Sivu 3/6
Lähetetty: 14 Joulu 2004, 20:47
Kirjoittaja fairlane
uskomaton vaikutus on tolla lisäaine pullolla. mulla on tommonen tsd lukko 8" tuumasessa perässä ja ilman tota ainetta se piti esim peruuttaessa ja samalla kääntäessä kauheeta narinaa ,mutta pullon lisäyksen jälkeen narinat hävis, haisee muuten törkeen pahalle se liemi. tsd on toiminut muuten hyvin jo vuosia mutta uutena jouduin poskilaakereitten sisä koolin paikkaa vähän sorvissa hioon kun oli jätetty niin tiukaksi että ei uskaltanu edes prässissä painaa laakerin sisäkehää paikalleen,taisi se olla vähän ameriikan koneistajan jäljiltä soikeakin.
Lähetetty: 14 Joulu 2004, 22:28
Kirjoittaja Homer65
Moon kans maistanu ja haistanu. Maku oli kohillaan haju oli kuvottava?
Tää unohtu, ettei tarvi irvailla

.
[/quote]On muuten karsean hajuista ainetta 2004FR:ssä mulla oli se motorsportin pullo taskumattina ja haisee viskikin sille litkulle, vaikka pullo on pesty/liotettu n kertaa konetiskiaineella, asetonilla, tärpätillä jne.
Eikö muuten paikalla ole ketään siitä maistaineita? Ainakin saunassa puteli oli kierrossa...
[quote][/quote]
Lähetetty: 15 Joulu 2004, 02:08
Kirjoittaja 2065
....en oo tota gm:n ainetta maistanu...mut miksei sekin jonkun hyvän skottiviskin kanssa
hyvää joulua kaikille!!!!!!!
Lähetetty: 15 Joulu 2004, 10:12
Kirjoittaja Arto65FB
fairlane kirjoitti:mulla on tommonen tsd lukko 8" tuumasessa perässä ja ilman tota ainetta se piti esim peruuttaessa ja samalla kääntäessä kauheeta narinaa ,mutta pullon lisäyksen jälkeen narinat hävis.
tsd on toiminut muuten hyvin jo vuosia mutta uutena jouduin poskilaakereitten sisä koolin paikkaa vähän sorvissa hioon kun oli jätetty niin tiukaksi että ei uskaltanu edes prässissä painaa laakerin sisäkehää paikalleen.
tsd, siis torque sensing differential, eli ruuvi-ratas-"lukko"? Kuten tuo
http://www.globalwest.net/torsen_t-2r_p ... d_copy.jpg . Onko preloadilla vai ei?
OHOH
Lähetetty: 15 Joulu 2004, 21:39
Kirjoittaja ROKI
Mut johan on lukossa paljon rojua

tuon kun leväyttää pöydälle niin on otettava naapurin herätys kellon korjaus ohjeet käyttöön. Kolmevarttinen leili konjakkia ja kasaus hommiin, minä nimittäin olin se kellon korjaaja kello tuli kuntoon, mutta tuli pää niin pirun kipiäksi

Lähetetty: 15 Joulu 2004, 22:10
Kirjoittaja fairlane
[quote="Futurage"]
Pikku oikaisuna muuten : TSD eli Torque Sensing Differential on Currie Enterprisen brandi heidän 8" ja 9" levylukoilleen.Kyseessä on normaali levylukko jossa billet kuoret eikä lainkaan esikiristysjousta.
Toimitin 90-luvulla Currielta noin 20 kpl näitä lukkoja Suomeen ja taisivat kaikki mennä Mustangeihin..ai niin ei ihan kaikki vaan 2-3 meni Helge Snabbille historic Falconiin.Ray Currie kertoi minulle että heidän kokemuksensa mukaan on aivan sama onko siellä jousta vai ei sillä moottorin vääntö sen pyörittäessä pinionia kiristää lukon joka tapauksessa. Nämä lukot ovat 4:llä pinion rattaalla ja toimivat käytössä levylukon tavoin.
siis mulla on tommonen levylukko mistä futurage kirjotti ja ostin sen muuten tolta Helge Snabilta,ja lisäaine oli fordin omaa liekö sitten samaa kun gm:llä
Lukko
Lähetetty: 15 Joulu 2004, 22:30
Kirjoittaja ROKI
fairlane kirjoitti:uskomaton vaikutus on tolla lisäaine pullolla. mulla on tommonen tsd lukko 8" tuumasessa perässä ja ilman tota ainetta se piti esim peruuttaessa ja samalla kääntäessä kauheeta narinaa ,mutta pullon lisäyksen jälkeen narinat hävis, haisee muuten törkeen pahalle se liemi. tsd on toiminut muuten hyvin jo vuosia mutta uutena jouduin poskilaakereitten sisä koolin paikkaa vähän sorvissa hioon kun oli jätetty niin tiukaksi että ei uskaltanu edes prässissä painaa laakerin sisäkehää paikalleen,taisi se olla vähän ameriikan koneistajan jäljiltä soikeakin.
Onko käytössä mitään eroa levylukkoon, tai muihin virityksiin paitsi klik-klik lukkoihin. Olen lukon laittoa suunnitellut kun noita tois puolisia kummeja rupee tuleen turhan uutteraan.
Lähetetty: 15 Joulu 2004, 23:18
Kirjoittaja Make_O
Mä voin Roki hommata sulle tommosen levylukon Jenkeistä ..On uusi, 4-llä "spider gearilla" ja mukaan tulee poskilaakerit,välityksen pultit ja se Motorsportin kitkaaine pullo....h.450e
Lukko
Lähetetty: 15 Joulu 2004, 23:35
Kirjoittaja ROKI
Ei paha pitää ruveta putjetti raameja tarkastelemaan, josko mahtuis ettei tarvitseis lisäputjettia, harkitaan harkitaan.
Re: Lukko
Lähetetty: 16 Joulu 2004, 17:58
Kirjoittaja Fastback
ROKI kirjoitti:Ei paha pitää ruveta putjetti raameja tarkastelemaan, josko mahtuis ettei tarvitseis lisäputjettia, harkitaan harkitaan.
Putjetti on vanhentunut käsite... Ensin tilataan ja sitten mietitään mistä rahat taiotaan

