Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
Tässä olen jonkin aikaa pähkäillyt bump steer ilmiön kanssa ja miten tuon vaikka poistaisi. Päädyin kokeilemaan Total Controllin bump steer kittiä ja oli ainakain asennuksen ja säädön kannalta aivan ilmiömäinen setti.
Raidetangon ulkopäistä säätö saada aikaan säätöprikoilla. Kuvassa koekasattuna osat.
Asennettu ja säädetty systeemi paikallaan. Vaikutus mittausten perusteella hurja, mutta kesällä tuon näkee mitä muuta tästä sai kuin rakentamisen iloa talven pimeisiin iltoihin.
Mulla on tommoset samanlaiset SN95:n, pitääkin muistaa het keväällä ripustella paikalleen. Ohjaus on kyll oikeisiin autoihin verratuna kamala kun ei tie riitä töyssyn jälkeen..
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
MouTine kirjoitti:Kivasti kiiltelee. Ei kovin suojatulta paketilta näytä. Liekö kovin pitkäikäinen.
Ei varmaan daily driver käytössä ole kovin pitkäikäinen, mutta kun monet vuodet on mennyt niin 300 - 1000 km ajoilla. Ei uskottavasti aiheuta kovin suuria kuluja?
Wear item niin kuin amerikkalainen sanoo. Mutta onpahan noita uniballeja siellä täällä eikä niitä nyt ihan kesässä rikki saa.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Tuo systeemi toimii.
Mutta katsastus mies ei oikein tykkää avoimesta rakenteesta eikä uniball rakenteesta. Varautukaa katsastuksessa ongelmiin.
Nyt kun laitatte noita ohjauslaiteiden virityspalikoita, niin säätäkää ohjauskulmat samalla oikeiksi / sopiviksi. Alkuperäiset kulmat eivät välttämättä ole parhaat mahdolliset ja vain kokeilemalla löytyy ne oikeat kulmat. Sama pätee bump steer säätöön.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Mexico65 kirjoitti:Tuo systeemi toimii.
Mutta katsastus mies ei oikein tykkää avoimesta rakenteesta eikä uniball rakenteesta. Varautukaa katsastuksessa ongelmiin.
Nyt kun laitatte noita ohjauslaiteiden virityspalikoita, niin säätäkää ohjauskulmat samalla oikeiksi / sopiviksi. Alkuperäiset kulmat eivät välttämättä ole parhaat mahdolliset ja vain kokeilemalla löytyy ne oikeat kulmat. Sama pätee bump steer säätöön.
Avoimella rakenteella tarkoitat sokatonta rakennetta? Mikä niitä uniball rakenteessa vaivaa? Ongelmiin tietysti tässä on jo henkisesti varautunut kun tälle tielle lähtee.
TC:n palikoiden mukana tulee onneksi suositellut kulmat näille osille street ja race käyttöön. En ole verrannut kuinka paljon ne poikkeavat tehtaan antamista arvoista, mutta varmaan noilla TC:n arvoilla pääsee ainakin liikkeelle.
KTM kirjoitti:
TC:n palikoiden mukana tulee onneksi suositellut kulmat näille osille street ja race käyttöön. En ole verrannut kuinka paljon ne poikkeavat tehtaan antamista arvoista, mutta varmaan noilla TC:n arvoilla pääsee ainakin liikkeelle.
Yleensä noiden palikoiden mukana tulee onneksi suositus arvot, että edes pääsee jotenkin liikkeelle. Kyseisillä sarjoilla jo useita vuosia ajaneena halusin lievästi ohjata ajatusta tuleviin säätö sessioihin. Koska tiedän, että useilla eri säätö arvoilla auto tuntuu normaali käytössä ihan kivalta mutta tosi tilanteissa antaakin outoa viestiä ja käytöstä.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Kantsii laittaa jotku " kumit" , hatut , pussit tjs niihin, niin ainakin
ei pahin pöly ja hiekka pääse jauhamaan palloja heti väljiksi. näin on menetelty kyseisten nivelien kanssa . Ja leimamies ei ihan heti takerru nivelien "avonaisuuteen "
Samat vermeet menossa paikalleen. Kertokaa jos jonkin vermeen suojakumi istuu sopivasti paikalleen. Olis yhdet ylimääräiset ko. säätötapit 65:een, kun omassa olikin 67:n olka-akselit.