Ei kai Fastback meinaa siirtyä pikkulohkolinjalle??Fastback kirjoitti:Hmm, mites ahtojen maltillinen nosto, vaatisiko alakerralle jotain muutoksia?akiiskin kirjoitti:1999 4.6 GT
KN filtteri
Allen Engine ahdin 9 PSI (todellinen paine mitattu imusarjasta 8.1 PSI)
Magnaflow putket cat-back
mitattiin 351 hp pyöriltä.
Arto
todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
-Jukka-
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
Joo kyllä - mä kuulin, että 221 cid kasissa voima jyllää ja vääntö asuuJukka kirjoitti:Ei kai Fastback meinaa siirtyä pikkulohkolinjalle??
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
[Fastback] Hmm, mites ahtojen maltillinen nosto, vaatisiko alakerralle jotain muutoksia?
Minua varoitettiin että GT:n vakiomännät ja kanget ei kestä yli 400 hevosen pyörätehoja (siis kovin pitkään). Tuossa on siis nyt mukava varmuusväli noin 50 hepoa siihen rajaan.
Allen suositteli jo tälle paketille taottuja sisuskaluja, mutta kyselin muutamasta paikasta ja sanoivat ettei tarvi.
Tuo Allenin ahdinpaketti on muutenkin suunniteltu mahdollisimman isoon vääntöön alakierroksilla eikä siis maksimi huipputehoon. Allenin sivut on näköjään suljettu (http://www.allenengine.com) on tainnut mennä firma nurin. Se olikin aika hassu 2 hemmon + koiran nyrkkipaja Venturassa.
Olen miettinyt että jos tästä moottorista joskus aika jättää niin sisään voisi kai hankkia 03 - 04 cobran koneen tai 03 mach 1 koneen ahdettuna. rekisteriotteessa kun lukee että 4.6 litraa ahdettu. Noista myllyistä kai saa ulos helpohkosti jonkun 600 heposta? [/quote]
Minua varoitettiin että GT:n vakiomännät ja kanget ei kestä yli 400 hevosen pyörätehoja (siis kovin pitkään). Tuossa on siis nyt mukava varmuusväli noin 50 hepoa siihen rajaan.
Allen suositteli jo tälle paketille taottuja sisuskaluja, mutta kyselin muutamasta paikasta ja sanoivat ettei tarvi.
Tuo Allenin ahdinpaketti on muutenkin suunniteltu mahdollisimman isoon vääntöön alakierroksilla eikä siis maksimi huipputehoon. Allenin sivut on näköjään suljettu (http://www.allenengine.com) on tainnut mennä firma nurin. Se olikin aika hassu 2 hemmon + koiran nyrkkipaja Venturassa.
Olen miettinyt että jos tästä moottorista joskus aika jättää niin sisään voisi kai hankkia 03 - 04 cobran koneen tai 03 mach 1 koneen ahdettuna. rekisteriotteessa kun lukee että 4.6 litraa ahdettu. Noista myllyistä kai saa ulos helpohkosti jonkun 600 heposta? [/quote]
todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
4.6L kasi on peräti 281 CIDFastback kirjoitti:Joo kyllä - mä kuulin, että 221 cid kasissa voima jyllää ja vääntö asuuJukka kirjoitti:Ei kai Fastback meinaa siirtyä pikkulohkolinjalle??Aattelin vaan nostattaa hauskaa topicia.
todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
Onko kone muuten täysin vakio, puristuksiltaan yms..?akiiskin kirjoitti:No, tämä näihin uudempiin liittyen.
1999 4.6 GT
KN filtteri
Allen Engine ahdin 9 PSI (todellinen paine mitattu imusarjasta 8.1 PSI)
Magnaflow putket cat-back
mitattiin 351 hp pyöriltä.
Arto
Missäpäin kävit penkittämässä ja mitä penkitys mahtoi kustantaa?
todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
ahtamiiseen liittyen.
mikäs on se ikäraja josta uudemmat vaati katsastuksessa kaikennäköstä dokumenttia että saa auton leimattua ahdettuna.
mikäs on se ikäraja josta uudemmat vaati katsastuksessa kaikennäköstä dokumenttia että saa auton leimattua ahdettuna.
- Fastbäck65
- Hiljaisempi
- Viestit: 26
- Liittynyt: 20 Kesä 2004, 18:29
- Paikkakunta: Helsinki
todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
Vuosimalli 1992 (1.1.1992 rekisteröity) ja siitä uudemmat vaativat aina esim. VVT:n 1000 Euron päästämittaukset, koska ovat automaattisesti vähäpäästöisiä. Rekisterottessa ei tosin saa lukea "vähäpäästöinen" 1.12.1988 jälkeen rekisteröidyissä tai silloinkin joutuu VVT:n labraan.
Jos on alle 1992 eikä "vähäpäästöinen" niin sitten vaan tehomittaukseen (tehorajahan on +20% mallisarjan tehokkaimman max.tehoista) ja muutoskatsastamaan.
Jos on alle 1992 eikä "vähäpäästöinen" niin sitten vaan tehomittaukseen (tehorajahan on +20% mallisarjan tehokkaimman max.tehoista) ja muutoskatsastamaan.