Lähetetty: 16 Joulu 2004, 23:11
Kirjoittaja Mexico65
Make_O toimitta hyvän näköistä taka-akseli kamaa. Kesäällä jo tuli tilattua uusi lukkoyksikkö, välitykset, vetarit ja kaikki tykötarpeet. Käytännön kokemuksia ei vielä ole mutta kunhan kesä koittaa niin....
Lähetetty: 16 Joulu 2004, 23:20
Kirjoittaja Make_O
Joo täs odotellaan enemmän ku joulua miten kamat kestää rataruoskaa 457:n käytös...Perkules ku olis vaan jo se kesä..

Re: Lukko
Lähetetty: 17 Joulu 2004, 23:04
Kirjoittaja ROKI
Fastback kirjoitti:ROKI kirjoitti:Ei paha pitää ruveta putjetti raameja tarkastelemaan, josko mahtuis ettei tarvitseis lisäputjettia, harkitaan harkitaan.
Putjetti on vanhentunut käsite... Ensin tilataan ja sitten mietitään mistä rahat taiotaan

On huonoja kokemuksia tuosta tilaus tyylistä, periaate on se tilataan sit kun on rahat

jos ei olisi muita pakollisia menoja. Ostaisin valmiin auton en viitsis paskata näppejäni, jos ei olis tuota talon rak projektia olisin harkinnut uuden auton ostoa.
Lähetetty: 17 Joulu 2004, 23:41
Kirjoittaja MONTTU
Tilasin eilen Currien TSD lukon valmiiksi leivottuna perä mysteeriin Tradepartsista. Vetarit ulos, möykky käteen, uusi möykky sisään ja vetarit paikallen. Välissä pesua ja laakerin tarkastusta. Halvemmallakin pääsisi tilaamalla osat ja tekemällä itse mutta olen ymmärtänyt että perän säätäminen ei ole turistille yksinkertaista.
Kaveri, pitkänlinjan harrastaja muisteli että Pekka Leino sanoi joskus että "perän säätäminen ei ole iso homma, omaan autoonkin olen tehnyt sen tänä keväänä kahdeksan kertaa".
Sitäpaitsi multa loppuu aika, pitäis tehdä kone, shifteri, levyjarrut, penkit, syyläri, shelby muutos keulaan, traction barsit, subframe connectorit ja muuta pientä kivaa...
Re: Lukko
Lähetetty: 18 Joulu 2004, 12:58
Kirjoittaja Fastback
ROKI kirjoitti:Fastback kirjoitti:ROKI kirjoitti:Ei paha pitää ruveta putjetti raameja tarkastelemaan, josko mahtuis ettei tarvitseis lisäputjettia, harkitaan harkitaan.
Putjetti on vanhentunut käsite... Ensin tilataan ja sitten mietitään mistä rahat taiotaan

On huonoja kokemuksia tuosta tilaus tyylistä, periaate on se tilataan sit kun on rahat

jos ei olisi muita pakollisia menoja. Ostaisin valmiin auton en viitsis paskata näppejäni, jos ei olis tuota talon rak projektia olisin harkinnut uuden auton ostoa.
Kyllä minäkin olen aina osani maksanut. Minä ajattelin kuvion näin päin että ensin harrasteauto kohdilleen ja sitten sitä kivijalkaa ihmettelemään.