Syylärin koko?

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

65HT kirjoitti:Suurempi parempi?

Onko 2 rivinen 1½" tubes paljon tehokkaampi kuin 2 rivinen 1" tubes?

Millä putkihalkaisialla on teidän alusyylärit millä ei ole lämpöongelmia ollut?
Suurempi parempi.
Taisi olla jotenkin tuon tyylinen edellisessä autossani mutta vain yhdellä flektillä, ei lämpöongelmia.

http://www.rondavisradiators.com/

Fits '65-'70 Mustang
part number 11-50MU66T
Custom Crossflow
*Core support Modifications Required
2 rows of 1" wide tubes
Dual 12" Spal electric fans
3260 CFM
Automatic transmission cooler

Kuva
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Vielä tuosta syylärin "takalevystä". Kannattaako tehdä vaikka rosterista levy joka peittää syylärin takapuolen muilta osin kuin flektin reikä? Samaan malliin kuin tuossa yläpuolella olevassa kuvassa? Lisääkö jäähdytystehoa? Tosin helpottaisihan se flektinkin kiinnitystä, kun sille pitää kuitenkin jotkin tukiraudat tehdä.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: Syylärin koko?

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

Homer65 kirjoitti:Nyt kun vanha visko on heitetty hyllylle ja sähköisen hankinta on käynnissä, aloin katteleen syyläriä mikä näyttää kovin pieneltä. Kaksi rivinen ja 420*440mm. Minkä kokoinen teillä on, lämpöongelmattomissa, käytössä? Rokilla ei vissiinkään kovin pieni. Minkäs koknen se pitäisi olla? Kiitos taas aktiivisille vastaajille etukäteen. 8)

<------kuvan autossa pikkulohkon 2 rivinen ja isolohko .
2 kpl sähköpuhaltimia konehuoneen puolella , liiasta lämmöstä ei ole ollut huolia , päivastoin viileällä kelillä ei meinaa lämmetä tarpeeks :shock:
Avatar
SamiM
Aina äänessä
Viestit: 1519
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppävesi

Viesti Kirjoittaja SamiM »

65HT kirjoitti:Vielä tuosta syylärin "takalevystä". Kannattaako tehdä vaikka rosterista levy joka peittää syylärin takapuolen muilta osin kuin flektin reikä? Samaan malliin kuin tuossa yläpuolella olevassa kuvassa? Lisääkö jäähdytystehoa? Tosin helpottaisihan se flektinkin kiinnitystä, kun sille pitää kuitenkin jotkin tukiraudat tehdä.
"Takalevy" lisää flektien tehoa jäähdytyksessä ohjaamalla koko syylarin pinta-alalta ilman flektin imettäväksi. Muuten sillä ei taida olla vaikutusta jäähdytystehoon.

Yksi jäähdytystehoa ajossa parantava kikka on asentaa auton alle jäähdyttimen kohdalle ~2 tuumaa korkea huuli alaspäin. Se aiheuttaa imuefektin jäähdyttimen taakse. Eräässä käyttisautossa on vakiona tällainen rakenne. Siinä se huuli on kumilevy, joka on pellistä tehdyllä kiinnikkeellä kiinni autossa.
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Sitä kanssa ite, aikanaan, kyselin. Muistaakseni viritetyissä ei käytetä, vakoissa ihan jees. Normaali ajossahan flekti ei ole päällä joten silloin ainakin jäähdytys toimii koko kennolla, pellillä varustetussa voi jäädä nurkat lämpimiksi.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Nyt on 19X26 allstar konehuoneessa sähköflektillä varustettuna. Yläletkun tein vanhasta "tuunaamalla", keskeltä poikki ja väliin 30 cm pätkä 38 mm alumiiniputkea. Alavesiletkun tein liittämällä vanhan alavesiletkun uuteen 90 asteen letkukulmaan. Akku meni takakonttiin.
Tänään lyhyt koeajo viileässä sadesäässä ja ei ainakaan ole lämpöongelmia! Paikallaan pyöritin useita minuutteja eikä 200 F ollut edes lähellä (ilman flektiä), siitä kun lähti ajamaan laskivat nopeasti noin 170 F. On varmaan liian viileä termari (165 F) jonka vaihdoin aikoinaan lämpöongelmien takia. Pitäisköhän laittaa 175 F vai 185 F tilalle?

Jatkoa:
Tänään kävin highwaylla testaamassa. Lämmöt nököttää tasaisesti 175F. Sais tosiaankin vaihtaa sen termarin lämpimämpään. Eikös sellainen 190-195 F olisi tavoiteltava koneen lämpö?
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
foord
Aktiivi
Viestit: 103
Liittynyt: 18 Kesä 2004, 11:42
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja foord »

mihkähän asti tuollainen 19x26 kokoinen griffinin syyläri riittää. tuon kokoinen syyläri oli suurin syyläri mitä sai tuohon autoon jotenkin mahtumaan. autoon on tulossa noin 400-500hp ensi talvella sit hieman enemmän ja kone on 302 weiandin 174 blower
Avatar
MouTine
Mega-addikti
Viestit: 688
Liittynyt: 17 Heinä 2006, 23:10

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Luulis saatana piisaavan.
http://www.nic.fi/~moutine/mustang/jaahdutin.jpg
http://www.nic.fi/~moutine/mustang/jaahdutin02.jpg
http://www.nic.fi/~moutine/mustang/jaahdutin03.jpg
http://www.nic.fi/~moutine/mustang/jaahdutin04.jpg

Kolmi-rivinen täys-kupari kenno, uusi Gates vesipumppu, uusi 180F termari, uusi paisuntasäiliö, uudet 350mm Spall flektit molemmin puolin syyläriä eri laidoissa.

