Sivu 3/15

Lähetetty: 29 Marras 2005, 20:34
Kirjoittaja musse67
Vee8 kirjoitti:??Dodge??
Mä kans kattoin että millanen ford-homo oikeen on kyseessä kun fordia dodgena nimittelee. :)

Lähetetty: 29 Marras 2005, 20:43
Kirjoittaja Make67
Mä noista rotkeista mitään tiä mut -95 TD Suburban kulkee näin "talvikeleillä" niinkin pienellä määrällä kun 18-22 litraa sataa kilometriä kohden :shock:! Kysymys kuuluukin; Onks tonni paljo vai vähä, HÄ? :lol: :lol: :lol:

Lähetetty: 29 Marras 2005, 22:03
Kirjoittaja Fastback
:D kyl mä vielä dodgen erotan Fordista... En tosin muista mitä Seppo sanoi autoista, mutta eiköhän ne siellä ollut myyntiä varten. Siistin näköisiä vehkeitä olivat.

Lähetetty: 29 Marras 2005, 23:01
Kirjoittaja veekoo
Arto65FB kirjoitti:Toisaalta Suomessa dieselin hinta on alempi kuin esim. muissa maissa. Useimmiten diesel on samanhintaista kuin 95 bensa.
Itse asiassa vahan kalliimpaa. Muistaakseni diesel on 10-20c kalliimpaa per gallona kuin superi (about 95 euroopassa). Johtuu ihan siita, etta sen tekeminen on oikeasti kalliimpaa (siis ennen veroja). Toisaalta siina on enempi energiaa per litra kuin bensassa, josta johtuen kiisselit viekin muutaman litran vahempi per 100km elikkans parempi mileage niinku taalla sanotaan.

Lähetetty: 30 Marras 2005, 13:52
Kirjoittaja TomiKoo
Ei maar pojat nyt paini on ihan väärässä sarjassa!

Mites olis tällänen

"tehot noin 1000 kW, vääntö +4000 Nm"

Mä haluun!

Toi ja CAT 18 litranen olis aika mairee yhdistelmä. Taidan laittaa prätkän myyntiin ja vaihtaa alaa... :twisted:

Tomi

PS: Oikeen firman taka-akseli ja kaikkee!!

Lähetetty: 30 Marras 2005, 19:06
Kirjoittaja Fastback
TomiKoo kirjoitti:Ei maar pojat nyt paini on ihan väärässä sarjassa!

Mites olis tällänen

"tehot noin 1000 kW, vääntö +4000 Nm"

Mä haluun!

Toi ja CAT 18 litranen olis aika mairee yhdistelmä. Taidan laittaa prätkän myyntiin ja vaihtaa alaa... :twisted:

Tomi

PS: Oikeen firman taka-akseli ja kaikkee!!
Samalla Juhanilla on se musta '65 HT 351 pumppukoneinen prostreet mustakanki - tyyliä touhussa.

Lähetetty: 30 Marras 2005, 23:54
Kirjoittaja GTS
Hei ihan totta hei - työssäni ajan millä käsketään, mutta siviilissä (melkein) aina Mustangilla - mutta totta vieköön ainakin bensalla!!!

Lähetetty: 30 Marras 2005, 23:58
Kirjoittaja Aku_81
GTS kirjoitti:Hei ihan totta hei - työssäni ajan millä käsketään, mutta siviilissä (melkein) aina Mustangilla - mutta totta vieköön ainakin bensalla!!!
Kun työkoneet on pääosin diiseleitä, ei diiselin raksutus ja mustan savun puskenta jaksa kyllä kiinnostaa :roll:

Lähetetty: 01 Joulu 2005, 00:45
Kirjoittaja veekoo
TomiKoo kirjoitti:Ei maar pojat nyt paini on ihan väärässä sarjassa!

Mites olis tällänen

"tehot noin 1000 kW, vääntö +4000 Nm"
Tohon sais jo aika kivan asuntovaununkin peraan ja viela vois kisata liikennevaloissa.. :lol: Ei taida vaan pikku-ee riittaa vaunun kera, vai miten se meni..? :wink:

Lähetetty: 01 Joulu 2005, 17:59
Kirjoittaja Jukka
veekoo kirjoitti:
TomiKoo kirjoitti:Ei maar pojat nyt paini on ihan väärässä sarjassa!

Mites olis tällänen

"tehot noin 1000 kW, vääntö +4000 Nm"
Tohon sais jo aika kivan asuntovaununkin peraan ja viela vois kisata liikennevaloissa.. :lol: Ei taida vaan pikku-ee riittaa vaunun kera, vai miten se meni..? :wink:
Eikös noissa ole vetopöytä?
Ei muuta kun kärry perään ja baanalle.Saattais kamat liikkua suht ripeästì?

Lähetetty: 01 Joulu 2005, 19:39
Kirjoittaja Mussemaan
Ahti kirjoitti:
Mussemaan kirjoitti:
Ahti kirjoitti:Powerstroke tai Cummari olis kyllä ihan "äijä" laite. Näillä kilsoilla tulee vaan turhaan arvokkaaksi (työmatkaa 130km/pv).
Mulla on 150km...

