Sivu 3/3
Re: Bump steer
Lähetetty: 25 Helmi 2014, 19:48
Kirjoittaja Jukka
Arto65FB kirjoitti:Jukka kirjoitti:Nostetaas toinenkin vanha topikki ylös.
Lienee parempi jos jarrutuksessa, korin painuessa alas, aurauskulma menisi mielummin auraukselle kuin haritukselle?
Niin, tai ainakin niin, ettei muutu auraukselta haritukselle. Jotkut säädöt kun on jo harituksella.
Joo, just näin.
Tarviikin ottaa isoja ukkoja roikkumaan Mustankin etuvakaajaan, kun seuraavan kerran tulee säädeltyä kulmia?
Siinähän näkisi paljonko kulmat muuttuu.
Re: Bump steer
Lähetetty: 25 Helmi 2014, 20:13
Kirjoittaja Mexico65
Jukka kirjoitti:Arto65FB kirjoitti:Jukka kirjoitti:Nostetaas toinenkin vanha topikki ylös.
Lienee parempi jos jarrutuksessa, korin painuessa alas, aurauskulma menisi mielummin auraukselle kuin haritukselle?
Niin, tai ainakin niin, ettei muutu auraukselta haritukselle. Jotkut säädöt kun on jo harituksella.
Joo, just näin.
Tarviikin ottaa isoja ukkoja roikkumaan Mustankin etuvakaajaan, kun seuraavan kerran tulee säädeltyä kulmia?
Siinähän näkisi paljonko kulmat muuttuu.
My recommendation is to run .005 to .015 thousands of bump out but never allow the tires to bump in.
Re: Bump steer
Lähetetty: 28 Helmi 2014, 09:07
Kirjoittaja Mexico65
Hommasin tuon ihan vaan talliin pölyyntymään.
Muiden kotitallissa ohjauskulmien säätöön tarkoitettujen laitteiden sekaan.
Camber Caster mittalaite, kääntölevyt, aurauskulma mittalaite ym.
Tosin noilla ei tee mitään jos ei tiedä mitä tavoittelee.
Aurausta vai haritusta?
Camber + vai -
Caster + vai -
Bump tou out or in
Ja lopuksi mittaillaan vielä rangas lämpöjä sisältä, keskeltä ja ulkoa.
Niitä pohdiskellen ja taas tulevana kesänä testaillen.
Re: Bump steer
Lähetetty: 28 Helmi 2014, 11:34
Kirjoittaja 4.6 Snake
Olen säädellyt laserin kanssa omasta autosta ja homma tuntuu järkevämmältä kuin MM säätölevyt mittakelloineen.
You Tubessa aiheesta lisää esim tämä:
http://www.youtube.com/watch?v=LO07qmJ9zkk