Normi parin kymmenen asteen kesäkelissä flektit tiputtavat 6,3 sekunnissa lämmöt kennossa 92:sta 87:kaan.
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8

Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Mun mielestä hyvä syyläri on missä ala- ja ylävesiletku ylettyvät syylärin lähtöihin. Onko sulla Moutine mittoja tuolle syylärille? Mulla on isokopassa 80x46 cm kolmirivinen jäähdytyin, pari senttiä leveämpi vielä mahtuisi ja rivejäkin lisää jos laittaisi puhaltavat flektit.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
MouTine
Mega-addikti
Viestit: 688
Liittynyt: 17 Heinä 2006, 23:10

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Fastback kirjoitti:Mun mielestä hyvä syyläri on missä ala- ja ylävesiletku ylettyvät syylärin lähtöihin. Onko sulla Moutine mittoja tuolle syylärille? Mulla on isokopassa 80x46 cm kolmirivinen jäähdytyin, pari senttiä leveämpi vielä mahtuisi ja rivejäkin lisää jos laittaisi puhaltavat flektit.
Mulle tuli nyt totaalinen ajatuskatkos. En tajunnut tota sun ensimmäistä lausetta alkuunkaan!?!?! Aika monella on letkut kiinni lähdöissä, kun se jäähdyttää silleen paremmin.

Kennon mittoja en muista tarkalleen. Korkeus oli jotain 44-46cm. Kokonaisleveys vesitiloineen oli tarkka 77cm. Ja vestilat tuotti ongelmia kun halusin ne tarkoituksella niin mataliksi kuin mahdollista ja niistä tehtiin 30mm:set, joten kennolle jäisi silloin 71cm, johon saa lisätä vielä sentin koska vesitilat uppoavat päätyihin varmaan sen 5mm per puoli. Olisko 72x45 aika tarkka arvio. Voin tarkistaa laatikon kyljestä, jollei ole aurinko haalistanut. Se on luettelosta tilattu jonkun Buickin kohdalta. Takuulla isoin jäähdytin jonka SN95 koriseen Mustangiin pystyy asentamaan.

Oon tässä nyt pari päivää ajellut tuon järjestelmän kanssa ja todella tyytyväinen olen. Vielä kun saisin joltain sen ilmastoinnin kompuran liittimen, niin saisi kylmäkoneenkin toimimaan tasaisella tiellä...
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8

Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Miten on, haittaako se jos lämmöt on 170-175 F luokkaa pitkässä matka-ajossa? Pitäiskö olla korkeammat?
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

MouTine kirjoitti:
Fastback kirjoitti:Mun mielestä hyvä syyläri on missä ala- ja ylävesiletku ylettyvät syylärin lähtöihin. Onko sulla Moutine mittoja tuolle syylärille? Mulla on isokopassa 80x46 cm kolmirivinen jäähdytyin, pari senttiä leveämpi vielä mahtuisi ja rivejäkin lisää jos laittaisi puhaltavat flektit.
Mulle tuli nyt totaalinen ajatuskatkos. En tajunnut tota sun ensimmäistä lausetta alkuunkaan!?!?! Aika monella on letkut kiinni lähdöissä, kun se jäähdyttää silleen paremmin.
Lauseessa oli pientä sarkasmia... Jäähdytyksen kannalta tuo em. on välttämätöntä...
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Laittakaapa kokemuksia noista julmetun isoista syylareista kesan jalkeen tanne boardille.. Meinaan olis kiva tietaa, kuinka iso on liian iso. Takalaisen kerhon aijat osasi kertoa, etta jos laittaa liian virtaavan ritilan keulille, niin vesi ei ehdi jaahtya, vaikka kapasiteettia olisi muille jakaa. Menee lapi liian pikasesti ja tulee lamposena ulos... Kokemuksia kehiin!
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
MouTine
Mega-addikti
Viestit: 688
Liittynyt: 17 Heinä 2006, 23:10

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Millainenkohan on liian virtaava jäähdytin? Toki jos siihen asentaa vanhasta kerrostalosta jonkun mummon vanhan lämmityspatterin, niin voi olla järjestelmän virtaavin kohta. Virtaahan se paremmin, mitä enempi rivejä on, mutta sitä enempi on myös jäähtynyttä vespatjaa keulalla per hetki. Termostaattihan on se joka säätelee lämmön, mutta myös tekee järjestelmään vastusta/painetta.
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8

Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
Lauri
Addikti
Viestit: 490
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

Viesti Kirjoittaja Lauri »

veekoo kirjoitti: Meinaan olis kiva tietaa, kuinka iso on liian iso. Takalaisen kerhon aijat osasi kertoa, etta jos laittaa liian virtaavan ritilan keulille, niin vesi ei ehdi jaahtya, vaikka kapasiteettia olisi muille jakaa. Menee lapi liian pikasesti ja tulee lamposena ulos...
Eikös se mene juuri päinvastoin? Kun tilavuus kasvaa niin virtausnopeus pienenee ja vesi ehtii jäähtyä enemmän. Tai näin minä asian pähkäilin, kun kanavia on enemmän ja vesipumpun tuotto pysyy samana niin kanavissa virtausnopeus hidastuu.
Vastaa Viestiin