Mutta vakavasti puhuen, ei cummari matkassa hirveästi syö -samaa mitä vanhemmat (ei D4D) 4WD hiluxit, jopa vähemmän.
Kaikkihan on tietysti niin suhteellista.
No nyt sitten rehellinen vastaus, paljonko? Minulla on keskikulutus nyt siinä 7 paikkeilla joka on paljon verrattuna uusiin CDI/TDI vehkeisiin verrattuna. 6.2D meni pikupin korissa sellaseen 9-12l joka on ihan kohtuullinen sekin, tosin sillä ei tullut ajettua niin lujaa kuin tolla taksilla :roll:
Mittailtu on silloin tällöin.
Viime kesältä Kalajoki-Turku yhtä soittoa 90-100km/h todellista ja 9.33l/100km.
Suurin mittaamani 15.2l/100km sisälsi mm. viikonlopun päristelyt nelikko päällä lohtajan hiekkadyyneillä. Ja tietenkin sielläkin piti kengittää oikein kunnolla mäkiä koemielessä ylös-alas kun kerrankin oli kunnon hinureita päivystämässä (GAZ 6x6)

Mun ajeluilla 80% matkaa tyypillisesti 10.5-11.5 l/100km. Vähän riippuu miten malttaa... :lol:
Saas nähdä miten pakkasilla.
Laitoin kyllä koneen+lootan öljypohjiin lisälämmittimet, että ei välttämättä mahdottomia nouse kulutus. Lohkolämppäri tietty lisänä.

Mun 2WD hiluxi söi tasaisesti sen 8.2-8.5 matkassa, ja vanhemmille nelikoille maistuu tyypillisesti se 1-1.5 litraa enemmän. Eli aikas lailla samoissa pyöritään vaikka ei koosta uskois. Toki kuormurilla tulee ajeltua vähän rauhallisemmin, ja pakkohan se onkin.

Muuten trippilukeman olen tarkistanut GPS:llä että aika tarkkoja ovat mittaukset.
Aku_81 kirjoitti:
GTS kirjoitti:Hei ihan totta hei - työssäni ajan millä käsketään, mutta siviilissä (melkein) aina Mustangilla - mutta totta vieköön ainakin bensalla!!!
Kun työkoneet on pääosin diiseleitä, ei diiselin raksutus ja mustan savun puskenta jaksa kyllä kiinnostaa :roll:


No niin minäkin ennen ajattelin, mutta +1000Nm pellin alla ja VW TDI ym "kauppakassien" nöyryyttäminen 6.3m / 3000kg omapainon omaavalla möhkäleellä "avartaa" kummasti näkökantoja...ainakin mulla :wink: junou...

Ens kesänä varmaan vahvistan lootaa ja sitten otetaan +1500Nm... Ei ole kummoinenkaan temppu Cumminssista.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Fastback kirjoitti:Mitenhän tollasen sais kilpiin?
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... earch=Etsi
Niemensivun [/quote]

Näkyy myyjä olevan Marco Casagrande.
Onkohan sattumoisin juuri SE Marco C. ???

Lähetetty: 01 Joulu 2005, 20:11
Kirjoittaja Fastback
Mussemaan kirjoitti:Näkyy myyjä olevan Marco Casagrande.
Onkohan sattumoisin juuri SE Marco C. ???
Kuuleman mukaa ei ole SE jugoslavian faitteri.

Lähetetty: 01 Joulu 2005, 23:25
Kirjoittaja Aku_81
Mussemaan kirjoitti:
Aku_81 kirjoitti:
GTS kirjoitti:Hei ihan totta hei - työssäni ajan millä käsketään, mutta siviilissä (melkein) aina Mustangilla - mutta totta vieköön ainakin bensalla!!!
Kun työkoneet on pääosin diiseleitä, ei diiselin raksutus ja mustan savun puskenta jaksa kyllä kiinnostaa :roll:


No niin minäkin ennen ajattelin, mutta +1000Nm pellin alla ja VW TDI ym "kauppakassien" nöyryyttäminen 6.3m / 3000kg omapainon omaavalla möhkäleellä "avartaa" kummasti näkökantoja...ainakin mulla :wink: junou...
Mietin äskettäin auton vaihtoa mutta kun alkoi järjellä miettimään niin ei viitti käyttistä mihinkään vaihtaa, kattelin noita dötsejä ja foorteja kanssa mutta kun ei todella mitään järjellistä käyttöä ole, eri asia jos landella asuisi ja mersun raatoja raahaisi :lol:

Lähetetty: 02 Joulu 2005, 00:34
Kirjoittaja GTS
Minä vaan koitan keksiä konstia millä saisi 03 tai 04 cobran kun siiitä saa suht helposti sen 1000hv konetta avaamatta ja hevosvoimat on oikeesti se mikä autoa kuljettaa - ainaskii kellolla mitattuna... tai sit Evo Lancerin... niillä vois nöyryyttää kaikki - bensalla!

Lähetetty: 02 Joulu 2005, 07:33
Kirjoittaja Mussemaan
GTS kirjoitti:Minä vaan koitan keksiä konstia millä saisi 03 tai 04 cobran kun siiitä saa suht helposti sen 1000hv konetta avaamatta ja hevosvoimat on oikeesti se mikä autoa kuljettaa - ainaskii kellolla mitattuna... tai sit Evo Lancerin... niillä vois nöyryyttää kaikki - bensalla!
:D Hevosvoimat ovat matemaatikkojen keksintöä!

Eihän siellä kampiakselin päässä mitään hevosia ole vaan mutkarauta vääntää lootan sisäänmenoakselia voiman mukaan.

Ja hepathan sitäpaitsi lasketaan vääntömomentista.


Ja kyllä, tämä on ns. "hehkutus" :wink: :lol: