Sivu 4/4
Re: Kardaani, +400 hp Musseen
Lähetetty: 07 Huhti 2013, 11:31
Kirjoittaja Pertti
Antti66HT kirjoitti:Voi voi, ostetaan alkaen mallin taunus, ja kun se ei kestäkään kaasu pohjassa ajoa niin voi itku
Kaksi osaisessa kardaanissa ei ole mitään vikaa, kun se on oikein suunniteltu. Käyttiksestä löytyy semmonen, ja voin sanoa että kestää 230 km/h piemmänkin siivun ajaa... (Ei ajettu SUomessa)
GT:ssä taitaa olla jo kestävämpi. Kaksi osaisen ideana on värinättömämpi toiminta, eli mukavuutta halvalla.
Eipäs mollata taunusta.
Erikoinen on kartaani. Ei voi olla kovin kestävä normitehoillakaan, kun liuku on laitettu keskelle.
Ei tuota ole suunniteltu, se on vaan sattunut tulemaan.
Re: Kardaani, +400 hp Musseen
Lähetetty: 07 Huhti 2013, 22:13
Kirjoittaja Fastback
Minäkin olisin voinut tarkentaa mm. Antin66ht kommentin perusteella, että ei kaksiosaisessa jortaanissa ole mitään vikaa kun siihen on edes vähän panostettu - niin toimii! Tuo tanarin jortaani on tämän hajatiedon varassa suunniteltu tietoisesti edullisemmaksi ja ei sitä kautta ole niin hyvä kuin voisi olla. Nimimerkki Galaxie61 tömäytteli satunnaisen epäsäännöllisesti kovia nopeuksia Galaxiellaan jossa on OEM vuosimalli 1961 kaksiosainen jortaani ja kestää. Tuossa on toki laatu vissiin kohdallaan tai on sillä neekerillä tai meksikaanilla osunut vaan saumat kohdalleen. Kardaanin kriittinen nopeus on pysynyt aisoissa välitys kontra jengat.
Re: Kardaani, +400 hp Musseen
Lähetetty: 08 Huhti 2013, 12:46
Kirjoittaja r.z.
Jessus mimmonen tötterö toi mussen kardaani..
Jaggessa on muuten melko suunnitellun (ja kalliin..) näköinen kaksiosainen kardaani, tukilaakerissakin on osia ämpärillinen ja säädöt joka suuntaan. Meinasin etten itte osaa suunnitella (tai varsinkaan toteuttaa) yhtään parempaa joten napattiin vanhasti etupään liuku pois ja lyhennettiin riittävästi. Nyt on sitten tosi lyhyt kaksiosainen putki jossa on muuten kolmea eri putkikokoa vaikka matka ei oo pitkä. Vaihdekepillekin tarttis jotain tehdä kun nuppi on kuskin kyynärpään kohdalla..

mutta taidan tehdä siitä vaan yksiosaisen ja alumiinisen.
Mites tollasen kaksiosaisen max kierrosnopeus oikein lasketaan tai määritellään?
Re: Kardaani, +400 hp Musseen
Lähetetty: 02 Heinä 2013, 11:43
Kirjoittaja jls
Topicin alkuperäiseen aiheeseen palatakseni. Mitä kardaania suosittelette +400 heppaseen? Käyttö kadulla. Onko perus ford racing ok? Alu vai rauta?
Re: Kardaani, +400 hp Musseen
Lähetetty: 03 Heinä 2013, 20:48
Kirjoittaja jls
Oisko merkki/malli ehdotuksia? Vai pelkästään ford racing?
Re: Kardaani, +400 hp Musseen
Lähetetty: 03 Heinä 2013, 21:02
Kirjoittaja Antti66HT
Mark Williams?
Re: Kardaani, +400 hp Musseen
Lähetetty: 03 Heinä 2013, 21:20
Kirjoittaja jeppe
kannattaa myös soitella jaffulle
http://islandracecars.tripod.com/id5.html siellä teetin itse 3"cromymoly putkesta 1350 ristikoilla ja hinta oli mun mielestä kohdallaan