Wilwood-satulat
Aika monissa jarrusatuloissa on käsijarru, muutama joka tuli mieleen :
volvo s40
nissan primera 2.0 96-> etiäpäin ainakin
nissan almera 96-00 gti ja 2.0diesel jos on absit(siis diiselissä takajarrut samat kuin gti)
Honda crx
ja kuulemma myös citroen bx
Eli noita käsijarrullisia takajarrusatuloita on, niiden kaikkien selvittäminen on eri juttu.
volvo s40
nissan primera 2.0 96-> etiäpäin ainakin
nissan almera 96-00 gti ja 2.0diesel jos on absit(siis diiselissä takajarrut samat kuin gti)
Honda crx
ja kuulemma myös citroen bx
Eli noita käsijarrullisia takajarrusatuloita on, niiden kaikkien selvittäminen on eri juttu.
Go tell Alice....
Mulla on 8" akselilla 850 Volvon takalevyt ja Audin a4:n käsijarrulliset satulat. Satulat on ihan näppärät ja käsijarru toimii paljon paremmin kun rummuissa. Käppärin sai helposti laitettua Audin vaijereilla alkuperästelle kahvalle. Toi volvon levy tosin on sen verran iso, että Ainakaan Audin satulan kans ei sovi 15" vanteen sisään. Audin satulat pienemillä levyillä, niin sopii 14" vanteelle.
Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
-
- Aktiivi
- Viestit: 123
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 15:55
- mussette
- Addikti
- Viestit: 222
- Liittynyt: 24 Syys 2005, 22:02
- Auto: Mustang 5,0 2016
Mustang FB -65 351 W
Ford Roadster 1932 - Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa
Levy jarrut taakse
Omalla kohdalla päädyin Stainles Steel Brakes Corporation valmistamaan kittiin jäähdytetyillä levyillä. Sain kitin tänään ja vaikutti asialliselta ja pitäisi sopia 14" vanteen sisälle. Hinta Suomessa himpun verran alle 900€.
Keräämällä osia eri autoista pääsee edullisempaan ratkaisuun jos on aikaa eikä laske tunteja.
Tämänkin kitin osat on maalaamattomia joten hieman saa purkaa ja askarrella ennen kuin homma on pulttaus kunnossa

Tämänkin kitin osat on maalaamattomia joten hieman saa purkaa ja askarrella ennen kuin homma on pulttaus kunnossa

-
- Aktiivi
- Viestit: 123
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 15:55
67:aan on tulossa myös 750 bemarin levyt eteen. Ensin oli aikomus tehä toinen jako vanhojen reikien väliin, mutta helpoimmalla homma hoitui kun vingutin valmiita reikiä sen verran että passas mustangin napaan. Ei tartte paljoo ottaa tavaraa per reikä. Keskireikään tein aika tiukan holkin jolla levy keskittyy napaan, niin ei ole sitäkään ongelmaa ettei levy olisi keskellä napaa.rtm kirjoitti:Onko tilaa porata uudet pultinreiät, kun on pari "ylimääräistäkin" reikää levyssä?Make67 kirjoitti:Jarruremontti aloitettu... Satuloiksi tulossa Wil120-6804:t ja BMW E34 540:sen levyt(305/28 mm). Joutuu vähän hubeja sorvaamaan ja tekeen uuden pulttijaon levyihin.
Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
-
- Aktiivi
- Viestit: 123
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 15:55
-
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
Mulla hitsataan levy "umpeen" ja sitte uudet reiät oikeella jaolla.rtm kirjoitti:Onko tilaa porata uudet pultinreiät, kun on pari "ylimääräistäkin" reikää levyssä?Make67 kirjoitti:Jarruremontti aloitettu... Satuloiksi tulossa Wil120-6804:t ja BMW E34 540:sen levyt(305/28 mm). Joutuu vähän hubeja sorvaamaan ja tekeen uuden pulttijaon levyihin.
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Kuulostaa aika hullulta toimenpiteeltä
, ikäänkuin leikkisit hengelläsi
, ja mitä sanoo laki. Katsastus setä kun sais tietää, ei varmasti tulis leimaa vaan lähtis kilvet, ihmettelenpä miksi niitä pitää hitsillä turata kun saa valmiitakin levyjä. Oletko ottanut huomioon se että ne voi vääntyä sen hitsin aikana, toisaalta eihän ne ole minun levyt, ei millään pahalla.


Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
-
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
En aatellu leikkiä kenenkään hengellä, vaan luotan ammattilaiseen joka on rakentanut useammatkin jarrut rata/ralliautoihin. Tässä ei olla liikkeellä "musta tuntuu"- menetelmällä vaan ihan hyväksi koettuja ratkaisuja toteutetaan... ja niinkuin sanoit, eivät ne levyt tule sinun autoosi.ROKI kirjoitti:Kuulostaa aika hullulta toimenpiteeltä, ikäänkuin leikkisit hengelläsi
, ja mitä sanoo laki. Katsastus setä kun sais tietää, ei varmasti tulis leimaa vaan lähtis kilvet, ihmettelenpä miksi niitä pitää hitsillä turata kun saa valmiitakin levyjä. Oletko ottanut huomioon se että ne voi vääntyä sen hitsin aikana, toisaalta eihän ne ole minun levyt, ei millään pahalla.
Ja jos jotakuta pelottaa ajella ens kesänä vihreen -67 mussen lähettyvillä niin siitä voi vapaasti informeerata kirjoittajaa.
Niin, saahan niitä valmiita sarjoja, ja jopa valmiita autoja. Mutta kun se kaikenlainen "itse-tekeminen" tai teettäminen on vaan "hauskaa???!



Saattaapi tietty siihen turaamiseen vaikuttaa aivan hiukan toi valuuttapuolikin...

-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Joo sori tuli taas valittuun vika sanoja, olis kait pitänyt kysyä miksi hitsaatte reijät umpeen ja koneistatte ne uudelleen, eikö olis helpompi tehdä soikeat reiät pultien kohdalle ja ohjuriholkki napaan yksinkertaista eikä se heikennä siitä kuten oli joku muu jo tehnyt, onha sitä soikeaa reikää käytetty vanteissakin eikä tartteis hitsailla täyttöjä ja sorvi hommia ei putjetti kärsis. Varsinkaan jos ei itse niitä pysty tai osaa tehdä, meniköhän taas kintuille.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
-
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
Joo, ei hätiä mitiä. Tässä rojektissa kun työ ei maksa kummallekaan mitään, on vaan "materiaalikustannukset", niin kannattaa rakennella itte. Ja kaikki nykyaikaiset metallintyöstökoneet/-välineet metallialan ammattilaisella käytössä. Näillänäkymin Wilwoodin satulat ovat n. 80% jarrukonversion kokonaiskustannuksista.
No, katotaan ny kevään mittaan mitä saadaan aikaseks....
!
No, katotaan ny kevään mittaan mitä saadaan aikaseks....

-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT