Eikos tuolla toisessa keskustelussa juuri todettu, etta oikeaa hintaa ei voi missaan tapauksessa ottaa lahtokohdaksi nykyisella lainsaadannolla, vaan on loydettava joku verrokki. Mihin sitten tuollaista halvalla tehtya minimivarusteltua isomoottorista vehjetta verrataan.. Paras verrokki olisi joku edullisesti tehty riisari eika luksusauton statuksella kulkevat bemari. Istuisi tullimies joskus kyytiin ja vertaisi esim. jalopuujaljitelman maaraa mustissa ja bemareissa. Sitten musti ja kaukoidan tuotos rinnakkain. Lahempana se sisalta on jotain korealaista karvalakkia sisustan hienouksiltaan..raunoh kirjoitti:Onko kenelläkään tietoa, mihin "uuteen" autoon Mustangia verrataan (esim. BMW 630-sarja ?), vai onko vertailu tapauskohtainen eli lähinnä moottorin mukaan ?!? Olisi helpompaa arvioida verojen osuutta, jos jo etukäteen tietää, mikä on verrokki, jolloin voisi käyttää yksinkertaista matematiikkaa eikä kristallipalloa tms. arvailua.
Vai ottaisikohan Tulli uuden 2005 Mustangin hinnan verrokiksi arvioituna todennäköisenä hintana 2005 Mustangille sen mukaan mitä maksaa USA:ssa (esim myös verrattuna Saksaan ja/tai Ruotsiin) kerrottuna jollakin sopivalla kertoimella ? Tosin tuollaisessa tilanteessa voisi olla varmaankin joidenkin arvioimana vaara, että Tulli tällä tavalla ottaa myyjän roolin, jos hinnasta jotakin sanoo ?!?

Musti:
Kromi - vahan
Jalopuu - ei
Automaatti ilmastointi - ei
Luistonesto - ehka
Ajotietokone - ehka, vahan toimintoja
Nahka - ehka
Moottoriteho - on
Huoltovali - 5000km
Bemari:
Kromi - kylla
Jalopuu - ehka
Automaatti ilmastointi - ehka
Luistonesto - ehka
Ajotietokone - ehka, paljon toimintoja
Nahka - ehka
Moottoriteho - ehka
Huoltovali - 20000km (?)
Riisari:
Kromi - vahan
Jalopuu - ehka
Automaatti ilmastointi - ehka
Luistonesto - ehka
Ajotietokone - ehka
Nahka - ehka
Moottoriteho - ei
Huoltovali - 20000km
Pohjimmiltaan mustissa aika moni ominaisuus, joka on vakio eurooppalaisissa, on optio. Sama patee japanialaisiin ym autoihin.