noi vielä isolohkon arvoja ole mutta kun jämistä tekee niin jämät saat.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Vastaa Viestiin