- Fastbäck65
- Hiljaisempi
- Viestit: 26
- Liittynyt: 20 Kesä 2004, 18:29
- Paikkakunta: Helsinki
todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
Siis VTT tietenkin.. lukihäriö vauhdissa....
todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
Ja tuossa pääsee siihen ihanaan asiaan että noita 88 - 92 autoja voi olla joko vähäpäästöisinä tai ei..
Kun eikös muuttoautoina tuotuihin ole ollut "lievennyksiä" eli ei ole merkattu vähäpäästöisiksi.
Prkl. Omassa on otteessa liikaa tekstiä, vieläkin =(
Kun eikös muuttoautoina tuotuihin ole ollut "lievennyksiä" eli ei ole merkattu vähäpäästöisiksi.
Prkl. Omassa on otteessa liikaa tekstiä, vieläkin =(
--
Isolohkohan on niille isomahoille, joita pikkulohko ei jaksa vetää!!
-Homer65
Isolohkohan on niille isomahoille, joita pikkulohko ei jaksa vetää!!
-Homer65
- Fastbäck65
- Hiljaisempi
- Viestit: 26
- Liittynyt: 20 Kesä 2004, 18:29
- Paikkakunta: Helsinki
todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
Jep, niin taitaa olla sekä vähäpäästöisiä että pelkällä katalysaattori merkinnällä olevia liikenteessä vm. 1989-1992 väliltä.
Onneksi itse ostin äskettäin sakemanniversion, jossa ensimmäinen käyttöönottopäivä 1.4.1988, joten kun kohtapuolin kurvaan sen rekisteröimään niin ei tule vähäpäästöiseksi vaikka miten yrittäisivät. AKE:lta sain vielä kirjallisena tuon 1.12.1988 säännön. On nimittäin imusarjaan tulossa painetta piakkoin....
Onneksi itse ostin äskettäin sakemanniversion, jossa ensimmäinen käyttöönottopäivä 1.4.1988, joten kun kohtapuolin kurvaan sen rekisteröimään niin ei tule vähäpäästöiseksi vaikka miten yrittäisivät. AKE:lta sain vielä kirjallisena tuon 1.12.1988 säännön. On nimittäin imusarjaan tulossa painetta piakkoin....
todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
Homer65 kirjoitti:457 kirjoitti:kromatut pakoputken päät + 10 hv.Halpoja hevosia
![]()
![]()
![]()
Kevättä odotellessa.
Oli karvaooppelin linkki näköjään poistettu
Viimeksi muokannut Kopekka, 21 Maalis 2005, 19:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
No joo. Olen palttia puolessa välissäKopekka kirjoitti:Homer65 kirjoitti:457 kirjoitti:kromatut pakoputken päät + 10 hv.Halpoja hevosia
![]()
![]()
![]()
Tästä hepasta löytyy muutakin kuin kromatut putken jatkeet, näin hieman topicin ulkopuolelta ja näyttää olevan jotain Fordistakin.
Kevättä odotellessa.![]()
![]()
http://koti.mbnet.fi/sinoli/Huumori/ooppeli.jpg
Taidan keskittyä mielijuomaani
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
Onko kone muuten täysin vakio, puristuksiltaan yms..?
Missäpäin kävit penkittämässä ja mitä penkitys mahtoi kustantaa?[/quote]
Kun tämä on tuontiauto niin penkitin JBA Racingissä San Diegossa. Tehtiin jarrujen ja iskarien ja 3.73 asennuksen yhteydessä niin tekivät ilmaiseksi.
Arto
Missäpäin kävit penkittämässä ja mitä penkitys mahtoi kustantaa?[/quote]
Kun tämä on tuontiauto niin penkitin JBA Racingissä San Diegossa. Tehtiin jarrujen ja iskarien ja 3.73 asennuksen yhteydessä niin tekivät ilmaiseksi.
Arto
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
Jaa ni mitäs sulta löytyy? Ford-Korpelalla on melko hardcore sbford palikkaa, trick-flow R yms. Tehoja niin että isolohkomiehiäkin hirvittää. Se on taas makuasia, että onko mielekkäämpää olla 700 hv 393/408 cid:llä vai 521/557/572 cid:llä...GT look kirjoitti:Fastback kirjoitti: ja Ford-Korpelallakin on melkoista pikkulohko tykistöä.
Täällä löytyy yks tommonen.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
Talven aikana tuli rakenneltua jämä osista (taisi siinä jotain uuttakin olla) 302 vara moottori. Kone säädettiin ja sisäänajettiin moottori dynossa, taisi mennä koko päivä.
Tulos:
410 HP/ 6500 rpm
380 lb/ft / 5000 rpm.
Ei paha pikkulohkosi, saa nähdä kuinka toimii auton nokalla.
Vääntö käyrästä saatiin hyvin laakea.
noin 300 lb/ft / 3000 rpm ja noin 300 lb/ft / 6500rpm.
Eihän noi vielä isolohkon arvoja ole mutta kun jämistä tekee niin jämät saat.
Tulos:
410 HP/ 6500 rpm
380 lb/ft / 5000 rpm.
Ei paha pikkulohkosi, saa nähdä kuinka toimii auton nokalla.
Vääntö käyrästä saatiin hyvin laakea.
noin 300 lb/ft / 3000 rpm ja noin 300 lb/ft / 6500rpm.
Eihän noi vielä isolohkon arvoja ole mutta kun jämistä tekee niin jämät saat.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
